Kamptråd Slovenia(B) og Serbia(H) Nations League 2022/23

Svar
Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Re: Kamptråd Slovenia(B) og Serbia(H) Nations League 2022/23

Legg inn av Interessert »

Vet ikke om de skulle vurdere ta ut Sondre Johansen som spiller fast for Motherwell i Skotland? Men der er kanskje en eller annen stopper i ES som også kan vurderes?
Vi har:
- Østigård. Selvklar kandidat, men lite spill i Napoli foreløpig
- Hanche Olsen. Litt det samme, lite spill i det siste.
- Gregersen: Spiller fast, men har havnet et nivå ned i Frankrike. Skal nok uansett tas ut.
- Ajer: Var tilbake på benken sist, så er vel klar som sådan, men ingen spilte kamper.

Det blir vel helst de fire som tas ut hvis Strandberg er borte.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Interessert skrev: søn sep 11, 2022 8:06 pm Vet ikke om de skulle vurdere ta ut Sondre Johansen som spiller fast for Motherwell i Skotland? Men der er kanskje en eller annen stopper i ES som også kan vurderes?
Vi har:
- Østigård. Selvklar kandidat, men lite spill i Napoli foreløpig
- Hanche Olsen. Litt det samme, lite spill i det siste.
- Gregersen: Spiller fast, men har havnet et nivå ned i Frankrike. Skal nok uansett tas ut.
- Ajer: Var tilbake på benken sist, så er vel klar som sådan, men ingen spilte kamper.

Det blir vel helst de fire som tas ut hvis Strandberg er borte.
Solholm viste ingenting i Eliteserien som tilsier at han holder landslagsnivå. Skotske lagene bak de to store er ikke bedre enn hva vi har i Eliteserien. De driter alle seg loddrett ut i Europa hvert år. Celtic og Rangers som bærer den ligaen.

Synes Jesper Daland kunne fått sjansen. Nå har laget hans startet sesongen veldig svakt men han spiller fast i en liga som er hakket over både Norsk og Skotsk liga. Også vært god på U21 landslaget, som ikke har samling nå. Så mest naturlige valget. Ellers har du vel Henriksen i ESN som kanskje er nærmest.

Sankaa

Legg inn av Sankaa »

Kaizen skrev: søn sep 11, 2022 4:17 pm
benib skrev: søn sep 11, 2022 3:19 pm
Kaizen skrev: søn sep 11, 2022 2:46 pm

Haaland burde vært fast på landslaget fra høsten 2018 og utover I 2019. Da hadde vi kunne vippet alle uavgjorte vi hadde i kvaliken i 2019 sesongen. Selv om Salzburg bestemte seg for å holde igjen på Haaland i vårsesongen 2019, for å implementere han i laget, så ble han ikke plutselig et monster ved sesongstart 2019. Det burde Lagerback ha sett. Men nok om Lagerback.

Solbakken har hatt en positiv start. Jeg blir dog voldsomt provosert når de sender Kent Bergersen til Aker Stadion kun for å se på Gent spillere. For meg er det en klar indikasjon på at man ikke tar Eliteserien på alvor, og at en spiller som Mannsverk kun får telefon fra Solbakken den dagen han setter seg på flyet til utlandet.
Jeg tviler på at det bare var Gent-spillerne Kenta så på. Solbakken har jo nevnt blant annet Brynhildsen som aktuell for landslaget. Vil tippe det er flere Moldespillere som går i den kategorien også. Problemet er, som jeg har nevnt tidligere at Norge har pdd. rundt 18-20 spillere som er garantert i troppen hvis de er skadefrie og er kampklare. Det er ikke snakk om klippekort, men at de er de åpenbart beste 20 spillerne vi har i de ulike rollene på landslaget. Det betyr at det er 3-5 plasser det kan være diskusjon rundt hvis man går ut fra en tropp på 23 spillere og to av disse er keepere. Det blir derfor vanskelig å ta med mer enn kanskje en het spiller fra Eliteserien.

