NM 2022/23

Svar
kibby

NM 2022/23

Legg inn av kibby »

NM er kastet i gang, og alle elitelagene har tatt seg greit videre til 3.runde.

kibby

Legg inn av kibby »

Obs. Nytt finalesystem i år: Final 8. Spilles i Arendal.

https://www.handball.no/nyheter/2022/04 ... konseptet/

Semifinaler, bronsefinale og finale spilles samme helg som i CL.

kibby

Legg inn av kibby »

Åttendedelsfinalene spilt i dag:

Junkeren - Storhamar 24-44
Larvik - Vipers 22-40 (stakkars Larvik stilte med 10 spillere; men 8 mål av Furu Sæteren og 6 mål av Heidi Løke, men manglet både Kurtovic, Mørch, Haugsted og Skogstrand)
Molde - Follo 32-29
Tertnes - Fana 32-33 (10 mål av Emma Holtet)
Flint - Byåsen 25-39 (3 mål av Ida Alstad, og comeback (!) av Kari Aalvik Grimsbø - dvs virker som hun satt på benken)
Gjerpen - Fredrikstad 26-36
Romerike Ravens - Sola 21-30
Volda - Aker 23-29

LHK-1990

Legg inn av LHK-1990 »

Eli tråkket over på trening tidligere i uken. Håper hun er tilbake på søndag. Det samme gjelder Marianne. Krysser fingrene for at begge to er med til Trondheim.

kibby

Legg inn av kibby »

Kvartfinaler:

Fredrikstad - Vipers 24-40
Fana - Sola 27-30
Aker - Storhamar 23-39
Byåsen - Molde 31-26 (!)

Semifinalene er trukket:

Storhamar - Sola
Byåsen - Vipers

Greyjoy

Legg inn av Greyjoy »

Finaler i dag. Sola-Vipers hos damene og Kolstad-Elverum hos herrene. Noen i hallen?

larvikognorge

Legg inn av larvikognorge »

Greyjoy skrev: søn feb 26, 2023 1:24 pm Finaler i dag. Sola-Vipers hos damene og Kolstad-Elverum hos herrene. Noen i hallen?
Jeg så Sola - Vipers i hallen! :)

Greyjoy

Legg inn av Greyjoy »

larvikognorge skrev: søn feb 26, 2023 5:03 pm
Greyjoy skrev: søn feb 26, 2023 1:24 pm Finaler i dag. Sola-Vipers hos damene og Kolstad-Elverum hos herrene. Noen i hallen?
Jeg så Sola - Vipers i hallen! :)
Fornøyd med arrangementet? Spent på evalueringen etter helgen.

kibby

Legg inn av kibby »

Semifinalene:
Byåsen - Vipers 29-32
Storhamar - Sola 26-29

Finale:
Sola - Vipers 23-30

larvikognorge

Legg inn av larvikognorge »

Greyjoy skrev: søn feb 26, 2023 6:48 pm
larvikognorge skrev: søn feb 26, 2023 5:03 pm
Greyjoy skrev: søn feb 26, 2023 1:24 pm Finaler i dag. Sola-Vipers hos damene og Kolstad-Elverum hos herrene. Noen i hallen?
Jeg så Sola - Vipers i hallen! :)
Fornøyd med arrangementet? Spent på evalueringen etter helgen.
Det var godt med liv ihvertfall (men bra de ikke satte opp ekstra tribuner) både i dag og under fredagens semi (så bare Sola - Storhamar). Var litt dårlig skilting og den såkalte hovedinngangen så helt mørk ut.

Lurer på litt hvordan de løste dette med at jeg f.eks bare hadde billett til damefinalen. Nå dro jeg rett etter kampslutt uansett så ikke noe problem. Så at det var mange folk som ventet på å komme inn for å se herrene. Hele tribunen var skjermet med digre plakater, så mulig de gjorde det fordi man ikke skulle stå å se på uten sitteplass!?

Synes billettsalget og infoen om dette har vært litt dårlig på forhånd. Synes de heller burde solgt dagspass istedet for billetter til enkelt kamper/ bare damer/bare herrer.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg har vært litt i min egen verden de siste dagene så jeg gikk bare rett for å se kampen og dro rett hjem igjen. Fikk ikke med meg så mye rundt dessverre.

Høydepunktet var at min favorittspiller, Linn Kristin Rieglehuth Koren, fikk håndballstatuetten i dagens pause !! :D

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Usikker på om dette er riktig tråd, eller om man burde ha opprettet egen. Uansett så er saken enkel, men samtidig ikke.

