Filmer å se frem til

Svar
Chromeback

Re: Filmer å se frem til

Legg inn av Chromeback »

sertono skrev: lør apr 16, 2022 10:46 am
Chromeback skrev: man apr 11, 2022 7:35 pm
sertono skrev: man apr 11, 2022 7:25 pm

Morten Ståle Nilsen tipper jeg du mener, altså han i VG? :)
Nilsen ja, sel sagt. Synes det ble feil :lol:
Nå står ikke verden til påske, Nilsen var imponert han også gitt. :)

Nei, den vikingtiden var jammen ikke noen piknik i parken du.
Nå er det bare å løpe, denne filmen kan umulig være verdt å få med seg nå :lol:

Queenie

Legg inn av Queenie »

Spennende prosjekt: https://www.nrk.no/nordland/innspilling ... 1.15931300

Det bør få dagens sytpeiser til å snurpe igjen breiflabben sin en stakket stund.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

bundetrente skrev: søn apr 10, 2022 10:06 pm Det der blir spennende å se.
Vet du hvor den blir mulig å streame?
Kan nok bli litt venting (men den som venter på noe godt, vel, må nok ha litt is i magen), ettersom det er ikke så altfor mye info å spore opp. Men fant nå denne interessante lengre artikkelen/omtalen av King Crimson at 50 dokumentaren, og hvor det blir hintet om at den skal slippes ut på kino/streaming til høsten (håper inderlig også ei DVD/Blu-ray vil bli planlagt, gjerne spekka med masser av bonus features).

Når dato eksakt, vites ikke, men skal forsøke å følge med litt utover, for denne er lett i toppsiktet av årets må se filmer (for min del da).

Et lite utdrag fra nevnte artikkel/omtale:

In the Court of the Crimson King, Toby Amies’ fantastic new film about prog rock pioneers King Crimson, is like no other rock documentary that has come before it. 

And that, Music Lovers, is a very good thing. 

Bruford, who left Yes at the height of their fame in 1972 and continued with Crimson incarnations through 1984, launches some of the most quotable moments in the film.  He joined because King Crimson was “the dream band viewed from the outside, the band that could do anything.” He continues: “Like Miles Davis, you find the most interesting people you can find, throw them in the recording studio and throw away the key.  You might get something interesting… if they haven’t killed each other!”

Lezah

Legg inn av Lezah »

Eneste filmen jeg virkelig venter på, er Kung Fury 2.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Lezah skrev: tor apr 28, 2022 12:02 pm Eneste filmen jeg virkelig venter på, er Kung Fury 2.
Den hadde jeg nesten "glemt" bort. Begynner jo å bli en del år siden, førstefilmen ble utgitt. Men skal Arnold fortsatt bidra? Gikk vel rykter om at han skulle spille skurk/president, men så var han jo linka for en mindre evighet, også i det å være med i remaken av kult-splætteren The Toxic Avenger, av Troma Studios. Men tipper at det er vel snart et tiår siden, så nei, Kung Fury 2 skal selvsagt sees (uavhengig om Arnie er med, eller ei), når den tid kommer.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Frank.N.Steen skrev: tor apr 28, 2022 12:06 pm
Lezah skrev: tor apr 28, 2022 12:02 pm Eneste filmen jeg virkelig venter på, er Kung Fury 2.
Den hadde jeg nesten "glemt" bort. Begynner jo å bli en del år siden, førstefilmen ble utgitt. Men skal Arnold fortsatt bidra? Gikk vel rykter om at han skulle spille skurk/president, men så var han jo linka for en mindre evighet, også i det å være med i remaken av kult-splætteren The Toxic Avenger, av Troma Studios. Men tipper at det er vel snart et tiår siden, så nei, Kung Fury 2 skal selvsagt sees (uavhengig om Arnie er med, eller ei), når den tid kommer.
Det fins bilder av Arnold i forbindelse med filmen, tror han fremdeles er onboard men det har tatt sin tid fra den første ble laget. Fassbender er liksom med også, vet ikke helt om jeg syns han passer like bra som Arnold. Men angivelig heter karakteren hans Colt Magnum, så må få en fair sjanse.

Imdb ble mer oppdatert her for ikke så lenge siden, etter å ha vært "stillestående" i et par år: https://www.imdb.com/title/tt5765844/?ref_=nv_sr_srsg_0

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Lezah skrev: tor apr 28, 2022 12:14 pm Det fins bilder av Arnold i forbindelse med filmen, tror han fremdeles er onboard men det har tatt sin tid fra den første ble laget. Fassbender er liksom med også, vet ikke helt om jeg syns han passer like bra som Arnold. Men angivelig heter karakteren hans Colt Magnum, så må få en fair sjanse.

