Lord of the Rings

Svar
Hetfield

Re: Lord of the Rings

Legg inn av Hetfield »

sertono skrev: fre sep 02, 2022 5:38 pm
Sankaa skrev: fre sep 02, 2022 11:20 am Kanskje det er på tide å diskutere episoden som har kommet ut, og woke-debatten fortsette et annet sted? Til orientering har jeg nå sett første episode og kunne knapt brydd meg mindre om det er noen mørke karakterer. Karakterene føles naturlig.

Likte episoden godt! God start og jeg ser hvorfor den har fått såpass gode anmeldelser. Skal skrive et lengre innlegg senere, men anbefaler selv de største kritikerne å se episoden.
Jeg har sett de to som ligger ute og syns de var veldig underholdende. Fantastiske landskap og steder som må ses på stor skjerm såklart. Spesielt digget jeg Lindon og Khazad-dûm. Ok skuespillermessig også. Tror dette kan bli meget bra.
Kinematografien og settene er det ikke noe å utsette på. De er de beste som er laget i tvserie-historien sålangt.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Mangfoldsentusiaster skriver at hudfarge ikke har noe å si for en film.
Selvsagt har det noe å si, når historien omskrives for å tilfredsstille multikulturalister, BLM og Antifa. Samme med kjønn og legning selvsagt.
Om de absolutt vil ha riktig prosentandel av dette i en film eller serie så kan de vil lage sine egne filmer i stedet for å ødelegges andres åndsverk.

Har det noe å si om James Bond, Tarzan eller Lynvingen er hvit, heterofil mann - eller afrikaner?
Selvsagt har det noe å si, det er jo det som er utgangspunktet for boka/romanen eller filmene. Skjønner man ikke såpass, så burde man heller ikke uttale seg.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Jeg skrudde av etter femten minutter, dette ser ut som noe sjelløst som er laget av et selskap som har en sjelløs mann som eier. Hva godt gjør det at det ser flott ut når dialog og fremdrift føles løvtynt og platt? Kan være jeg har sett for lite, men har veldig liten interesse av å hjelpe til med seertallene på det greiene her.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Ting er ikke selvsagt bare fordi de alltid har vært sånn. Men når man ikke ser forskjell på LOTR og Kristin Lavransdatter på den ene siden og Roots og Fresh Prince på den andre, da er det rimelig lunkent i topplokket.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Helt grei underholdning hittil ☺️

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Neptun skrev: fre sep 02, 2022 5:51 pm Mangfoldsentusiaster skriver at hudfarge ikke har noe å si for en film.
Selvsagt har det noe å si, når historien omskrives for å tilfredsstille multikulturalister, BLM og Antifa. Samme med kjønn og legning selvsagt.
Om de absolutt vil ha riktig prosentandel av dette i en film eller serie så kan de vil lage sine egne filmer i stedet for å ødelegges andres åndsverk.

Har det noe å si om James Bond, Tarzan eller Lynvingen er hvit, heterofil mann - eller afrikaner?
Selvsagt har det noe å si, det er jo det som er utgangspunktet for boka/romanen eller filmene. Skjønner man ikke såpass, så burde man heller ikke uttale seg.
Det er først og fremst rasister som er så himla opptatt av hudfarge.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

KongOlav2 skrev: fre sep 02, 2022 5:07 pm
SirJames skrev: fre sep 02, 2022 5:03 pm Lunken mottagelse på IMDB so far.
Kanskje fordi alle som sutrer og er indignerte går inn og skriver anmeldelser i langt større grad enn helt "normale" seere som er relativt fornøyde? Omtrent som Nettavisen sine internettavstemninger. Skulle man ta dem for god fisk ville Norge vært mørkeblått politisk.
Siden det er mange flere 10’ere enn 1’ere er det heller woke-mobben som stormer til pollen for å forsvare et eller annet..

