Lord of the Rings

Svar
Sverd

Re: Lord of the Rings

Legg inn av Sverd »

KongOlav2 skrev: tor sep 01, 2022 12:10 pm
Sverd skrev: tor sep 01, 2022 11:59 am Har du sett The Superfans? I oppbyggingen har dette og intervjuer med skuespillere vist at diversity har prioritet over historien. Jeg tror ikke at folk med denslags prioriteringsevner klarer å lage et godt produkt.

Fokuset mitt er ikke først og fremst at "et par bikarakterer" er svarte, men i den store graden det ivektlegges fra Amazon sin side.

Peter Jackson klarte å lage en trilogi som ble godt mottatt, da han var bestemt på å respektere hovedverket, selv om han også har sine kritikere.
Men vi får se. Jeg tror vi får se mange konkrete eksempler på at Middle-earth er modernisert og avvikende fra originalen etter hvert som serien utspiller seg.
Avvikende fra originalen? Her har vi jo ikke noe original. Originale LotR er basert på bøker, dette er basert på hva? Noen brev og løsrevne notater. Og det er FANTASY, ikke en serie som tar for seg faktiske historiske hendelser.

Jo, fokuset ditt er svarte bikarakterer når du maser så hardt om dette og er så skeptisk til serien som ikke har startet engang. For hva? To bikarakterer som ikke er blendahvite.
Det utspiller seg jo fremdeles i Tolkiens univers. Og jeg maser ikke så hardt om dette. Det er jo dere som ser rasisme i alt som gjør at dette drar ut.

Som sagt, det er bare å snu det opp ned. Ta et etablert verk, bare med svarte mennesker, og bytt ut noen med hvite. Fresh Prince f.eks. Sett en hvit Fresh Prince Superfan-gruppe til å snakke en halvtime om mangfold i serien og intervju skuespillerene som var "første hvite butler" og "første hvite adoptivfar" om hvor viktig dette er for representasjon.

Jeg er allerede skeptisk til den serien, fordi motivasjonen til å messe om mangfold ser ut til å overgå resten.

Sverd

Legg inn av Sverd »

Sverd skrev: tor sep 01, 2022 1:00 pm
KongOlav2 skrev: tor sep 01, 2022 12:10 pm
Sverd skrev: tor sep 01, 2022 11:59 am Har du sett The Superfans? I oppbyggingen har dette og intervjuer med skuespillere vist at diversity har prioritet over historien. Jeg tror ikke at folk med denslags prioriteringsevner klarer å lage et godt produkt.

Fokuset mitt er ikke først og fremst at "et par bikarakterer" er svarte, men i den store graden det ivektlegges fra Amazon sin side.

Peter Jackson klarte å lage en trilogi som ble godt mottatt, da han var bestemt på å respektere hovedverket, selv om han også har sine kritikere.
Men vi får se. Jeg tror vi får se mange konkrete eksempler på at Middle-earth er modernisert og avvikende fra originalen etter hvert som serien utspiller seg.
Avvikende fra originalen? Her har vi jo ikke noe original. Originale LotR er basert på bøker, dette er basert på hva? Noen brev og løsrevne notater. Og det er FANTASY, ikke en serie som tar for seg faktiske historiske hendelser.

Jo, fokuset ditt er svarte bikarakterer når du maser så hardt om dette og er så skeptisk til serien som ikke har startet engang. For hva? To bikarakterer som ikke er blendahvite.
Det utspiller seg jo fremdeles i Tolkiens univers. Og jeg maser ikke så hardt om dette. Det er jo dere som ser rasisme i alt som gjør at dette drar ut.

Som sagt, det er bare å snu det opp ned. Ta et etablert verk, bare med svarte mennesker, og bytt ut noen med hvite. Fresh Prince f.eks. Sett en hvit Fresh Prince Superfan-gruppe til å snakke en halvtime om mangfold i serien og intervju skuespillerene som var "første hvite butler" og "første hvite adoptivfar" om hvor viktig dette er for representasjon.

Jeg er allerede skeptisk til den serien, fordi motivasjonen til å messe om mangfold ser ut til å trumfe innholdet.

OrmenLange
Innlegg: 1751

Legg inn av OrmenLange »

KongOlav2 skrev: tor sep 01, 2022 12:54 pm
OrmenLange skrev: tor sep 01, 2022 12:36 pm Jeg har ikke sett den nye serien, så jeg kan ikke uttale meg om hvorvidt serien lykkes i å bygge videre på Tolkiens univers.

