Hvilke eksotiske biler har du sett i dag?

Svar
Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Hvilke eksotiske biler har du sett i dag?

Legg inn av FredPerry^2 »

Får vel prøve å gjenoppleve denne tråden også..

Har ikke fått tatt bilde av så mange nye eksotiske biler i det siste, men klarte å spotte en førstegenerasjons RS6 i Stavanger/Madla her om dagen.


Bilde

Hollabaloo

Legg inn av Hollabaloo »

Det mest overraskende med det bildet, er at du kjører en TM3 ;)

Momarkedet

Legg inn av Momarkedet »

Sitter og ser på en S65 AMG nå, men den ser jeg faktisk hver dag, siden det er naboen som har den. Hvordan en kar i 50-årene uten jobb har råd til noe sånt skjønner jeg derimot ikke.

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Hollabaloo skrev: ons aug 04, 2021 3:15 pm Det mest overraskende med det bildet, er at du kjører en TM3 ;)
Satt i passasjersetet. Kjører fortsatt råskinnet Passat GTE. :geek:

Kompressor

Legg inn av Kompressor »

Momarkedet skrev: ons aug 04, 2021 3:27 pm Sitter og ser på en S65 AMG nå, men den ser jeg faktisk hver dag, siden det er naboen som har den. Hvordan en kar i 50-årene uten jobb har råd til noe sånt skjønner jeg derimot ikke.
De eldste s 65 amg koster ned i 3-400, den nyere rundt 700 og den nyeste kanskje 1,2-1,5.
Det er mange som arver og har solgt unna eiendom osv i Norge, ofte kan de ha hatt en god jobb tidligere i livet og spart seg opp litt cash og velger å kose seg med drømmebilen. Penger og arbeid/inntekt hører ikke nødvendigvis sammen. Kjenner mange som har tjent en del i aksjemarkedet nå f eks. Hadde man litt penger i 2018/2019 og plasserte de med litt flaks, f eks i Tesla-aksjer eller et bra fond osv så kan man ha tjent en del på det.


Jeg så forresten denne dyre klassikeren MB 300 SL cabriolet (goldwing cab) i regnet her for en ukes tid siden på Lysaker.

burkar

Legg inn av burkar »

[/quote]

(goldwing cab)
[/quote]

Goldwing er en stor japansk motorsykkel :)

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Så en BMW M2 CS i dag, og de tror jeg nesten man kan telle på en hånd i Norge.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Det er mange som skriver Goldwing, Mercedesen het selvsagt Gullwing (måkevinge).

burkar

Legg inn av burkar »

Jeg har tilbrakt helgen i Trondheim, og det er en del interessante biler ute og kjører i gatene her.

Mest eksotisk er kanskje denne Aventadoren jeg knipset fra hotellrommet.

Bilde

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Spottet nettopp en AMG GT(R?):

Bilde

burkar

Legg inn av burkar »

FredPerry^2 skrev: tir aug 10, 2021 2:51 pm Spottet nettopp en AMG GT(R?):

Bilde
En i nabolaget hadde en slik før. Nå kjører ham M8.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

burkar skrev: tir aug 10, 2021 9:26 pm
En i nabolaget hadde en slik før. Nå kjører ham M8.
Det er jo nesten et skritt tilbake. M8 har vesentlig bedre plass, men V8'eren i AMG GT er helt rå, det er umulig å ikke få gåsehud av den lyden.

burkar

Legg inn av burkar »

Den er vesentlig mer sivilisert og diskret enn den grønne GT Ren ja.

burkar

Legg inn av burkar »

Må korrigere meg selv. Ser han fortsatt står som eier av nevnte grønne GT R :)

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Iseran2770 skrev: tir aug 10, 2021 10:02 pm det er umulig å ikke få gåsehud av den lyden.
Gikk tur på Malmøya i dag og ble passert av en siste generasjons RS6 som kjørte i kanskje 30-40 km/t. Den var skuffende lydløs.

Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

Her i Bærum hvor jeg går ser jeg ganske ofte en BMW I8, snasen og eksotisk bil vil jeg si. For en stund siden så jeg og en Audi R8 V10 quatro. Særdeles sprek og snasen den også.

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Første gang jeg ser en AMC Pacer i levende live:

Bilde





Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

På gårsdagens spasertur ble jeg forbikjørt av en 488 Pista.
Forrige uke ble jeg forbikjørt av en nyere Corvette (må ha vært 2020), sort som den var så den ut som en eller annen Lambo i bakspeilet, men jaggu var det ikke en Corvette når den kjørte forbi.
Ellers så jeg en Nissan GTR forrige helg, heller ikke hverdagskost her på berget.

