Lord of the Rings

Svar
Jack

Re: Lord of the Rings

Legg inn av Jack »

Makkverk 👎

Laget på en slik måte at det er umulig å bry seg om noen av karakterene.
► Show Spoiler
Lunkne tilbakemeldinger på Reddit, IMFB, Metacritic (71%) og Rotten Tomatoes.

Jeg gir det ut sesongen, men per nå ligger det an til tidenes flopp. Hvor mye kostet det egentlig å lage denne serien??

Edit:

Det positive (og det som gjør at jeg beholder et lite glimt av håp enn så lenge) er at enkelte sekvenser (ca 10-20% av episodene) holder relativt høyt nivå. Vi får se.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Det jeg misliker med denne Galdriel er at hun ikke viser noen tegn til smartness, hun kan jo ikke kommunisere, er kun sur, tverr og lar seg irritere til håpløse utbrudd. Man kan jo nesten si at det egentlig skyldes kun flaks at ikke Númenóreans har hugget hue av henne for lenge siden. Hun er jo en av de eldste figurene der også, så man skulle tro hun var erfaren også angående det å snakke med folk. Dette syns jeg er for dårlig.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

B807E5DE-482A-461A-A0BC-0E6DFC639F28.jpeg

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Serien er helt ålreit. De må på en måte starte en plass, og jeg liker pacingen de har valgt. Dette er bare sesong 1 av en historie som er planlagt å vare over 5 sesonger.

Sankaa

Legg inn av Sankaa »

Liker serien jeg, men blir litt forvirret innimellom. Går sakte fremover, men regner med at det blir enda mer action fremover.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Liker dette jeg også, og at noe som er planlagt over 5 ses får en rolig begynnelse er kun bra. Det store mysteriet til nå er hvem som er Sauron.

anbessa

Legg inn av anbessa »

De onde harfootsene som etterlater de svake for å død er seriens humoristiske høydepunkt så langt. "Heier" foreløpig på orkene, Adar og Halbrand, da det er de mest interessante karakterene. Og dverger da, de er alltid likandes.

Sankaa

Legg inn av Sankaa »

Sikkert et veldig dumt spørsmål, men er Isildur i denne serien den samme Isildur som kutter ringen av Sauron? Og Aragorns forfedre?

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Sankaa skrev: man sep 26, 2022 12:12 pm Sikkert et veldig dumt spørsmål, men er Isildur i denne serien den samme Isildur som kutter ringen av Sauron? Og Aragorns forfedre?
Vil tro det.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

God 6 eps hvor det begynte å skje litt mer.

anbessa

Legg inn av anbessa »

Interessant episode. Numenor har verdens beste etterretning, og noen er veldig kreative når det kommer til hvordan man lager et masseødeleggelsesvåpen.

arknath

Legg inn av arknath »

Skulle ikke Galadriel allerede vært gift og fått barn i den perioden vi er i nå? Rart at de bare har sett bort i fra det xD

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Manglet ikke akkurat på action i den siste episoden i alle fall. Mye fet ridning der, Galadriel ass!

Sankaa

Legg inn av Sankaa »

Regner med de fleste som titter innom tråden her nå har sett episoden.
► Show Spoiler
Ellers så florerer det jo teorier om Halbrand.
► Show Spoiler

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Sankaa skrev: Ellers så florerer det jo teorier om Halbrand.
► Show Spoiler
► Show Spoiler

anbessa

Legg inn av anbessa »

sertono skrev: lør okt 01, 2022 3:27 pm
► Show Spoiler
Kunne vært Galadriel da. Ville forklart hvorfor hun oppfører seg så jævlig tilbakestående. Seriens dårligste karakter, og skal være en slags hovedperson. Ikke bra.
Hallbrand derimot er interessant. Og Adar. Og orkene. Aner jeg et mønster her? Ja. Som alltid skal man heie på de hvite :lol:

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

anbessa skrev: lør okt 01, 2022 6:58 pm
sertono skrev: lør okt 01, 2022 3:27 pm
► Show Spoiler
Kunne vært Galadriel da. Ville forklart hvorfor hun oppfører seg så jævlig tilbakestående. Seriens dårligste karakter, og skal være en slags hovedperson. Ikke bra.
Hallbrand derimot er interessant. Og Adar. Og orkene. Aner jeg et mønster her? Ja. Som alltid skal man heie på de hvite :lol:
Det er faktisk første gang jeg har fått lyst til å lese bøkene når jeg ser denne serien, filmene ga meg ikke lyst til det selv om jeg syntes filmene var ganske gode. Men den delen i siste eps hvor Galadriel og Adar snakker sammen, og om orkene som avkom, behov for et hjem osv.. fikk meg til å lese litt på wiki om orkenes opprinnelse og det begynner altså å skape en trang til å lese Tolkiens verker etterhvert, syntes det tegner positivt for seriens del.

