Filmer å se frem til

Svar
PapaSmurf

Re: Filmer å se frem til

Legg inn av PapaSmurf »

Trolljegeren skrev: ons feb 16, 2022 3:44 pm Spent på Uncharted. Spillene var tilnærmet en filmatisk opplevelse, så jeg er veldig nysgjerrig om de klarer å fange essensen av dem.

Batman er jeg enda mer spent på. Hatet Ben Affleck i rollen, så jeg lurer veldig på hvordan Robert Pattinson håndterer den. Det er langt opp til Christian Bale sin tolkning.
Jeg har stolpetrua å Pattinson. Afflecks robocop-parodi blir neppe vanskelig å overgå.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Gøy å hate på Batfleck som faktisk holdt ett ganske høyt nivå på Batman, særlig ifht nærheten av comic book Batman. Det eneste som sviktet han var Zack sitt manus.

Bale sin Batman-tolkning er så sinnsykt satt på pidestall.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Vet strengt tatt ikke hvor mye mer Batman jeg gidder å se. Fra Adam West sin Batman, til Keatons, Kilmer, Clooney, Bale og Affleck så kjenner jeg meg ganske mettet.

Hva kan liksom Pattinson bringe til bordet?

Av alle de så er det West (for humoren) og Bale (for en mørkere Batman) jeg har likt best.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Fringegirl skrev: ons feb 16, 2022 4:07 pm Vet strengt tatt ikke hvor mye mer Batman jeg gidder å se. Fra Adam West sin Batman, til Keatons, Kilmer, Clooney, Bale og Affleck så kjenner jeg meg ganske mettet.

Hva kan liksom Pattinson bringe til bordet?

Av alle de så er det West (for humoren) og Bale (for en mørkere Batman) jeg har likt best.
Batman med Pattinson kan bli bra! Er det noe jeg er lei av så er det de nye Spidermanfilmene. For noe drit.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Chromeback skrev: ons feb 16, 2022 4:02 pm Gøy å hate på Batfleck som faktisk holdt ett ganske høyt nivå på Batman, særlig ifht nærheten av comic book Batman. Det eneste som sviktet han var Zack sitt manus.

Bale sin Batman-tolkning er så sinnsykt satt på pidestall.
Gode prestasjoner har for vane å bli satt på pidestall 🙂

peraleks

Legg inn av peraleks »

MatsEn89 skrev: fre des 24, 2021 1:04 am Dette er saker

Dette ser jo faktisk ut som en actionfilm.

I motsetning til det lange lav-kvalitets samlebåndet man har fått det siste tiåret med remakes, oppfølgere og superheltfilmer.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Trolljegeren skrev: ons feb 16, 2022 8:18 pm
Chromeback skrev: ons feb 16, 2022 4:02 pm Gøy å hate på Batfleck som faktisk holdt ett ganske høyt nivå på Batman, særlig ifht nærheten av comic book Batman. Det eneste som sviktet han var Zack sitt manus.

Bale sin Batman-tolkning er så sinnsykt satt på pidestall.
Gode prestasjoner har for vane å bli satt på pidestall 🙂
Så gode prestasjoner pleier å bli gitt unaturlig høy status?

Bale sin Batman er for all del bra, men herregud så mye man kan ta han på også. Heldigvis for han så fikk han sin Batman leve i ett ganske universalt hyllet Nolan-univers, til tross for sine flaws, mens Affleck sin Batman lever i universet til Snyder som egentlig kun er drit.

Batfleck vil til tross for dette uansett ha den feteste, og mest Batman-esque, actionscenene man har sett i en Batman-film så langt i det minste.

Sankaa

Legg inn av Sankaa »

Gleder meg veldig til Kampen om Narvik.

Og for å se enda lenger frem; gleder meg til filmen om Gunnar Sønsteby. Selv om jeg syntes Kjakan burde fått en serie på en fem-seks episoder ala Kampen om tungtvannet. Utrolig mye som kommer til å bli kuttet i en spillefilm.

Og gleder meg til Batman. Er Joaquin Phoenix sin Joker med i dette universet?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Chromeback skrev: ons feb 16, 2022 8:41 pm
Trolljegeren skrev: ons feb 16, 2022 8:18 pm
Chromeback skrev: ons feb 16, 2022 4:02 pm Gøy å hate på Batfleck som faktisk holdt ett ganske høyt nivå på Batman, særlig ifht nærheten av comic book Batman. Det eneste som sviktet han var Zack sitt manus.

Bale sin Batman-tolkning er så sinnsykt satt på pidestall.
Gode prestasjoner har for vane å bli satt på pidestall 🙂
Så gode prestasjoner pleier å bli gitt unaturlig høy status?

Bale sin Batman er for all del bra, men herregud så mye man kan ta han på også. Heldigvis for han så fikk han sin Batman leve i ett ganske universalt hyllet Nolan-univers, til tross for sine flaws, mens Affleck sin Batman lever i universet til Snyder som egentlig kun er drit.