Imdb ble mer oppdatert her for ikke så lenge siden, etter å ha vært "stillestående" i et par år: https://www.imdb.com/title/tt5765844/?ref_=nv_sr_srsg_0
Virker hvert fall som Arnold har funnet seg godt til rette, bakom skrivebordet i det Hvite Hus, og David Hassellhoff som Hoff 9000, det gjør jo at ens forventninger blir raskt skrudd opp, et par hakk til.
Foruten Fassbender, er vel "røkla" ikke av typen kjentfolk (for min del), men kanskje like greit, ettersom for mye kjendis cameos, kan raskt få ei lei og motsatt effekt. Men håper selvsagt at Kung Fury 2 vil bli en toppers underholdningsfilm, og de andre bildene fra IMDb lover jo mye av den slags.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Frank.N.Steen skrev: tor apr 28, 2022 12:22 pm
Foruten Fassbender, er vel "røkla" ikke av typen kjentfolk (for min del), men kanskje like greit, ettersom for mye kjendis cameos, kan raskt få ei lei og motsatt effekt. Men håper selvsagt at Kung Fury 2 vil bli en toppers underholdningsfilm, og de andre bildene fra IMDb lover jo mye av den slags.
Absolutt, jeg ble faktisk litt bekymret av Fassbender. For ny, for stort navn...Preget av å være en B/C-film er så viktig her at masse kjendiser kan ikke flakse rundt omkring. Arnold er så ikonisk mtp 80 talls-filmer at det går bra, emn utover det bør det ikke være en gjeng kjente folk her imo.

Cabal

Legg inn av Cabal »

Da jeg så fjase-filmen Dr Strange viste de jo "trailern" til Avatar 2. Jeg like enern veldig godt, og har trua på at Cameron (som tross alt har laget verdens 2 beste oppfølgere før) klarer det igjen.
Traileren sier kanskje ikke så mye, but but:


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Joker 2 er visst en greie nå. Le Deux.

Kan ikke helt skjønne hvordan dette skal gå, men men.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Heat 2. Blir jo ikke med Pacino og De Niro men så lenge Mann sitter i førersetet så gleder jeg meg.
https://ew.com/movies/michael-mann-heat ... 0001347ab8

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

TerryMcDermott skrev: ons jul 06, 2022 10:54 pm --- Heat 2. Blir jo ikke med Pacino og De Niro men så lenge Mann sitter i førersetet så gleder jeg meg.
Var det ikke lenge rykter om en fortsettelse utpå 00-tallet, men hvor oppfølgeren var tiltenkt tv-spill formatet?
Ble vel rot med rettigheter og nei, kanskje like greit. Altfor mange fæle og horrible tv-spill, basert på film og tv-serier, men Ghostbusters hadde vel også noe lignende, der PS3 spillet fra 2009 var visstnok basert på en mulig fortsettelse av original filmene, eller så har en fått høre.

Kanskje like greit å styre unna originalbesetningen, der De Niro og Pacino har ikke gjort mye imponerende, på snart 2 tiår, eller mer, og dessverre har man litt av det samme forholdet til Michael Manns utgivelser etter The Insider, men klart, en vil jo følge litt med dersom dette faktisk blir en realitet.

En Mann film man stadig ikke har sett, men lenge har ønsket, er jo The Keep fra 1983. Tror ikke han var spesielt glad i den, men virker som en interessant blanding av sci-fi, skrekk og eventyrfilm.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Dune: Part Two har nå startet innspillingen. 20. oktober 2023 er datoen som er satt for premiere.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Ny Stallone film slippes i slutten av måneden.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Tja, ikke splitter nye filmer, men for de som lenge har håpet på at Wam & Vennerøds kult-klassiker Lasse og Geir skal endelig bli gjenutgitt (forrige DVD fra midten av 00-tallet, har vel vært for lengst ute av produksjon), så er det nå hvert fall godt nytt, hvor den slippes (ikke noe info enda) i både DVD og Blu-ray format.
https://www.platekompaniet.no/search/?q ... E2OTE4NQS2
Jaggu på tide at denne blir tilgjengelig igjen, og ser jo at Platekompen stadig har flere av regissørduoens titler oppe, selv om de tvilsomt har vært til salgs der, på sikkert 10-15 år. Mens et par andre, tror jeg en aldri kan huske å ha funnet på DVD, men håper jo at dersom Lasse & Geir blir en suksess, vil det bane vei for mer av nevntes filmer fra 70, 80 og 90-tallet.

