Lord of the Rings

Svar
Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Re: Lord of the Rings

Legg inn av AxelRudi »

anbessa skrev: fre okt 07, 2022 10:42 pm
Funkhouser skrev: fre okt 07, 2022 6:32 pm Forresten, den teksten på slutten. Mulig det bare er meg, men det var lavpunktet i hele serien. Hvorfor?
Ufattelig teit.
Hardføre disse sørlendingene, som rir av "stormen", og ikke minst Adars venner som vil bo i støvskyen. Mye rart, men man må jo se hvor historien tar veien likevel.
Det er mye greier ja. Mithril-greiene irriterer vettet av meg så langt. Og at vi liksom skal lure på om de 2 savnede karakterene nå er døde.... Altså.

qbah

Legg inn av qbah »

Har forstått det på flere (jeg har ikke sett noe enda selv) at serien har blitt dårligere og dårligere utover. Kommentar på det fra eliten her inne?

Moist

Legg inn av Moist »

qbah skrev: lør okt 08, 2022 12:20 am Har forstått det på flere (jeg har ikke sett noe enda selv) at serien har blitt dårligere og dårligere utover. Kommentar på det fra eliten her inne?
Nja, vil si den forrige episoden var best så langt.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

qbah skrev: lør okt 08, 2022 12:20 am Har forstått det på flere (jeg har ikke sett noe enda selv) at serien har blitt dårligere og dårligere utover. Kommentar på det fra eliten her inne?
Har hørt i begge retninger, så neppe noen fasit på det. Det er mye karakterbygging som tar tid, og plotet går sakte. Så er det en del som kræsjer med Tolkiensk historie. Men det er fremdeles verdt å se altså. Bare Numenor og Khazadum alene gjør at det er noe man bør ha med seg.

Så kan det jo alltids ta seg opp.

Moist

Legg inn av Moist »

AxelRudi skrev: lør okt 08, 2022 12:25 am
qbah skrev: lør okt 08, 2022 12:20 am Har forstått det på flere (jeg har ikke sett noe enda selv) at serien har blitt dårligere og dårligere utover. Kommentar på det fra eliten her inne?
Har hørt i begge retninger, så neppe noen fasit på det. Det er mye karakterbygging som tar tid, og plotet går sakte. Så er det en del som kræsjer med Tolkiensk historie. Men det er fremdeles verdt å se altså. Bare Numenor og Khazad-dum alene gjør at det er noe man bør ha med seg.

Så kan det jo alltids ta seg opp.
Kinematografien og settene er helt utmerket synes jeg.

qbah

Legg inn av qbah »

Takk for svar. Jeg skal selvsagt se dette. Må bare finne tid og anledning til å starte først. Tross alt fått LOTR og Tolkien gjennom morsmelka så dette må sees.

anbessa

Legg inn av anbessa »

qbah skrev: lør okt 08, 2022 12:20 am Har forstått det på flere (jeg har ikke sett noe enda selv) at serien har blitt dårligere og dårligere utover. Kommentar på det fra eliten her inne?
Stabil terningkast 3 gjennom sesongen synes jeg. Visuelt helt nydelig! Dialogen er platt og handlingen noe treg (gapes over mye), men deler av storyen funker bra, f.eks dvergene. Stiller også spørsmålstegn ved enkelte skuespillere.
Er nok en stor fordel å ikke kunne Silmarillon på rams om man virkelig skal like serien :lol:

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Moist skrev: lør okt 08, 2022 12:30 am
Kinematografien og settene er helt utmerket synes jeg.
Da mangler det bare et manus og skuespillere, så blir det bra.

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

anbessa skrev: fre okt 07, 2022 10:42 pm
Funkhouser skrev: fre okt 07, 2022 6:32 pm Forresten, den teksten på slutten. Mulig det bare er meg, men det var lavpunktet i hele serien. Hvorfor?
Ufattelig teit.
Hardføre disse sørlendingene, som rir av "stormen", og ikke minst Adars venner som vil bo i støvskyen. Mye rart, men man må jo se hvor historien tar veien likevel.
Jeg forstår bare ikke at en tv-serie med litt respekt for seg selv tenker at dette var måten å annonsere "Mordor" på. Det åpenbare valget var å la Adar si det, det kanskje enda bedre alternativet var å stole på at seerne klarer å lappe dette sammen selv. Mordor er ekstremt godt etablert i LOTR, det hadde gått fint. Tipper det var dette regissøren ønsket, så fant noen ut senere ila. redigeringen at det var altfor risikofylt. Tenk om folk ikke forstår.

