Filmer alle andre liker

Svar
Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Re: Filmer alle andre liker

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: tir aug 30, 2022 6:39 pm Når det kommer til regissører så takler jeg ikke Wes Anderson, bare stil og intet innhold
Jeg begynte å se Moonrise Kingdom uten å vite hvem stod bak. Jeg ble mer og mer frustrert før jeg bare slo av og måtte roe meg ned med et par album av Slayer :shock:
Da gikk pulsen såpass mye ned at jeg kunne legge meg for å sove
Liker The Royal Tenenbaums og det er vel egentlig det, mye selvsagt grunnet det fantastiske galleriet av skuespillere, men utover lærte man på den smertefulle måten, at det ikke lenger var nok til å holde meg interessert og underholdt. Mr. Fox (noe med fantastisk) fra 2009 eller der om kring, må være blant de absolutte mest grufulle opplevelsene, og den håpet man jo skulle være litt mer givende, da den virket litt mer "lystig" enn de andre filmene hans. Men selv her, maktet den å irritere noe så inderlig, hver gang den fæle smugge plystrelyden ankom, da skrek ørene mine i smerte.

Også frustrerende å se hvor mange favoritter som dukker opp i filmene hans, men hjelper aldri på, og selv yngre utgaver av Arnold og Stallone ville endt opp som grå, søvndyssende og irriterende typer i det "fargerike" universet til Anderson. Så holder nok med The Royal Tenenbaums, og resten er jeg mer enn nok ferdig med.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: tir aug 30, 2022 6:45 pm Pølsa i Smala Sussie likte den filmen men husker ikke tittel jeg heller
Var det ikke et program som faktisk hadde "film for spesielt interesserte" på 70 og 80-tallet?

Pappa spøkte med at de kalte disse filmene for "pappa vasker Skodaen og banker mamma på kjøkkenet", for det gikk visst mye i sort-hvitt, øst-blokk deprimerende og langsom kjøkkendrama. Men skyldes vel også at den slags underholdning var billigere og lettere å få tak i, enn de mer populære vestlige filmer og tv-serier.

Mulig han overdrev en smule, men så var vel ikke utvalget den gang, slik vi har nå.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Filmene til Woody Allen synes jeg er rimelig oppskrytte.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: tir aug 30, 2022 6:55 pm Filmene til Woody Allen synes jeg er rimelig oppskrytte.
Der er vi helt på linje. Det er noe av det kjedeligste og mest intetsigende som er laget.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1464

Legg inn av 4pLaY »

Elgen skrev: tir aug 30, 2022 6:39 pm Når det kommer til regissører så takler jeg ikke Wes Anderson, bare stil og intet innhold
Jeg begynte å se Moonrise Kingdom uten å vite hvem stod bak. Jeg ble mer og mer frustrert før jeg bare slo av og måtte roe meg ned med et par album av Slayer :shock:
Da gikk pulsen såpass mye ned at jeg kunne legge meg for å sove
#Metooo.. Liker ikke noe av det jeg har vært uheldig å se litt av.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1464

Legg inn av 4pLaY »

Guttorm123 skrev: tir aug 30, 2022 6:55 pm Filmene til Woody Allen synes jeg er rimelig oppskrytte.
#Metoo, kommmer ikke på en eneste film han har som jeg liker.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

4pLaY skrev: tir aug 30, 2022 7:03 pm
Guttorm123 skrev: tir aug 30, 2022 6:55 pm Filmene til Woody Allen synes jeg er rimelig oppskrytte.
#Metoo, kommmer ikke på en eneste film han har som jeg liker.
Jeg foretrekker å se maling tørke eller se gresset gro fremfor en film av Woody Allen.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Guttorm123 skrev: tir aug 30, 2022 6:55 pm Filmene til Woody Allen synes jeg er rimelig oppskrytte.
Gjorde tabben med å investere i ei film hvor Woody og Larry David gjorde sammen, men det ble en vanvittig lite givende opplevelse, og total nedtur.
Heldigvis har en jo støtt på Allen filmer, ala Hannah and her Sisters, som virkelig var god film, men skulle ønske Allen holdt seg mest mulig, bakom kamera, ikke så mye foran.

Tror jeg har ei filmboks (5 titler) liggende i boden, på vent. Men der har den jaggu stått i mange år nå, og får se om en finner veien dit, men akkurat nå er ikke lysten særlig stor nok.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

4pLaY skrev: tir aug 30, 2022 7:03 pm
Guttorm123 skrev: tir aug 30, 2022 6:55 pm Filmene til Woody Allen synes jeg er rimelig oppskrytte.
#Metoo, kommmer ikke på en eneste film han har som jeg liker.
I følge filmanmeldere så var det jo mesterverk etter mesterverk, så da er det nok noe glimrende med de, som jeg for øvrig ikke begriper hva er.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: tir aug 30, 2022 6:59 pm
Guttorm123 skrev: tir aug 30, 2022 6:55 pm Filmene til Woody Allen synes jeg er rimelig oppskrytte.
Der er vi helt på linje. Det er noe av det kjedeligste og mest intetsigende som er laget.
Noen regissører, skuespillere og artister er anmeldernes favoritter, og Woody Allen er definitivt en av de. Artisten Elvis Costello er en annen.... Litt like er de og, så kan det være noe der?