Du nevner Mannsverk som er en åpenbart spennende og god spiller, men han spiller midtbaneanker, en posisjon der det er veldig sterk konkurranse. For å bli kalt inn på landslaget må han derfor overbevise Solbakken om at han er bedre enn minst seks av Sander Berge, Fredrik Aursnes, Kristian Thorstvedt, Morten Thorsby, Patrick Berg, Mathias Normann (når han ikke spiller i Russland), Emil Bohinen, Ole Selnæs og Sondre Tronstad som alle har vist kvaliteter over lang tid og som får høyere matching enn Mannsverk.

Er ganske sikker på at Mannsverk er en fremtidig landslagsspiller, men tror nok han har gått til utlandet for lengst før han blir kalt opp, men det er ikke på grunn av at Solbakken ikke respekterer Eliteserien.
Bergersen ble spurt om hvorfor han var i Molde. Han svarte at det var for å se på Gent spillerne. Et ærlig svar som for meg viser hvordan NFF systematisk motarbeider eliteserien. De ønsker at spillere i norske toppklubber skal selge sine beste spillere så raskt som mulig. Og tar de ikke ut på landslaget før de gjør det. Noe som selvsagt svekker Eliteserien, og som er destruktivt av NFF. Fuckings NFF!
Jeg har sett det med Holmgren Pedersen og jeg har sett det med Aursnes. De ble plutselig landslagsaktuelle i der øyeblikket de satte seg på flyet fra Årø flyplass
. Etter min mening bør troppen alltid ha 1/3 av spillerne fra hjemlig liga for å stimulere utviklingen i norsk fotball. At vi har mange gode fotballspillere ute er en god ting. Ta ut de som viser form, men gi også muligheten til eliteseriespillere I form. Inndra NFF klippekortene som har ødelagt så mange kvaliker for oss.

La Hege Riise vise Ståle Solbakken at en god miks mellom spillere ute og hjemme gir resultater også på herresiden.
Her var det mye rart, men at NFF systematisk motarbeider eliteserien er jo bare tullball.

Lehne Olsen var vel toppscorer(?) i eliteserien og fikk spille mot Nederland i fjor høst på bakgrunn av prestasjoner i Eliteserien (selv om han aldri burde spilt den kampen). Jeg er enig i at man må følge med på hjemlig liga også, og at spillere som utmerker seg bør få muligheten til å være med på samlinger.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

aderyn skrev: søn sep 11, 2022 8:16 pm
Interessert skrev: søn sep 11, 2022 8:06 pm Vet ikke om de skulle vurdere ta ut Sondre Johansen som spiller fast for Motherwell i Skotland? Men der er kanskje en eller annen stopper i ES som også kan vurderes?
Vi har:
- Østigård. Selvklar kandidat, men lite spill i Napoli foreløpig
- Hanche Olsen. Litt det samme, lite spill i det siste.
- Gregersen: Spiller fast, men har havnet et nivå ned i Frankrike. Skal nok uansett tas ut.
- Ajer: Var tilbake på benken sist, så er vel klar som sådan, men ingen spilte kamper.

Det blir vel helst de fire som tas ut hvis Strandberg er borte.
Solholm viste ingenting i Eliteserien som tilsier at han holder landslagsnivå. Skotske lagene bak de to store er ikke bedre enn hva vi har i Eliteserien. De driter alle seg loddrett ut i Europa hvert år. Celtic og Rangers som bærer den ligaen.

Synes Jesper Daland kunne fått sjansen. Nå har laget hans startet sesongen veldig svakt men han spiller fast i en liga som er hakket over både Norsk og Skotsk liga. Også vært god på U21 landslaget, som ikke har samling nå. Så mest naturlige valget.
Skal ikke de spille privatlandskamper da? De skal vel opp mot Sveits og Spania mener jeg å ha sett.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Korgutt skrev: søn sep 11, 2022 8:21 pm
aderyn skrev: søn sep 11, 2022 8:16 pm
Interessert skrev: søn sep 11, 2022 8:06 pm Vet ikke om de skulle vurdere ta ut Sondre Johansen som spiller fast for Motherwell i Skotland? Men der er kanskje en eller annen stopper i ES som også kan vurderes?
Vi har:
- Østigård. Selvklar kandidat, men lite spill i Napoli foreløpig
- Hanche Olsen. Litt det samme, lite spill i det siste.
- Gregersen: Spiller fast, men har havnet et nivå ned i Frankrike. Skal nok uansett tas ut.
- Ajer: Var tilbake på benken sist, så er vel klar som sådan, men ingen spilte kamper.