Men det er en bagatell, når alt kommer til alt. Det er andre ting jeg sliter mer med. Galadriel som er noen tusen år gammel er like vis som en gråstein, endimensjonal og ensporet er hun også. Jeg liker godt skuespilleren, men her har det gått alvorlig galt så langt i hvordan karakteren er skrevet. Synes disse mysteriene drar litt vel langt ut, men det er vel meningen å avsløre hvem Stranger er i neste episode. De har vekslet mellom ond og god nærmest per episode så langt, så det skal jo uansett som seer med et visst innblikk i universet være umulig å gjette. Så det er jo egentlig helt uinteressant. Nå tipper jeg det er Gandalv eller Radagast, sannsynligvis førstnevnte. Ville egentlig vært rart hvis ikke de prøvde å utnytte den mest kjære karakteren av alle.

Jeg vil så gjerne like dette, og det er noen kraftige lyspunkt (Elrond og dvergene, Numenor, det visuelle). Men bunnivået, som litt for ofte opptrer, er virkelig virkelig lavt. Skremmende lavt for en serie med et slikt budsjett, med et slikt univers å basere seg på og med slike ambisjoner (klar over at de ikke har tilgang til alt, altså). Og for meg begynner det med hvordan de forteller historien, eller hvordan det føles som de rett og slett ikke forteller en spesielt sammensatt og interessant historie. Strukturen virker helt i det blå, fremdriften er ekstremt i rykk og napp og det er vanskelig å bli veldig engasjert/oppslukt i den. Kanskje det bare er fordi alt skal settes opp i sesong 1, men det virker for meg ganske ustrategisk. Får håpe på tidens payoff i sesongavslutningen.

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

Ka9nen skrev: lør okt 08, 2022 7:42 am
Moist skrev: lør okt 08, 2022 12:30 am
Kinematografien og settene er helt utmerket synes jeg.
Da mangler det bare et manus og skuespillere, så blir det bra.
Manuset er med noen hederlige unntak elendig, det er hvert fall slik jeg ser det (med et svært utrent øye, må jeg legge til). Skuespillerne synes jeg får ufortjent mye tyn, ettersom de har et nesten umulig utgangspunkt. Platte replikker, ustrukturert historie og endimensjonale karakterer. Greit nok at Tolkiens karakterer ikke var ASOIAF-nivå hva kompleksitet angår, men man skal kunne klare noe bedre enn denne versjonen av Galadriel.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Funkhouser skrev:I Halbrands tilfelle er det jo Sauron, ingenting å tvile på en gang. Men igjen, det må dras ut. I hans tilfelle antar jeg at det drar ut langt fordi denne sesongen.
Bare de ikke lager en klissete romanse mellom Galadriel og ham, det tror jeg ikke jeg fikser.

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

sertono skrev: lør okt 08, 2022 8:56 am
Funkhouser skrev:I Halbrands tilfelle er det jo Sauron, ingenting å tvile på en gang. Men igjen, det må dras ut. I hans tilfelle antar jeg at det drar ut langt fordi denne sesongen.
Bare de ikke lager en klissete romanse mellom Galadriel og ham, det tror jeg ikke jeg fikser.
Enig. Og jeg tror det skjer ;) Har en følelse av at vinklingen på karakteren Sauron nå, gitt at det er Halbrand, er at han faktisk oppriktig har anger og konflikt rundt det som skjedde i første tideverv. Også vet vi jo hvordan det ender.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Funkhouser skrev: lør okt 08, 2022 8:33 am
anbessa skrev: fre okt 07, 2022 10:42 pm
Funkhouser skrev: fre okt 07, 2022 6:32 pm Forresten, den teksten på slutten. Mulig det bare er meg, men det var lavpunktet i hele serien. Hvorfor?
Ufattelig teit.
Hardføre disse sørlendingene, som rir av "stormen", og ikke minst Adars venner som vil bo i støvskyen. Mye rart, men man må jo se hvor historien tar veien likevel.

Jeg vil så gjerne like dette, og det er noen kraftige lyspunkt (Elrond og dvergene, Numenor, det visuelle). Men bunnivået, som litt for ofte opptrer, er virkelig virkelig lavt. Skremmende lavt for en serie med et slikt budsjett, med et slikt univers å basere seg på og med slike ambisjoner (klar over at de ikke har tilgang til alt, altså). Og for meg begynner det med hvordan de forteller historien, eller hvordan det føles som de rett og slett ikke forteller en spesielt sammensatt og interessant historie. Strukturen virker helt i det blå, fremdriften er ekstremt i rykk og napp og det er vanskelig å bli veldig engasjert/oppslukt i den. Kanskje det bare er fordi alt skal settes opp i sesong 1, men det virker for meg ganske ustrategisk. Får håpe på tidens payoff i sesongavslutningen.
► Show Spoiler

eppaen

Legg inn av eppaen »

Jeg merker jeg er så glad for å ikke ha noe religiøst forhold til bøkene eller filmene eller karakterene som var. For dette fungerer for meg. Ser frem til hver episode.