Når det er sagt, min oppfatning er at Tolkiens univers ikke er en multikulturell smeltedigel. Tolkiens kulturer og samfunn er i hovedsak homogene - både i utsyn og verdisett - slik de var i vår verden for tusenvis av år siden. For min del vil det nok gå på troverdigheten løs dersom samfunnene i serien er en blanding av alle farger, holdninger og levesett.
Men nå er ikke to mørkhudete karakterer det samme som at serien vil florere av transer, ikke-binære, lesber, homoer og alle andre seksuelle orienteringer og kjønnsidentiteter mellom himmel og jord.
Nettopp derfor jeg tok forbehold og ikke hiver meg på kritikken før jeg kjenner fakta.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Sverd skrev: tor sep 01, 2022 1:00 pm Det utspiller seg jo fremdeles i Tolkiens univers. Og jeg maser ikke så hardt om dette. Det er jo dere som ser rasisme i alt som gjør at dette drar ut.

Som sagt, det er bare å snu det opp ned. Ta et etablert verk, bare med svarte mennesker, og bytt ut noen med hvite. Fresh Prince f.eks. Sett en hvit Fresh Prince Superfan-gruppe til å snakke en halvtime om mangfold i serien og intervju skuespillerene som var "første hvite butler" og "første hvite adoptivfar" om hvor viktig dette er for representasjon.

Jeg er allerede skeptisk til den serien, fordi motivasjonen til å messe om mangfold ser ut til å overgå resten.
Jo, du maser. Du ordlegger deg som om du mener hele serien kommer til å bli ødelagt pga av par svarte karakterer og ingenting annet.

Og sammenligningen din er helt håpløs. Det er ikke snakk om en hele eller store deler av en rollebesetning. Det er et par stykker i en cast som iallfall ser ut til å være 20+ stk. Og det er FANTASY, basert på minimalt av bakgrunnsmateriale. At du tidligere trakk frem "Roots" viser bare på hvor ville veier du er.

Og den siste setningen din sier det meste. "Motivasjonen til å messe om mange ser ut til å overgå resten". Hva om ingenting i handlinger handler om mangfold, det eneste som skjer er at man har et par mørkhudede karakterer? Passer da denne beskrivelsen din? Jeg klarer ikke å se det.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

Sverd skrev: tor sep 01, 2022 2:19 am
Dette har jeg null tro på og jeg gjetter på rimelig høy critic ratings og lav user ratings på rottentomatoes.
Amazon: Help
RottenTomatoes: i've got you covered ;)

OrmenLange
Innlegg: 1751

Legg inn av OrmenLange »

fazz skrev: tor sep 01, 2022 12:44 pm
OrmenLange skrev: tor sep 01, 2022 12:36 pm Jeg har ikke sett den nye serien, så jeg kan ikke uttale meg om hvorvidt serien lykkes i å bygge videre på Tolkiens univers.

Når det er sagt, min oppfatning er at Tolkiens univers ikke er en multikulturell smeltedigel. Tolkiens kulturer og samfunn er i hovedsak homogene - både i utsyn og verdisett - slik de var i vår verden for tusenvis av år siden. For min del vil det nok gå på troverdigheten løs dersom samfunnene i serien er en blanding av alle farger, holdninger og levesett.
For tusenvis av år siden var vel "vår verden" ett verdisett hovedsakelig bestående av bare en haug med klaner som slo ihjel, voldtok og plyndret hverandre ved enhver anledning.
Tja, verden var nok også mer sivilisert enn det, men det er klart at disse elementene fantes i betydelig omfang.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

sertono skrev: ons aug 31, 2022 7:38 pm
Ser unektelig ut som all dritten de får på nettet av den såkalte "ekte Tolkienfansen" (før noen av de har sett en eneste episode) kun er bullshit.
Er direkte skummelt når VG, NRK, Dagbladet alle roser denne opp i skyen.

Men vi får vel se om noen dager hva de har brukt 700 millioner på.

fazz

Legg inn av fazz »

Sverd skrev: tor sep 01, 2022 1:00 pm Det utspiller seg jo fremdeles i Tolkiens univers. Og jeg maser ikke så hardt om dette. Det er jo dere som ser rasisme i alt som gjør at dette drar ut.