Det blir vel helst de fire som tas ut hvis Strandberg er borte.
Solholm viste ingenting i Eliteserien som tilsier at han holder landslagsnivå. Skotske lagene bak de to store er ikke bedre enn hva vi har i Eliteserien. De driter alle seg loddrett ut i Europa hvert år. Celtic og Rangers som bærer den ligaen.

Synes Jesper Daland kunne fått sjansen. Nå har laget hans startet sesongen veldig svakt men han spiller fast i en liga som er hakket over både Norsk og Skotsk liga. Også vært god på U21 landslaget, som ikke har samling nå. Så mest naturlige valget.
Skal ikke de spille privatlandskamper da? De skal vel opp mot Sveits og Spania mener jeg å ha sett.
I følge fotball.no ser det ut som du har rett. Jeg sjekket for kun noen få par dager siden og da var ingen kamper satt opp, men nå ser det ut til at to U21 kamper er planlagt. Uansett vil jeg si at tellende kamper for A-landslaget trumfer privatlandskamper for U21, selv om han er tiltenkt som 4-5 valg på A-landslaget.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

aderyn skrev: søn sep 11, 2022 8:16 pm
Interessert skrev: søn sep 11, 2022 8:06 pm Vet ikke om de skulle vurdere ta ut Sondre Johansen som spiller fast for Motherwell i Skotland? Men der er kanskje en eller annen stopper i ES som også kan vurderes?
Vi har:
- Østigård. Selvklar kandidat, men lite spill i Napoli foreløpig
- Hanche Olsen. Litt det samme, lite spill i det siste.
- Gregersen: Spiller fast, men har havnet et nivå ned i Frankrike. Skal nok uansett tas ut.
- Ajer: Var tilbake på benken sist, så er vel klar som sådan, men ingen spilte kamper.

Det blir vel helst de fire som tas ut hvis Strandberg er borte.
Solholm viste ingenting i Eliteserien som tilsier at han holder landslagsnivå. Skotske lagene bak de to store er ikke bedre enn hva vi har i Eliteserien. De driter alle seg loddrett ut i Europa hvert år. Celtic og Rangers som bærer den ligaen.

Synes Jesper Daland kunne fått sjansen. Nå har laget hans startet sesongen veldig svakt men han spiller fast i en liga som er hakket over både Norsk og Skotsk liga. Også vært god på U21 landslaget, som ikke har samling nå. Så mest naturlige valget. Ellers har du vel Henriksen i ESN som kanskje er nærmest.
Jo, u21 skal spille mot Sveits og Spania i denne samlingen, viktig oppkjøring mot EM-sluttspillet.
Hva med Gabrielsen og Glesnes?

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Interessert skrev: søn sep 11, 2022 8:06 pm Vet ikke om de skulle vurdere ta ut Sondre Johansen som spiller fast for Motherwell i Skotland? Men der er kanskje en eller annen stopper i ES som også kan vurderes?
Vi har:
- Østigård. Selvklar kandidat, men lite spill i Napoli foreløpig
- Hanche Olsen. Litt det samme, lite spill i det siste.
- Gregersen: Spiller fast, men har havnet et nivå ned i Frankrike. Skal nok uansett tas ut.
- Ajer: Var tilbake på benken sist, så er vel klar som sådan, men ingen spilte kamper.

Det blir vel helst de fire som tas ut hvis Strandberg er borte.
Stemmer også for Daland. Tar for øvrig heller Amundsen eller Høybråten over han i Skottland.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

aderyn skrev: søn sep 11, 2022 8:24 pm
Korgutt skrev: søn sep 11, 2022 8:21 pm
aderyn skrev: søn sep 11, 2022 8:16 pm

Solholm viste ingenting i Eliteserien som tilsier at han holder landslagsnivå. Skotske lagene bak de to store er ikke bedre enn hva vi har i Eliteserien. De driter alle seg loddrett ut i Europa hvert år. Celtic og Rangers som bærer den ligaen.

