Gutta på skauen NRK

Svar
Hoppidioten

Gutta på skauen NRK

Legg inn av Hoppidioten »

Ny humorserie ute på NRK TV idag. Handler om motstandsfolk under andre verdenskrig. Vet ikke jeg, er ikke dette helt på grensen til hva man kan tulle og fjolle med?

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

5 i VG. 4 fra Aftenposten. Kommer vel to episoder nå på NRK1 etter Debatten for de som ønsker å følge lineært.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Da vil en krig gjøre deg godt.
Bra å få noe viktig å tenke på.

Litt umusikalsk i dagens situasjon kanskje?

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Sett første episode, parterapi under krigen? Hallo!
Kommer ikke til å se videre

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Tror de prøver å spille på den samme humoren som Vikingane, og failet totalt.

Når de først har med en pak/ind under krigen så er det bare rart at de ikke gjør en greie av det.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Eneste som nesten fikk meg til å nesten trekke på venstre munnviken var da de killet av den store helten tidlig i ep 1.

Bantor
Innlegg: 1173

Legg inn av Bantor »

Hoppidioten skrev: tor sep 01, 2022 11:03 am Ny humorserie ute på NRK TV idag. Handler om motstandsfolk under andre verdenskrig. Vet ikke jeg, er ikke dette helt på grensen til hva man kan tulle og fjolle med?
Nrk har for mange år siden sendt en britisk serie som tuller med franske motstandsfolk. Allo allo het den. Så det tabuet er nok brutt for lenge siden.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Justice 97 skrev: fre sep 02, 2022 5:38 pm Sett de tre første episodene og lar det bli med det. Triller en toer på terningen, og da er jeg snill.
Kan se at de gjør narr av noe av dagens hipsterkultur der det er viktig med en hobby (ølbrygging, surdeigsbaking eller noe lignende) men å sette det i Norge i 1941 fungerer dårlig.
Det er verken fugl eller fisk, ikke er det krig (krigshandlinger med sabotasje eller kamphandlinger) og ikke er det humor.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Fikk nok etter 2,5 episode. Etter å ha lest VGs anmeldelse tror jeg det er tilstrekkelig også.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

Ikke det helt store.

Skjønner heller ikke greia med å ha med en iraner som heter Sverre. Fantes det i det hele tatt iranere i Norge på den tiden?

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

MacanT skrev: lør sep 03, 2022 1:40 am Ikke det helt store.

Skjønner heller ikke greia med å ha med en iraner som heter Sverre. Fantes det i det hele tatt iranere i Norge på den tiden?
Det er vel satire, og da er det vel morsomt å putte inn en litt forvirra utlending. Da er det vel også politisk korrekt, forhåpentligvis, selv om malplasseringen gjør det litt ufrivillig komisk...

kibby

Legg inn av kibby »

Skjønte ikke helt at det var en humorserie... Nå har jeg sett tre episoder, og er fortsatt forvirret.

Mye som skurrer; parterapi (som allerede nevnt her), en norsk terapeut som snakker fake svensk, språket de bruker (Mikkel Niva sa han håpet på noe "action" - hvem snakker sånn i 1941?), en mørk Sverre på den tiden, mye rart...

Merkelige greier, men siden det er solide skuespillere kommer jeg til å se videre. Men jeg er forvirret.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

kibby skrev: lør sep 03, 2022 4:26 pm Skjønte ikke helt at det var en humorserie... Nå har jeg sett tre episoder, og er fortsatt forvirret.

Mye som skurrer; parterapi (som allerede nevnt her), en norsk terapeut som snakker fake svensk, språket de bruker (Mikkel Niva sa han håpet på noe "action" - hvem snakker sånn i 1941?), en mørk Sverre på den tiden, mye rart...

Merkelige greier, men siden det er solide skuespillere kommer jeg til å se videre. Men jeg er forvirret.
Alt skurrer!!!

Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

Hoppidioten skrev: tor sep 01, 2022 11:03 am Ny humorserie ute på NRK TV idag. Handler om motstandsfolk under andre verdenskrig. Vet ikke jeg, er ikke dette helt på grensen til hva man kan tulle og fjolle med?
Hvis dette bygger på den boka på Storytel med samme navn så er dette bare dritt og tullball. Så gidder ikke å se.

DrilloIce

Legg inn av DrilloIce »

Dette er absolutt et tema som skal køddes med, men synes den første episoden var kjedelig, før det tok seg godt opp etter hvert. Ola "Vidkun" Furuseth er jo selvskreven i en slik sammenheng. Skjønner ikke helt greia med "Sverre"-karakteren, Nader Khademi er jo god, men hører kanskje ikke hjemme i en serie om 2. verdenskrig?

