Mathias Normann kastet ut av landslaget

Svar
Hoppidioten

Mathias Normann kastet ut av landslaget

Legg inn av Hoppidioten »

Ståle Solbakken og Lise Klavenes viser ingen nåde og kaster Mathias Normann på dør etter at det ble klart at han velger en overgang til et russisk fotballlag.
Hva er egentlig forskjellen på valget til Normann og valget til Haaland. Begge spiller jo for lag med moralsk forkvaklede verdier?

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Åhhh.... denne Normann-saken har ført til verdensrekord i whataboutism på SoMe. Forskjellene på Normann og Haaland er så åpenbare at de ikke trengs utdypes.

Reddington

Legg inn av Reddington »

Hoppidioten skrev: man sep 05, 2022 10:03 pm Ståle Solbakken og Lise Klavenes viser ingen nåde og kaster Mathias Normann på dør etter at det ble klart at han velger en overgang til et russisk fotballlag.
Hva er egentlig forskjellen på valget til Normann og valget til Haaland. Begge spiller jo for lag med moralsk forkvaklede verdier?
Er det noe feil med verdiene til Dinamo Moskva?

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Klaveness og NFF kunne man ikke ta seriøst for en god stund siden. Helt siden dobbeltmoralen kom til syne etter at Haaland dro til Man City.

Solbakken er vel mer et uskyldig offer oppe i dette, han må bare føye seg etter Klaveness og NFF.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Sulfat skrev: man sep 05, 2022 10:06 pm Åhhh.... denne Normann-saken har ført til verdensrekord i whataboutism på SoMe. Forskjellene på Normann og Haaland er så åpenbare at de ikke trengs utdypes.
Ok det må du gjerne utdype. Haaland har valgt å spille for en klubb som styres av et land som bryter menneskerettighetene. Hvorfor er det ok?

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Vi skal nok klare oss uten han.

Visa

Legg inn av Visa »

Hoppidioten skrev: man sep 05, 2022 10:12 pm
Sulfat skrev: man sep 05, 2022 10:06 pm Åhhh.... denne Normann-saken har ført til verdensrekord i whataboutism på SoMe. Forskjellene på Normann og Haaland er så åpenbare at de ikke trengs utdypes.
Ok det må du gjerne utdype. Haaland har valgt å spille for en klubb som styres av et land som bryter menneskerettighetene. Hvorfor er det ok?
Hvorfor går man ikke etter City-supporterne, de som faktisk heier på en klubb som styres av et land som bryter menneskerettighetene og gir de penger. Er det ok? #cancelcitysupporters

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Hoppidioten skrev: man sep 05, 2022 10:12 pm
Sulfat skrev: man sep 05, 2022 10:06 pm Åhhh.... denne Normann-saken har ført til verdensrekord i whataboutism på SoMe. Forskjellene på Normann og Haaland er så åpenbare at de ikke trengs utdypes.
Ok det må du gjerne utdype.
Nei, det må jeg ikke. Tenk heller litt selv.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Hoppidioten skrev: man sep 05, 2022 10:12 pm
Sulfat skrev: man sep 05, 2022 10:06 pm Åhhh.... denne Normann-saken har ført til verdensrekord i whataboutism på SoMe. Forskjellene på Normann og Haaland er så åpenbare at de ikke trengs utdypes.
Ok det må du gjerne utdype. Haaland har valgt å spille for en klubb som styres av et land som bryter menneskerettighetene. Hvorfor er det ok?
Haaland spiller for et regime som finansierer IS og som driver en invasjonskrig mot et annet land på samme måte som Russland.

Er det en ting Russland sin forbrytelse har vist frem, så er det hyklerne. De florerer.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Normann fremstår ganske tett. Bra av Nøff

lsklars

Legg inn av lsklars »

To tette og ei badehette fra Normann.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Dette skaper en merkelig presedens, registrerer at Ole Selnæs vel spilte på landslaget etter at han dro til Kina. Og Lehne Olsen fikk vel aldri offisiell beskjed om at hans valg om å dra til Dubai gjorde han uaktuell for videre landslagsspill..?