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Scuderia skrev: fre sep 02, 2022 8:28 pm
KongOlav2 skrev: fre sep 02, 2022 5:07 pm
SirJames skrev: fre sep 02, 2022 5:03 pm Lunken mottagelse på IMDB so far.
Kanskje fordi alle som sutrer og er indignerte går inn og skriver anmeldelser i langt større grad enn helt "normale" seere som er relativt fornøyde? Omtrent som Nettavisen sine internettavstemninger. Skulle man ta dem for god fisk ville Norge vært mørkeblått politisk.
Siden det er mange flere 10’ere enn 1’ere er det heller woke-mobben som stormer til pollen for å forsvare et eller annet..
Såklart. Serien kan umulig være bra når det er med svarte mennesker i den!

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

KongOlav2 skrev: fre sep 02, 2022 8:33 pm
Scuderia skrev: fre sep 02, 2022 8:28 pm
KongOlav2 skrev: fre sep 02, 2022 5:07 pm
Kanskje fordi alle som sutrer og er indignerte går inn og skriver anmeldelser i langt større grad enn helt "normale" seere som er relativt fornøyde? Omtrent som Nettavisen sine internettavstemninger. Skulle man ta dem for god fisk ville Norge vært mørkeblått politisk.
Siden det er mange flere 10’ere enn 1’ere er det heller woke-mobben som stormer til pollen for å forsvare et eller annet..
Såklart. Serien kan umulig være bra når det er med svarte mennesker i den!
Joda, serier som Roots er bra med mange sorte mennesker på rollelisten.
Men det er fordi det er historisk riktig, ikke fordi roller tildeles etter "riktig" etnisitet og legning for å tilfredsstille woke-krav om mangfold som strider med storyen og faktisk også historiske fakta.

anbessa

Legg inn av anbessa »

Fringegirl skrev: fre sep 02, 2022 7:12 pm Helt grei underholdning hittil ☺️
Ganske dyr serie til å være "helt grei" synes jeg. Men han Bezos har vel nok av penger.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Neptun skrev: fre sep 02, 2022 11:04 pm Joda, serier som Roots er bra med mange sorte mennesker på rollelisten.
Men det er fordi det er historisk riktig, ikke fordi roller tildeles etter "riktig" etnisitet og legning for å tilfredsstille woke-krav om mangfold som strider med storyen og faktisk også historiske fakta.
Rings of Power er en fantasyserie basert på rimelig løse fragmenter av Tolkiens litteratur. Det er ikke akkurat som at de har gjort George Washington til en svart mann........

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

KongOlav2 skrev: fre sep 02, 2022 8:33 pm
Scuderia skrev: fre sep 02, 2022 8:28 pm
KongOlav2 skrev: fre sep 02, 2022 5:07 pm
Kanskje fordi alle som sutrer og er indignerte går inn og skriver anmeldelser i langt større grad enn helt "normale" seere som er relativt fornøyde? Omtrent som Nettavisen sine internettavstemninger. Skulle man ta dem for god fisk ville Norge vært mørkeblått politisk.
Siden det er mange flere 10’ere enn 1’ere er det heller woke-mobben som stormer til pollen for å forsvare et eller annet..
Såklart. Serien kan umulig være bra når det er med svarte mennesker i den!
Er vi der igjen nå.. du klarer virkelig ikke å fokusere på noe annet..