Synes Jesper Daland kunne fått sjansen. Nå har laget hans startet sesongen veldig svakt men han spiller fast i en liga som er hakket over både Norsk og Skotsk liga. Også vært god på U21 landslaget, som ikke har samling nå. Så mest naturlige valget.
Skal ikke de spille privatlandskamper da? De skal vel opp mot Sveits og Spania mener jeg å ha sett.
I følge fotball.no ser det ut som du har rett. Jeg sjekket for kun noen få par dager siden og da var ingen kamper satt opp, men nå ser det ut til at to U21 kamper er planlagt. Uansett vil jeg si at tellende kamper for A-landslaget trumfer privatlandskamper for U21, selv om han er tiltenkt som 4-5 valg på A-landslaget.
Det er internasjonal dato for de også. Spilles en del playoffkamper nå i september til sluttspillet som Norge er kvalifisert til. Og da pleier de andre nasjonene å spille privatkamper. Til det andre du sier så vil jeg bare si at uansett hvilke typer kamper det er snakk om så skal A-laget prioriteres ved uttak dersom det er sannsynlig spilleren går rett inn i startoppstillingen. Dersom alternativet er benken for A-laget og start for U-21 så mener jeg spilletid er viktigere enn å komme med på det beste laget.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

FranciscoM skrev: søn sep 11, 2022 8:25 pm
Interessert skrev: søn sep 11, 2022 8:06 pm Vet ikke om de skulle vurdere ta ut Sondre Johansen som spiller fast for Motherwell i Skotland? Men der er kanskje en eller annen stopper i ES som også kan vurderes?
Vi har:
- Østigård. Selvklar kandidat, men lite spill i Napoli foreløpig
- Hanche Olsen. Litt det samme, lite spill i det siste.
- Gregersen: Spiller fast, men har havnet et nivå ned i Frankrike. Skal nok uansett tas ut.
- Ajer: Var tilbake på benken sist, så er vel klar som sådan, men ingen spilte kamper.

Det blir vel helst de fire som tas ut hvis Strandberg er borte.
Stemmer også for Daland. Tar for øvrig heller Amundsen eller Høybråten over han i Skottland.
Det er sikkert bedre. Tenker også på Glimt stopperne. Var ikke helt sikker hvor man regner dem. Men de virker interessange.
Hanche spiller forresten i kveld. Det er bra.

benib

Legg inn av benib »

Interessert skrev: søn sep 11, 2022 8:30 pm
FranciscoM skrev: søn sep 11, 2022 8:25 pm
Interessert skrev: søn sep 11, 2022 8:06 pm Vet ikke om de skulle vurdere ta ut Sondre Johansen som spiller fast for Motherwell i Skotland? Men der er kanskje en eller annen stopper i ES som også kan vurderes?
Vi har:
- Østigård. Selvklar kandidat, men lite spill i Napoli foreløpig
- Hanche Olsen. Litt det samme, lite spill i det siste.
- Gregersen: Spiller fast, men har havnet et nivå ned i Frankrike. Skal nok uansett tas ut.
- Ajer: Var tilbake på benken sist, så er vel klar som sådan, men ingen spilte kamper.

Det blir vel helst de fire som tas ut hvis Strandberg er borte.
Stemmer også for Daland. Tar for øvrig heller Amundsen eller Høybråten over han i Skottland.
Det er sikkert bedre. Tenker også på Glimt stopperne. Var ikke helt sikker hvor man regner dem. Men de virker interessange.
Hanche spiller forresten i kveld. Det er bra.
Dersom Strandberg er ute så går det greit med Østigård, Ajer, Gregersen og Hanche-Olsen. Tipper Østigård og Hanche vil starte begge kampene.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Bør vurdere Haugan.

