Lord of the Rings

Svar
Chromeback

Lord of the Rings

Legg inn av Chromeback »

Ja dere, da er vi altså kommet hit. Amazon Prime sin nye storsatsning (det er egentlig en underdrivelse) har fått premieredatoen sin.

Bilde

Fredag 2. september så slippes altså første episode av tidenes dyreste serie på rundt $450m hvis tallene stemmer (GoT var rundt $90m), og undertegnende gleder seg som en liten unge! Episodene slippes ukentlig, så kan vi håpe på at dette er serien som skaper GoT-stemning her inne?

Developed by J.D. Payne and Patrick McKay, The Lord of the Rings series is described as an “epic drama” set in the Second Age of Middle-earth — thousands of years before the events of the Lord of the Rings films and the novels by J.R.R. Tolkien on which they were based. The series brings to screens for the very first time J.R.R. Tolkien’s fabled Second Age of Middle-earth’s history. Beginning in a time of relative peace, the series follows an ensemble cast of characters, both familiar and new, as they confront the long-feared re-emergence of evil to Middle-earth.

Håper folk gleder seg like mye som det jeg gjør!

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Dette blir så bra! :geek: :geek: :geek:

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Retnuh skrev: man aug 02, 2021 11:35 pm Dette blir så bra! :geek: :geek: :geek:
Kjør da!!

BioDex

Legg inn av BioDex »

Steike, 2. september allerede :shock: MEN i 2022 :cry:

Men ser selvsagt fram til denne serien..

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

BioDex skrev: tir aug 03, 2021 12:01 am Steike, 2. september allerede :shock: MEN i 2022 :cry:

Men ser selvsagt fram til denne serien..
Er det mulig å se så feil :oops: :oops: :oops:

BioDex

Legg inn av BioDex »

Chromeback skrev: tir aug 03, 2021 12:56 am
BioDex skrev: tir aug 03, 2021 12:01 am Steike, 2. september allerede :shock: MEN i 2022 :cry:

Men ser selvsagt fram til denne serien..
Er det mulig å se så feil :oops: :oops: :oops:
:D fikk nesten sjokk da jeg så datoen, så måtte sjekke nærmere. I hvert fall noe å glede seg til. Men Amazon har en annen fantasy serie på gang som jeg ser fram til; The Wheel of Time, og kommer i november 2021 :!:

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

BioDex skrev: tir aug 03, 2021 11:23 am
Chromeback skrev: tir aug 03, 2021 12:56 am
BioDex skrev: tir aug 03, 2021 12:01 am Steike, 2. september allerede :shock: MEN i 2022 :cry:

Men ser selvsagt fram til denne serien..
Er det mulig å se så feil :oops: :oops: :oops:
:D fikk nesten sjokk da jeg så datoen, så måtte sjekke nærmere. I hvert fall noe å glede seg til. Men Amazon har en annen fantasy serie på gang som jeg ser fram til; The Wheel of Time, og kommer i november 2021 :!:
Sånn kan det gå, rullegardina gikk tydeligvis rett samtidig som gledesnivået gikk rett i taket :lol:

The Wheel of Time gleder jeg meg også til. Vet ikke så mye om serien, men det er jo Robert Jordan tross alt.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

2022 ja, vi gleder oss 1 år forveien. Men altså, yes ser veldig frem til denne serien. Lovende at grisemye penger er brukt.

Wheel of time, hva er det ?

Brukeravatar
SuperMoen
Innlegg: 330

Legg inn av SuperMoen »

BioDex skrev: tir aug 03, 2021 11:23 am
Chromeback skrev: tir aug 03, 2021 12:56 am
BioDex skrev: tir aug 03, 2021 12:01 am Steike, 2. september allerede :shock: MEN i 2022 :cry:

Men ser selvsagt fram til denne serien..
Er det mulig å se så feil :oops: :oops: :oops:
:D fikk nesten sjokk da jeg så datoen, så måtte sjekke nærmere. I hvert fall noe å glede seg til. Men Amazon har en annen fantasy serie på gang som jeg ser fram til; The Wheel of Time, og kommer i november 2021 :!:
Det visste jeg ikke, har lest alle bøkene, så denne skal sees.

Brukeravatar
SuperMoen
Innlegg: 330

Legg inn av SuperMoen »

Fringegirl skrev: tir aug 03, 2021 4:35 pm 2022 ja, vi gleder oss 1 år forveien. Men altså, yes ser veldig frem til denne serien. Lovende at grisemye penger er brukt.

Wheel of time, hva er det ?
https://www.imdb.com/title/tt7462410/

Basert på 14 mursteiner av Robert Jordan. (og Brandon Sanderson)
Sist redigert av SuperMoen den tir aug 03, 2021 7:47 pm, redigert 1 gang totalt.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Skjønner ingenting av den ikke slippes før i september 2022 når de er ferdig med det meste. Skulle tro at mars/april 2022 var oppnåelig.

anbessa

Legg inn av anbessa »

Er det slik at man må manne seg opp og lese Silmarillion? Har hatt den i bokhyllen i flere år nå, uten at den er pløyd gjennom.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Aah, gleder meg. Endelig er det innafor å dra frem LOTR-quotes i tide og utide igjen!