Bustyvel

Legg inn av Bustyvel »

AxelRudi skrev: lør okt 08, 2022 2:14 pm
Funkhouser skrev: lør okt 08, 2022 8:33 am
anbessa skrev: fre okt 07, 2022 10:42 pm
Ufattelig teit.
Hardføre disse sørlendingene, som rir av "stormen", og ikke minst Adars venner som vil bo i støvskyen. Mye rart, men man må jo se hvor historien tar veien likevel.

Jeg vil så gjerne like dette, og det er noen kraftige lyspunkt (Elrond og dvergene, Numenor, det visuelle). Men bunnivået, som litt for ofte opptrer, er virkelig virkelig lavt. Skremmende lavt for en serie med et slikt budsjett, med et slikt univers å basere seg på og med slike ambisjoner (klar over at de ikke har tilgang til alt, altså). Og for meg begynner det med hvordan de forteller historien, eller hvordan det føles som de rett og slett ikke forteller en spesielt sammensatt og interessant historie. Strukturen virker helt i det blå, fremdriften er ekstremt i rykk og napp og det er vanskelig å bli veldig engasjert/oppslukt i den. Kanskje det bare er fordi alt skal settes opp i sesong 1, men det virker for meg ganske ustrategisk. Får håpe på tidens payoff i sesongavslutningen.
► Show Spoiler
► Show Spoiler

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

AxelRudi skrev: lør okt 08, 2022 2:14 pm
Funkhouser skrev: lør okt 08, 2022 8:33 am
anbessa skrev: fre okt 07, 2022 10:42 pm
Ufattelig teit.
Hardføre disse sørlendingene, som rir av "stormen", og ikke minst Adars venner som vil bo i støvskyen. Mye rart, men man må jo se hvor historien tar veien likevel.

Jeg vil så gjerne like dette, og det er noen kraftige lyspunkt (Elrond og dvergene, Numenor, det visuelle). Men bunnivået, som litt for ofte opptrer, er virkelig virkelig lavt. Skremmende lavt for en serie med et slikt budsjett, med et slikt univers å basere seg på og med slike ambisjoner (klar over at de ikke har tilgang til alt, altså). Og for meg begynner det med hvordan de forteller historien, eller hvordan det føles som de rett og slett ikke forteller en spesielt sammensatt og interessant historie. Strukturen virker helt i det blå, fremdriften er ekstremt i rykk og napp og det er vanskelig å bli veldig engasjert/oppslukt i den. Kanskje det bare er fordi alt skal settes opp i sesong 1, men det virker for meg ganske ustrategisk. Får håpe på tidens payoff i sesongavslutningen.
► Show Spoiler
► Show Spoiler

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

► Show Spoiler
Bustyvel skrev: tir okt 11, 2022 8:04 am
AxelRudi skrev: lør okt 08, 2022 2:14 pm
Funkhouser skrev: lør okt 08, 2022 8:33 am


Jeg vil så gjerne like dette, og det er noen kraftige lyspunkt (Elrond og dvergene, Numenor, det visuelle). Men bunnivået, som litt for ofte opptrer, er virkelig virkelig lavt. Skremmende lavt for en serie med et slikt budsjett, med et slikt univers å basere seg på og med slike ambisjoner (klar over at de ikke har tilgang til alt, altså). Og for meg begynner det med hvordan de forteller historien, eller hvordan det føles som de rett og slett ikke forteller en spesielt sammensatt og interessant historie. Strukturen virker helt i det blå, fremdriften er ekstremt i rykk og napp og det er vanskelig å bli veldig engasjert/oppslukt i den. Kanskje det bare er fordi alt skal settes opp i sesong 1, men det virker for meg ganske ustrategisk. Får håpe på tidens payoff i sesongavslutningen.
► Show Spoiler
► Show Spoiler
► Show Spoiler

eppaen

Legg inn av eppaen »

Blir spennende å e fortsettelsen da. En del ting er bekreftet.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Ellers er det jo fornøyelig å se hva som skjer når man har bestemt seg for at ingeting fungerer i serien. Fullstendig slakt på Reddit og folk er så sinna. Oi så sinna.

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Synes serien er i ferd med å ta seg kraftig opp. Tror dette blir kjempebra jeg.

