Farmen 2022

Svar
Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Re: Farmen 2022

Legg inn av kytec »

B.O.B. skrev: søn nov 20, 2022 8:33 pm Helt på trynet, alle Farmens finaler er fulle av juks. Han kommenterte bentes skulder mens Henrik sto med sine inntil siden.
Helt villt at de ikke har fått inn en standard ennå.
Enig, kanskje produksjonen tenker Andrea og Henrik er bedre TV, som jeg sa før bøtta til Henrik var ikke borti noe.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Henrik er i ekstase nå, fått drømme-motstanderen sin, han prøver å døyve euforien, men den skinner greit gjennom.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Andrea får publikumskniven, men det kommer ikke til å holde.

Jeremiah

Legg inn av Jeremiah »

Så nå er det bare det rent tekniske som teller (holde bøttene innenfor kantene, over bordet men ikke så langt at trådene ryker)?

Mens positur etc ikke teller noe?

Da er resultatet greit nok, selv om det ikke så bra ut. Man har gått fra subjektiv stilbedømming som ofte var vanskelig å få rett til objektive mål, men slingringsmonnet gjorde det mulig å bøye armene veldig mye uten at man tapte.

SkravleKaspar

Legg inn av SkravleKaspar »

B.O.B. skrev: søn nov 20, 2022 8:33 pm Helt på trynet, alle Farmens finaler er fulle av juks. Han kommenterte bentes skulder mens Henrik sto med sine inntil siden.
Helt villt at de ikke har fått inn en standard ennå.
Juks var det vel ikke. Begge stod med krokete armer. Programlederen ba jo bare om å være forsiktig når bøtta nærmet seg plata.. det var jo mer som hjelp i mine øyne.. :)

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Gjelder indrejustisen i finalerundene også mon tro

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

SkravleKaspar skrev: søn nov 20, 2022 8:43 pm
B.O.B. skrev: søn nov 20, 2022 8:33 pm Helt på trynet, alle Farmens finaler er fulle av juks. Han kommenterte bentes skulder mens Henrik sto med sine inntil siden.
Helt villt at de ikke har fått inn en standard ennå.
Juks var det vel ikke. Begge stod med krokete armer. Programlederen ba jo bare om å være forsiktig når bøtta nærmet seg plata.. det var jo mer som hjelp i mine øyne.. :)
Henrik kroket først og mest, men da er det lov så da er det greit.

Klarte å tippe feil på deltagerstemmene, godt gjort, så nå tipper jeg Henrik som vinner for å se hvor sterk makten min er til å tippe feil.

Nevi

Legg inn av Nevi »

kytec skrev: søn nov 20, 2022 9:06 pm
SkravleKaspar skrev: søn nov 20, 2022 8:43 pm
B.O.B. skrev: søn nov 20, 2022 8:33 pm Helt på trynet, alle Farmens finaler er fulle av juks. Han kommenterte bentes skulder mens Henrik sto med sine inntil siden.
Helt villt at de ikke har fått inn en standard ennå.
Juks var det vel ikke. Begge stod med krokete armer. Programlederen ba jo bare om å være forsiktig når bøtta nærmet seg plata.. det var jo mer som hjelp i mine øyne.. :)
Henrik kroket først og mest, men da er det lov så da er det greit.

Klarte å tippe feil på deltagerstemmene, godt gjort, så nå tipper jeg Henrik som vinner for å se hvor sterk makten min er til å tippe feil.
Reagerte litt på den jeg og.

Men leser på tv2.no at de kunne stå akkurat slik de ville. At det var nye regler i år. At det eneste som betydde noe var å ikke touche i kantene med spannet. Eller dunke ned i bordflata.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Nevi skrev: søn nov 20, 2022 9:10 pm
kytec skrev: søn nov 20, 2022 9:06 pm
SkravleKaspar skrev: søn nov 20, 2022 8:43 pm

Juks var det vel ikke. Begge stod med krokete armer. Programlederen ba jo bare om å være forsiktig når bøtta nærmet seg plata.. det var jo mer som hjelp i mine øyne.. :)
Henrik kroket først og mest, men da er det lov så da er det greit.

Klarte å tippe feil på deltagerstemmene, godt gjort, så nå tipper jeg Henrik som vinner for å se hvor sterk makten min er til å tippe feil.
Reagerte litt på den jeg og.

Men leser på tv2.no at de kunne stå akkurat slik de ville. At det var nye regler i år. At det eneste som betydde noe var å ikke touche i kantene med spannet. Eller dunke ned i bordflata.
Kanskje like greit, da blir det 100% objektivt og begge deltakerne er klar over det.

Taktisk som Henrik er burde han kroke fra første sekund for å spare krefter.

(I tillegg ryker man om spannet holdes for høyt, men det er gjerne liten risiko for det).

