Hvilke eksotiske biler har du sett i dag?

Svar
Forfun

Re: Hvilke eksotiske biler har du sett i dag?

Legg inn av Forfun »

En Rolls Royce Silver Spur. Gateparkert og forlatt. Helt strøken. Hyggelig å se noen som ikke støver ned i en garasje

Ribba

Legg inn av Ribba »

FredPerry^2 skrev: lør okt 16, 2021 8:49 pm Apropos slede:

Bilde
Big Car forteller litt om den sledens historie og utvikling.


Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

nometalhorse skrev: fre okt 08, 2021 10:04 pm Vi legger det her, for det er masse eksotisk biler. E24 har en artikkel om Ole Ertvaag, og 17 klassiker til en antatt verdi av 146 millioner.
Det er litt av en samlig han har fått seg, og følgende var litt artig: Ertvaag har tidligere fortalt at han har vært bilentusiast helt siden ungdommen. Ja, han tjente noen av sine første kroner på bilsalg. I studietiden på BI importerte han Porsche, satte inn plexiglass, og solgte dem som varebil, med lave avgifter. Flere her husker vel tilbake til årene med Porsche "varebil".

https://e24.no/naeringsliv/i/wOKW0n/ole ... -millioner
Ouch. Han hadde en svett bilpark.

Someone

Legg inn av Someone »

Lå bak en Aston Martin Vantage i P-huset på mitt lokale kjøpesenter i går

Someone

Legg inn av Someone »

Så "A-3" svinge inn på min lokale bensinstasjon i går. Uten passasjeren riktignok, men ikke umulig den skulle klargjøres for et oppdrag i dag

burkar

Legg inn av burkar »

Someone skrev: tir des 21, 2021 12:22 pm Så "A-3" svinge inn på min lokale bensinstasjon i går. Uten passasjeren riktignok, men ikke umulig den skulle klargjøres for et oppdrag i dag
Er det en Binz?

Someone

Legg inn av Someone »

burkar skrev: tir des 21, 2021 4:12 pm
Someone skrev: tir des 21, 2021 12:22 pm Så "A-3" svinge inn på min lokale bensinstasjon i går. Uten passasjeren riktignok, men ikke umulig den skulle klargjøres for et oppdrag i dag
Er det en Binz?
Ja, den stretch Mercedes limoen

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

En som er mindre redd for parkeringsbulker i julestria på det lokale thon-senteret enn meg:

Bilde

Shagalott

Legg inn av Shagalott »

Så en Renault 5.

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Den ultimate helårsbilen spottet i parkeringshuset ved Munch Brygge.

Bilde

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Mustangen henter og leverer i barnehagen hver dag, så den er ikke så eksotisk for meg. RS6 taxi har jeg derimot aldri sett før.

Bilde

Someone

Legg inn av Someone »

Hyundai Sonata av nyeste modell. Den kan det umulig finnes mange av på norske skilter. Tydeligvis bygget for det amerikanske markedet for skiltholderen var for amerikanske bilskilt

burkar

Legg inn av burkar »

Someone skrev: tir mar 08, 2022 11:38 am Hyundai Sonata av nyeste modell. Den kan det umulig finnes mange av på norske skilter. Tydeligvis bygget for det amerikanske markedet for skiltholderen var for amerikanske bilskilt
Det er en sånn som kjører rundt i Oslo som er tilknyttet USA sin ambassade, kan fort være den.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Hvis det finnes 959 i Norge, så tror jeg at jeg møtte en på veien i dag. Jeg rakk ikke se nøye på den, men den var veldig høy oppunder og hadde masse lys.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Larsabal skrev: lør okt 09, 2021 12:33 pm Møtte denne i morges. Mer eksotisk enn Lancia Stratos blir det neppe. Det finnes kun denne i Norge av de 492 som ble laget for gatebruk på tidlig 70-tall.
Jeg vet om en forlengst avdød bokhandler som hadde en rød slik en på sent 70-tall eller tidlig 80-tall. Han hadde også, så vidt jeg husker, en grønn Morgan +8.