Someone

Legg inn av Someone »

FredPerry^2 skrev: man aug 02, 2021 11:57 pm Har ikke fått tatt bilde av så mange nye eksotiske biler i det siste, men klarte å spotte en førstegenerasjons RS6 i Stavanger/Madla her om dagen.
En som overlevde sin "kriminelle løpebane"? :lol:

Ellers så jeg en Triumph 2000 mkII i går på E18. 1973 modell, skal man stole på info hos Veivesenet

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Ikke så mye eksotisk, men så en 911 Turbo, 2009 modell bruktimportert til Norge for en uke siden. Kjørte bare rolig rundt, så fikk ikke høre noen grom motorlyd.

Ellers så møtte vi hele 3 Alfa Romeo, som alle hilste :) den andre så ivrig at han også blinket med lysene.

Det mest eksotisk var nok en Google-kamerabil, hvit Tesla X med kamera minst over en halv meter oppe i luften på taket. Må sjekke ut Street View om vi dukker opp der :-)

burkar

Legg inn av burkar »

Vanlig bil, men uvanlig motor. Dette er en 2008 diesel.

Bilde

Someone

Legg inn av Someone »

Så faktisk en Buddy i bruk i dag. Er vel ikke mange av de som fortsatt brukes?

Someone

Legg inn av Someone »

En rød 1978 911 ble kjørt av en på vei til jobb i morges. Er noe klassisk over det litt hese brølet fra den

Jan

Legg inn av Jan »

Sist lørdag formiddag var jeg en tur i Bergen sentrum for lunch. I løpet av kort tid så jeg en Ferrari 488 GTB, en Aventador og en Bentley cab av ganske ny dato. Kan også nevne en ny RS6. Det har kommet en del eksotiske biler i byen i det siste. R8 treffer man på stadig vekk.

SUV

Legg inn av SUV »

InternalExile skrev: lør aug 21, 2021 6:38 pm

Ellers så møtte vi hele 3 Alfa Romeo, som alle hilste :) den andre så ivrig at han også blinket med lysene.
Den samme lørdagen møtte jeg vel ca 15 Alfa Romeo-er iløpet av 1-2 km. AR kom i klynger som om de prøvde å kjøre sammen, men med noen få andre biler innimellom seg på E16.

Der ser det ut til at jeg fikk til siteringsfunksjonen også.

Togepi

Legg inn av Togepi »

Ser daglig Audi R8 v8. En forelder til et barn i barnehagen som tøffer rundt i den. Sinnsyk lyd!

Husker jeg ble kjørt til bhg i en fiat uno n/a. Og etter det en ford fiesta 1.1l :D

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

SUV skrev: tir aug 24, 2021 11:21 pm
InternalExile skrev: lør aug 21, 2021 6:38 pm

Ellers så møtte vi hele 3 Alfa Romeo, som alle hilste :) den andre så ivrig at han også blinket med lysene.
Den samme lørdagen møtte jeg vel ca 15 Alfa Romeo-er iløpet av 1-2 km. AR kom i klynger som om de prøvde å kjøre sammen, men med noen få andre biler innimellom seg på E16.

Der ser det ut til at jeg fikk til siteringsfunksjonen også.
Hyggelig du har funnet veien hit SUV. Blir nok fort vant til forumet og det har mange muligheter.

Var det ikke lørdagen før du møtte så mange Alfaer? Da var det Italiensk dag på Vålerbanen.

Larsabal

Legg inn av Larsabal »

Var en tur innom Porsche Senter Son (hvor de også har en av få Classic senter i Europa) i går og fikk "The grand tour" i de garasjene man vanligvis ikke får tilgang. De har så mye eksotisk at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal begynne. Følte det ble feil å dra opp kamera og knipse løs, siden det var en vennetjeneste at jeg fikk se alle godsakene. Kortversjonen er 911'er i alle former og fasonger, 3 prospekts som skulle bli til Sooner, et privat selvbygg av en 964 som var utrolig fin, Carrera GT, Cayenne Transsyberia, div gate- og baneriggede GT2/GT3, 992 Turbo S, en mint condition 928 (ikke mange igjen av de i god stand) og min personlige prikk over i'en, en nydelig sølvfarget 992 Targa. Jeg er svak for Targa og i sølv var den "helt skjønn".

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Urus på Gardermoen:


Bilde

Høgenipa

Legg inn av Høgenipa »

Ble forbikjørt av en Lamborghini Aventador, en Murcielago og en Diablo over Valdresflya i dag. Alle var tyskregistrerte. Aventadoren la seg ca to cm bak meg mens den ventet på en forbikjøringsmulighet... For et brøl fra motorene.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»