Er enig at G virker smått tilbakestående, men om det skuespilleren som er dårlig på å få spille karakteren eller andre ting, klarer jeg ikke sette fingeren på. Det sagt, hvis serien skal foregå over mange sesonger så har hun jo tid til å vokse bedre i rollen og bli den alven etterhvert som hun er i filmene, men foreløpig er det jo et langt sprang fra seriens G og filmenes G. Men hun så er hun vel bare en slags "tenåring" ? i serien i form av alvealder kontra "eldgammel" i filmene? Så er er det vel også slik at hun får mer kunnskap/blir visere/sterkere osv når hun får ringen etterhvert? Dette vet dere som har lest bøkene bedre enn jeg.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Fringegirl skrev: lør okt 01, 2022 7:06 pm
anbessa skrev: lør okt 01, 2022 6:58 pm
sertono skrev: lør okt 01, 2022 3:27 pm
► Show Spoiler
Kunne vært Galadriel da. Ville forklart hvorfor hun oppfører seg så jævlig tilbakestående. Seriens dårligste karakter, og skal være en slags hovedperson. Ikke bra.
Hallbrand derimot er interessant. Og Adar. Og orkene. Aner jeg et mønster her? Ja. Som alltid skal man heie på de hvite :lol:
Det er faktisk første gang jeg har fått lyst til å lese bøkene når jeg ser denne serien, filmene ga meg ikke lyst til det selv om jeg syntes filmene var ganske gode. Men den delen i siste eps hvor Galadriel og Adar snakker sammen, og om orkene som avkom, behov for et hjem osv.. fikk meg til å lese litt på wiki om orkenes opprinnelse og det begynner altså å skape en trang til å lese Tolkiens verker etterhvert, syntes det tegner positivt for seriens del.

Er enig at G virker smått tilbakestående, men om det skuespilleren som er dårlig på å få spille karakteren eller andre ting, klarer jeg ikke sette fingeren på. Det sagt, hvis serien skal foregå over mange sesonger så har hun jo tid til å vokse bedre i rollen og bli den alven etterhvert som hun er i filmene, men foreløpig er det jo et langt sprang fra seriens G og filmenes G. Men hun så er hun vel bare en slags "tenåring" ? i serien i form av alvealder kontra "eldgammel" i filmene? Så er er det vel også slik at hun får mer kunnskap/blir visere/sterkere osv når hun får ringen etterhvert? Dette vet dere som har lest bøkene bedre enn jeg.
Hun er visstnok ca 3500 år gammel når "The Rings of Power" pågår, og ca 8000 år gammel når hun møter Frodo.

arknath

Legg inn av arknath »

Synes ikke man kan skylde på skuespilleren. Det er skribentene som ikke klarer å snekre sammen gode nok dialoger. Det er til tider ekstemt kleint skrevet. Visuelt er jo serien helt ekstremt bra til å være fantasy.

peraleks

Legg inn av peraleks »

arknath skrev: man okt 03, 2022 12:49 am Synes ikke man kan skylde på skuespilleren. Det er skribentene som ikke klarer å snekre sammen gode nok dialoger. Det er til tider ekstemt kleint skrevet. Visuelt er jo serien helt ekstremt bra til å være fantasy.
Dette, her burde man vært bedre for å si det pent.

Men samtidig, altså serien holder seg greit oppe for min del.
Siste episode var kul.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Hvorfor ikke vente med slike serier til man har snekret sammen et skikkelig bra manus? Forstår det ikke, det gjør da ingenting om vi må vente 5-10 år, den som venter på noe godt osv. Dette virker like forhastet som humorseriene på TV-Norge.

George RR.Martin skriver maksimalt en side i bøkene sine per dag, det forteller jo hvor mye sjel han legger i det. Noe seriemakerne snart kan begynne å lære av, dette er ikke "days of our lives".

Moist

Legg inn av Moist »

Ka9nen skrev: ons okt 05, 2022 11:51 am Hvorfor ikke vente med slike serier til man har snekret sammen et skikkelig bra manus? Forstår det ikke, det gjør da ingenting om vi må vente 5-10 år, den som venter på noe godt osv. Dette virker like forhastet som humorseriene på TV-Norge.