Bilde
Sist redigert av palimpsest den tir aug 03, 2021 7:53 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
SuperMoen
Innlegg: 330

Legg inn av SuperMoen »

anbessa skrev: tir aug 03, 2021 7:51 pm Er det slik at man må manne seg opp og lese Silmarillion? Har hatt den i bokhyllen i flere år nå, uten at den er pløyd gjennom.
Man bør manne seg opp for å lese i gjennom begynnelsen, men så snart alvene drar fra Valinor blir det action.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

BioDex skrev: tir aug 03, 2021 11:23 am
Chromeback skrev: tir aug 03, 2021 12:56 am
BioDex skrev: tir aug 03, 2021 12:01 am Steike, 2. september allerede :shock: MEN i 2022 :cry:

Men ser selvsagt fram til denne serien..
Er det mulig å se så feil :oops: :oops: :oops:
:D fikk nesten sjokk da jeg så datoen, så måtte sjekke nærmere. I hvert fall noe å glede seg til. Men Amazon har en annen fantasy serie på gang som jeg ser fram til; The Wheel of Time, og kommer i november 2021 :!:
Wheel of Time har jeg faktisk glemt helt av, men gleder meg til den. Har lest bok 1-7 er en tre-fire ganger, men aldri kommet meg igjennom, så endelig får jeg se hvordan det slutter 😄

Brukeravatar
SuperMoen
Innlegg: 330

Legg inn av SuperMoen »

palimpsest skrev: tir aug 03, 2021 7:55 pm
BioDex skrev: tir aug 03, 2021 11:23 am
Chromeback skrev: tir aug 03, 2021 12:56 am

Er det mulig å se så feil :oops: :oops: :oops:
:D fikk nesten sjokk da jeg så datoen, så måtte sjekke nærmere. I hvert fall noe å glede seg til. Men Amazon har en annen fantasy serie på gang som jeg ser fram til; The Wheel of Time, og kommer i november 2021 :!:
Wheel of Time har jeg faktisk glemt helt av, men gleder meg til den. Har lest bok 1-7 er en tre-fire ganger, men aldri kommet meg igjennom, så endelig får jeg se hvordan det slutter 😄
Jeg har som sagt lest alle, det er så mange forskjellige plot og elementer og steder i bøkene at dette bør bli en lang serie, siste boken er i hvert fall ganske episk imo.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Det første bildet fra Amazon's Lord of the Rings serien er sluppet.

Bilde

Her er en fyr som vier over en time til å snakke om det

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

sertono skrev: lør aug 07, 2021 12:13 am Det første bildet fra Amazon's Lord of the Rings serien er sluppet.

Bilde

Her er en fyr som vier over en time til å snakke om det
Pfft, en time bare?

Bilde

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

sertono skrev: lør aug 07, 2021 12:13 am Det første bildet fra Amazon's Lord of the Rings serien er sluppet.

Bilde

Her er en fyr som vier over en time til å snakke om det
Kan det være Gondolin vi ser her?

Mia

Legg inn av Mia »

Dem er allerede ferdig med første sesong, hva er egentlig grunnen at dem ikke sender den før over 1 år? Hørte at det var planer om ett nytt online spill og derfor dem venter, vill slippe begge ut samtidig.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Rainmaker skrev: Kan det være Gondolin vi ser her?
Nei, jeg tror det er Tirion på Tuna i Valinor. Du kan også se de to trærne (Telperion og Laurelin) som gir lys til verden i bakgrunnen, dette var før sol og måne ble skapt. Så dette bildet er fra det første tideverv i alders tid. Mulig det er Galadriel som står der. Tror dette kan være fra en scene som gir et tilbakeblikk til hvordan alt startet.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Teaser ute:


Cabal

Legg inn av Cabal »

Gleder meg til dette. Håper de har klart å klatte sammen en ålreit historie. Blir vel så dyrt og svært dette at sesong 2 kommer 3-4 år etter første :)

Vet ærlig talt ikke om jeg orker å lese Silmarillion, og vil anta at det er nøyaktig 0 poeng ifbm serien. Begynte på den for 30-40 år siden, men det var jo helt forjævlig.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Enig med mye her, samtidig så velger jeg fortsatt å være optimist for serien til tross for alt hatet den nå har fått.


ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Håper de bruker mest mulig praktiske effekter, og minst mulig CGI gjennom denne serien her.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

sertono skrev: lør aug 07, 2021 12:13 am Det første bildet fra Amazon's Lord of the Rings serien er sluppet.

Her er en fyr som vier over en time til å snakke om det
Når du sitter og ser på ett eneste stillbilde fra en kommende TV-serie og prater om dette på YT i en helt time, da er det relativt sikkert tegn på at det har tippet over!

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Amazon, altså.
Det har ikke jeg. Hvor mye koster det, a?

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

fargeblind skrev: ons feb 16, 2022 11:58 am Amazon, altså.
Det har ikke jeg. Hvor mye koster det, a?
65,- måneden akkurat nå

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

ElGuaje skrev: ons feb 16, 2022 12:02 pm
fargeblind skrev: ons feb 16, 2022 11:58 am Amazon, altså.
Det har ikke jeg. Hvor mye koster det, a?
65,- måneden akkurat nå
OK. 16,25 pr. episode, da.
Hvor mange episoder er det snakk om?

Shirokuma

Legg inn av Shirokuma »

En serie som ikke har rettigheter til lore utover trilogien + Hobitten kommer sannsynligis til å bli tidenes flop!!!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»