Batfleck vil til tross for dette uansett ha den feteste, og mest Batman-esque, actionscenene man har sett i en Batman-film så langt i det minste.
Det var ett eller annet med den drakten som gjorde Batman mer komisk enn seriøs. Ser den nye Batman gjør det mer realistisk.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Sankaa skrev: ons feb 16, 2022 8:47 pm
Og gleder meg til Batman. Er Joaquin Phoenix sin Joker med i dette universet?
Ville vært veldig merkelig i så fall.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Sankaa skrev: ons feb 16, 2022 8:47 pm Og gleder meg til Batman. Er Joaquin Phoenix sin Joker med i dette universet?
Ingenting som er avkreftet/bekreftet av det jeg har sett, men ingen Joker med i The Batman som er annonsert i hvert fall.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

PapaSmurf skrev: ons feb 16, 2022 8:52 pm
Chromeback skrev: ons feb 16, 2022 8:41 pm
Trolljegeren skrev: ons feb 16, 2022 8:18 pm

Gode prestasjoner har for vane å bli satt på pidestall 🙂
Så gode prestasjoner pleier å bli gitt unaturlig høy status?

Bale sin Batman er for all del bra, men herregud så mye man kan ta han på også. Heldigvis for han så fikk han sin Batman leve i ett ganske universalt hyllet Nolan-univers, til tross for sine flaws, mens Affleck sin Batman lever i universet til Snyder som egentlig kun er drit.

Batfleck vil til tross for dette uansett ha den feteste, og mest Batman-esque, actionscenene man har sett i en Batman-film så langt i det minste.
Det var ett eller annet med den drakten som gjorde Batman mer komisk enn seriøs. Ser den nye Batman gjør det mer realistisk.
De traff nå 10/10 på Frank Miller sin drakt, men forstår at den ikke gir den samme følelsen til denn jevne seeren.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Sankaa skrev: ons feb 16, 2022 8:47 pm Gleder meg veldig til Kampen om Narvik.
Den filmen må jeg se. Min bestefar var med i kampen om Narvik/Gratangen. Han likte ikke snakke om krigen, men i konfirmasjonen til et yngre søskenbarn av meg snakket han litt etter kaffe og litt cognac. De ble satt til vakt uten ammunisjon i våpnene, og det var enkelte norske bataljoner de fryktet hadde Nazi-sympatisører. Med et kaldt blikk fortalte han at når de rykket fram så jublet de når de hoppet over en død tysker, men var stille om det var en norsk.

Sankaa

Legg inn av Sankaa »

InternalExile skrev: ons feb 16, 2022 9:26 pm
Sankaa skrev: ons feb 16, 2022 8:47 pm Gleder meg veldig til Kampen om Narvik.
Den filmen må jeg se. Min bestefar var med i kampen om Narvik/Gratangen. Han likte ikke snakke om krigen, men i konfirmasjonen til et yngre søskenbarn av meg snakket han litt etter kaffe og litt cognac. De ble satt til vakt uten ammunisjon i våpnene, og det var enkelte norske bataljoner de fryktet hadde Nazi-sympatisører. Med et kaldt blikk fortalte han at når de rykket fram så jublet de når de hoppet over en død tysker, men var stille om det var en norsk.
Ganske vilt å tenke på.

Anbefaler deg sterkt å se NRK-dokumentaren "Alliert og alene" hvis du ikke allerede har sett den. Handler om invasjonen av Norge, blant annet kampene i nord.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Da var billetter til The Batman kjøpt inn🤩

Queenie

Legg inn av Queenie »

InternalExile skrev: ons feb 16, 2022 9:26 pm
Sankaa skrev: ons feb 16, 2022 8:47 pm Gleder meg veldig til Kampen om Narvik.
Den filmen må jeg se. Min bestefar var med i kampen om Narvik/Gratangen. Han likte ikke snakke om krigen, men i konfirmasjonen til et yngre søskenbarn av meg snakket han litt etter kaffe og litt cognac. De ble satt til vakt uten ammunisjon i våpnene, og det var enkelte norske bataljoner de fryktet hadde Nazi-sympatisører. Med et kaldt blikk fortalte han at når de rykket fram så jublet de når de hoppet over en død tysker, men var stille om det var en norsk.
Ikke så rart, det var heavy der og svært mange gjorde en heltemodig innsats for fedrelandet i Narvik. Gleder meg vilt til å se den

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

The Northman har fått «rated R», så kan vel forvente litt blod og gørr her.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Fringegirl skrev: ons feb 16, 2022 4:07 pm Vet strengt tatt ikke hvor mye mer Batman jeg gidder å se. Fra Adam West sin Batman, til Keatons, Kilmer, Clooney, Bale og Affleck så kjenner jeg meg ganske mettet.

Hva kan liksom Pattinson bringe til bordet?

