Kamptråd Slovenia(B) og Serbia(H) Nations League 2022/23

Svar
knurr84

Re: Kamptråd Slovenia(B) og Serbia(H) Nations League 2022/23

Legg inn av knurr84 »

Tabbevideoen til Nyland begynner vel å bli helvetes lang nå?

MadBum

Legg inn av MadBum »

Solbakken bør gå. Å starte med Nyland er oppsigelsesgrunn.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

1. Nå må Aursnes snart være fast i startellever.
2. Vi sliter virkelig med keeper og stopper ved siden av Østigård.
3. Når skal vi begynne å spille med en høyrekant som..ja, faktisk er kantspiller?

Hansiso

Legg inn av Hansiso »

Kalle73 skrev: lør sep 24, 2022 7:56 pm Et av tidenes beste landslag! 🤣🤣🤣
Morsomt hvor mye folk undervurderer Slovenia. De er overhode ikke dårlige og spilte en taktisk sterk kamp i dag. Uheldig at vi ikke skårer noen mål på dødball.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Downlight skrev: lør sep 24, 2022 7:57 pm Ståle må gå, han kan ta med seg Nyland også. Han bør ha spilt sin siste landskamp.
Er en del keepere som må føle seg direkte mislikt og som noen jævla idioter når de blir prioritert bak en klubbøs keeper som Ståle åpenbart tar med fordi han synes synd på ham. Coaching fra helvete dette.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

EspenLie skrev: lør sep 24, 2022 7:57 pm
PapaSmurf skrev: lør sep 24, 2022 7:55 pm Dette var nitrist. Vi greier virkelig ikke å utnytte at vi har verdens beste spiss. Greier knapt å gi han noe å jobbe med.
Hva ville du gjort? Jeg har alltid tenkt 352, med veldig offensive vingbacker. Moi kunne funket på vingback.

Hvem som skulle vært "spissmakker" til Haaland vet jeg ikke. Kanskje Ødegaard, Kanskje Sørloth.

Berge er perfekt som høyre indreløper i 352. Aursnes DM.

Men litt etterpåklokskape. Ståle har vært godkjent pluss.
Haaland trives ikke i en duo.

4231 hadde vært mitt valg.

Aursnes og Berge i de sittende rollene
Ødegaard liggende i rommet bak Haaland.
Og så må vi ha kantspillere som kan komme ned og slå inn foran mål. Det skjer nesten aldri. Og vi vet jo at det er der Haaland virkelig kommer til sin rett.

qbah

Legg inn av qbah »

Laban skrev: lør sep 24, 2022 7:59 pm Nyland har nok spilt sin siste landskamp på en stund
Neppe.

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Håper virkelig rødtoppen i NFF ser at resultatene har vært langt bedre enn prestasjonene i disse NL-kampene, og gjør hjemmeleksa med å sjekke ut mulighetene for at Knutsen tar over etter sommeren 2024.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Laban skrev: lør sep 24, 2022 7:59 pm Nyland har nok spilt sin siste landskamp på en stund
Det får man håpe. Nytter rett og slett ikke å spille med en keeper uten kamptrening, fatter ikke at Ståle kunne velge ham.

Reddington

Legg inn av Reddington »

MadBum skrev: lør sep 24, 2022 8:00 pm Solbakken bør gå. Å starte med Nyland er oppsigelsesgrunn.
Haha, gode gud.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Sørloth, Hancke, Nyland. Norges svakeste ledd. Og vi er som kjent ikke bedre enn det svakeste ledd. Ekstra kjipt når vi har tre av de leddene.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Er jo er laguttak som er umulig å forstå når vi skal spille i 4-3-3 med Sørloth som kant, Thorstvedt som indreløper og Berge som anker?

og hvorfor legger vi ikke om til 5-4-1 når vi leder på flaksemålet vi får?
Sist redigert av Kaizen den lør sep 24, 2022 8:03 pm, redigert 1 gang totalt.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Kort oppsummert.

Setter inn Strand Larsen som ving. Det funger selvfølgelig ikke. Må legge om til sin favoritt 442 som selvfølgelig ikke fungerer. Kulimenerer i at Hanche taper nok en duell, i en ellers svak kamp, som ender i en keepertabbe av Nyland. Var det noen som stilte spørsmåltegn til at Hanche og Nyland skulle starte?