Men for min del var jeg positivt overrasket over de to første episodene. Litt mye wanna-be-hobbit folket som spiser bær og alver som ikke ligner alver. Men på en måte forstår jeg skaperne her siden serien trolig kommer til å ha mye med alvene å gjøre så blir vanskelig å skille dem fra hverandre uten varierende trekk.
Ellers 10 av 10 for representasjon.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Det er vel greit nok, men hvorfor velger både de og Star Wars så ukarismatiske skuespillere? Historien fortelles men jeg føler ingenting som når jeg ser Disney+.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Ka9nen skrev: lør sep 03, 2022 2:02 am Det er vel greit nok, men hvorfor velger både de og Star Wars så ukarismatiske skuespillere? Historien fortelles men jeg føler ingenting som når jeg ser Disney+.
Ble heller ikke overvettes begeistret for dette.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Neptun skrev: fre sep 02, 2022 5:51 pm Selvsagt har det noe å si, når historien omskrives for å tilfredsstille multikulturalister, BLM og Antifa. Samme med kjønn og legning selvsagt.
Hvorfor må du dra dette rasisme- og mindreverdighetspjattet ditt inn i alle tråder du besøker? Er du virkelig så snever?

Brukeravatar
SuperMoen
Innlegg: 330

Legg inn av SuperMoen »

Neptun skrev: fre sep 02, 2022 11:04 pm
KongOlav2 skrev: fre sep 02, 2022 8:33 pm
Scuderia skrev: fre sep 02, 2022 8:28 pm

Siden det er mange flere 10’ere enn 1’ere er det heller woke-mobben som stormer til pollen for å forsvare et eller annet..
Såklart. Serien kan umulig være bra når det er med svarte mennesker i den!
Joda, serier som Roots er bra med mange sorte mennesker på rollelisten.
Men det er fordi det er historisk riktig, ikke fordi roller tildeles etter "riktig" etnisitet og legning for å tilfredsstille woke-krav om mangfold som strider med storyen og faktisk også historiske fakta.
vi får vel se etterhvert når mørkalvene skal frem i lyset.

Strider

Legg inn av Strider »

Siden LOTR var så bra , samt The Hobbit så kommer jeg ikke til å se denne serien. Det blir som å drikke varm Husets Cola eller hva det er når man har tilgang på iskald Cola.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Ok pluss pluss serie. 7/10. Fantastisk visuelt, men fortsatt noe platt dialog og skuespill. Venter på at det skal ta av.

Woke-innsigelsene plager meg overhodet ikke. Det et er en fiksjonsserie, og egentlig ganske lite påtvunget. Teaterkunsten har pushet fiksjonsgrenser i hundrevis av år. Syns det er helt uproblematisk.

(Noe annet om man hadde tuklet med historiskd drama som en svart Churchill o.l. Men det er noe helt annet)

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

anbessa skrev: fre sep 02, 2022 11:21 pm
Fringegirl skrev: fre sep 02, 2022 7:12 pm Helt grei underholdning hittil ☺️
Ganske dyr serie til å være "helt grei" synes jeg. Men han Bezos har vel nok av penger.
Det er det nok, men ikke mitt problem det. Jeg har heller ikke lest bøkene så jeg har ingen sterke meninger for og i mot det som vises, vet jo ikke bedre 😆 sier uansett ikke neitakk til påkostede fantasyserier jeg da.

Forøvrig kunne gjerne denne tråden blitt skilt ut i to tråder for de som faktisk ser på serien og som heller vil diskutere episodene som legges ut uke for uke og de som ønsker å gnåle tråden ihjel om rasister og hudfarge @4pLaY

Cabal

Legg inn av Cabal »

SirJames skrev: fre sep 02, 2022 5:29 pm
Cabal skrev: fre sep 02, 2022 5:24 pm
Tenker jeg skal se en episode i kveld, så skal dere få fasiten.
Samme her. Så får vi se om fasitene stemmer overens..
Så en episode i går kveld. Det var ikke himmelsk bra, og eller ikke veldig dårlig. Gir denne episoden 6,5/10 selv om jeg aldri rater episoder eller serier før de er ferdig :) Er bare for å gi fasiten.

Får jo ikke grep om handling og hovedpersoner etter bare en episode, men synes ikke hun som spilte Galadriel gjorde det noe bra her i begynnelsen. Produksjonen var jo forøvrig fantastisk, men skuespillet har ikke akkurat overbevist meg. Det gjorde det jo dog aldri i filmene heller for å si det ekstremt forsiktig, men jeg sammenligner ikke de og serien uansett.

