Tina Brus familieavtale. Varsel om skattesmell

Svar
Brezjnev

Re: Tina Brus familieavtale. Varsel om skattesmell

Legg inn av Brezjnev »

Folk_flesk skrev: ons sep 14, 2022 12:36 am
lund skrev: tir sep 13, 2022 11:24 pm Haha, rørende omsorg fra Ernas tidligere spinndoktor nå.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/b ... iggjoering

Piss fra ende til annen det han kommer med.
Aasnes utdyper overfor VG:

– Dette er en frustrasjon jeg har hatt i lang tid – nemlig at politikere generelt mistenkeliggjøres i stor grad. Det skaper problemer med rekruttering, og det blir vanskelig for unge distriktspolitikere som skal inn på Stortinget, mener han.

Aanes understreker at han ikke kjenner faktum i saken, og at han ikke har snakket med Bru direkte.

Kremt.. Burde det ikke være en LITEN sammenheng mellom det han sier i det første og andre avsnittet her. Han er frustrert over mistenkeliggjøring, men har han satt seg inn i den aktuelle saken? Nei.
Etterlatt inntrykk er nærmest at våre politikere er en gjeng uetiske kjeltringer.

Skriver han i sitt innlegg på FB, etter selvsagt å ha levert det obligatoriske [pressen har gjort en viktig og riktig jobb i pendlerbolig-sakene]. Etterlatt inntrykk av disse sakene og andre er for så vidt ganske riktig at våre politikere er en gjeng uetiske kjeltringer, men for egen del synes jeg det vil være mer naturlig å rette pekefingeren mot våre politikere. Om de slutter å oppføre seg som en gjeng uetiske kjeltringer så vil det være mye vanskeligere å fremstille dem som en gjeng uetiske kjeltringer.


ms_8

Legg inn av ms_8 »

Som medlem i Høgre blir eg berre pinleg over dette. I denne saken står Høgre i eit utruleg dårleg lys og påstanden om at Bru har vært opent er ganske spentig. Ho har gjentatte ganger nekta å opplyse om ting i saken henne som kan være relevant. Videre er det pinlig at Høgre bruker penger på å gje ein toppolitikar som Bru advokat.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Jeg liker egentlig ikke at man omtaler skatt som "tyveri" og lignende, men når det gjelder godene til stortingspolitikerne og regjeringen så er det faktisk sånn at dette er ressurser de har tatt fra andre og gitt til seg selv. Da burde man tilnærme seg temaet med en helt annen ydmykhet og respekt enn det dagens politikere er i stand til. Det er vanskelig å forstå hvordan politiker etter politiker klarer å angripe disse sakene utelukkende ut i fra eget perspektiv, hensynet til seg selv og i beste fall sine kollegaer.

Syns ikke Bru-saken ser så ille ut i utgangspunktet, men håndteringen fra Bru, Høyre og andre venner oser arroganse og selvopptatthet som ikke hører hjemme blant folkevalgte, og bare skaper mer politikerforakt.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Solvgutt1 skrev: tor sep 29, 2022 2:49 pm Det er vanskelig å forstå hvordan politiker etter politiker klarer å angripe disse sakene utelukkende ut i fra eget perspektiv, hensynet til seg selv og i beste fall sine kollegaer.

Syns ikke Bru-saken ser så ille ut i utgangspunktet, men håndteringen fra Bru, Høyre og andre venner oser arroganse og selvopptatthet som ikke hører hjemme blant folkevalgte, og bare skaper mer politikerforakt.
Dette er kanskje det mest uforståelige med disse sakene. Det er selvsagt hårreisende at det er kultur for å berike seg på fellesskapets regning på stortinget, men grådighet er i det minste noe de fleste kan relatere til.

Håndteringen får meg til å lure på om stortinget også er en klubb for sosiopater, som overhodet ikke skjønner samfunnets etiske normer.
Sist redigert av Tjaaah den tor sep 29, 2022 2:57 pm, redigert 1 gang totalt.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Solvgutt1 skrev: tor sep 29, 2022 2:49 pm Jeg liker egentlig ikke at man omtaler skatt som "tyveri" og lignende, men når det gjelder godene til stortingspolitikerne og regjeringen så er det faktisk sånn at dette er ressurser de har tatt fra andre og gitt til seg selv. Da burde man tilnærme seg temaet med en helt annen ydmykhet og respekt enn det dagens politikere er i stand til. Det er vanskelig å forstå hvordan politiker etter politiker klarer å angripe disse sakene utelukkende ut i fra eget perspektiv, hensynet til seg selv og i beste fall sine kollegaer.

Syns ikke Bru-saken ser så ille ut i utgangspunktet, men håndteringen fra Bru, Høyre og andre venner oser arroganse og selvopptatthet som ikke hører hjemme blant folkevalgte, og bare skaper mer politikerforakt.
Ja og dette provoserer værtfall meg ganske mykje. Det er lov å gjere feil og det er lov å be andre være opne, men når Asheim på den eine siden ber andre parti sine representanter om å være opne. Samstundes som hans parti ikkje vil snakke om dette og kalle det ein privatsak. Så framstår det ganske pinleg for Høgre.

Når man i tillegg opplever at Bru kun vil dele ein av saken hennes og ikkje svare på sentrale deler av kritikken. Så framstår det ikkje veldig opent.

Inntrykket desse folkevalde gir oss er at dette er ein bagatell og at våre folkevalde vil sei og gjer minst mulig. Det skaper ikkje tillit til at dette blir ryddet opp i og at man faktisk er lei seg for feilene man har begått

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»