Skøytesesongen 2022/2023

Svar
Real-_-

Re: Skøytesesongen 2022/2023

Legg inn av Real-_- »

Nrk presterer altså å melde at Ragne blir historisk når hun segler inn til 3. plass på 1500 og dermed blir første norske til å ta en individuell medalje i EM.
Dagen etter seieren på 3000m.

CrazyHorse

Legg inn av CrazyHorse »

Real-_- skrev: søn jan 08, 2023 4:10 pm Nrk presterer altså å melde at Ragne blir historisk når hun segler inn til 3. plass på 1500 og dermed blir første norske til å ta en individuell medalje i EM.
Dagen etter seieren på 3000m.
Ha ha Jeg så det . Helt bortreist i NRK. Og det blir verre og verre etterhvert som de mister stadig flere rettigheter til vintersport

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Gratulerer, Ragne! Dette var stort! På tide at skøytesporten tar seg opp i Norge igjen, med så sterke og lange tradisjoner denne sporten har her i landet. Vi er gode i all annen vintersport, men skøyter har liksom manglet de siste årene.

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

Real-_- skrev: søn jan 08, 2023 4:10 pm Nrk presterer altså å melde at Ragne blir historisk når hun segler inn til 3. plass på 1500 og dermed blir første norske til å ta en individuell medalje i EM.
Dagen etter seieren på 3000m.
Det stemmer at hun ble tidenes første norske individuelle medaljevinner i EM på kvinnesiden, med sølvmedaljen sammenlagt. Men klart, hvis dette ble meldt allerede etter 1500 meter, så var noen vel tidlig ute.

For øvrig hadde sølv relativt sett mye større verdi enn bronsen kontra vanligvis, siden den suverene eneren ikke var med.
Sist redigert av Atom Vinter den søn jan 08, 2023 4:19 pm, redigert 1 gang totalt.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Real-_- skrev: søn jan 08, 2023 4:10 pm Nrk presterer altså å melde at Ragne blir historisk når hun segler inn til 3. plass på 1500 og dermed blir første norske til å ta en individuell medalje i EM.
Dagen etter seieren på 3000m.
Spør fordi jeg ikke vet bedre, men deles det ut medaljer for distanseseire i allround-EM?

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Atom Vinter skrev: søn jan 08, 2023 4:17 pm
Real-_- skrev: søn jan 08, 2023 4:10 pm Nrk presterer altså å melde at Ragne blir historisk når hun segler inn til 3. plass på 1500 og dermed blir første norske til å ta en individuell medalje i EM.
Dagen etter seieren på 3000m.
Det stemmer at hun ble tidenes første norske individuelle medaljevinner i EM på kvinnesiden, med sølvmedaljen sammenlagt. Men klart, hvis dette ble meldt allerede etter 1500 meter, så var noen vel tidlig ute.
Var 1500m bronsen de "lagde" saken rundt og at den i seg selv var historisk.

CrazyHorse

Legg inn av CrazyHorse »

tartaglia2 skrev: søn jan 08, 2023 4:18 pm
Real-_- skrev: søn jan 08, 2023 4:10 pm Nrk presterer altså å melde at Ragne blir historisk når hun segler inn til 3. plass på 1500 og dermed blir første norske til å ta en individuell medalje i EM.
Dagen etter seieren på 3000m.
Spør fordi jeg ikke vet bedre, men deles det ut medaljer for distanseseire i allround-EM?
Ja

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

CrazyHorse skrev: søn jan 08, 2023 4:19 pm
tartaglia2 skrev: søn jan 08, 2023 4:18 pm
Real-_- skrev: søn jan 08, 2023 4:10 pm Nrk presterer altså å melde at Ragne blir historisk når hun segler inn til 3. plass på 1500 og dermed blir første norske til å ta en individuell medalje i EM.
Dagen etter seieren på 3000m.
Spør fordi jeg ikke vet bedre, men deles det ut medaljer for distanseseire i allround-EM?
Ja
Det gjør det, men de har ikke voldsom verdi. Løpere som ikke er gode nok i allround, men som ville utklasset enkelte av distansemedaljørene i allroundmesterskapene, er jo ikke med. Wikipedia regner naturligvis heller ikke med nevnte medaljer i sin medaljeoversikt.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Nå er jeg nervøs

