Filmer å se frem til

Svar
Chromeback

Filmer å se frem til

Legg inn av Chromeback »

Nå som pandemien forhåpentligvis begynner å nærme seg en form for ende, så kan man igjen begynne å se frem til storfilmer bli sluppet ut.

Selv føler jeg at jeg har en hel haug med filmer jeg ser frem til nå.

Dune med Villenueve bak roret er den storfilmen jeg ser mest frem til, som også har sin egen tråd her inne.

Bilde

Taika Waititi kommer endelig med sin dramakomedie Next Goal Wins, som egentlig skulle blitt sluppet i 2020. Filmen handler om fotballaget til American Samoa som tapte 31-0 i sin famøse kamp mot Australia i 2001. Filmen er en adapsjon fra dokumentaren i 2014 med samme navn, og Taika har fått med seg navn som Michael Fassbender, Elisabeth Moss og Armie Hammer.

Wes Anderson er også tilbake, med The French Dispatch. Premieredato er ikke satt i Norge ennå, dessverre. Wes Anderson er en type som er enten eller i smaken. Personlig elsker jeg stilen hans, og kan ikke uttrykke hvor mye jeg gleder meg til denne. Som vanlig så er casten fullstendig stappet i ren Wes Anderson stil. Timothée Chalamet, Elisabeth Moss igjen, Owen Wilson, Saoirse Ronan, Bill Murray, Tilda Swinton, Edward Norton, Christopher Waltz, Benicio Del Toro, Frances McDormand, Willem Dafoe, Liev Schreiber, Léa Seydoux +++++. Og ikke minst Adrien Brody. Aldri en Wes film uten Adrien Brody.

Bilde

Paul Thomas Anderson sin Soggy Bottom ser jeg er i post-production. Forventes rundt juletider hvis jeg forstår IMDb riktig.

Personlig gleder jeg meg også til Dear Evan Hansen som skal komme ut ila høsten.

Bilde

I desember noterer jeg meg også at Matrix 4 kommer ut på HBO Max, som skal rulles ut her i Norge snart.

Hvilke filmer gleder du deg til å se?

Bare å slenge ut filmer fortløpende her også, har ikke sjekket sånn veldig godt hva som egentlig kommer utover nå.

Saliph

Legg inn av Saliph »



Fordi traileren er helt lættis

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Saliph skrev: man aug 02, 2021 6:53 pm
Fordi traileren er helt lættis
A24 og Noomi Rapace? Jeg er solgt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Saliph skrev: man aug 02, 2021 6:53 pm

Fordi traileren er helt lættis
Jøss. Den så spesiell ut. Men jeg har en tendens til å velge slike særinger om jeg sitter alene en kveld og slipper å forholde meg til andres filmønsker. Filmer fri for biler som kjører ned søppelkasser og superhelter som kaster hverandre inn i skyskrapere kan være rett så flott 😁

Sveinboer

Legg inn av Sveinboer »

Ser noen nevnte A24 lenger oppe. Deres neste film, The Green Knight har premiere 13. august. Får meget gode anmeldelser 🙂


Ellers har actionkomedien Free Guy premiere samme dato.

Ryan Reynolds spiller en NPC i et dataspill som utvikler fri vilje.

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Utrolig nok er 90 år gamle legenden Clint Eastwood ute med en ny film
i neste måned
--
Cry Macho



The Kwames

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

91 år med Clint? er korrekt,men hadde det ikke vært ok med en Gamlehjem film med Pacino og disse gamle
satt å koste seg med skrøner..gjort seg på film

The Kwames

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

The Kwames skrev: fre aug 13, 2021 9:34 pm 91 år med Clint? er korrekt,men hadde det ikke vært ok med en Gamlehjem film med Pacino og disse gamle
satt å koste seg med skrøner..gjort seg på film


The Kwames
Tar heller 3 timer (eller mer) med "bullshit" macho skrøner fra typer som Clintern, Pacino, De Niro, Sly, Arnie, Neeson, Walken, Freeman, Duvall etc på "gamlehjem", enn å kaste bort mer tid på enda ei ny runde med "supre" ungkalver der leker seg foran en grønn skjerm, i timevis. ;)
En slags, gamlehjemmets Expendables, som dessverre ikke er så langt unna sannheten.

Angående Expendables, så er de visst i gang med en fjerde film, og tja, kan ikke si jeg kjenner den helt store gleden, ennå. Vil ha Rourke tilbake, vekk med flere av de kjipe folka, ikke mer av "ungdommene", hent inn en bedre regissør/manusforfatter og fokuser på en skikkelig filmskurk, ikke bare en tidligere "war buddies.
Uansett, ryktet vil ha det til at Schwarzenegger sønn (usikker på hvem av dem) vil få en rolle, og igjen blir det filma i øst-blokk land, og tja, får raskt litt VOD/DTV vibber av det man har lest/hørt, og kanskje like greit bare gå inn med minst mulig forventninger. Film nummer 3 var jo lite å juble over, og begynner å bli en del år siden den gang.
Blir vel tvilsomt noe gjensyn med Bruce Willis, men ville jo vært artig om de greide å overtale Seagal til å legge ned egoet sitt, og få med Van Damme i samme slengen. Den som greier det, burde jo være en kandidat for Nobels Fredspris, om noen kan greie å få de to tidligere kamphanene til å skvære opp, og gå videre.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Som stor tilhenger av MCU, ser jeg veldig fram til disse;





Og selvfølgelig Spiderman: No way home

Sveinboer

Legg inn av Sveinboer »

Edgar Wright er klar med ny film. Denne gang i horror\drama sjangeren.

Last Night in Soho

Traileren sier ikke så mye om handlingen, men det ser jo veldig interessant ut.