Taururu

Legg inn av Taururu »

benib skrev: søn sep 11, 2022 8:47 pm
Interessert skrev: søn sep 11, 2022 8:30 pm
FranciscoM skrev: søn sep 11, 2022 8:25 pm

Stemmer også for Daland. Tar for øvrig heller Amundsen eller Høybråten over han i Skottland.
Det er sikkert bedre. Tenker også på Glimt stopperne. Var ikke helt sikker hvor man regner dem. Men de virker interessange.
Hanche spiller forresten i kveld. Det er bra.
Dersom Strandberg er ute så går det greit med Østigård, Ajer, Gregersen og Hanche-Olsen. Tipper Østigård og Hanche vil starte begge kampene.
Henriksen kan være ganske nærme han også

Champis

Legg inn av Champis »

Kaizen skrev: lør sep 10, 2022 11:40 pm Solbakken bør ta ut spillere som er i form, og ta med spillere fra Eliteserien. De banker jo ut de fleste av disse nederlandske, belgiske, tyske, Championship lag som blir hyllet i skyer av landslagsledelsen uansett.
Er så lei av standarduttak hvor man bare ser på hvilket lag man spiller på istedenfor å se om de faktisk er i form. Det er en grunn til at vi alltid ryker i enhver kvalikk! Selv om vi har verdens beste spiss i Haaland. Som scorer mål!

Sett opp Brynhildsen på kant. Løper ræva av de fleste. Vetlesen bør inn fremfor Berg som ikke er i form Sørloth kan få være med som spiss når han begynner å levere mål der han spiller.. og ta med Eikrem. Er det én spiller du vil ha inn siste 25 når du sliter med å score mål så er det faktisk han! Eliteseriens beste spiller. Mot Gent var han banens beste selv om han spilte 25 minutter. Men Solbakken vet mye bedre selvfølgelig. Tar sikkert ut Hauge og Hanche istedenfor. Var jo en grunn at Landslagssledelsen var i Molde tross alt...

Jeg ville også tatt ut Hanche framfor Eikrem som midtstopper.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

benib skrev: søn sep 11, 2022 5:50 pm
Kaizen skrev: søn sep 11, 2022 4:17 pm
benib skrev: søn sep 11, 2022 3:19 pm

Jeg tviler på at det bare var Gent-spillerne Kenta så på. Solbakken har jo nevnt blant annet Brynhildsen som aktuell for landslaget. Vil tippe det er flere Moldespillere som går i den kategorien også. Problemet er, som jeg har nevnt tidligere at Norge har pdd. rundt 18-20 spillere som er garantert i troppen hvis de er skadefrie og er kampklare. Det er ikke snakk om klippekort, men at de er de åpenbart beste 20 spillerne vi har i de ulike rollene på landslaget. Det betyr at det er 3-5 plasser det kan være diskusjon rundt hvis man går ut fra en tropp på 23 spillere og to av disse er keepere. Det blir derfor vanskelig å ta med mer enn kanskje en het spiller fra Eliteserien.

Du nevner Mannsverk som er en åpenbart spennende og god spiller, men han spiller midtbaneanker, en posisjon der det er veldig sterk konkurranse. For å bli kalt inn på landslaget må han derfor overbevise Solbakken om at han er bedre enn minst seks av Sander Berge, Fredrik Aursnes, Kristian Thorstvedt, Morten Thorsby, Patrick Berg, Mathias Normann (når han ikke spiller i Russland), Emil Bohinen, Ole Selnæs og Sondre Tronstad som alle har vist kvaliteter over lang tid og som får høyere matching enn Mannsverk.

Er ganske sikker på at Mannsverk er en fremtidig landslagsspiller, men tror nok han har gått til utlandet for lengst før han blir kalt opp, men det er ikke på grunn av at Solbakken ikke respekterer Eliteserien.
Bergersen ble spurt om hvorfor han var i Molde. Han svarte at det var for å se på Gent spillerne. Et ærlig svar som for meg viser hvordan NFF systematisk motarbeider eliteserien. De ønsker at spillere i norske toppklubber skal selge sine beste spillere så raskt som mulig. Og tar de ikke ut på landslaget før de gjør det. Noe som selvsagt svekker Eliteserien, og som er destruktivt av NFF. Fuckings NFF!
Jeg har sett det med Holmgren Pedersen og jeg har sett det med Aursnes. De ble plutselig landslagsaktuelle i der øyeblikket de satte seg på flyet fra Årø flyplass
. Etter min mening bør troppen alltid ha 1/3 av spillerne fra hjemlig liga for å stimulere utviklingen i norsk fotball. At vi har mange gode fotballspillere ute er en god ting. Ta ut de som viser form, men gi også muligheten til eliteseriespillere I form. Inndra NFF klippekortene som har ødelagt så mange kvaliker for oss.