Jeg har lest Ringenes Herre og Hobbiten (skulle til og si da de kom ut men så gammal er man jo ikke), men er ikke noen blodfan. Har ikke lest noe annet materiale. Hadde Silmarillion i bokhylla men gadd aldri å begynne på det tullet. Om dette følger Tolkiens ånd, eller hans arbeider, driter jeg egentlig fullstendig i. Gjør de serien severdig så kommer jeg til å se på den (eller, jeg kommer nok til å se den uansett, tenker jeg), er jo knekkende likegyldig hva den er basert på.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Uhm, en god del av grunnen til at LOTR 1 filmen fungerte så bra var jo samspillet mellom Frodo og Sam. Det var mye bra skuespill og karismatiske folk med i den. Fullstendig mangelvare i denne serien så langt (som så mange andre nye serier/filmer). Bør man kanskje vurdere å bruke folk som er litt eldre og har litt mer personlighet?

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Ka9nen skrev: lør sep 03, 2022 9:23 am Uhm, en god del av grunnen til at LOTR 1 filmen fungerte så bra var jo samspillet mellom Frodo og Sam. Det var mye bra skuespill og karismatiske folk med i den. Fullstendig mangelvare i denne serien så langt (som så mange andre nye serier/filmer). Bør man kanskje vurdere å bruke folk som er litt eldre og har litt mer personlighet?
Litt tidlig å vurdere kjemien enda etter to episoder for min del. Så jeg vil vente med å rulle tall på denne før man har sett mer av forholdene mellom de forskjellige siden dette gjerne tar lengre tid i en serie enn i en film.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Fringegirl skrev: lør sep 03, 2022 7:43 am
anbessa skrev: fre sep 02, 2022 11:21 pm
Fringegirl skrev: fre sep 02, 2022 7:12 pm Helt grei underholdning hittil ☺️
Ganske dyr serie til å være "helt grei" synes jeg. Men han Bezos har vel nok av penger.
Det er det nok, men ikke mitt problem det. Jeg har heller ikke lest bøkene så jeg har ingen sterke meninger for og i mot det som vises, vet jo ikke bedre 😆 sier uansett ikke neitakk til påkostede fantasyserier jeg da.

Forøvrig kunne gjerne denne tråden blitt skilt ut i to tråder for de som faktisk ser på serien og som heller vil diskutere episodene som legges ut uke for uke og de som ønsker å gnåle tråden ihjel om rasister og hudfarge @4pLaY
Alt slikt tar en med Mod team.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Fringegirl skrev: lør sep 03, 2022 7:43 am

Forøvrig kunne gjerne denne tråden blitt skilt ut i to tråder for de som faktisk ser på serien og som heller vil diskutere episodene som legges ut uke for uke og de som ønsker å gnåle tråden ihjel om rasister og hudfarge @SuperMoen

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

DuncanE skrev: lør sep 03, 2022 2:15 am
Neptun skrev: fre sep 02, 2022 5:51 pm Selvsagt har det noe å si, når historien omskrives for å tilfredsstille multikulturalister, BLM og Antifa. Samme med kjønn og legning selvsagt.
Hvorfor må du dra dette rasisme- og mindreverdighetspjattet ditt inn i alle tråder du besøker? Er du virkelig så snever?
Woke har vært et stort gjennomgangstema i tråden.
Men du fant bare min kommentar. Stalker?

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

Med to første episodene unna må jeg si at jeg er positivt overrasket. Produksjonen er veldig bra og er spent på historien videre.