Lezah

Legg inn av Lezah »


Lezah

Legg inn av Lezah »

Oi, endelig kommer en ny filmatisering av Intet nytt fra Vestfronten. Tysk sådan, hvilket er et enormt pluss i min bok. Lest at den skal være Tysklands Oscar-bidrag.

https://www.imdb.com/title/tt1016150/?ref_=tt_mv_close

https://www.tagesschau.de/kultur/oscar- ... d-101.html

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

Det kommer ny Hellraiser film, denne gangen med ei dame som Pinhead.
Før det blir skriking her, så er vistnok Pinhead beskrevet i bøkene som en androgyn person med feminim stemme.
Noen som har trua? Jeg har ikke sett en film i serien siden Hellworld men jeg likte de to første veldig godt i sin tid. Jeg er ikke så interessert i horror som da jeg var yngre, men den nye filmen kan jo bli interessant.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Har planer om å gå gjennom samtlige av Hellraiser filmene (hvert fall de 3 første) utover høsten, og da mulig den med Craig Schaffer, men som ble til mye senere ut.
For husker fra tidligere besøk, at her var det meget variabelt med tanke underholdning og kvalitet, særlig etter nevnte trio og ut.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Chromeback skrev: lør apr 16, 2022 10:47 am
sertono skrev: lør apr 16, 2022 10:46 am
Chromeback skrev: man apr 11, 2022 7:35 pm

Nilsen ja, sel sagt. Synes det ble feil :lol:
Nå står ikke verden til påske, Nilsen var imponert han også gitt. :)

Nei, den vikingtiden var jammen ikke noen piknik i parken du.
Nå er det bare å løpe, denne filmen kan umulig være verdt å få med seg nå :lol:
Old post, men... Jeg kunne ikke fordra filmen, 3/10 for min del.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

LondoMollari skrev: lør sep 03, 2022 2:17 pm Det kommer ny Hellraiser film, denne gangen med ei dame som Pinhead.
Før det blir skriking her, så er vistnok Pinhead beskrevet i bøkene som en androgyn person med feminim stemme.
Noen som har trua? Jeg har ikke sett en film i serien siden Hellworld men jeg likte de to første veldig godt i sin tid. Jeg er ikke så interessert i horror som da jeg var yngre, men den nye filmen kan jo bli interessant.
Nei, de har melket den kua tom for lenge siden. Gir meg heller ingenting å se slikt lengre. Husker ikke helt når jeg stoppet å se serien selv, men det er noen år siden kan en si.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Frank.N.Steen skrev: lør sep 03, 2022 2:30 pm Har planer om å gå gjennom samtlige av Hellraiser filmene (hvert fall de 3 første) utover høsten, og da mulig den med Craig Schaffer, men som ble til mye senere ut.
For husker fra tidligere besøk, at her var det meget variabelt med tanke underholdning og kvalitet, særlig etter nevnte trio og ut.
Tror faktisk det var den siste jeg så og den er en av de bedre om jeg husker rett.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Frank.N.Steen skrev: ons feb 16, 2022 3:41 pm For de av oss, som har venta i snart 2 tiår på en verdig oppgradering av den beintøffe 80-talls kult-thrilleren The Hitcher (1986), så planlegger britiske Second Sight å utgi den på ny, i løpet av sommer-høst:
https://bloody-disgusting.com/home-vide ... ease-year/
Det nærmeste en har kunnet komme ei Blu-ray utgave tidligere, var via den elendige remaken og en nyere tysk Blu-ray av originalen, men med et noe varierende ry, og tror jeg vil holde an litt til, og se hvordan ting går utover vinter/vår, og nei, er veldig spent, for denne har man hatt lyst på i veldig lang tid, og nesten for godt til å være sant, og da blir en jo alltids litt i tvil.

Virker som de som venter på noe godt, må regne med å vente litt ekstra lenge. For nå har release datoen blitt pusha frem mot vinter-vår neste år, og ikke senhøsten 20220, som mange (inkludert en selv) hadde håpet på.
Vel, har jo vært tålmodig lenge nok, og greier jo å holde ut litt til, men håper virkelig dette går i orden, for absolutt en av disse 80-talls kult-filmene en har sett frem mot skal få ei verdig oppgradering fra en over 20 år gammel DVD versjon, samt en enda eldre region 1 versjon fra tampen av 90-tallet.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Frank.N.Steen skrev: tir sep 20, 2022 12:37 am

Virker som de som venter på noe godt, må regne med å vente litt ekstra lenge. For nå har release datoen blitt pusha frem mot vinter-vår neste år, og ikke senhøsten 20220, som mange (inkludert en selv) hadde håpet på.
Vel, har jo vært tålmodig lenge nok, og greier jo å holde ut litt til, men håper virkelig dette går i orden, for absolutt en av disse 80-talls kult-filmene en har sett frem mot skal få ei verdig oppgradering fra en over 20 år gammel DVD versjon, samt en enda eldre region 1 versjon fra tampen av 90-tallet.
Jeg hadde håpet den kom litt før.
😁

Er ikke så tålmodig.