Larsabal

Legg inn av Larsabal »

Hardy-guttene skrev: tor mar 17, 2022 4:38 pm Hvis det finnes 959 i Norge, så tror jeg at jeg møtte en på veien i dag. Jeg rakk ikke se nøye på den, men den var veldig høy oppunder og hadde masse lys.
Kan det ha vært denne du så? Riktignok ikke 959, men samme årgang og "høy med masse lys".

https://www.tv2.no/a/11874362/

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Larsabal skrev: fre mar 18, 2022 8:57 am
Hardy-guttene skrev: tor mar 17, 2022 4:38 pm Hvis det finnes 959 i Norge, så tror jeg at jeg møtte en på veien i dag. Jeg rakk ikke se nøye på den, men den var veldig høy oppunder og hadde masse lys.
Kan det ha vært denne du så? Riktignok ikke 959, men samme årgang og "høy med masse lys".
https://www.tv2.no/a/11874362/
Det skjedde så fort at jeg tenkte ikke over hverken vinsj eller hengerfeste, men den lignet veldig. Artig. Mulig den hadde klistremerker, vinyl eller tofarge, men jeg skal ikke påstå noe som helst.

Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

Someone skrev: tir des 21, 2021 12:22 pm Så "A-3" svinge inn på min lokale bensinstasjon i går. Uten passasjeren riktignok, men ikke umulig den skulle klargjøres for et oppdrag i dag
Lurte først på hva i helvete som er så spes med en A 3. Intill jeg skjønte at du siktet til nummerskiltet og ikke bilmodellen.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg så to Hongqi i dag. Første gang jeg har sett dem «live». De er faen meg svære.

Designet er litt over the top etter min smak. «Fattigmanns» Rolls Royce.

Men det er da fint at det kommer enda flere elbiler som sper ut de kjipe Teslaene. Bare i dag så jeg sikkert 20 hvite model 3. Og det er mulig det bare er meg, men de er så inderlig kjipe designmessig. Ser ut som de er laget i samme materiale som kaffekanna mi i hardplast.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

PapaSmurf skrev: lør mar 19, 2022 1:22 am Jeg så to Hongqi i dag. Første gang jeg har sett dem «live». De er faen meg svære.

Designet er litt over the top etter min smak. «Fattigmanns» Rolls Royce.

Men det er da fint at det kommer enda flere elbiler som sper ut de kjipe Teslaene. Bare i dag så jeg sikkert 20 hvite model 3. Og det er mulig det bare er meg, men de er så inderlig kjipe designmessig. Ser ut som de er laget i samme materiale som kaffekanna mi i hardplast.
Var det i Molde? Kona og to venninner skal hente nok en venninne der i dag å kjøre henne til Kristiansund. Synes designet er så vulgært at det er litt tøft.

Model 3 er så kjedelig at jeg fatter ikke at den selger så bra. La merke til en morosom ting for to uker siden. Møtte veldig mange Model 3, og alle så komisk ut med snø på panseret, men ingen andre plasser. Det har jo en naturlig forklaring, da det ikke er en varm motor under som smelter snøen, men det så veldig komisk ut.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

InternalExile skrev: lør mar 19, 2022 10:36 am
PapaSmurf skrev: lør mar 19, 2022 1:22 am Jeg så to Hongqi i dag. Første gang jeg har sett dem «live». De er faen meg svære.

Designet er litt over the top etter min smak. «Fattigmanns» Rolls Royce.

Men det er da fint at det kommer enda flere elbiler som sper ut de kjipe Teslaene. Bare i dag så jeg sikkert 20 hvite model 3. Og det er mulig det bare er meg, men de er så inderlig kjipe designmessig. Ser ut som de er laget i samme materiale som kaffekanna mi i hardplast.
Var det i Molde? Kona og to venninner skal hente nok en venninne der i dag å kjøre henne til Kristiansund. Synes designet er så vulgært at det er litt tøft.

Model 3 er så kjedelig at jeg fatter ikke at den selger så bra. La merke til en morosom ting for to uker siden. Møtte veldig mange Model 3, og alle så komisk ut med snø på panseret, men ingen andre plasser. Det har jo en naturlig forklaring, da det ikke er en varm motor under som smelter snøen, men det så veldig komisk ut.
På Oppdal.

Ribba

Legg inn av Ribba »

PapaSmurf skrev: lør mar 19, 2022 1:22 am Jeg så to Hongqi i dag. Første gang jeg har sett dem «live». De er faen meg svære.