La Hege Riise vise Ståle Solbakken at en god miks mellom spillere ute og hjemme gir resultater også på herresiden.
Dette er spillerne som har spilt i Eliteserien og blitt tatt ut i en tropp av Solbakken mens de spilte der: Andre Hansen, Sten Grytebust, Kristoffer Klaesson, Stian Gregersen, Marius Lode, Patrick Berg, Fredrik Bjørkan, Fredrik Aursnes, Aron Dønnum, Kristoffer Zachariassen, Erik Botheim, Viljar Myhra, Veton Berisha, Ohi, Ola Solbakken, Thomas Lehne Olsen, Jacob Karlstrøm og Brede Moe.

Det er ikke snakk om at de motarbeider eliteserien i det hele tatt.
Ja selvfølgelig er det tatt ut spillere som har spilt sporadisk her og der. Men i antall minutter blir det ikke rare greiene på eliteserien i forhold til utlendingene. Du har f.eks. 5 keepere på denne fantastiske listen din. Men de aller fleste har jo kun sittet på benken eller fått noen innhopp på slutten. Som et alibi for å benytte en eliteseriespiller. I stammen på laget har Andre Hansen vel spillt endel, det samme har Patrick Berg, Gregersen og Lode ellers er det veldig sporadisk.
Med engang de reiser til utlandet får de spille betydelig mer. Det er en ønsket policy i NFF dessverre.
Sist redigert av Kaizen den søn sep 11, 2022 9:14 pm, redigert 1 gang totalt.

benib

Legg inn av benib »

Kaizen skrev: søn sep 11, 2022 9:05 pm
benib skrev: søn sep 11, 2022 5:50 pm
Kaizen skrev: søn sep 11, 2022 4:17 pm

Bergersen ble spurt om hvorfor han var i Molde. Han svarte at det var for å se på Gent spillerne. Et ærlig svar som for meg viser hvordan NFF systematisk motarbeider eliteserien. De ønsker at spillere i norske toppklubber skal selge sine beste spillere så raskt som mulig. Og tar de ikke ut på landslaget før de gjør det. Noe som selvsagt svekker Eliteserien, og som er destruktivt av NFF. Fuckings NFF!
Jeg har sett det med Holmgren Pedersen og jeg har sett det med Aursnes. De ble plutselig landslagsaktuelle i der øyeblikket de satte seg på flyet fra Årø flyplass
. Etter min mening bør troppen alltid ha 1/3 av spillerne fra hjemlig liga for å stimulere utviklingen i norsk fotball. At vi har mange gode fotballspillere ute er en god ting. Ta ut de som viser form, men gi også muligheten til eliteseriespillere I form. Inndra NFF klippekortene som har ødelagt så mange kvaliker for oss.

La Hege Riise vise Ståle Solbakken at en god miks mellom spillere ute og hjemme gir resultater også på herresiden.
Dette er spillerne som har spilt i Eliteserien og blitt tatt ut i en tropp av Solbakken mens de spilte der: Andre Hansen, Sten Grytebust, Kristoffer Klaesson, Stian Gregersen, Marius Lode, Patrick Berg, Fredrik Bjørkan, Fredrik Aursnes, Aron Dønnum, Kristoffer Zachariassen, Erik Botheim, Viljar Myhra, Veton Berisha, Ohi, Ola Solbakken, Thomas Lehne Olsen, Jacob Karlstrøm og Brede Moe.

Det er ikke snakk om at de motarbeider eliteserien i det hele tatt.
Ja selvfølgelig er det tatt ut spillere som har spilt sporadisk her og der. Men i antall minutter blir det ikke rare greiene på eliteserien i forhold til utlendingene. Du har f.eks. 5 keepere på denne fantastiske listen din. Men de aller fleste har jo kun sittet på benken eller fått noen innhopp på slutten. Som et alibi for å benytte en eliteseriespiller. I stammen på laget har Andre Hansen vel spillt endel, det samme har Patrick Berg, Gregersen og Lode ellers er det veldig sporadisk.
Okei, så det er ikke nok at de blir tatt ut, de må starte/spille mye også?