Nei, Ståle, her dreit du deg ut.
Sist redigert av Taururu den lør sep 24, 2022 8:05 pm, redigert 1 gang totalt.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

EspenLie skrev: lør sep 24, 2022 7:57 pm
PapaSmurf skrev: lør sep 24, 2022 7:55 pm Dette var nitrist. Vi greier virkelig ikke å utnytte at vi har verdens beste spiss. Greier knapt å gi han noe å jobbe med.
Hva ville du gjort? Jeg har alltid tenkt 352, med veldig offensive vingbacker. Moi kunne funket på vingback.

Hvem som skulle vært "spissmakker" til Haaland vet jeg ikke. Kanskje Ødegaard, Kanskje Sørloth.

Berge er perfekt som høyre indreløper i 352. Aursnes DM.

Men litt etterpåklokskape. Ståle har vært godkjent pluss.
Helt uenig. Vi har to spillere som er blant de beste i verden i sine to posisjoner, og vi er banna bein nødt spille på styrkene deres. Haaland må spille alenespiss, og Ødegaard som høyre indreløper, med en offensiv høyreback og en ving som i det minste prøver å holde litt bredde. Sørloth bør være alternativ til Haaland hvis han er sliten/skadet, hvis ikke Strand Larsen er foran i køa da. Alle pilene peker på 433, med kanter og ikke to spisser.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Hansiso skrev: lør sep 24, 2022 8:01 pm
Kalle73 skrev: lør sep 24, 2022 7:56 pm Et av tidenes beste landslag! 🤣🤣🤣
Morsomt hvor mye folk undervurderer Slovenia. De er overhode ikke dårlige og spilte en taktisk sterk kamp i dag. Uheldig at vi ikke skårer noen mål på dødball.
Helt legitimt å kalle det undervurdering. Men da bør landslagledelsen moderere seg litt i målsetningen sin da Slovenia, med all respekt å melde, skal slås med allerede gitte målsetninger.

flourhouse

Legg inn av flourhouse »

At det er faen meg mulig.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Har vi virkelig ingen lovende unge målvakter eller noe der ute? Norges målvaktsituasjon er mildt sakt katastrofe.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Canucks skrev: lør sep 24, 2022 8:04 pm Har vi virkelig ingen lovende unge målvakter eller noe der ute? Norges målvaktsituasjon er mildt sakt katastrofe.
Joda, vår beste keeper sitter på benken på U21-landslaget

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Canucks skrev: lør sep 24, 2022 8:04 pm Har vi virkelig ingen lovende unge målvakter eller noe der ute? Norges målvaktsituasjon er mildt sakt katastrofe.
Brann har en ok keeper.

Forestspirit

Legg inn av Forestspirit »

Nyland blir å koste oss neste mulighet til EM.

Hansiso

Legg inn av Hansiso »

Nyland er faktisk det klart største problemet vi har på landslaget. Resten føler jeg meg relativt trygg på. Kollektivet falt litt sammen i dag. Hadde Ødegaard vært på banen hele kampen kunne vi vært en større trussel på dødball som har vært Slovenias største akkileshæl gjennom NL.

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

FranciscoM skrev: lør sep 24, 2022 8:03 pm
EspenLie skrev: lør sep 24, 2022 7:57 pm
PapaSmurf skrev: lør sep 24, 2022 7:55 pm Dette var nitrist. Vi greier virkelig ikke å utnytte at vi har verdens beste spiss. Greier knapt å gi han noe å jobbe med.
Hva ville du gjort? Jeg har alltid tenkt 352, med veldig offensive vingbacker. Moi kunne funket på vingback.

Hvem som skulle vært "spissmakker" til Haaland vet jeg ikke. Kanskje Ødegaard, Kanskje Sørloth.

Berge er perfekt som høyre indreløper i 352. Aursnes DM.

Men litt etterpåklokskape. Ståle har vært godkjent pluss.
Helt uenig. Vi har to spillere som er blant de beste i verden i sine to posisjoner, og vi er banna bein nødt spille på styrkene deres. Haaland må spille alenespiss, og Ødegaard som høyre indreløper, med en offensiv høyreback og en ving som i det minste prøver å holde litt bredde. Sørloth bør være alternativ til Haaland hvis han er sliten/skadet, hvis ikke Strand Larsen er foran i køa da. Alle pilene peker på 433, med kanter og ikke to spisser.
Hvem i salte skal være kanter da? Skjønner jeg fortsatt ikke. Nusa osv er foreløpig urealistisk. Rett eller ikke.

Jeg mener Haaland kan være alenspiss i 352 da. Kommer an på rollefordeling mer noe annet.