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

newsflash skrev: man sep 05, 2022 10:21 pm Dette skaper en merkelig presedens, registrerer at Ole Selnæs vel spilte på landslaget etter at han dro til Kina. Og Lehne Olsen fikk vel aldri offisiell beskjed om at hans valg om å dra til Dubai gjorde han uaktuell for videre landslagsspill..?
Kina og Dubai har vel ikke gått til storkrig mot nabolandene, så vidt jeg vet. Og det er heller ingen bokikott, hverken hva gjelder idrett, kultur eller annet overfor disse landene. Selv ikke russiske tyttebær slippes inn i Norge om dagen.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

newsflash skrev: man sep 05, 2022 10:21 pm Dette skaper en merkelig presedens, registrerer at Ole Selnæs vel spilte på landslaget etter at han dro til Kina. Og Lehne Olsen fikk vel aldri offisiell beskjed om at hans valg om å dra til Dubai gjorde han uaktuell for videre landslagsspill..?
Idrettsverdenen boikotter Russland.

Hvorfor? Spør de døde barna, spør de voldtatte kvinnene, spør de bakbundne og henrettede sivile, spør de millionene av flyktninger som har sett sine hjem bli pulveriserte, spør de ukrainske barna som er tatt fra sine foreldre og gitt til russiske familier. Spør alle oss som opplever et Russland som truer med atomkrig.

Man må gjerne kritisere Haalands klubbvalg, men å sammenligne det med å velge å signere for en russisk klubb slik situasjonen er nå er fullstendig absurd.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Helt rett av NFF og Solbakken.
Jeg er også kritisk til valg av klubb Haaland gjorde, men denne sammenligningen med Normann er malplassert.
Russland har gått til angrepskrig mot Ukraina, slakter sivile for fote, Norge bistår sammen med vesten med våpen for at Ukraina skal kunne bestå som nasjon.
Dette landet velger Normann å reise for å spille fotball i.
Han er død og begravet som fotballspiller for min del. Håper virkelig aldri han returnerer til norsk fotball igjen.

Thomas

Legg inn av Thomas »

Visa skrev: man sep 05, 2022 10:13 pm
Hoppidioten skrev: man sep 05, 2022 10:12 pm
Sulfat skrev: man sep 05, 2022 10:06 pm Åhhh.... denne Normann-saken har ført til verdensrekord i whataboutism på SoMe. Forskjellene på Normann og Haaland er så åpenbare at de ikke trengs utdypes.
Ok det må du gjerne utdype. Haaland har valgt å spille for en klubb som styres av et land som bryter menneskerettighetene. Hvorfor er det ok?
Hvorfor går man ikke etter City-supporterne, de som faktisk heier på en klubb som styres av et land som bryter menneskerettighetene og gir de penger. Er det ok? #cancelcitysupporters
Er det deg matsska?

dani07

Legg inn av dani07 »

Normann sementerer det vi fra Bodø har visst i flere år. At han og hans far er 2 personer som er ekstremt korttenkte, dumme og naive.

Håper han fortsetter i russland og lar være å komme tilbake både til Norge og Bodø.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

DoktorS skrev: man sep 05, 2022 10:25 pm Kina og Dubai har vel ikke gått til storkrig mot nabolandene, så vidt jeg vet. Og det er heller ingen bokikott, hverken hva gjelder idrett, kultur eller annet overfor disse landene. Selv ikke russiske tyttebær slippes inn i Norge om dagen.
Neida, de har ikke invadert noen land den siste tiden, selv om en selvfølgelig kan diskutere Kinas okkupasjon av Tibet.

Men det er definitivt ikke regimer som fremmer fred og menneskerettigheter.

lund

Legg inn av lund »

Ikke for å forsvare Normann, men det spiller vel sikkert inn litt at kjæresten er russisk også vil jeg tro. Men særlig lurt er det selvsagt ikke.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

seriemester2013 skrev: man sep 05, 2022 10:29 pm Helt rett av NFF og Solbakken.

Han er død og begravet som fotballspiller for min del. Håper virkelig aldri han returnerer til norsk fotball igjen.
I så fall håper jeg supporterne kjenner sin ikke besøkelsestid og boikotter ev klubb an mas.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

PapaSmurf skrev: man sep 05, 2022 10:28 pm
Man må gjerne kritisere Haalands klubbvalg, men å sammenligne det med å velge å signere for en russisk klubb slik situasjonen er nå er fullstendig absurd.
Kunne ikke vært mer enig. Det er like respektløst som absurd å trekke den sammenligningen.