Moist

Legg inn av Moist »

eppaen skrev: fre okt 14, 2022 12:22 pm Ellers er det jo fornøyelig å se hva som skjer når man har bestemt seg for at ingeting fungerer i serien. Fullstendig slakt på Reddit og folk er så sinna. Oi så sinna.
Stakk en kjapp tur innom reddit for å se, og jeg ser jo nesten utelukkende positivitet. Flere som er spent på sesong 2 der ser det ut som.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Moist skrev: fre okt 14, 2022 2:43 pm
eppaen skrev: fre okt 14, 2022 12:22 pm Ellers er det jo fornøyelig å se hva som skjer når man har bestemt seg for at ingeting fungerer i serien. Fullstendig slakt på Reddit og folk er så sinna. Oi så sinna.
Stakk en kjapp tur innom reddit for å se, og jeg ser jo nesten utelukkende positivitet. Flere som er spent på sesong 2 der ser det ut som.
Åh? Jeg må ha funnet en dedikert slaktertråd. Kan ha vært faktisk. Det var litervis med sinnabrus der.

peraleks

Legg inn av peraleks »

eppaen skrev: fre okt 14, 2022 2:59 pm
Moist skrev: fre okt 14, 2022 2:43 pm
eppaen skrev: fre okt 14, 2022 12:22 pm Ellers er det jo fornøyelig å se hva som skjer når man har bestemt seg for at ingeting fungerer i serien. Fullstendig slakt på Reddit og folk er så sinna. Oi så sinna.
Stakk en kjapp tur innom reddit for å se, og jeg ser jo nesten utelukkende positivitet. Flere som er spent på sesong 2 der ser det ut som.
Åh? Jeg må ha funnet en dedikert slaktertråd. Kan ha vært faktisk. Det var litervis med sinnabrus der.
Antagelig.
Siste episode var faktisk ordentlig bra.

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

Det var rett og slett en rå episode! Sesong 1 har vært av varierende kvalitet for min del, men har virkelig troen nå. Synes også Galadriel var helt nydelig i denne episoden, og liker Morfydd Clark bedre og bedre (lest en del klaging, egentlig aldri forstått det).
Gleder meg til fortsettelsen 😀

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

eppaen skrev: fre okt 14, 2022 11:27 am Blir spennende å e fortsettelsen da. En del ting er bekreftet.
Fint å få avklart det!
► Show Spoiler

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Dette var skikkelig bra! De rodde den greit i land i siste episode gitt....

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Liker serien jeg da..men skjønner ikke helt hvorfor man ikke fikk se når de andre ringene ble laget?
Eller er det noe jeg ikke har fått med meg her?
Ser bare de 3 alveringene, så hører man den sangen og da skal man anta at nå er alle ringene laget?
Sesong 2 vil ikke vise noe av det?

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Fringegirl skrev: fre okt 14, 2022 8:55 pm Liker serien jeg da..men skjønner ikke helt hvorfor man ikke fikk se når de andre ringene ble laget?
Eller er det noe jeg ikke har fått med meg her?
Ser bare de 3 alveringene, så hører man den sangen og da skal man anta at nå er alle ringene laget?
Sesong 2 vil ikke vise noe av det?
Jeg tror ikke de har laget noen flere enn de tre alveringene.
► Show Spoiler

peraleks

Legg inn av peraleks »

sertono skrev: fre okt 14, 2022 10:14 pm
Fringegirl skrev: fre okt 14, 2022 8:55 pm Liker serien jeg da..men skjønner ikke helt hvorfor man ikke fikk se når de andre ringene ble laget?
Eller er det noe jeg ikke har fått med meg her?
Ser bare de 3 alveringene, så hører man den sangen og da skal man anta at nå er alle ringene laget?
Sesong 2 vil ikke vise noe av det?
Jeg tror ikke de har laget noen flere enn de tre alveringene.
► Show Spoiler
3 for alvene.
7 for dvergene.
9 for menn, enkle å korruptere.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

peraleks skrev: fre okt 14, 2022 10:17 pm
sertono skrev: fre okt 14, 2022 10:14 pm
Fringegirl skrev: fre okt 14, 2022 8:55 pm Liker serien jeg da..men skjønner ikke helt hvorfor man ikke fikk se når de andre ringene ble laget?
Eller er det noe jeg ikke har fått med meg her?
Ser bare de 3 alveringene, så hører man den sangen og da skal man anta at nå er alle ringene laget?
Sesong 2 vil ikke vise noe av det?
Jeg tror ikke de har laget noen flere enn de tre alveringene.
► Show Spoiler
3 for alvene.
7 for dvergene.
9 for menn, enkle å korruptere.
Ja, men foreløpig har de ikke laget noen fler enn de 3 for alvene. Det ville jo være sprøtt og ikke vise noe mer av skapelsen av de andre ringene enn kun den sangen til slutt når til og med selve serien heter maktens ringer.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»