Som sagt, det er bare å snu det opp ned. Ta et etablert verk, bare med svarte mennesker, og bytt ut noen med hvite. Fresh Prince f.eks. Sett en hvit Fresh Prince Superfan-gruppe til å snakke en halvtime om mangfold i serien og intervju skuespillerene som var "første hvite butler" og "første hvite adoptivfar" om hvor viktig dette er for representasjon.

Jeg er allerede skeptisk til den serien, fordi motivasjonen til å messe om mangfold ser ut til å overgå resten.
Nå er jo for så vidt ikke dette noe nytt. Hollywood har jo gjort dette i evigheter allerede, og adaptert utenlandske filmer og TV serier og gjort dem sine egne. The Departed ble jo hyllet når den kom ut selv om den er så og si stjålet fra en Hong Kong film serie fra 80-tallet, samme med Hunger Games som ble hyllet for å være så fornyende og egentlig bare er en dårlig kopi av en japansk film osv osv.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Sverd skrev: tor sep 01, 2022 11:19 am
Rainmaker skrev: tor sep 01, 2022 10:57 am
Sverd skrev: tor sep 01, 2022 10:25 am

Det gjør det ikke autentisk. Film er et visuelt medie, og Tolkiens univers er godt beskrevet.
Ettersom det var viktig for Amazon at skuespillerne var svarte, hadde det vært bedre å laget noe nytt, i stedet for å basere det på Tolkien.
Hvor i Tolkiens tekster nevnes hudfarge?
The Return of the King, Appendix F.
Og hvilke av karakterene er det du mener har "feil" hudfarge i henhold til Appendixen som omhandler språk?

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Sverd skrev: tor sep 01, 2022 1:00 pm
Det utspiller seg jo fremdeles i Tolkiens univers. Og jeg maser ikke så hardt om dette. Det er jo dere som ser rasisme i alt som gjør at dette drar ut.

Som sagt, det er bare å snu det opp ned. Ta et etablert verk, bare med svarte mennesker, og bytt ut noen med hvite. Fresh Prince f.eks. Sett en hvit Fresh Prince Superfan-gruppe til å snakke en halvtime om mangfold i serien og intervju skuespillerene som var "første hvite butler" og "første hvite adoptivfar" om hvor viktig dette er for representasjon.

Jeg er allerede skeptisk til den serien, fordi motivasjonen til å messe om mangfold ser ut til å overgå resten.
Vet du i det hele tatt hva premisset i Fresh Prince er? Det tviler jeg nemlig på, sikkert litt for mange mørke mennesker i monitor for din smak.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Scuderia skrev: tor sep 01, 2022 1:09 pm
sertono skrev: ons aug 31, 2022 7:38 pm
Ser unektelig ut som all dritten de får på nettet av den såkalte "ekte Tolkienfansen" (før noen av de har sett en eneste episode) kun er bullshit.
Er direkte skummelt når VG, NRK, Dagbladet alle roser denne opp i skyen.

Men vi får vel se om noen dager hva de har brukt 700 millioner på.
Hvorfor? Det er jo faktisk filmer og serier får unisont skryt. Det var jo ikke slik at GoT en gang tiden ble skrytt opp i skyene pga mangfold og woke. Men når du selvfølgelig leser fra den gemene hopp på nettet om at denne serien har en "agenda", og at den samtidig får mye skryt fra de norske riksmediene, så kan det selvfølgelig ikke være noen annen forklaring at ALLE har en woke-agenda, både de som laget serien og mediene som anmelder den.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

fazz skrev: tor sep 01, 2022 1:09 pm Nå er jo for så vidt ikke dette noe nytt. Hollywood har jo gjort dette i evigheter allerede, og adaptert utenlandske filmer og TV serier og gjort dem sine egne. The Departed ble jo hyllet når den kom ut selv om den er så og si stjålet fra en Hong Kong film serie fra 80-tallet, samme med Hunger Games som ble hyllet for å være så fornyende og egentlig bare er en dårlig kopi av en japansk film osv osv.
Hunger Games var vel basert på en ungdomsbokserie ei som heter Suzanne Collins. Mulig hun har kopiert noe fra en plass, men det aner jeg ingenting om.......