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Har nå sett alle de 4 episodene som ligger ute og er middels begeistret. Virker å være en dramakomeide som ikke helt treffer. Humoren er flat og dramaen er tildels absurd. Kan se enkelte likhetstrekk med Kampen for tilværelsen som har samme serieskskapere som Gutta på skauen, men denne når ikke Førstenevnte opp til knærne.
Kommer nok likevel til å følge videre og er spent på om motstandsgruppa tar mot til seg i kampen mot tyskerne.

Oslogg123
Innlegg: 505

Legg inn av Oslogg123 »

Så 10-15 minutter og da gadd jeg ikke mer.

kibby

Legg inn av kibby »

Hoppidioten skrev: søn sep 04, 2022 8:46 am Har nå sett alle de 4 episodene som ligger ute og er middels begeistret. Virker å være en dramakomeide som ikke helt treffer. Humoren er flat og dramaen er tildels absurd. Kan se enkelte likhetstrekk med Kampen for tilværelsen som har samme serieskskapere som Gutta på skauen, men denne når ikke Førstenevnte opp til knærne.
Kommer nok likevel til å følge videre og er spent på om motstandsgruppa tar mot til seg i kampen mot tyskerne.
Sitter med litt samme følelse, og også jeg kommer til å se den ferdig.

Frank

Legg inn av Frank »

sett de 4 første episodene...
Dette var noe av det dårligste jeg har sett på lenge, elendig skrevet, helt blottet for humor og fryktelig kjedelig.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Frank skrev: man sep 05, 2022 7:07 pm sett de 4 første episodene...
Dette var noe av det dårligste jeg har sett på lenge, elendig skrevet, helt blottet for humor og fryktelig kjedelig.
Meget dekkende beskrivelse det der

lsklars

Legg inn av lsklars »

Hva er det NRK driver med om dagen.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Det kan man lure på

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Litt morsomt å obestemme seg midt under et sabotasjeoppdrag da. Og få støtte og oppmundtrende ord. Det var i det minste midt på treet komisk.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Det var debatt på dax18 her om dagen at NRK har feilet når det gjelder å slippe til humor. For mange år siden (15+) hadde de en humorhalvtime på torsdager 22:30 husker jeg hvor de prøvde ut forskjellige humorprogrammer. Nå er det ganske stusselige greier!

I beste fall har jeg småhumret ett par ganger, men ellers bare platt og kjedelig.
Som sagt vanskelig å ikke sammenligne med Kampen for tilværelsen. Har jo også endel av de samme skuespillerne.
Men nå fikk Loe en sjanse #2 og feilet!!?? så da burde de kanskje slippe til noen nye neste gang.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Jeg blir IKKE krenket. Men det blir fremdeles merkelig for meg å se pakistanerætted? og en farget med i serien.

DrilloIce

Legg inn av DrilloIce »

DrilloIce skrev: søn sep 04, 2022 3:07 am Dette er absolutt et tema som skal køddes med, men synes den første episoden var kjedelig, før det tok seg godt opp etter hvert. Ola "Vidkun" Furuseth er jo selvskreven i en slik sammenheng. Skjønner ikke helt greia med "Sverre"-karakteren, Nader Khademi er jo god, men hører kanskje ikke hjemme i en serie om 2. verdenskrig?
De neste 2 episodene var skuffende, synes det var mer og mer av at "nåtiden tar tidsmaskin til fortiden og kommenterer, slik som i viking-serien", og det synes jeg ikke er noe morsomt.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Mulig jeg er litt sær, men jeg elsker den litt underfundige humoren til Loe.
Denne krigen tror jeg vil gjøre deg godt🤣
Krig er krig osv.
Den eneste som hadde noe der å gjøre som motstandsmann, ble knertet av et vådeskudd med en gang. Broen ble ikke sprengt pga av tre ugler som stirret på Niva og ga ham dårlig samvittighet.

Jeg og kona satt rett og slett og småhumret oss igjennom de 8 episodene. Mere stakkarslig gjeng har jeg aldri sett.

kibby

Legg inn av kibby »

Fernandovonarb skrev: ons sep 14, 2022 8:36 pm Jeg og kona satt rett og slett og småhumret oss igjennom de 8 episodene. Mere stakkarslig gjeng har jeg aldri sett.
Godt gjort siden det kun er sendt 6. De siste 4 har ikke blitt sendt enda ;)

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

kibby skrev: ons sep 14, 2022 10:38 pm
Fernandovonarb skrev: ons sep 14, 2022 8:36 pm Jeg og kona satt rett og slett og småhumret oss igjennom de 8 episodene. Mere stakkarslig gjeng har jeg aldri sett.
Godt gjort siden det kun er sendt 6. De siste 4 har ikke blitt sendt enda ;)
Skulle være 6 ja. Neste to kommer i morgen.

kibby

Legg inn av kibby »

Stakkars Alf :lol:

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»