Men fair å være uenig!
Sist redigert av EspenLie den lør sep 24, 2022 8:07 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Hansen, Hedenstad osv må vel gå til en klubb i utlandet, havne på benken, og bli frigitt før de er aktuelle for startplass. Sier seg selv. Nyland kunne stoppet begge målene, jeg tipper både Hedenstad og Hansen hadde gjort det.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Nyland er ikke god nok nei, men blir for drøyt å legge all skyld på han. Laget kollapser jo totalt etter å ha tatt ledelsen, gir fra seg initiativ og klarer plutselig ikke å holde på ballen. Ståle må ta en del skyld her, var ikke en god landskamp, og skeptisk til kampledelsen i dag.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Orker ikke å fokusere på Nyland. Hvorfor tror Ståle at Strand Larsen skal fungere som ving? Når feilen er gjort. Hvorfor tror han 442 plutselig skal fungere? Hvordan kan du vurdere Hanche over Ajer? Denne kampen tapte du for oss, Ståle

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

AxelRudi skrev: lør sep 24, 2022 8:07 pm Hansen, Hedenstad osv må vel gå til en klubb i utlandet, havne på benken, og bli frigitt før de er aktuelle for startplass. Sier seg selv. Nyland kunne stoppet begge målene, jeg tipper både Hedenstad og Hansen hadde gjort det.
Men det skal sies at de hadde tatt enorme steg på flyturen ned…

Tar RBK en for laget og ofrer treneren sin til landslaget igjen? Utvilsomt den beste taktikeren. Og det er det som er viktigst som landslagstrener

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

AxelRudi skrev: lør sep 24, 2022 8:07 pm Hansen, Hedenstad osv må vel gå til en klubb i utlandet, havne på benken, og bli frigitt før de er aktuelle for startplass. Sier seg selv. Nyland kunne stoppet begge målene, jeg tipper både Hedenstad og Hansen hadde gjort det.
Med Ståle sin logikk så er det nok en del keepere som lurer på hva Ståle har i mot dem ja.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

EspenLie skrev: lør sep 24, 2022 8:07 pm
FranciscoM skrev: lør sep 24, 2022 8:03 pm
EspenLie skrev: lør sep 24, 2022 7:57 pm

Hva ville du gjort? Jeg har alltid tenkt 352, med veldig offensive vingbacker. Moi kunne funket på vingback.

Hvem som skulle vært "spissmakker" til Haaland vet jeg ikke. Kanskje Ødegaard, Kanskje Sørloth.

Berge er perfekt som høyre indreløper i 352. Aursnes DM.

Men litt etterpåklokskape. Ståle har vært godkjent pluss.
Helt uenig. Vi har to spillere som er blant de beste i verden i sine to posisjoner, og vi er banna bein nødt spille på styrkene deres. Haaland må spille alenespiss, og Ødegaard som høyre indreløper, med en offensiv høyreback og en ving som i det minste prøver å holde litt bredde. Sørloth bør være alternativ til Haaland hvis han er sliten/skadet, hvis ikke Strand Larsen er foran i køa da. Alle pilene peker på 433, med kanter og ikke to spisser.
Hvem i salte skal være kanter da? Skjønner jeg fortsatt ikke.

Nusa osv er foreløpig urealistisk. Rett eller ikke.
Hvorfor kan vi ikke bruke Nusa? Vi har spilt med stopper og keeper og whatnot som ikke får spille annet enn for landslaget. Nusa spiller ikke alt, men spiller greit mye, og han hadde vært gull verdt å sette inn istedenfor Strand Larsen på 1-0 til Norge.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

MoldeMoldeMolde skrev: lør sep 24, 2022 8:09 pm
AxelRudi skrev: lør sep 24, 2022 8:07 pm Hansen, Hedenstad osv må vel gå til en klubb i utlandet, havne på benken, og bli frigitt før de er aktuelle for startplass. Sier seg selv. Nyland kunne stoppet begge målene, jeg tipper både Hedenstad og Hansen hadde gjort det.
Men det skal sies at de hadde tatt enorme steg på flyturen ned…

Tar RBK en for laget og ofrer treneren sin til landslaget igjen? Utvilsomt den beste taktikeren. Og det er det som er viktigst som landslagstrener
Vil du virkelig landet ditt så vondt?

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

Jo, bruker gjerne Nusa jeg. Enig det. Tenkte mer i lys av Ståle/Nøff sine preferanser.

Nusa er mer enn god nok. Voksent steg.
Sist redigert av EspenLie den lør sep 24, 2022 8:11 pm, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»