Kinopremiere 5. november, men får førpremiere på Ramaskrik 21. oktober og Tysvær Skrekkfest 29. oktober

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Netflix åpner lommaboka. Castingen føles veldig 2014-ish, riktignok.


BioDex

Legg inn av BioDex »

Det kommer altså en ny Matrix film, og dette ser da lovende ut synes jeg;


Falcon
Innlegg: 2482

Legg inn av Falcon »

BioDex skrev: tor sep 09, 2021 1:10 pm Det kommer altså en ny Matrix film, og dette ser da lovende ut synes jeg;

har John Wick rota seg inn i Matrix-universet...?

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Saliph skrev: man aug 02, 2021 6:53 pm

Fordi traileren er helt lættis
Hva i… : :lol:

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

The Kwames skrev: fre aug 13, 2021 5:02 am Utrolig nok er 90 år gamle legenden Clint Eastwood ute med en ny film
i neste måned
--
Cry Macho



The Kwames
Mitt store idol innen regi.
Har denne tattovert som en hyllest:

https://www.wallpaperflare.com/man-sket ... per-214417

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

The Green Knight

WTF???

2/10

BioDex

Legg inn av BioDex »


Cabal

Legg inn av Cabal »

Ja, Matrix 4 ass. Har egentlig ikke trua lengre. Og jeg likte alle 3.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jolla og undertegnende sitter ladd.


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

En av de mest omtalte filmene det siste tiåret begynner sakte, men sikkert, å nærme seg premieredato. Når den kommer til Norge er vel uvisst ifht restriksjoner, men Uncharted ser ut som en film som rett og slett blir gøy å se på kino.

Vet at mange diehard fans er uenige i casting osv her, men jeg har troen jeg. Traileren er ikke akkurat den beste, men allikevel så lover den godt. Virker som en perfekt popcorn-film.


ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Uncharted blir forhåpentligvis underholdende.

Tick,tick…boom har man hørt gode ting om. Ser den er ute på Netflix nå

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Tick, tick…Boom var veldig bra den, men her må man være glad i musikaler. Så noen kalte den musikalenes Inception, og det føler jeg passet veldig bra.

Ellers så gleder jeg meg stort til denne oppfølgeren også:


Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Cabal skrev: tor sep 09, 2021 8:04 pm Ja, Matrix 4 ass. Har egentlig ikke trua lengre. Og jeg likte alle 3.
Ja, den sugde svett.

BioDex

Legg inn av BioDex »



Denne MÅ jo bli bra....

trønderen

Legg inn av trønderen »

Chromeback skrev: tor des 23, 2021 11:23 am En av de mest omtalte filmene det siste tiåret begynner sakte, men sikkert, å nærme seg premieredato. Når den kommer til Norge er vel uvisst ifht restriksjoner, men Uncharted ser ut som en film som rett og slett blir gøy å se på kino.

Vet at mange diehard fans er uenige i casting osv her, men jeg har troen jeg. Traileren er ikke akkurat den beste, men allikevel så lover den godt. Virker som en perfekt popcorn-film.

Denne har jeg troen på. Som deg tror jeg dette er en klassisk kino-film.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

trønderen skrev: tor des 23, 2021 2:23 pm
Chromeback skrev: tor des 23, 2021 11:23 am En av de mest omtalte filmene det siste tiåret begynner sakte, men sikkert, å nærme seg premieredato. Når den kommer til Norge er vel uvisst ifht restriksjoner, men Uncharted ser ut som en film som rett og slett blir gøy å se på kino.

Vet at mange diehard fans er uenige i casting osv her, men jeg har troen jeg. Traileren er ikke akkurat den beste, men allikevel så lover den godt. Virker som en perfekt popcorn-film.
Denne har jeg troen på. Som deg tror jeg dette er en klassisk kino-film.
Jeg gleder meg i hvert fall veldig kjenner jeg :D

Ikke fått vært mye på kino de to siste årene, håper det tar seg opp i 2022, og både denne og Far From Home står høyt oppe på lista (selv om sistnevnte nok fort blir sett før den er tilgjengelig på kino).

trønderen

Legg inn av trønderen »

Jeg må innrømme at det er lenge siden jeg har gledet meg til å se en superhelt-film. Jeg tror det har noe med at de fleste er knyttet opp mot et større univers, så jeg føler jeg må forstå hele dette universet for å virkelig få utbytte av filmen, selv om den selvfølgelig også vil stå seg godt på egne ben. Jeg har sett de fleste Marvel-filmene en eller annen gang, men ikke i kronologisk rekkefølge, og mye er jo glemt fra film til film. Også kommer det plutselig serier innimellom der også. Nei, jeg har dessverre falt helt av.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

trønderen skrev: fre des 24, 2021 12:48 am Jeg må innrømme at det er lenge siden jeg har gledet meg til å se en superhelt-film. Jeg tror det har noe med at de fleste er knyttet opp mot et større univers, så jeg føler jeg må forstå hele dette universet for å virkelig få utbytte av filmen, selv om den selvfølgelig også vil stå seg godt på egne ben. Jeg har sett de fleste Marvel-filmene en eller annen gang, men ikke i kronologisk rekkefølge, og mye er jo glemt fra film til film. Også kommer det plutselig serier innimellom der også. Nei, jeg har dessverre falt helt av.
Ta deg en runde med Marvel på Disney+, nesten alle filmene og ihvertfall alle seriene.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Fringegirl skrev: fre des 24, 2021 12:55 am Ta deg en runde med Marvel på Disney+, nesten alle filmene og ihvertfall alle seriene.
Har vurdert tidligere å se alle filmene i "riktig" rekkefølge. Seriene tror jeg at jeg står over. Det tar for lang tid. Mulig det kan bli et filmprosjekt når jeg finner lysten til det.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Dette er saker


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»