Kamptråd: FK Haugesund - Vålerenga

Svar
Taururu

Re: Kamptråd: FK Haugesund - Vålerenga

Legg inn av Taururu »

chatin skrev: søn jul 18, 2021 8:20 pm
Taururu skrev: søn jul 18, 2021 8:14 pm Vi må utvikle laget og kunne slippe til/hente unge spillere. Burde ha en klar policy at vi aldri henter spillere eldre enn 23 år, da skal det være en ekstremt god grunn for unntak ihvertfall
Vil ikke ha en så strict policy. Der vi har startet nå med at vi skal ha unge spillere fra eget akademi som en solid andel av troppen, samtidig som at de vi henter skal være klare forsterkninger er bra. Virker også nå som det er uaktuelt å hente spillere noe særlig over 30 med høy lønn. Men vi kan ikke ha en policy om å ikke hente spillere over 23 år hvis vi samtidig skal være med helt i toppen. Vi skal være en utviklende klubb som slåss om medaljer, ikke bare en utviklingsklubb som bare sender spillere videre.
Faren er at vi ender opp med flere Layonier og Kjartansoner, høy lønn og dårlig utteling sportslig. Sånn har Rosenborg blitt driftet. Bodø/Glimt og Molde prøver jo å hente yngre og det må sies å være lurt ofte

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

For en sinnsykt ræva kamp dette var. Borchgrevink og Udahl eneste som får godkjent hos meg, ellers er laget og spesielt venstresiden fullstendig råtten. Når Sahraoui absolutt ikke har dagen skinner det frem hvor dårlige Adekugbe og Layouni er. Vil se Sahraoui på venstrekant og Holm som indreløper til høsten.

chatin

Legg inn av chatin »

Taururu skrev: søn jul 18, 2021 8:14 pm
Faren er at vi ender opp med flere Layonier og Kjartansoner, høy lønn og dårlig utteling sportslig. Sånn har Rosenborg blitt driftet. Bodø/Glimt og Molde prøver jo å hente yngre og det må sies å være lurt ofte
Det er absolutt en fare, for vi MÅ treffe på de få etablerte signeringene vi gjør. Layouni har sett ut som en bom så langt, jeg var veldig skeptisk, men ¨ekspertene¨ var så overbevist om at dette var en fantastisk signering at jeg kjøpte det. Kjartansson gjorde en bra høst, startet svakt i år før han ble skadet.

Rosenborg skal vi ikke bli, og vi kommer til å holde oss unna deres elendige overgangspolitikk så lenge Fagermo er her. Glimt og Molde henter også etablerte spillere. Ohi, Haugen, Bjørnbak, Ulland, Haraldseid, Knudtzon var alle over 25 og etablerte Eliteserie-spillere når Molde hentet de. Det Glimt har gjort mangler sidestykke i norsk fotballs historie og er ikke en oppskrift det bare er og kopiere for andre.

chatin

Legg inn av chatin »

HeskeyTime skrev: søn jul 18, 2021 8:35 pm For en sinnsykt ræva kamp dette var. Borchgrevink og Udahl eneste som får godkjent hos meg, ellers er laget og spesielt venstresiden fullstendig råtten. Når Sahraoui absolutt ikke har dagen skinner det frem hvor dårlige Adekugbe og Layouni er. Vil se Sahraoui på venstrekant og Holm som indreløper til høsten.
Layouni er i ferd med å bli en blemme. Leverer overhodet ikke, men vi klarer ikke å spille han god heller. Samtidig hever han en høy lønn og virker som den typen spiller som trolig surner skikkelig om han ikke får spille. Men per nå virker Holm og Sahraoui som et mye bedre alternativ. Også håper jeg vi har en venstreback på gaffelen nå. Adekugbe er ferdig og neste Eliteserie-kamp må det være en ny spiller på plass der.

Taururu

Legg inn av Taururu »

chatin skrev: søn jul 18, 2021 8:40 pm
HeskeyTime skrev: søn jul 18, 2021 8:35 pm For en sinnsykt ræva kamp dette var. Borchgrevink og Udahl eneste som får godkjent hos meg, ellers er laget og spesielt venstresiden fullstendig råtten. Når Sahraoui absolutt ikke har dagen skinner det frem hvor dårlige Adekugbe og Layouni er. Vil se Sahraoui på venstrekant og Holm som indreløper til høsten.
Layouni er i ferd med å bli en blemme. Leverer overhodet ikke, men vi klarer ikke å spille han god heller. Samtidig hever han en høy lønn og virker som den typen spiller som trolig surner skikkelig om han ikke får spille. Men per nå virker Holm og Sahraoui som et mye bedre alternativ. Også håper jeg vi har en venstreback på gaffelen nå. Adekugbe er ferdig og neste Eliteserie-kamp må det være en ny spiller på plass der.
Spent på se hvor god denne Albin er da. Skal være hurtig og driblesterk har jeg skjønt. Så vi var linka til en 29åring med erfaring fra allsvenskan på venstreback. Ikke gå i den fella ,sier jeg

chatin

Legg inn av chatin »

Taururu skrev: søn jul 18, 2021 8:43 pm
Spent på se hvor god denne Albin er da. Skal være hurtig og driblesterk har jeg skjønt. Så vi var linka til en 29åring med erfaring fra allsvenskan på venstreback. Ikke gå i den fella ,sier jeg
Tok meg faktisk bryet å se noen kamper av Albin i Varberg når ryktene om han begynte å gå. Virker som det nærmeste vi kan komme en Dønnum-kopi. Spilte typisk innoverkant på Varbergs høyreside. Mangler kanskje litt råskap og vilje til å utfordre i forhold til Dønnum, men har ferdighetene til å gjøre det. Stort potensial og to år yngre enn Dønnum. Har veldig troa på han på sikt i hvert fall.

Taururu

Legg inn av Taururu »

chatin skrev: søn jul 18, 2021 8:48 pm
Taururu skrev: søn jul 18, 2021 8:43 pm
Spent på se hvor god denne Albin er da. Skal være hurtig og driblesterk har jeg skjønt. Så vi var linka til en 29åring med erfaring fra allsvenskan på venstreback. Ikke gå i den fella ,sier jeg
Tok meg faktisk bryet å se noen kamper av Albin i Varberg når ryktene om han begynte å gå. Virker som det nærmeste vi kan komme en Dønnum-kopi. Spilte typisk innoverkant på Varbergs høyreside. Mangler kanskje litt råskap og vilje til å utfordre i forhold til Dønnum, men har ferdighetene til å gjøre det. Stort potensial og to år yngre enn Dønnum. Har veldig troa på han på sikt i hvert fall.
Muligens raskere enn Dønnum? Korte sprinter uten ball er ikke Dønnum sin sterke side

heborres

Legg inn av heborres »

Gud bedre meg for en ellevill 2. omgang!
Troen på poeng var ikke allverdens da Dønnum satte straffesparket i mål, så deilig å se at de kvitterte og snudde kampen så kjapt.

Takk for kampen Enga-fans! Vi snakkes på Valle i oktober!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»