George RR.Martin skriver maksimalt en side i bøkene sine per dag, det forteller jo hvor mye sjel han legger i det. Noe seriemakerne snart kan begynne å lære av, dette er ikke "days of our lives".
George RR Martin vil nok bare tre på seg tredressen før han må gi ut siste boka i serien. Slipper han styret med kritikk.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Moist skrev: ons okt 05, 2022 11:55 am
George RR Martin vil nok bare tre på seg tredressen før han må gi ut siste boka i serien. Slipper han styret med kritikk.
Han tenker vel ekstra lenge for å finne ut hvordan han kan skrive noe som ikke engang minner om sesong 8 :lol: Serien tapte seg drastisk da man gikk tom for bokmateriale, det burde jo også gi et hint om hva som skal til.

Moist

Legg inn av Moist »

Ka9nen skrev: ons okt 05, 2022 12:02 pm
Moist skrev: ons okt 05, 2022 11:55 am
George RR Martin vil nok bare tre på seg tredressen før han må gi ut siste boka i serien. Slipper han styret med kritikk.
Han tenker vel ekstra lenge for å finne ut hvordan han kan skrive noe som ikke engang minner om sesong 8 :lol: Serien tapte seg drastisk da man gikk tom for bokmateriale, det burde jo også gi et hint om hva som skal til.
Nå var det jo Martin som ga seg mer og mer i sesong 6, da han ville skrive ferdig Winds (lol). Så jeg tror han heller har brukt serien som en generalprøve på hvordan den opprinnelige slutten som han hadde diskutert med Benioff og Weiss. Nå sliter han med å finne på en ny slutt.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Bra episode. Fortsatt ikke helt sikker på hvem Adar eller Halbrand "er". Men de har åpenbart møttes før.

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

Litt delt i meningen. Skrev egentlig en liten rant, men måtte moderere meg når jeg tenkte meg litt mer om.

Irriterende: Fortsatt liten/ingen fremdrift rundt Stranger og Halbrand. Spesielt førstnevnte, men man fikk i det minste se litt mer til disse kultistene. Ganske heftige krefter, så dette er åpenbart mektige folk. Forslag til hva/hvem de kan være? I utgangspunktet var jeg ganske sikker på at Stranger var ond, en artig teori sa en Balrog. Nå, etter episoden med treet, tror jeg det er Gandalv eller en annen av trollmennene. Disse skal jo ikke komme før neste tideverv, men akkurat det hadde vært forståelig med tanke på linken til filmene. Hadde uansett vært fint om de ikke dro ut absolutt alt til det kjedsommelige. I Halbrands tilfelle er det jo Sauron, ingenting å tvile på en gang. Men igjen, det må dras ut. I hans tilfelle antar jeg at det drar ut langt fordi denne sesongen.

Dårlig: Lite fremdrift i plottet generelt, synes 4-5 av episodene mer eller mindre har føltes som fillers. Jeg vet de sa at sesong 1 handlet om å introdusere karakterene, men dette er snakk om en kort 8 episoders sesong hvor de jo må få dette til å funke for folk, så hadde håpt på noe mer trøkk. Jeg tror ikke de lykkes særlig bra til nå. Og angpende Balroger, hvorfor dukker Durin's Bane opp nå? Er det slik at han brysker seg litt og sovner igjen, eller er man der at man flytter noe som skjer i tredje tidever og tusener av år frem i tid? Det vil vel klusse til så mye at det egentlig er umulig, men vi får se hva som skjer. Kanskje det er så enkelt som å hamre inn poenget at det er Durin III som har 100% rett her, og ikke sønnen.

Skeptisk: Isildur er død eller har forsvunnet. Kjempespennende, i og med at han er den kanskje viktigste karakteren av mennesker denne sesongen. Sliter med å se poenget. Fremprovosere et eller annet med Elendil? Åpenbart at hesten løper og finner han, etter det vi så i episode 6.

Bra: Historien med dvergene og Elrond er skikkelig bra, også skuespillet. Også lyste det jo et stort rødt flagg rundt Disa denne episoden. Her kommer det til å skje noe kjipt.

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

Forresten, den teksten på slutten. Mulig det bare er meg, men det var lavpunktet i hele serien. Hvorfor?

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Vet hvem han blonde kultisten er ja. Men det er vel spoiler å røpe her.
► Show Spoiler

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

AxelRudi skrev: fre okt 07, 2022 8:49 pm Vet hvem han blonde kultisten er ja. Men det er vel spoiler å røpe her.
► Show Spoiler
Vet hvem det er, men tror også han er en helt annen i ROP? Egentlig ganske sikker 😀

anbessa

Legg inn av anbessa »

Funkhouser skrev: fre okt 07, 2022 6:32 pm Forresten, den teksten på slutten. Mulig det bare er meg, men det var lavpunktet i hele serien. Hvorfor?
Ufattelig teit.
Hardføre disse sørlendingene, som rir av "stormen", og ikke minst Adars venner som vil bo i støvskyen. Mye rart, men man må jo se hvor historien tar veien likevel.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»