Filmer "ingen" liker, men...

Svar
Hitherto

Re: Filmer "ingen" liker, men...

Legg inn av Hitherto »

Frank.N.Steen skrev: søn sep 04, 2022 2:28 pm
Hitherto skrev: søn sep 04, 2022 1:50 pm Idle Hands
Har ikke denne ei litt kult-status å regne, av "glemte" 90-talls skrekkfilmer? Så den ikke før i fjor, men stort sett kun hørt positive lovord og omtale, hvert fall av folk som har sett den.
Folk ser forhåpentligvis med forståelse på filmen i dag, men denne typen kommer ofte i klammeri med tilhengerne av "elevated horror" som ser ned på all ikke-intellektuell skrekk. Det er som om man må bruke "guilty pleasure" forsvaret for alt som ikke er laget av David Lynch og Yorgos Lanthimos for at ingen skal bli forarget.

Kan forresten føye til The Babysitter filmene. De har noe av det samme stigmaen siden de er Netflix-produksjoner og derfor betraktes som vederstyggeligheter i herrens øyne.

Liker forresten også Death Race: Beyond Anarchy - den siste av oppfølgerne til Paul WS Anderson sin nyinnspilling. Den fikk enormt mye underholdning ut av et lavt budsjett, og føltes imponerende hardcore.

Også er det Tammy and the T-Rex selvsagt. Det er filmen sin det!

Bilde

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Frank.N.Steen skrev: søn sep 04, 2022 4:20 pm Bilde
Cool World (1992) av Ralph Bakshi er vel i grunn en som kan trekkes frem, ikke nødvendig av typen man "elsker", men noe med den unike sleazy stemningen, kombinert med soundtracket, Kim Basinger som den supersexy animerte (vel, dama oser jo sex i det meste en har sett) Holli Would, der på utspekulert vis, makter å få sin tegneserieskaper (Gabriel Byrne) til å finne veien inn i sitt eget arbeid, og før han aner ordet av det, er han i Cool World, og tja, finner ut at å bryte den gylne regel, om da å ikke ha seg med ei toon-babe, vel, slikt blir det bråk ut av, særlig når Holli ønsker å ta veien over i sin skapers verden, og havner så midt opp i Las Vegas.

Mulig kjent i ettertid, for en ung Brad Pitt, men også grunnet floppstatusen den tidlig ut fikk, men var jo en kaotisk comeback prosjekt der Bakshi ønsket å gå mer i retning av ei skrekkfilm, med Drew Barrymore som Holli Would, men havnet i klammeri med Mancuso Jr. og noe med en ond jævelbaby som ønsket å drepe sine foreldre (Byrne og senere Basinger), men ja, ettersom da Basinger ankom, ble fokuset mot en mer "familiefilm" satset på, og ut av alt, ankom en meget rotete røre, der likevel innehar såpass med galskap og interessante ting, at man alltids har returnert, selv om den selvsagt er på langt nær noen stor filmopplevelse.
Bilde
Denne er favoritt hos meg ihvertfall ☺️

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Hitherto skrev: søn sep 04, 2022 9:42 pm Også er det Tammy and the T-Rex selvsagt. Det er filmen sin det!

Bilde
Enda ikke fått sett Tammy og T-Rexen, men virker å være oppom Youtube i gratis og slettes ikke fæl kvalitet, fra tid og annen. Får prøve å se om den holder seg oppe, lenge nok til at en får gitt den en mulighet.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Fringegirl skrev: søn sep 04, 2022 10:52 pm Denne er favoritt hos meg ihvertfall ☺️
Godt å vite at man ikke er alene om å sette pris på Bakshis trashy "klassiker".
Også et film soundtrack, der har langt bedre ry enn filmen, men synes de utfyller hverandre på utsøkt vis, hvert fall med tanke på stemningen.
Fant CDen til en billige penge for en del år tilbake, og mye god dance, house og techno bidrag, så nei, anbefales om en er glad i filmen, eller bare tidlig 90-talls dance-elektronika:

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Koste meg med George A. Romeros Knightriders (1981) i kveld, og kanskje ikke en der "alle" hater, men virker som mange stadig holder det litt mot Romero, at den er så langt unna hans mer kjente zombie/skrekkfilmer, og i stedet gjorde han jo en ganske så annerledes og visstnok veldig personlig film, om en gruppe mennesker, der lever litt i sin egen verden, hvor de reiser rundt land og strand, som dedikerte riddere på motorsykler, basert på legenden om Kong Arthur og Camelot. Klart, de tiltrekker seg oppmerksomhet hvor enn de drar, på godt og vondt, men kameraderi og en felles kjærlighet for det de driver med, bidrar i å holde dem sammen, til da fristelser som raske penger og kjendisstatus begynner å drive gjengen fra hverandre.

Imponert over hvor mye en ung Ed Harris gikk inn i rollen sin her, og står faktisk igjen som en av hans beste prestasjoner, synes nå jeg. Ellers moro å se så mange velbenyttede Romero navn, særlig Tom Savini i en stor filmrolle, og nei, mulig to timer og nesten 30 minutter kan bli litt i det lengste, men for meg, raste tiden av gårde, og synes den fortsatt holder seg like godt som tidligere besøk. Sjarmerende, morsom og actionfylt, og mulig en hyllest til de mange biker-filmene på 50 og 60-tallet.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1711

Legg inn av JauKaninen »

Revolution (1985)

Ble sagt at den holdt på å ødelegge karrieren til Al Pacino. Selveste Donald Sutherland har en rolle også.

Var en god del ting jeg satte pris på med den filmen, forstår ikke hvorfor folk mener den skulle være så dårlig eller karriereødeleggende. Vet ikke hvor historisk korrekt den er? (kanskje jeg setter mer pris på den fordi jeg ikke sitter og rister på hodet av eventuell historisk ukorrekthet)

Bilde

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»