Dette er ca. slik Solbakken ønsker å spille med fullt mannskap:

Keeper: Andre Hansen

RB: Pedersen
CB: Strandberg
CB: Østigård
LB: Meling

CM: Berge
CDM: Aursnes
CM: Ødegaard

LW: Moi
ST: Haaland
RW: Sørloth

Her er det to spillere fra Eliteserien, men du mener det burde være fler så fortell meg, hvem skal ut og hvem skal inn?

benib

Legg inn av benib »

Kaizen skrev: søn sep 11, 2022 9:05 pm
Med engang de reiser til utlandet får de spille betydelig mer. Det er en ønsket policy i NFF dessverre.
Du tror ikke det har noe med at spillere blir ganske fort kjøpt opp av utenlandske klubber etter de har hatt sitt gjennombrudd i Eliteserien mer enn at det er en villet handling fra NFF sin side?

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

benib skrev: søn sep 11, 2022 9:14 pm
Kaizen skrev: søn sep 11, 2022 9:05 pm
benib skrev: søn sep 11, 2022 5:50 pm

Dette er spillerne som har spilt i Eliteserien og blitt tatt ut i en tropp av Solbakken mens de spilte der: Andre Hansen, Sten Grytebust, Kristoffer Klaesson, Stian Gregersen, Marius Lode, Patrick Berg, Fredrik Bjørkan, Fredrik Aursnes, Aron Dønnum, Kristoffer Zachariassen, Erik Botheim, Viljar Myhra, Veton Berisha, Ohi, Ola Solbakken, Thomas Lehne Olsen, Jacob Karlstrøm og Brede Moe.

Det er ikke snakk om at de motarbeider eliteserien i det hele tatt.
Ja selvfølgelig er det tatt ut spillere som har spilt sporadisk her og der. Men i antall minutter blir det ikke rare greiene på eliteserien i forhold til utlendingene. Du har f.eks. 5 keepere på denne fantastiske listen din. Men de aller fleste har jo kun sittet på benken eller fått noen innhopp på slutten. Som et alibi for å benytte en eliteseriespiller. I stammen på laget har Andre Hansen vel spillt endel, det samme har Patrick Berg, Gregersen og Lode ellers er det veldig sporadisk.
Okei, så det er ikke nok at de blir tatt ut, de må starte/spille mye også?

Dette er ca. slik Solbakken ønsker å spille med fullt mannskap:

Keeper: Andre Hansen

RB: Pedersen
CB: Strandberg
CB: Østigård
LB: Meling

CM: Berge
CDM: Aursnes
CM: Ødegaard

LW: Moi
ST: Haaland
RW: Sørloth

Her er det to spillere fra Eliteserien, men du mener det burde være fler så fortell meg, hvem skal ut og hvem skal inn?
Vi får se når laget/troppen er tatt ut, så kan vi diskutere. Tror ikke Strandberg starter, så da har vi Andre Hansen igjen. Fokuset mitt ligger i troppen først og fremst og hvem som er representert her.

Ville gjerne sett Norge i 4-2-3-1 som Arsenal spiller for å nyttiggjøre oss linken Ødegaard- Haaland best mulig.

Sørloth bør i beste fall være innbytter, er ingen kantspiller synes jeg. Søker ofte de samme rommene som Haaland. Det er ikke ideelt. Men kan funke som substitutt for Haaland.
Sist redigert av Kaizen den søn sep 11, 2022 9:34 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

benib skrev: søn sep 11, 2022 9:14 pm
► Show Spoiler
Okei, så det er ikke nok at de blir tatt ut, de må starte/spille mye også?

Dette er ca. slik Solbakken ønsker å spille med fullt mannskap:

Keeper: Andre Hansen

RB: Pedersen
CB: Strandberg
CB: Østigård
LB: Meling

CM: Berge
CDM: Aursnes
CM: Ødegaard

LW: Moi
ST: Haaland
RW: Sørloth

Her er det to spillere fra Eliteserien, men du mener det burde være fler så fortell meg, hvem skal ut og hvem skal inn?
Det blir antagelig sånn laget. Det er vel i troppen man mener ES spillere skal inn, vet ikke. Men gjentar hvertfall at jeg håper Osame blir tatt ut. Andre ES spillere er ikke en must pr nå som jeg ser det.