CrazyHorse

Legg inn av CrazyHorse »

Sodajr skrev: søn jan 08, 2023 4:56 pm Nå er jeg nervøs
Samme her , men basert på 10000 m historien til begge to , skal det mye til for at Eitrem holder unna med såpass lite forsprang til Roest

Centrist

Legg inn av Centrist »

Voldsomt til opphausing av kommentatoren. Bra Njåtun drar han ned litt. Eitrem skal vanligvis ikke ha noe stille opp med her, det krever et svakt løp av Roest.

Men han prøver! Veldig opp og ned rundetider.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Liker at Eitrem får ryggen på langsiden hver gang han skal ut i ytre.

Der kjører Roest.
Sist redigert av Lew_Ashby den søn jan 08, 2023 5:06 pm, redigert 1 gang totalt.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Hitchcock-klasse på denne thrilleren.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Haha. 29.4-runde for Roest. Hjelpemeg.

29.1. Da er det kjørt. Men fantastisk 10k av nordmannen.

Puttemans
Innlegg: 2460

Legg inn av Puttemans »

10 000 er det ultimate innen idrett. Bare å gratulere både Roest og Eitrem!
Sist redigert av Puttemans den søn jan 08, 2023 5:10 pm, redigert 1 gang totalt.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Fan..

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Fantastisk av Sander!! :)

janesaj

Legg inn av janesaj »

Holdt ikke helt inn med tanke på gullet, men for et mesterskap av Eitrem! Kommer nok av sjanser i fremtiden til å ta steget helt øverst. Kanskje allerede i VM? :)
Sist redigert av janesaj den søn jan 08, 2023 5:10 pm, redigert 1 gang totalt.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Æsj, sier som kuppern "Sølv er nederlag"

Centrist

Legg inn av Centrist »

Dette er en av de beste 10 000m jeg har sett. Helt vilt! Gratulerer til begge to for denne oppvisningen og underholdningen!

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Sist gang jeg ble så underholdt av en nordmann på 10k var da Bøkko plutselig kjørte 1500m-runder midt i 10k-fighten mot Kramer.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Denne fighten hadde fortjent fullsatte tribuner.

CrazyHorse

Legg inn av CrazyHorse »

For en episk duell. Det er altså noen som vil ta vekk 10000 fra skøyteprogrammet ..

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

Må innrømme at jeg håpet på et fall på slutten for nederlenderen, som et plaster på såret for 2018, der han tok gullet pga. fallet til SLP på slutten av 10k i allround-VM.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Jøss, dette fikk til og med jeg med meg.
Lenge siden jeg har sett skøyter. Så spennende det ble.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Zanick skrev: søn jan 08, 2023 5:11 pm Denne fighten hadde fortjent fullsatte tribuner.
Jepp, angrer på at jeg ikke tok meg en tur til Hamar i dag

Nevi

Legg inn av Nevi »

Zanick skrev: søn jan 08, 2023 5:11 pm Denne fighten hadde fortjent fullsatte tribuner.
Absolutt. Tenkte på det samme.

Full hall og full trøkk i hallen.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

For ein konkurranse av Eitrem. Han blir slått kun med eit par sekunder av Ghiotto og Roest. Knuser persen sin med 10 sekunder og det var ingen andre som var i nærheita av sin egen pers. Fortsetter han med slike løp. Så kan han fort bli farlig på 10000 meter også i enkeldistanse og OL i 2026

e-lectron

Legg inn av e-lectron »

Holdt ikke helt inn, men du verden for en heroisk innsats! Både Wiklund og Eitrem snuser altså på gullet. Det hadde vel de færreste trodd på forhånd.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

2 sølv og 3 distanseseire er jo meget bra. Ville nok blitt en medalje til også om Engebråten hadde deltatt og vært i form.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»