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

Gleder meg absolutt IKKE til dette, men det må
nevnes.. Hvorfor må man på død og liv kødde med klassikerne? Liam Neeson, liksom? Drit og dra.

https://amp.theguardian.com/film/2022/o ... gun-reboot

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

bundetrente skrev: man okt 17, 2022 5:11 pm Gleder meg absolutt IKKE til dette, men det må
nevnes.. Hvorfor må man på død og liv kødde med klassikerne? Liam Neeson, liksom? Drit og dra.

https://amp.theguardian.com/film/2022/o ... gun-reboot
Får kjapt litt Steve Martin og Rosa Panteren bilder i hodet, men så hadde jo Steve en viss fordel, med tanke på bakgrunn innafor å gjøre slapstick komedie, men selv da han tok på seg rollen som Inspektør Clouseau, så var han vel gått ut på dato med en minst 10-15 år, mens Neeson er vel ikke den man tenker først på, som en mulig "arvtager" etter Leslie Nielsen.
Men Nielsen var vel i grunn mer en seriøs/dramatisk karakterskuespiller (hvert fall mest man har sett av han) før Airplane og Naked Gun filmene gjorde mirakler for hans karriere utover 80 og 90-tallet.
Så kanskje Neeson har noen skjulte komiske talenter.

Mer spent på hvordan humoren vil bli håndtert, da originalene sparket jo i alle retninger og tok ingen fanger.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

bundetrente skrev: man okt 17, 2022 5:11 pm Gleder meg absolutt IKKE til dette, men det må
nevnes.. Hvorfor må man på død og liv kødde med klassikerne? Liam Neeson, liksom? Drit og dra.

https://amp.theguardian.com/film/2022/o ... gun-reboot
Du kan jo sjekke ut filmen laal sing chaddha. Ser dog ut som den indiske imdb mafiaen er på ferie.

Cabal

Legg inn av Cabal »

bundetrente skrev: man okt 17, 2022 5:11 pm Gleder meg absolutt IKKE til dette, men det må
nevnes.. Hvorfor må man på død og liv kødde med klassikerne? Liam Neeson, liksom? Drit og dra.

https://amp.theguardian.com/film/2022/o ... gun-reboot
Hva er det som skjer med de gamle klassikerne om man "kødder med dem"? Blir de endret på noe vis? Man tvinges jo ikke til å se reboots? Liam ble jo plutselig action-stjerne, så hvorfor ikke komiker. Kan jo bli morsomt, selv om jeg tviler sterkt. Har ikke sett noe bra med ham siden... eh, når var det egentlig? Vil fortsatt elske de gamle Naked gun filmene.

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

Cabal skrev: ons okt 19, 2022 3:59 pm
bundetrente skrev: man okt 17, 2022 5:11 pm Gleder meg absolutt IKKE til dette, men det må
nevnes.. Hvorfor må man på død og liv kødde med klassikerne? Liam Neeson, liksom? Drit og dra.

https://amp.theguardian.com/film/2022/o ... gun-reboot
Hva er det som skjer med de gamle klassikerne om man "kødder med dem"? Blir de endret på noe vis? Man tvinges jo ikke til å se reboots? Liam ble jo plutselig action-stjerne, så hvorfor ikke komiker. Kan jo bli morsomt, selv om jeg tviler sterkt. Har ikke sett noe bra med ham siden... eh, når var det egentlig? Vil fortsatt elske de gamle Naked gun filmene.
Schindler’s Liste var jo en ok film. Ellers enn det er det temmelig skralt, ja. Michael Collins, A-Team, og Taken filmene for eksempel er jo skrekkelige.

Sveinboer

Legg inn av Sveinboer »

Om en uke kommer en ny filmatisering av All Quiet on the Western Front på Netflix, med blant annet Daniel Bruhl på rollelisten.


Har verken lest boken, eller sett noen av filmene som er basert på den. Men har hørt at det er brutale greier.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»