Av alle de så er det West (for humoren) og Bale (for en mørkere Batman) jeg har likt best.
Har sett The Batman to ganger, og elsker den inderlig allerede. Pattinson bringer plenty av nytt til bordet, og er blitt min personlige favoritt-Batman. Han gir kraftige vibber av en person som faktisk er mentalt ustabil og som føler seg mer hjemme i drakten enn som seg selv, samtidig som at han fremstår som en fullstendig badass i kampscener. Han får også til det mer håpefulle og positive elementet av karakteren, selv om dette er mer et bakteppe i filmen.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Er egentlig bare 2 filmer jeg gleder meg til (eller, gleder meg også til å se The Batman, men gidder ikke dra på kino).

1. The Killer med Michael Fassbender, regissert av Fincher og skrevet av Andrew Kevin Walker (Se7en). Filming er ferdig og filmen slippes vel forhåpentligvis i løpet av året (Netflix).
2. Enzo Ferrari, Michael Manns 'passion project' i mange tiår, som skal begynne å filme i mai. Med Adam Driver bl.a. Spent på å se om Mann kan levere noe phett igjen etter skuffelsen Blackhat.

SKubrick

Legg inn av SKubrick »

Men - Nye til Alex Garland
Nope - Nye til Jordan Peele

Også blir det vel et kinobesøk med Batman en dag.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Saliph skrev: tir mar 29, 2022 9:40 pm 1. The Killer med Michael Fassbender, regissert av Fincher og skrevet av Andrew Kevin Walker (Se7en). Filming er ferdig og filmen slippes vel forhåpentligvis i løpet av året (Netflix).
Oi! Det høres ut som en fantastisk kombo. Denne skal jeg få med meg!

trønderen

Legg inn av trønderen »

Er det bare jeg som gleder seg til Jurassic World Dominion? Jeg må innrømme at jeg elsker alle filmene, selv om jeg "objektivt sett" ser mange svakheter, spesielt forrige film.

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Har og Scorseses "Killer Of The Flower Moon" ,og hvis filmen er like bra som boka,gleder jeg meg
-en annen er Ari Astars (Hereditary og Midsommar) nye med Joaquin Phoenix "Disappointment Blvd"

The Kwames

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Usikker på når den slippes, men definitivt en av de nyere filmene/dokumentarene som en virkelig ønsker å se fremover:

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Det spys ut filmer om andre verdenskrig i stort tempo både i Norge og i utlandet. Det er vel og bra, men personlig kunne jeg tenke meg å se mer om hendelser og kriger før 2.verdenskrig. Det er mye spennende å ta av bare i Norge.. Er litt mett av andre verdenskrig akkurat nå. Hvorfor er det så lite om det?

Nå skal det lages en film om operation "Mincemeat" på Netflix. Traileren ser spennende ut, men skulle ønske det gikk litt mer tid mellom disse filmene.

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

Frank.N.Steen skrev: tor mar 31, 2022 11:56 am Usikker på når den slippes, men definitivt en av de nyere filmene/dokumentarene som en virkelig ønsker å se fremover:
Det der blir spennende å se.
Vet du hvor den blir mulig å streame?

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

bundetrente skrev: søn apr 10, 2022 10:06 pm Det der blir spennende å se.
Vet du hvor den blir mulig å streame?
Ja, denne er definitivt ei man virkelig ser frem til, og vil gjerne ha stående i musikkhylla i hop med alle skivene deres. Men når den slippes/kan streames, er jeg veldig usikker på.
Ser at filmen skal forhåndsvises denne uka (faktisk i dag), på ei filmfestival, Wisconsin Film Festival, og mulig ting tar seg opp fremover, når distributører osv, har fått ting i orden. Men slikt kan jo ta tid, og håper at man ikke ender opp med for lang ventetid.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

ElGuaje skrev: man mar 28, 2022 9:44 pm The Northman har fått «rated R», så kan vel forvente litt blod og gørr her.
Birger Vestmo i Filmpolitiet gir den terningkast 5. Jeg pleier nesten bestandig å bli skuffet over de filmene han gir gode karakterer så dette lover ikke godt.

Hardbarket vikingdrama

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

sertono skrev: man apr 11, 2022 7:13 pm
ElGuaje skrev: man mar 28, 2022 9:44 pm The Northman har fått «rated R», så kan vel forvente litt blod og gørr her.
Birger Vestmo i Filmpolitiet gir den terningkast 5. Jeg pleier nesten bestandig å bli skuffet over de filmene han gir gode karakterer så dette lover ikke godt.

Hardbarket vikingdrama
Morten Ståle Olsen er sikkert rett rundt hjørnet og annulerer den påstanden igjen med en terningkast to eller tre.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Chromeback skrev: Morten Ståle Olsen er sikkert rett rundt hjørnet og annulerer den påstanden igjen med en terningkast to eller tre.
Morten Ståle Nilsen tipper jeg du mener, altså han i VG? :)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»