Negativt er mangel på "Tolkien" følelsen. Det er pompøse samtaler men det mangler tyngden og fremstår først og fremst som pompøse. Alvene virker ikke akkurat som alver som setter en demper på "realismen" på serien. Hobbit figurene er virkelig det dårligste. Fremstilt som skitne gatebarn fra Romania er dette virkelig en håpløs fremstilling. Og seriøst.. 5 min med bærspising er da helt meningsløst. Dvergene fungerte også greit selv om jeg hadde foretrukket en mer majestetisk og storslagen verden slik Tolkien beskriver dem. Plottet med Elrond og dvergene var kanskje noe av det bedre.
Også til det verste.. Galadriel. Vi så kanskje dette komme men hva skjer. hun fremstår som totalt usympatisk, enveis, sta og kompromissløs. Kombiner dette med dårlig skuespill så bryr man seg rett og slett ikke om henne som karakter. Håper hun får en skikkelig karakterutvikling ellers kommer dette ødelegge hele serien.

Som Tolkien serie er dette under pari men som serie generelt er den faktisk veldig bra. Så her blir det opp til hver enkelt å vurdere hva som er viktigst. Uansett, blir absolutt noe å glede seg til fremover.

Og som alltid, 10 av 10 på representasjon

Brukeravatar
sertono  
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Noen som har en teori om hvilken figur denne fyren som dukket opp liggende i det ildkrateret kan være? Min tanke var en trollmann (Istar), men ikke Gandalv, heller Radagast the Brown siden han er kjent for å være venn av alle dyrene i Midgard, kunne jo prate med ildfluer osv, men er ganske blank.

Zarm93

Legg inn av Zarm93 »

Sett første episode og synes det virker veldig lovende. Starten på serier er ofte litt trege med å komme i gang, men her kjente at jeg ble veldig nysgjerrig på fortsettelsen. Det hjelper selvfølgelig på at serien ser helt fantastisk ut.
At folk review-bomber denne med 1/10 er bare fjas - og i grunn nok et eksempel på hvorfor jeg har begynt å følge enda mindre med på folk skriver om ting på sosiale medier, enn det jeg gjorde tidligere.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

sertono skrev: lør sep 03, 2022 2:09 pm Noen som har en teori om hvilken figur denne fyren som dukket opp liggende i det ildkrateret kan være? Min tanke var en trollmann (Istar), men ikke Gandalv, heller Radagast the Brown siden han er kjent for å være venn av alle dyrene i Midgard, kunne jo prate med ildfluer osv, men er ganske blank.
Gjetter på Gandalv pga av nostalgi poeng. Gandalv skravlet også med insekter i LOTR

Brukeravatar
sertono  
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Scuderia skrev: lør sep 03, 2022 2:57 pm
sertono skrev: lør sep 03, 2022 2:09 pm Noen som har en teori om hvilken figur denne fyren som dukket opp liggende i det ildkrateret kan være? Min tanke var en trollmann (Istar), men ikke Gandalv, heller Radagast the Brown siden han er kjent for å være venn av alle dyrene i Midgard, kunne jo prate med ildfluer osv, men er ganske blank.
Gjetter på Gandalv pga av nostalgi poeng. Gandalv skravlet også med insekter i LOTR
Ja, mulig. Leste en annen teori, høres jo troverdig ut fra hvordan vi fikk det framstilt, men way over my head for å si det slik, da skal man virkelig kunne stoffet.

"The Stranger is Tilion. They mentioned that Nori nursed a baby Eagle back to health and since the Eagles are messengers of the Valar, it would make sense for a Maia to land next to Nori like it was destined to happen. Considering The Stranger also has memory loss, it further proves he's a Maia that has taken physical form - probably sent down to deal with a cataclysmic threat like Sauron himself, who else could you find to be more trustworthy to attend a newly descended Maia than Nori? She's already proven herself by taking care of the Eagle. Tilion is the guardian of the Moon, possibly named the "Man in the Moon" too. This is important because there's Bilbo's song "The Man in the Moon Came Down Too Soon" which references the Man in the Moon as being "like a meteor... one night flickering down he fell".

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»