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Ingmar Bergman-filmer er ingen favoritt her i gården, men er kanskje ikke så mange som "elsker" disse filmene?

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Guttorm123 skrev: tir aug 30, 2022 7:10 pm I følge filmanmeldere så var det jo mesterverk etter mesterverk, så da er det nok noe glimrende med de, som jeg for øvrig ikke begriper hva er.
Var det David Lee Roth, som undret seg over hvorfor hans musikk ble ofte utskjelt av anmeldere, mens en som Elvis Costello (tror jeg det var), kunne nærmest slippe ei fjert, og kritikerne ville være stinn av beundring og rulle ut terningkast 6.
Roth mente vel at det også skyldes at svært få anmeldere lignet på han i utseende, og muligens langt mer på Elvis Costello.

Så kanskje noe med at en del filmanmeldere blir litt ekstra givende med terningkastene, når Woody er ute med ei ny film, og at en som ligner litt mer på dem selv, kan lage filmer fylt opp med vakre unge kvinner, som svermer rundt Woody.

Queenie

Legg inn av Queenie »

4pLaY skrev: tir aug 30, 2022 5:32 pm
KongOlav2 skrev: tir aug 30, 2022 5:04 pm Lurer på hvilke folk du kjenner som synes Sandler er morsom. Han er totalt jævlig. Omtrent like morsom som underlivssopp.
Min erfaring er at jenter liker filmene til Sandler. Har pinet meg igjennom noen av filmene hans når jeg var yngre, kun pga kvinnfolk som likte han og filmene hans.
Absolutt ikke.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: tir aug 30, 2022 7:15 pm
Henningsen skrev: tir aug 30, 2022 6:59 pm
Guttorm123 skrev: tir aug 30, 2022 6:55 pm Filmene til Woody Allen synes jeg er rimelig oppskrytte.
Der er vi helt på linje. Det er noe av det kjedeligste og mest intetsigende som er laget.
Noen regissører, skuespillere og artister er anmeldernes favoritter, og Woody Allen er definitivt en av de. Artisten Elvis Costello er en annen.... Litt like er de og, så kan det være noe der?
Costello har jeg ikke noe forhold til overhodet. Men at woody allen får gode kritikker for noe som helst er for meg helt uforståelig. Når jeg ser en film vil jeg bli underholdt ikke pint i kjedsomhet.
Hadde han laget et kortfilm, så kunne jeg dristet meg til å si en positiv ting om han, og det var at den var i hvert fall kort...

Queenie

Legg inn av Queenie »

Ringenes Herre, Star Wars/science fiction, romantiske komedier og Harry Potter. Zzzzzzzz. Har til og med sovna på kino av sånt.

Kan legge til vampyrgreier også

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Frank.N.Steen skrev: tir aug 30, 2022 7:19 pm
Var det David Lee Roth, som undret seg over hvorfor hans musikk ble ofte utskjelt av anmeldere, mens en som Elvis Costello (tror jeg det var), kunne nærmest slippe ei fjert, og kritikerne ville være stinn av beundring og rulle ut terningkast 6.
Roth mente vel at det også skyldes at svært få anmeldere lignet på han i utseende, og muligens langt mer på Elvis Costello.

Så kanskje noe med at en del filmanmeldere blir litt ekstra givende med terningkastene, når Woody er ute med ei ny film, og at en som ligner litt mer på dem selv, kan lage filmer fylt opp med vakre unge kvinner, som svermer rundt Woody.
Jo, det kan jo være noe som gikk igjen blant kritikerne : De klarte ikke å skille mellom film og virkelighet. En god del av filmene hans ble også kategorisert som komedier., for de som skjønner noe av det.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1464

Legg inn av 4pLaY »

Guttorm123 skrev: tir aug 30, 2022 7:10 pm
4pLaY skrev: tir aug 30, 2022 7:03 pm
Guttorm123 skrev: tir aug 30, 2022 6:55 pm Filmene til Woody Allen synes jeg er rimelig oppskrytte.
#Metoo, kommmer ikke på en eneste film han har som jeg liker.
I følge filmanmeldere så var det jo mesterverk etter mesterverk, så da er det nok noe glimrende med de, som jeg for øvrig ikke begriper hva er.
Filmanmeldere er de siste jeg hører på, ofte er min mening om en film motsatt av hva de synes.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1464

Legg inn av 4pLaY »

Elgen skrev: tir aug 30, 2022 7:17 pm Ingmar Bergman-filmer er ingen favoritt her i gården, men er kanskje ikke så mange som "elsker" disse filmene?
Tror ikke jeg har sett noen av dem.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: tir aug 30, 2022 7:23 pm