Cabal

Legg inn av Cabal »

fazz skrev: tor sep 01, 2022 10:28 am Huffameg. Har resismediskusjonen spredt seg over i denne tråden også, fordi det å se folk med mørkere hudfarge i en serie med dverger, alver, kjemper, levende trær, monstre og trollmenn, bryter grensen på hva som er akseptabel virkeligoppfattning? Ja ja. Hva om en innfører ett kompromiss og lar svarte/brune KUN spille de onde da? Sånn at TV serien gjenspeiler virkelighetsbildet til de som sitter å klager sin arme råd i sosiale media.
Rasister er jo helt krakilske for tiden hver eneste gang en mørkhudet, eller gud forby en homo, spiller i filmer og serier. Jævla forbanna idiotgjeng. IMDB er nesten helt ødelagt av disse tilbakestående fjottene med sine "anti-woke" korstog. Når de klager på hudfargen til skuespillere i en fantasy-serie, så er faen meg idiotien fullstendig komplett.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

Cabal skrev: tor sep 01, 2022 3:12 pm
fazz skrev: tor sep 01, 2022 10:28 am Huffameg. Har resismediskusjonen spredt seg over i denne tråden også, fordi det å se folk med mørkere hudfarge i en serie med dverger, alver, kjemper, levende trær, monstre og trollmenn, bryter grensen på hva som er akseptabel virkeligoppfattning? Ja ja. Hva om en innfører ett kompromiss og lar svarte/brune KUN spille de onde da? Sånn at TV serien gjenspeiler virkelighetsbildet til de som sitter å klager sin arme råd i sosiale media.
Rasister er jo helt krakilske for tiden hver eneste gang en mørkhudet, eller gud forby en homo, spiller i filmer og serier. Jævla forbanna idiotgjeng. IMDB er nesten helt ødelagt av disse tilbakestående fjottene med sine "anti-woke" korstog. Når de klager på hudfargen til skuespillere i en fantasy-serie, så er faen meg idiotien fullstendig komplett.
Når man snakker om rasister

Nigeria Becomes The First Country To Officially Ban The Use Of White Models In Advertising

https://news.yahoo.com/nigeria-becomes- ... vMC8H6Iy0Z

Er Nigeria da det mest rasistiske landet i verden?

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

KongOlav2 skrev: tor sep 01, 2022 3:11 pm
fazz skrev: tor sep 01, 2022 1:09 pm Nå er jo for så vidt ikke dette noe nytt. Hollywood har jo gjort dette i evigheter allerede, og adaptert utenlandske filmer og TV serier og gjort dem sine egne. The Departed ble jo hyllet når den kom ut selv om den er så og si stjålet fra en Hong Kong film serie fra 80-tallet, samme med Hunger Games som ble hyllet for å være så fornyende og egentlig bare er en dårlig kopi av en japansk film osv osv.
Hunger Games var vel basert på en ungdomsbokserie ei som heter Suzanne Collins. Mulig hun har kopiert noe fra en plass, men det aner jeg ingenting om.......
Hvis prinsipp er mystisk lik Battle Royale.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Scuderia skrev: tor sep 01, 2022 3:32 pm
Når man snakker om rasister

Nigeria Becomes The First Country To Officially Ban The Use Of White Models In Advertising

https://news.yahoo.com/nigeria-becomes- ... vMC8H6Iy0Z

Er Nigeria da det mest rasistiske landet i verden?
Whataboutism heter det du driver med her.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

Trolljegeren skrev: tor sep 01, 2022 4:02 pm
Scuderia skrev: tor sep 01, 2022 3:32 pm
Når man snakker om rasister

Nigeria Becomes The First Country To Officially Ban The Use Of White Models In Advertising

https://news.yahoo.com/nigeria-becomes- ... vMC8H6Iy0Z

Er Nigeria da det mest rasistiske landet i verden?
Whataboutism heter det du driver med her.
Trolling heter det du driver med her.

Sverd

Legg inn av Sverd »

Rainmaker skrev: tor sep 01, 2022 2:10 pm
Sverd skrev: tor sep 01, 2022 11:19 am
Rainmaker skrev: tor sep 01, 2022 10:57 am

Hvor i Tolkiens tekster nevnes hudfarge?
The Return of the King, Appendix F.
Og hvilke av karakterene er det du mener har "feil" hudfarge i henhold til Appendixen som omhandler språk?
På nest siste side, før kartene, står det om alver:
En høy og skjønn slekt var de, de eldste av denne verdens barn, og blant dem var eldar som konger som nå er borte: Den Lange Ferds Folk, Stjernenes Folk. Høyreiste var de, lyse i huden og gråøyde, skjønt lokkene var mørke, unntatt i Finarfins kongelige hus; og det var mer melodi i deres stemmer enn i noen som er å høre nå.

DarthRevan6969 har også en oppsummering her.