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Russerne elsker nok klesstilen hans.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

lund skrev: man sep 05, 2022 10:33 pm Ikke for å forsvare Normann, men det spiller vel sikkert inn litt at kjæresten er russisk også vil jeg tro. Men særlig lurt er det selvsagt ikke.
Hadde det hjulpet om Normann spilte for SS Gestapo i Berlin 1942 at kjæresten var tysk.

Alle motstandsmennene bare, å ja greit da forstår vi.

lund

Legg inn av lund »

kytec skrev: man sep 05, 2022 10:37 pm
lund skrev: man sep 05, 2022 10:33 pm Ikke for å forsvare Normann, men det spiller vel sikkert inn litt at kjæresten er russisk også vil jeg tro. Men særlig lurt er det selvsagt ikke.
Hadde det hjulpet om Normann spilte for SS Gestapo i Berlin 1942 at kjæresten var tysk.

Alle motstandsmennene bare, å ja greit da forstår vi.
Nå prøvde jeg mest å sette meg inn i hvordan fyren tenker egentlig. Eller ikke tenker i dette tilfellet.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

lund skrev: man sep 05, 2022 10:40 pm
kytec skrev: man sep 05, 2022 10:37 pm
lund skrev: man sep 05, 2022 10:33 pm Ikke for å forsvare Normann, men det spiller vel sikkert inn litt at kjæresten er russisk også vil jeg tro. Men særlig lurt er det selvsagt ikke.
Hadde det hjulpet om Normann spilte for SS Gestapo i Berlin 1942 at kjæresten var tysk.

Alle motstandsmennene bare, å ja greit da forstår vi.
Nå prøvde jeg mest å sette meg inn i hvordan fyren tenker egentlig. Eller ikke tenker i dette tilfellet.
Understreker at følgende er REN spekulasjon fra min side.

Han er dum som et brød og så ikke at dette ville eksplodere i trynet hans.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

kytec skrev: man sep 05, 2022 10:37 pm
lund skrev: man sep 05, 2022 10:33 pm Ikke for å forsvare Normann, men det spiller vel sikkert inn litt at kjæresten er russisk også vil jeg tro. Men særlig lurt er det selvsagt ikke.
Hadde det hjulpet om Normann spilte for SS Gestapo i Berlin 1942 at kjæresten var tysk.

Alle motstandsmennene bare, å ja greit da forstår vi.
Norge er så godt som i krig med Russland. Vi gir våpen, strategisk assistanse og annet utstyr til Ukraina. Norge har valgt side i denne konflikten som vil påvirke Europas fremtid så lenge vi lever.

Norge gjør det de kan for å hjelpe Ukraina slik alle oppegående nasjoner i Europa gjør. Vi har jo sett hvordan de har truet våre naboer Sverige og Finland.

Selvsagt kan vi ikke akseptere at en nordmann gir det russiske propagandamaskineriet næring i den situasjonen vi er oppe i.

Normann kan gjerne dra til Russland for meg. Men da velger han å stå sammen med de vi kjemper mot. Jeg håper han blir værende der borte.

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

Helt åpenbart at Normann skal droppes fra landslaget. Men la oss ikke lure oss selv heller. Normann har ikke vært på banen for Norge siden privatlandskampen mot Slovakia i mars. Han har bare vært på banen i fem kamper under Solbakken. Og kun en av dem i 90 minutter. Dette var et lett offer for NFF og Solbakken.

Benson

Legg inn av Benson »

Håper å aldri sjå han i landslagsdrakt igjen. Noke som heldigvis er sannsynlig. Kan godt holde seg i Russland etter karrieren også. Ufattelig valg.

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Jeg ser at folk på twitter sammenligner sakene til Normann og Haaland. Helt umulig å forstå seg på sammenligningen. Det er KRIG i Europa, og Normann velger altså å få lønnen sin fra en klubb som spiller i hjertet(hvis det finnes) av Russland. Dinamo Moskva sitt bandylag kom med åpenlys støtte til krigen tidligere i år, og jeg regner med at resten av idrettsklubben er like råtten. Grusom avgjørelse av Normann og agent, og man mistenker jo at han ikke følger med på nyhetsbildet i det hele tatt. Håper han har spilt sin siste landskamp.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1464

Legg inn av 4pLaY »

" Er det én ting jeg har lært i min karriere, er det at man ikke blander politikk og fotball. Jeg skal dit for å spille fotball og er happy med det. Man går alltid noen runder med seg selv, familien og sånt, og vi ble til slutt enige om at dette er den beste sportslige muligheten som har dukket opp, sa Normann til TV 2. "

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»