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Nevi skrev: søn nov 20, 2022 9:10 pm
kytec skrev: søn nov 20, 2022 9:06 pm
SkravleKaspar skrev: søn nov 20, 2022 8:43 pm

Juks var det vel ikke. Begge stod med krokete armer. Programlederen ba jo bare om å være forsiktig når bøtta nærmet seg plata.. det var jo mer som hjelp i mine øyne.. :)
Henrik kroket først og mest, men da er det lov så da er det greit.

Klarte å tippe feil på deltagerstemmene, godt gjort, så nå tipper jeg Henrik som vinner for å se hvor sterk makten min er til å tippe feil.
Reagerte litt på den jeg og.

Men leser på tv2.no at de kunne stå akkurat slik de ville. At det var nye regler i år. At det eneste som betydde noe var å ikke touche i kantene med spannet. Eller dunke ned i bordflata.
Nye regler fra i fjor faktisk.

Men når man fjerner strake armer fra øvelsen, så kan de heller fjerne hele øvelsen, for nå er jo poenget borte.

Latterlig valg å gjennomføre denne endringen, men ikke overrasket over at TV2 har klart å gjøre dette.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Jeremiah skrev: søn nov 20, 2022 8:43 pm Så nå er det bare det rent tekniske som teller (holde bøttene innenfor kantene, over bordet men ikke så langt at trådene ryker)?

Mens positur etc ikke teller noe?

Da er resultatet greit nok, selv om det ikke så bra ut. Man har gått fra subjektiv stilbedømming som ofte var vanskelig å få rett til objektive mål, men slingringsmonnet gjorde det mulig å bøye armene veldig mye uten at man tapte.
Ikke alle som er så gode til å bedømme melkespannkonkurransen som den godeste Gautegutt! Husker forresten en parodi av en slik konkurranse i Anno også, da en var helt håpløs men allikevel vant.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

netrebske skrev: tor nov 17, 2022 9:04 pm
VillaForever skrev: tor nov 17, 2022 8:22 pm Kanskje de droppet hinderløypa fordi den i stor grad gir fordeler til deltagere med idrettslig bakgrunn. Du må jo uansett være i relativt god fysisk form for å vinne, men både alder og kjønn spiller en rolle i hvem som vinner den type øvelse.

Bente, Henrik og Andrea mot finale, betyr at jeg tippet riktig når jeg ser tilbake på kommentarene mine i tråden. Hvis Bente går til finale og skaffer seg en ekstra kniv fra de andre deltagerne, så blir hun farlig.

Hadde vært skøy med Lasse mot Andrea i finalen, da hadde «forholdet» fått ben å stå på plutselig tenker jeg. Forhold på Farmen funker jo ikke etter oppholdet, og egoismen lenge leve.
Mener det er et farmenpar fra back in the days som fortsatt er sanmen. Tror han het Geir Ove og var nordfra, mens hun var sørfra.
Lurer på om hun heter Ann-Kristin eller noe i den duren. Begge var vel relativt nyutdanna lærere om jeg ikke husker helt feil.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Da ble det altså seier til Henrik! Velfortjent, var helt overlegen i finalen.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Skraevadottir skrev: søn nov 20, 2022 10:18 pm Da ble det altså seier til Henrik! Velfortjent, var helt overlegen i finalen.
Det var no contest som forventet. Tipper Henrik visste at han kom til å vinne etter bøtta.

Tror dere Norgeshus levere hytta gratis ev betaler for å få levert den?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Det endte altså på 14 sider, sikkert ikke mer enn en god dag på et program på gode gamle vgd.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

kytec skrev: søn nov 20, 2022 10:42 pm
Skraevadottir skrev: søn nov 20, 2022 10:18 pm Da ble det altså seier til Henrik! Velfortjent, var helt overlegen i finalen.
Det var no contest som forventet. Tipper Henrik visste at han kom til å vinne etter bøtta.

Tror dere Norgeshus levere hytta gratis ev betaler for å få levert den?
Ikke godt å si. Kanskje Henrik bare fikk bildet av hytta han ble levert rett etter konkurransen?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Skraevadottir skrev: søn nov 20, 2022 10:43 pm
kytec skrev: søn nov 20, 2022 10:42 pm
Skraevadottir skrev: søn nov 20, 2022 10:18 pm Da ble det altså seier til Henrik! Velfortjent, var helt overlegen i finalen.
Det var no contest som forventet. Tipper Henrik visste at han kom til å vinne etter bøtta.