To ansatte i Vipers diskuterte visstnok semifinalen på facebook i etterkant, hvor den ene kom med noen upassende kommentarer om en byåsen-spiller. Den personen har i ettertid hevdet seg hacket og at han ikke skrev disse kommentarene selv. Den andre personen sier at han skjønte noe var galt og svarte med humor.

https://www.nettavisen.no/nyheter/idret ... -95-940299
https://www.tv2.no/sport/håndball/under ... /15542871/
https://www.adressa.no/sport/i/KnGKMy/v ... itt-hacket

adressa-linken krever abonnement, men har man abonnement hos en samarbeidende avis (fædrelandsvennen, romsdals budstikke, aftenposten osv.) kan man finne saken der også under "sport".

Altså, det er ikke usannsynlig at det har skjedd en hacking. Det som taler for hacking er at personen selv hevder flere kontoer er hacket (instagram og Facebook, men begge er jo eid av Meta) og at det er rimelig korttenkt av en leder å skrive slikt offentlig. Særlig når han har vært borti en lignende situasjon tidligere. Også er det velkjent at det har vært hackerangrep mot klubber, hvor passord kan ha kommet på avveie.

Det som taler i mot er at hackingen er en påfallende fin unnskyldning som er vanskelig å motbevise i alle fall, og at den andre personen som var involvert fortsatte å svare selv om han skjønte noe var galt gjør meg litt mistenksom. Selv om han sier han forsøkte å svare med humor til tross for at han tidlig skjønte noe var galt. Den gir ikke helt mening i mitt hode, men velger å tro at det er hacking så lenge man ikke har andre bevis. Blir jo veldig dumt å hevde hacking i en slik sak, i stedet for å legge seg flat om man faktisk har driti seg ut.

Noen tanker fra andre? Beklager hvis dette er feil tråd, men tok ikke sjansen på å opprette ny tråd.

kibby

Legg inn av kibby »

thewaterfall skrev: man feb 27, 2023 11:16 pm To ansatte i Vipers diskuterte visstnok semifinalen på facebook i etterkant, hvor den ene kom med noen upassende kommentarer om en byåsen-spiller. Den personen har i ettertid hevdet seg hacket og at han ikke skrev disse kommentarene selv. Den andre personen sier at han skjønte noe var galt og svarte med humor.

Noen tanker fra andre? Beklager hvis dette er feil tråd, men tok ikke sjansen på å opprette ny tråd.
Ingen tanker annet enn at jeg DESSVERRE ikke var overrasket over hvilken spiller det var snakk om, og tenkte det var henne med en gang jeg så at du refererte til saken her nå.

Trodde vi hadde kommet forbi bodyshaming nå, og især etter blemmen til Bredeli om Cvijić for en del år tilbake. Men neida. Tydeligvis ikke.

Greyjoy

Legg inn av Greyjoy »

Jeg så at tilskuertallene var lavest på fredag, og det er ikke så rart. Vanskelig for de fleste å rekke en kamp kl 17 på fredag ettermiddag. Neste år vil jeg tro de får alt inn på 2 dager. Jeg er ikke overbevist om at menn og kvinner skal spilles samme helg heller. Jeg forstår tanken men lagene får veldig ulik inngang til kampene, noen har tett program helt inn til onsdag før helgen mens andre får lenger friperiode. Det vil være lettere å justere hvis ikke man blander sammen begge kjønn.

Ellers var det jo en liten overraskelse i Sola i finalen, men ellers gikk alt av kamper som forventet. Selv om noen ble jevnere enn antatt forsåvidt. Hvorvidt Arendal er rette stedet å ha det vet jeg ikke, det er ikke verdens navle transportmessig. I år var de heldig i den forstand at 3 "lokale" lag i ØIF, KRS og Vipers var med men det er ikke gitt at det gjentar seg, så får se hvordan interessen blir neste år.

Når det gjelder den hackede kontoen... snodig om noen har interesse av å hacke en markedssjef få følger med på for så å skrive nedsettende kommentarer om spillere i diskusjon med en annen person i klubben for å sverte Vipers. Men ok. Var sikkert det som skjedde.

larvikognorge

Legg inn av larvikognorge »

Greyjoy skrev: ons mar 01, 2023 9:03 pm Jeg så at tilskuertallene var lavest på fredag, og det er ikke så rart. Vanskelig for de fleste å rekke en kamp kl 17 på fredag ettermiddag. Neste år vil jeg tro de får alt inn på 2 dager. Jeg er ikke overbevist om at menn og kvinner skal spilles samme helg heller. Jeg forstår tanken men lagene får veldig ulik inngang til kampene, noen har tett program helt inn til onsdag før helgen mens andre får lenger friperiode. Det vil være lettere å justere hvis ikke man blander sammen begge kjønn.