Designet er litt over the top etter min smak. «Fattigmanns» Rolls Royce.
Så en stå i "leveringskamuflasje" på kaia her i byen for en liten måned siden. Vet ikke om det var en demobil som var ankommet eller om det var en kundebil. Det var definitivt en bil som skilte seg ut fra den ordinære SUV-parken vi ser her i Norge, uten at jeg vil påstå at det nødvendigvis var i positiv retning den skilte seg ut.

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Ribba skrev: lør mar 19, 2022 3:47 pm
PapaSmurf skrev: lør mar 19, 2022 1:22 am Jeg så to Hongqi i dag. Første gang jeg har sett dem «live». De er faen meg svære.

Designet er litt over the top etter min smak. «Fattigmanns» Rolls Royce.
Så en stå i "leveringskamuflasje" på kaia her i byen for en liten måned siden. Vet ikke om det var en demobil som var ankommet eller om det var en kundebil. Det var definitivt en bil som skilte seg ut fra den ordinære SUV-parken vi ser her i Norge, uten at jeg vil påstå at det nødvendigvis var i positiv retning den skilte seg ut.

Har ikke klart å bestemme meg for om jeg syns den er fæl eller kul, men jeg syns ikke nødvendigvis den står tilbake for andre digre SUVer.

Virker som om den lokale MotorForum butikken her har levert ut endel Hongqi, for E-HS9 er av alle steder ikke et så uvanlig syn på Jessheim.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

FredPerry^2 skrev: lør mar 19, 2022 4:48 pm Har ikke klart å bestemme meg for om jeg syns den er fæl eller kul, men jeg syns ikke nødvendigvis den står tilbake for andre digre SUVer.

Virker som om den lokale MotorForum butikken her har levert ut endel Hongqi, for E-HS9 er av alle steder ikke et så uvanlig syn på Jessheim.
Går flere slike rundt på Romerike, og jeg synes den ser fæl ut. Også en uting at folk kjøper biler fra Kina.
Vi kjøper alt for mye som vi gjør fra det møkkalandet om vi ikke skal kjøpe biler også.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

FredPerry^2 skrev: lør mar 19, 2022 4:48 pm Har ikke klart å bestemme meg for om jeg syns den er fæl eller kul, men jeg syns ikke nødvendigvis den står tilbake for andre digre SUVer.

Virker som om den lokale MotorForum butikken her har levert ut endel Hongqi, for E-HS9 er av alle steder ikke et så uvanlig syn på Jessheim.
Jeg har sett et par stykker og jeg synes det er en usedvanlig stygg bil.

Kompressor

Legg inn av Kompressor »

Ble invitert innom Ferrari her og fikk prøvekjøre Roma og en F8, rakk dessverre aldri å prøve F8 da jeg hadde litt lite tid, men Roma kjøre med overraskende god komfort og støydempet og fin opp mot f eks en 911 er den mye bedre. Den er skarp i styringen og den sporer ingenting. Setene var litt kjipe, motorlyden superkjip, og bilen fremstår lktt for kjedelig for å være en Ferrari.
Men 620hk turboåtter trekker utrolig godt og girkassen var nesten like rask som porsche pdk. Men selv om den er veldig ekslusivog føltes kvalitetsmessig ganske høyt oppe så er f eks Bentley Continental GT mye mer bil for meg. Og Aston Martinen er en god del morsommere å kjøre, den gir en mye mer teater/kunst/motorlydopplevelse.

Det stod en F1 bil der. Og en Ferrari F40 og også en Enzo. Blant mange fine biler.

Someone

Legg inn av Someone »

Noen var uten å luftet sin svarte Lambo i Asker i dag, så ikke modellen, annet enn at det var en Spyder

Someone

Legg inn av Someone »

I løpet av 2 minutter i går ved Aker Brygge så jeg først en Lancia Delta av typen 80 talls og rallystylet. Gul med reklame for Agip. Så er McLaren på norske skilter, dog usikker på om det var en 650S eller 12C, da de ser ganske like ut bakfra?

Og fredag en velholdt Datsun 240Z (eller 260 eller 280)

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Z8 i Stavern:

Bilde


Bilde

Visa

Legg inn av Visa »

Så en Ferrari SF90 i dag. Flottere enn 488, usikker på om den slår 458.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»