Det laget der tror jeg du treffer godt med, hvis de nevnte er klare. Den minst sikre er vel Aursnes. Men hvis Thorsby er ute, så blir det nok helst det. Så litt på Selnaes i dag. Gjorde jobben og hadde en kjempepasning som ble assist til lagets eneste goll. Men Aursnes spiller på et litt høyrere nivå nå tror jeg. Hvis Thorsby og nå Normann jo er ute, så tror jeg iallefall Selnaes ligger godt an til å bli tatt ut i troppen.

benib

Legg inn av benib »

Kaizen skrev: søn sep 11, 2022 9:23 pm
benib skrev: søn sep 11, 2022 9:14 pm
Kaizen skrev: søn sep 11, 2022 9:05 pm

Ja selvfølgelig er det tatt ut spillere som har spilt sporadisk her og der. Men i antall minutter blir det ikke rare greiene på eliteserien i forhold til utlendingene. Du har f.eks. 5 keepere på denne fantastiske listen din. Men de aller fleste har jo kun sittet på benken eller fått noen innhopp på slutten. Som et alibi for å benytte en eliteseriespiller. I stammen på laget har Andre Hansen vel spillt endel, det samme har Patrick Berg, Gregersen og Lode ellers er det veldig sporadisk.
Okei, så det er ikke nok at de blir tatt ut, de må starte/spille mye også?

Dette er ca. slik Solbakken ønsker å spille med fullt mannskap:

Keeper: Andre Hansen

RB: Pedersen
CB: Strandberg
CB: Østigård
LB: Meling

CM: Berge
CDM: Aursnes
CM: Ødegaard

LW: Moi
ST: Haaland
RW: Sørloth

Her er det to spillere fra Eliteserien, men du mener det burde være fler så fortell meg, hvem skal ut og hvem skal inn?
Vi får se når laget/troppen er tatt ut, så kan vi diskutere. Tror ikke Strandberg starter, så da har vi Andre Hansen igjen.

Ville gjerne sett Norge i 4-2-3-1 som Arsenal spiller for å nyttiggjøre oss linken Ødegaard- Haaland best mulig.

Sørloth bør i beste fall være innbytter, er ingen kantspiller synes jeg. Søker ofte de samme rommene som Haaland. Det er ikke ideelt. Men kan funke som substitutt for Haaland.
Solbakken har jo selv sagt at Strandberg er første navnet på blokka hvis han er frisk. Han startet Strandberg i tre av fire Nations League-kamper i juni når han ikke hadde spilt klubbfotball på et halvt år. Nå gikk han riktignok av med skade i dag så vi får se om han er tilgjengelig, men er han det så spiller han.

Spiller ingen rolle hva slags tallkombinasjoner man setter på formasjonen til Arsenal, Ødegaard har omtrent lik rolle der som på landslaget. Han spiller ikke 10-er rollen, men kommer dypere og oftere mot høyre i banen for å få ballen. Det samme er det på landslaget.

Sørloth spilte kant og gjorde det veldig bra forrige samling. Spesielt Sverige-kampen var strålende. Ser ingen grunn til å ikke fortsette med det da vi ikke har noen bedre alternativ.

startelver

Legg inn av startelver »

Vil gjerne ha inn Hanche-Olsen her, har spilt stabilt i Belgia.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

startelver skrev: søn sep 11, 2022 9:40 pm Vil gjerne ha inn Hanche-Olsen her, har spilt stabilt i Belgia.
Ja hvis Strandberg er ute mener jeg også Hanche bør spille.
Vet ikke helt om vi skal tro Strandberg er godt nok lenger uansett da.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Uttaket kan man se her:

www.fotball.no/nfftv

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Evjen og Sahraoui på u21

Sankaa

Legg inn av Sankaa »

Hedenstad Christiansen også på u-21.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

FranciscoM skrev: man sep 12, 2022 2:03 pm Evjen og Sahraoui på u21
Og Mannsverk er fortsatt ikke god nok for Smerud?

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

Nyland kommer til faen meg til å stå han...

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Bilde

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

26 spillere i troppen.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Brynhildsen med. Sånn vi sliter på vingen så er det vel greit å ha med formsterke kantspillere fra Eliteserien.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

To spillere uten klubb i troppen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»