Tror dere Norgeshus levere hytta gratis ev betaler for å få levert den?
Ikke godt å si. Kanskje Henrik bare fikk bildet av hytta han ble levert rett etter konkurransen?
:lol: :lol: :lol:

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Slik som Henrik forsynte seg ved matbordet gjennom 10-11 uker var det bare rett og rimelig at han vant Farmen ved å svare "Bakeren" 😀 (om hvilken yrkesutøver som tjente mest i 1922)

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

kytec skrev: søn nov 20, 2022 10:43 pm Det endte altså på 14 sider, sikkert ikke mer enn en god dag på et program på gode gamle vgd.
Husk at det er 40 innlegg pr side her, mens det var kun 30 på en standard vgd-side. 14 sider her tilsvarer nesten vgd-sider 19 sider.
Men 540 innlegg her i år mot 1468 her på FD i fjor på farmentråden er en voldsom nedgang. Vi får skylde på de dølle deltakerne som aldri klarte å skape særlig gode og minneverdige øyeblikk eller noe stort engasjement.
Sist redigert av netrebske den søn nov 20, 2022 11:45 pm, redigert 1 gang totalt.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Skraevadottir skrev: søn nov 20, 2022 10:18 pm Da ble det altså seier til Henrik! Velfortjent, var helt overlegen i finalen.
Fikk med meg slutten, men holdt meg til håndballen i kveld. Var mer spennening i den kampen :)

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

netrebske skrev: søn nov 20, 2022 11:38 pm
kytec skrev: søn nov 20, 2022 10:43 pm Det endte altså på 14 sider, sikkert ikke mer enn en god dag på et program på gode gamle vgd.
Husk at det er 40 innlegg pr side her, mens det var kun 30 på en standard vgd-side. 14 sider her tilsvarer nesten vgd-sider 19 sider.
Å ja, da er det jo enormt :lol:

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Gadd ikke se finalen. Bare juks alt sammen. Var planlagt fra TV2 sin side at Henrik skulle vinne. Slik er det hver gang i finalene nå, TV2 er helt uten integritet. Måten han sto på melkespann er bare juks.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Håper han skal ha hytten selv for det er det vel ingen andre som vil ha om dagen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

B.O.B. skrev: man nov 21, 2022 6:49 am Gadd ikke se finalen. Bare juks alt sammen. Var planlagt fra TV2 sin side at Henrik skulle vinne. Slik er det hver gang i finalene nå, TV2 er helt uten integritet. Måten han sto på melkespann er bare juks.
Det var da voldsomt. De har vel endra på reglene i melkespann, forresten.

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

B.O.B. skrev: søn nov 20, 2022 8:33 pm Helt på trynet, alle Farmens finaler er fulle av juks. Han kommenterte bentes skulder mens Henrik sto med sine inntil siden.
Helt villt at de ikke har fått inn en standard ennå.
Hvorfor fikk ikke TV publikum vite om de nye reglene i spannholding? Her var det helt tydelig vanskelig å se på motstanderen. Hvordan oppleves det da i en sånn situasjon psykisk, å få to rettelser fra programleder, mens motstanderen fikk ingen?

Oslogg123
Innlegg: 505

Legg inn av Oslogg123 »

Alltid vært juks fra TV2 sin side. Ikke engang mentor får bestemme selv om ukesoppdraget skal godkjennes eller ikke.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Oslogg123 skrev: man nov 21, 2022 8:59 pm Alltid vært juks fra TV2 sin side. Ikke engang mentor får bestemme selv om ukesoppdraget skal godkjennes eller ikke.
Mentor er vel en skuespiller uten kompetanse på noe av det ukesoppdragene går ut på.

Oslogg123
Innlegg: 505

Legg inn av Oslogg123 »

Solvgutt1 skrev: tir nov 22, 2022 12:27 pm
Oslogg123 skrev: man nov 21, 2022 8:59 pm Alltid vært juks fra TV2 sin side. Ikke engang mentor får bestemme selv om ukesoppdraget skal godkjennes eller ikke.
Mentor er vel en skuespiller uten kompetanse på noe av det ukesoppdragene går ut på.
Så noen jyplinger som har medier og kommunikajson fra videregående eller lignende har mer kompetanse enn Gotmar Rustad?? :D

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Solvgutt1 skrev: tir nov 22, 2022 12:27 pm
Oslogg123 skrev: man nov 21, 2022 8:59 pm Alltid vært juks fra TV2 sin side. Ikke engang mentor får bestemme selv om ukesoppdraget skal godkjennes eller ikke.
Mentor er vel en skuespiller uten kompetanse på noe av det ukesoppdragene går ut på.
Han virker ganske kompetent:

– Jeg står nok ikke lett fast om jeg får spørsmål fra deltakerne, for det aller meste av redskaper dem bruker på Farmen i 1922 har jeg nok vært borti allerede, sier Rustad.

https://www.isolor.no/2022/nyheter/gotm ... vaere-med/

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Oslogg123 skrev: tir nov 22, 2022 12:50 pm
Solvgutt1 skrev: tir nov 22, 2022 12:27 pm
Oslogg123 skrev: man nov 21, 2022 8:59 pm Alltid vært juks fra TV2 sin side. Ikke engang mentor får bestemme selv om ukesoppdraget skal godkjennes eller ikke.
Mentor er vel en skuespiller uten kompetanse på noe av det ukesoppdragene går ut på.
Så noen jyplinger som har medier og kommunikajson fra videregående eller lignende har mer kompetanse enn Gotmar Rustad?? :D
Hvor kan man lese om bakgrunnen til de som bedømmer ukesoppdragene?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»