Det er ikke først og fremst at karakteren har "feil hudfarge" jeg kritiserer.
Det jeg kritiserer er Amazon sitt valg om å gjøre hudfarge til et salgsargument. Om ikke for den typen markedsføring, tviler jeg faktisk på at jeg hadde nevnt det. Men denne aggressive identitetspushinga er påfallende.

Etter å ha sett Superfans, flere intervjuer, to teasere og to trailere, var mitt bilde av handlingen overfladisk og rotete (sammenlign med The Fellowship of the Ring), men jeg var fullstendig klar over at her hadde Amazon gjort sitt for å få til en mangfoldig casting! De hadde brutt barrierer ved å caste en svart dverg og en svart alv. Og jeg tror at når rase er deres trumfkort, så er det pga. en nedprioritert historie.

Forøvrig er det interessant å se at du er en av de få som stiller oppriktige spørsmål, mens en haug andre roper om "rasisme". Sånt fører bare til inflasjon i begrepet, og de bidrar, uten å tenke over det, til mer rasisme, da lista for hva som er virkelig rasisme heves.

SirJames

Legg inn av SirJames »

TylerDurdenNorway skrev: tor sep 01, 2022 3:37 am Hvis jeg ikke ser en svart dverg transdame i rullestol i første episode skal jeg klage denne serien inn til den politisk korrekte domstolen og få serien kansellert
Legg til at "they" må være veganer, samt i slekt med Greta Thunberg 8-)

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Sverd skrev: tor sep 01, 2022 5:06 pm Det er ikke først og fremst at karakteren har "feil hudfarge" jeg kritiserer.
Det jeg kritiserer er Amazon sitt valg om å gjøre hudfarge til et salgsargument. Om ikke for den typen markedsføring, tviler jeg faktisk på at jeg hadde nevnt det. Men denne aggressive identitetspushinga er påfallende.

Etter å ha sett Superfans, flere intervjuer, to teasere og to trailere, var mitt bilde av handlingen overfladisk og rotete (sammenlign med The Fellowship of the Ring), men jeg var fullstendig klar over at her hadde Amazon gjort sitt for å få til en mangfoldig casting! De hadde brutt barrierer ved å caste en svart dverg og en svart alv. Og jeg tror at når rase er deres trumfkort, så er det pga. en nedprioritert historie.

Forøvrig er det interessant å se at du er en av de få som stiller oppriktige spørsmål, mens en haug andre roper om "rasisme". Sånt fører bare til inflasjon i begrepet, og de bidrar, uten å tenke over det, til mer rasisme, da lista for hva som er virkelig rasisme heves.
Om handlingen er rotete, kan det vel like gjerne at de ikke har en triologi av bøker med over 1000 sider å jobbe med!!!

Hobbit-filmene var også rotete og ei rimelig tynn suppe etter hvert. Men da ble de kritisert for nettopp dette, ikke at man sutrer over at 2 av 20+ karakterer er mørkhudede. Og i tillegg hadde det vært jævla kurant om man så den forbanna serien først før man gikk rett i gnålemodus om hvor forferdelig det er å se et par svart karakterer i en FANTASYserie!

Og ang å gjøre hudfargen til et salgsargument. Hvem i huleste heite bryr seg om hvordan serien markedsføres i stedet for kvaliteten på serien i seg selv?

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Hyller faen meg heller woke-kulturen enn å bli med på dette totalt hysteriske og fordummende hylekoret (som ikke har sett en eneste ep enda) om hvor ræva denne serien kommer til å bli...

Vel, for de som har sett de 2 første eps er serien kun basert på de to nesten en enstemmig suksess. Er vel bare å ønske hylekoret "good luck"! :lol:

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Scuderia skrev: tor sep 01, 2022 4:39 pm
Trolling heter det du driver med her.
Nei, det gjør det absolutt ikke. Du forsøker å avspore debatten. Du har ikke et motargument. Ditt tilsvar til at noe er dårlig, er at det er verre et annet sted. Tilnærmet definisjonen på whataboutism. Kom tilbake når du har et argument å legge frem.

For øvrig flaut av deg også, @SirJames

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

Trolljegeren skrev: tor sep 01, 2022 7:09 pm
Scuderia skrev: tor sep 01, 2022 4:39 pm
Trolling heter det du driver med her.
Nei, det gjør det absolutt ikke. Du forsøker å avspore debatten. Du har ikke et motargument. Ditt tilsvar til at noe er dårlig, er at det er verre et annet sted. Tilnærmet definisjonen på whataboutism. Kom tilbake når du har et argument å legge frem.