Ellers var det jo en liten overraskelse i Sola i finalen, men ellers gikk alt av kamper som forventet. Selv om noen ble jevnere enn antatt forsåvidt. Hvorvidt Arendal er rette stedet å ha det vet jeg ikke, det er ikke verdens navle transportmessig. I år var de heldig i den forstand at 3 "lokale" lag i ØIF, KRS og Vipers var med men det er ikke gitt at det gjentar seg, så får se hvordan interessen blir neste år.

Når det gjelder den hackede kontoen... snodig om noen har interesse av å hacke en markedssjef få følger med på for så å skrive nedsettende kommentarer om spillere i diskusjon med en annen person i klubben for å sverte Vipers. Men ok. Var sikkert det som skjedde.
Enig angående om Arendal er det rette stedet. Var ikke akkurat det enkleste stedet å komme seg til og fra. Fredagen så jeg ingen shuttelbusser til sentrum, og endte opp med den lokale bussen. Dette gikk heldigvis bedre på søndagen!
Bor selv i Kristiansand, men tror ikke jeg kommer til å dra neste år for det ble for lang reisevei.

kibby

Legg inn av kibby »

thewaterfall skrev: man feb 27, 2023 11:16 pm Usikker på om dette er riktig tråd, eller om man burde ha opprettet egen. Uansett så er saken enkel, men samtidig ikke.

To ansatte i Vipers diskuterte visstnok semifinalen på facebook i etterkant, hvor den ene kom med noen upassende kommentarer om en byåsen-spiller. Den personen har i ettertid hevdet seg hacket og at han ikke skrev disse kommentarene selv. Den andre personen sier at han skjønte noe var galt og svarte med humor.

https://www.nettavisen.no/nyheter/idret ... -95-940299
https://www.tv2.no/sport/håndball/under ... /15542871/
https://www.adressa.no/sport/i/KnGKMy/v ... itt-hacket

adressa-linken krever abonnement, men har man abonnement hos en samarbeidende avis (fædrelandsvennen, romsdals budstikke, aftenposten osv.) kan man finne saken der også under "sport".

Altså, det er ikke usannsynlig at det har skjedd en hacking. Det som taler for hacking er at personen selv hevder flere kontoer er hacket (instagram og Facebook, men begge er jo eid av Meta) og at det er rimelig korttenkt av en leder å skrive slikt offentlig. Særlig når han har vært borti en lignende situasjon tidligere. Også er det velkjent at det har vært hackerangrep mot klubber, hvor passord kan ha kommet på avveie.

Det som taler i mot er at hackingen er en påfallende fin unnskyldning som er vanskelig å motbevise i alle fall, og at den andre personen som var involvert fortsatte å svare selv om han skjønte noe var galt gjør meg litt mistenksom. Selv om han sier han forsøkte å svare med humor til tross for at han tidlig skjønte noe var galt. Den gir ikke helt mening i mitt hode, men velger å tro at det er hacking så lenge man ikke har andre bevis. Blir jo veldig dumt å hevde hacking i en slik sak, i stedet for å legge seg flat om man faktisk har driti seg ut.

Noen tanker fra andre? Beklager hvis dette er feil tråd, men tok ikke sjansen på å opprette ny tråd.
Han innrømmer nå at det var han selv.

https://www.vg.no/sport/i/2BjWJl/vipers ... -grov-feil

Greyjoy

Legg inn av Greyjoy »

Så flaut for Paulsen, selv om den mannen neppe eier skam. En ting er å skrive det han gjorde, men å være så liten at man prøver seg på å skylde på hacking av Facebook kontoen, det er patetisk.

Med det sagt, Vipers kommer ikke akkurat godt ut av dette ved å la den mannen fortsette. På den annen side visste de utmerket godt hva de fikk den gang de ansatte han, og både det og dette ser klubben ut til å leve godt med. Det sier noe om ledelsen og holdningene i den klubben vil jeg mene.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Ikke overasket akkurat, men han driter seg ut så mye mer når han ikke legger seg flat med engang. Hevder seg utsagt for hacking for og så skal hyre inn en IT-ekspert for å bevise det. Hva tror han kommer til å skje hvis en IT-ekspert ser på saken når han selv vet han ikke har blitt hacket..

Synes det er hent utrolig at han får fortsette i jobben sin, ikke bare fordi han kom med nedlatende kommentarer men også velger å lyve om greia i nesten en uke. Ser håndballpresidenten og Byåsen begge sier at han ikke hadde kunne fortsatt hadde det vært deres ansatt. Også smått utrolig at Vipers enda ikke har kontaktet Byåsen direkte for å be om unnskyldning osv.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Håndball»