Burrato

Svar
strandereng

Burrato

Legg inn av strandereng »

Oppdaget i går at den lokale ICA her i Sverige har begynt å føre Zeta sin burrato til en vennlig pris. Googlet at Meny fører osten i Norge.
Burrato er en delikatesse. Tenkte å bruke den i Capresesalat i morgen. Eller hvordan nyter dere andre den?

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Skal jeg være helt ærlig - etter å ha prøvd denne "delikatessen" to ganger, en gang på restaurant og en gang hjemme, at jeg ikke helt forstår greia her... :-) Synes konsistensen er nær ekkel og smaken fraværende. Men men - da blir de mer til de som setter pris på den! :-)

Someone

Legg inn av Someone »

DoktorS skrev: lør sep 03, 2022 11:54 am Skal jeg være helt ærlig - etter å ha prøvd denne "delikatessen" to ganger, en gang på restaurant og en gang hjemme, at jeg ikke helt forstår greia her... :-) Synes konsistensen er nær ekkel og smaken fraværende. Men men - da blir de mer til de som setter pris på den! :-)
Ja, for meg fremstår det som et dårligere alternativ til Mozarella

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Caprese i Italia er nydelig, men burrato blir aldri stjerna for min del.
En av de tingene jeg ikke helt evner å verdsette, samme greia med østers.

strandereng

Legg inn av strandereng »

Osten er helt nydelig etter min smak. Mozarella blir kun en blek kusine.Serveres romtemperert med litt olivenolje grovmalt pepper og flaksalt. Himmelsk.
.Liker veldig godt konsistensen,

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Hehe - altså delte meninger om denne osten. Artig at flere har det på samme måten. Jeg har jo da altså prøvd to ganger, minst, for jeg vet jo at det skal være noe fantstisk godt - men jeg får altså ikke helt taket på den der... nå har jeg vel egentlig aldri helt forstått vitsen med mozarella heller, selv om det er godt på varme sommerdager.

Dog - caprese har jeg et par ganger fått "ødelagt" med mye pesto på toppen. Det ødelegger jo all annen smak! :-)

Someone

Legg inn av Someone »

DoktorS skrev: søn sep 04, 2022 10:15 am Dog - caprese har jeg et par ganger fått "ødelagt" med mye pesto på toppen. Det ødelegger jo all annen smak! :-)
Det skal jo ikke være pesto på caprese

Ellers er det flere typer delikatesser som jeg personlig ikke liker: lakris f.eks

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»