For øvrig flaut av deg også, @SirJames
Motargument som at alle som ikke er enige med meg er rasister?

Og det du driver med i denne tråden er definisjonen på trolling..

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Sverd skrev: tor sep 01, 2022 2:19 am Jeg har ikke sett en eneste episode, men etter teasere, trailere og annen eksponering i media å dømme, så ser dette ut til å gli inn i møljen av moderne underholdning, hvor mangfold skal presses fram, på bekostning av historie og autentisitet. Og mangfold går ikke på personlighet, livserfaring og opptreden. Det går selvfølgelig på det ytre. Det er snakk om representasjon i form av hudfarge.

En viderediktning. Men av det jeg leser og ser, så er det ikke innenfor Tolkiens rammer. Det virker mer som om hans verden skal tilpasses den verden vi lever i akkurat nå.

Dette har jeg null tro på og jeg gjetter på rimelig høy critic ratings og lav user ratings på rottentomatoes.
Men selvsagt.
Ingen filmer eller serier uten tidsriktig woke lengre. I oppfølgeren til Vikings - Valhalla på Netflix så var det skildret svarte vikinger til enn del av karakterene.
Akkurat slik bedriver Hollywood omskriving av både historien og historiske figurer i bøker for tiden. Ikke rart knapt noen filmer får høy score på imdb lengre, det er bare mediene som liker dem.
Lar nok denne passere usett. Men enda så galt det er - tenk om det var Disney som stod for produksjonen. Grøss :mrgreen:

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Scuderia skrev: tor sep 01, 2022 7:33 pm Motargument som at alle som ikke er enige med meg er rasister?

Og det du driver med i denne tråden er definisjonen på trolling..
Jeg har kommet med flere konkrete argumenter mot holdningene til Sverd. At noen er uenige med deg betyr ikke at de troller.

Om det ikke var for å avspore debatten, hva var da hensikten med å dra inn Nigeria?

OrmenLange
Innlegg: 1751

Legg inn av OrmenLange »

Neptun skrev: tor sep 01, 2022 7:37 pm Lar nok denne passere usett. Men enda så galt det er - tenk om det var Disney som stod for produksjonen. Grøss :mrgreen:
Vel, Amazon viste oss hvordan man virkelig kan rævkjøre et fantasy-univers med filmatiseringen av Wheel of Time.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Trolljegeren skrev: tor sep 01, 2022 7:09 pm
Scuderia skrev: tor sep 01, 2022 4:39 pm
Trolling heter det du driver med her.
Nei, det gjør det absolutt ikke. Du forsøker å avspore debatten. Du har ikke et motargument. Ditt tilsvar til at noe er dårlig, er at det er verre et annet sted. Tilnærmet definisjonen på whataboutism. Kom tilbake når du har et argument å legge frem.

For øvrig flaut av deg også, @SirJames
Slutt å være så hårsår på andres vegne, a. Du tåler jo ikke engang et snev av humorinnslag i tråden, jo.

For det var nettopp det det var.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

SirJames skrev: tor sep 01, 2022 8:10 pm Slutt å være så hårsår på andres vegne, a. Du tåler jo ikke engang et snev av humorinnslag i tråden, jo.

For det var nettopp det det var.
Humor? Det er ikke noe humoristisk med rasisme om man blir utsatt for det selv.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Trolljegeren skrev: tor sep 01, 2022 9:23 pm
SirJames skrev: tor sep 01, 2022 8:10 pm Slutt å være så hårsår på andres vegne, a. Du tåler jo ikke engang et snev av humorinnslag i tråden, jo.

For det var nettopp det det var.
Humor? Det er ikke noe humoristisk med rasisme om man blir utsatt for det selv.
Så innlegget mitt var rasistisk? Den lista legges lavere og lavere, gitt.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

SirJames skrev: tor sep 01, 2022 9:26 pm Så innlegget mitt var rasistisk? Den lista legges lavere og lavere, gitt.
Vel, nå var det strengt tatt svaret til meg som du liket jeg refererte til. Og ved nærmere undersøkelse, så var det en avfeielse av påstanden om whataboutism, så påstanden om rasisme fra din side var for drøy. Beklager den.

Jeg står likevel ved at det er nedrig å støtte omtalen av mitt påstand om whataboutism som trolling. Jeg spør deg som jeg spurte Scuderia, hva i all verden har Nigeria med dette å gjøre?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»