Men at woody allen får gode kritikker for noe som helst er for meg helt uforståelig. Når jeg ser en film vil jeg bli underholdt ikke pint i kjedsomhet.
Noen av filmene hans skulle visstnok være komedier. Det største problemet var at en ikke visste når og om en skulle le eller grine. Vi var oftest flere som så filmene hans, og det er jo en mager trøst at ingen av oss lo.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Enkelt, 95% av superheltfilmene.
Tydeligvis veldig mange som liker de, siden de spys ut omtrent på samlebånd.
Synes det aller meste er rent søppel.
Selvsagt noen unntak, som Dark Knight, men de er få.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Guttorm123 skrev: tir aug 30, 2022 6:55 pm Filmene til Woody Allen synes jeg er rimelig oppskrytte.
Kan tenke meg at Pål Bang Hansen var en av dem som gikk i fistel av å beskrive Allen filmer, ettersom jeg aldri har likt én eneste film han skrøt av - og omvendt.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Frank.N.Steen skrev: tir aug 30, 2022 6:41 pm
KongOlav2 skrev: tir aug 30, 2022 6:37 pm Finnes det noen usannsynlig tunge og lite tilgjengelig "kred-filmer" som er ekstremt høyt ratet bland filmnerds, men er lite populære blant den vanlige mann? En slags filmens svar på "Ulysses" av James Joyce i litteraturen.........
Greier aldri å huske tittelen, men visstnok ei meget deprimerende, tung, lang (tror vi snakker 6-9 timer) øst-blokk film i sort-hvitt, der ja, ingen ting av det man har lest eller hørt frista til å se den. Men virket nå som en der scora rimelig høyt hos de "spesielt interesserte".
Satantango? Har ikke sett den selv, men har den liggende på dvd. Tror den er på over 7 timer..skal se den siden planen er å se alle 1001 filmene man må se før man dør.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Jeg har aldri klart å like Marvel-filmene. Det blir alt for mye overdrevne greier, og jeg klarer ikke å la meg fenge av hvordan marvelgjengen serverer 'universet' sitt

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Harry Potter filmene.

Strider

Legg inn av Strider »

Fringegirl skrev: tir aug 30, 2022 8:17 pm Harry Potter filmene.
Prøvde å like de men de ble litt barnslige i forhold til Ringenes Herre

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

TylerDurdenNorway skrev: tir aug 30, 2022 8:18 pm
Fringegirl skrev: tir aug 30, 2022 8:17 pm Harry Potter filmene.
Prøvde å like de men de ble litt barnslige i forhold til Ringenes Herre
Virkelig barnslige, jeg har aldri skjønt den enorme hypen rundt disse filmene.

Kom på noe annet; Mamma Mia filmene. Noe av det verste jeg har sett, men så liker jeg ikke syngende filmer heller. De fleste damer jeg kjenner, enten venninner, damekollegaer, kvinnelig bekjente osv EEEEELSKEER disse filmene. Jeg dør sakte innvendig av slike filmer.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

KongOlav2 skrev: tir aug 30, 2022 6:37 pm Finnes det noen usannsynlig tunge og lite tilgjengelig "kred-filmer" som er ekstremt høyt ratet bland filmnerds, men er lite populære blant den vanlige mann? En slags filmens svar på "Ulysses" av James Joyce i litteraturen.........
Citizen Kane

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Henningsen skrev: tir aug 30, 2022 8:08 pm Jeg har aldri klart å like Marvel-filmene. Det blir alt for mye overdrevne greier, og jeg klarer ikke å la meg fenge av hvordan marvelgjengen serverer 'universet' sitt
Enig. Det blir såpass mye fjas at det tar bort spenninga, og fjaset er heller ikke spesielt morsomt. Så da ender man opp med filmer som verken er spennende eller morsomme. Syns jeg.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Corvus skrev: tir aug 30, 2022 7:40 pm Enkelt, 95% av superheltfilmene.
Tydeligvis veldig mange som liker de, siden de spys ut omtrent på samlebånd.
Synes det aller meste er rent søppel.
Selvsagt noen unntak, som Dark Knight, men de er få.
Greia med The Dark Knight -- i likhet med de andre filmene i den trilogien -- er jo at den egentlig ikke er noen superheltfilm, og det er en av grunnene til at den er så bra. Det er rett og slett en veldig bra thriller/actionfilm.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Skraevadottir skrev: tir aug 30, 2022 8:31 pm
Henningsen skrev: tir aug 30, 2022 8:08 pm Jeg har aldri klart å like Marvel-filmene. Det blir alt for mye overdrevne greier, og jeg klarer ikke å la meg fenge av hvordan marvelgjengen serverer 'universet' sitt
Enig. Det blir såpass mye fjas at det tar bort spenninga, og fjaset er heller ikke spesielt morsomt. Så da ender man opp med filmer som verken er spennende eller morsomme. Syns jeg.
Ja, og så er det overdrametisert unaturlig.
Ikke noe for meg rett og slett.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»