Hvilke eksotiske biler har du sett i dag?

Svar
henlie

Re: Hvilke eksotiske biler har du sett i dag?

Legg inn av henlie »

Kompressor skrev: søn mai 08, 2022 10:48 pm Var på sportsvogntreff på Øvrevoll i dag. Det var herlig å se første gjennomføring etter pandemien. Mange eksotiske biler, f eks alfa romeo 8C, 2 stk BMW Z8, Lamborghini Diablo, countach og Miura. Og masse Ferrari og Maserati. Og haugevis med grombiler. Men det var også sluppet litt 4 dørs biler og til og med 3-4 taycaner.
Andre som tok turen i godværet?
Var der med sønnen, fantastisk vær og mye fint å se på. Litt rart at de ikke er konsekvente ift. at noen får slippe inn med både 4-dørs og stasjonsvogner, men...

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Men syntes formuleringen din var litt morsom:
"Mange eksotiske biler, f eks alfa romeo 8C, 2 stk BMW Z8, Lamborghini Diablo, countach og Miura. Og masse Ferrari og Maserati. Og haugevis med grombiler. "
[/quote]

Han mente sikkert "og haugevis med andre grombiler".

Jeg hadde ikke fått med meg at det var treff denne helgen. Har fulgt for dårlig med.

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

På godværsdager har nok Storgata i Jessheim den høyeste tettheten av Corvetter i landet. Dette var første gang jeg så siste generasjon av bilen live:


Bilde

Ribba

Legg inn av Ribba »

FredPerry^2 skrev: tir mai 10, 2022 10:19 am På godværsdager har nok Storgata i Jessheim den høyeste tettheten av Corvetter i landet. Dette var første gang jeg så siste generasjon av bilen live:
Du tok ikke bilde av den? For på bildet, så kunne jeg ikke se noe til C8'er. Den til venstre på bildet er vel forrige generasjon (C7). For øvrig, byen jeg bor i er også en Corvette-by, der det går og har gått mange forskjellige Corvetter av forskjellige årganger. Men har enda ikke sett verken C7 eller C8.

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Ribba skrev: tir mai 10, 2022 12:40 pm
Du tok ikke bilde av den? For på bildet, så kunne jeg ikke se noe til C8'er. Den til venstre på bildet er vel forrige generasjon (C7). For øvrig, byen jeg bor i er også en Corvette-by, der det går og har gått mange forskjellige Corvetter av forskjellige årganger. Men har enda ikke sett verken C7 eller C8.
Når du sier det har det jo kommet en C8. Ikke at jeg er bevandret i noe Corvette-miljø, men til å være den første med midtmotor syns jeg det har vært lite blest om den på nettet. Såpass lite at i hvert fall jeg hadde glemt at den eksisterte.

Forfun

Legg inn av Forfun »

Hva skal til for å være en corvette by? I bygda mi vet jeg om 6 stk, mistenker 2 til. 700 innbyggere. Det er fler corvette en tesla (håper jeg). Ingen c8.

Larsabal

Legg inn av Larsabal »

RS6 sedan observert. Sjeldenhet her i stv-land

KingsRoad

Legg inn av KingsRoad »

FredPerry^2 skrev: tir mai 10, 2022 1:11 pm
Ribba skrev: tir mai 10, 2022 12:40 pm
Du tok ikke bilde av den? For på bildet, så kunne jeg ikke se noe til C8'er. Den til venstre på bildet er vel forrige generasjon (C7). For øvrig, byen jeg bor i er også en Corvette-by, der det går og har gått mange forskjellige Corvetter av forskjellige årganger. Men har enda ikke sett verken C7 eller C8.
Når du sier det har det jo kommet en C8. Ikke at jeg er bevandret i noe Corvette-miljø, men til å være den første med midtmotor syns jeg det har vært lite blest om den på nettet. Såpass lite at i hvert fall jeg hadde glemt at den eksisterte.
Noe blest har det da vært, av nevnte årsaker. Men Corvette går fort i glemmeboka her oppe, forbeholdt en nisje.

Bør vel nevnes at C7´en ovenfor er en Z06. 650 hk, godt hjulpet av en kompressor. Morsom.

HQHOLDEN

Legg inn av HQHOLDEN »

Åssen legger man inn bilde her, om det i det hele tatt er mulig ?

Ribba

Legg inn av Ribba »

HQHOLDEN skrev: man mai 16, 2022 2:53 pm Åssen legger man inn bilde her, om det i det hele tatt er mulig ?
Det er mulig å vise bilde her, men jeg tror ikke det er mulig å laste opp bilde via forumet. Så du må nok laste det opp en annen plass og så legge inn URL'en via "sett inn bilde"-funksjonen.

burkar

Legg inn av burkar »

Passerte akkurat en Kia Magentis forbi der jeg bor.
Sjelden fugl. 19 år gammel koreansk sedan med V6.

Forfun

Legg inn av Forfun »

Har funnet harryhovedstaden her i verden, Rotterdam. Men de gjør det med stil. MB 63 AMG i forskjellige karroseriutgaver (C, E og GLE). A45 med ekstremt høylytte Potter. Masse Golf R og GTI, helst med uorginalt eksosanlegg. BMW M3, M4, M6, Audi RS3 og RS6. Range Rover svR(hva er dette, den hørtes veldig grom ut). Anton Martin Cabriolet, Ferrari, Maserati. Også en haug Porscher. Det som tok kaka var 3 Lamborghini, en avantador, to ukjente hvorav en cab. De sto stille med rusing av motorene til turtallsperra ca 30 minutter utenfor hotellet mitt. Ekstremt mye motorlyd i byen, forstår godt at det har kommet begrensninger på lyd på biler i EU med så mange tullinger som ødelegger for alle andre. Lyd er gøy ved aktiv kjøring, ikke i bytrafikk.

Motorsykkelsesongen har også fullt i gang. Plusspoeng til en R sykkel med el-motor. Gikk som ett uvær med bare bittelitt lyd. 2 trehjulinger. De så kule ut.

Kontrast til Utrecht i går, der syklet alle.

Ribba

Legg inn av Ribba »

Forfun skrev: søn mai 22, 2022 11:08 pm Range Rover svR(hva er dette, den hørtes veldig grom ut).
Samme motor som i Jaguar F-Type SVR. Bråkebøtten over alle bråkebøtter.

https://www.youtube.com/watch?v=nPkpntQOn5U

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Møtte en BMW 2002 med runde baklykter(pre-1973) på søndag, og de er det ikke ofte jeg ser langs veiene lengre.
Da ser man virkelig hvor mye bilene har vokst på 50 år.

Ribba

Legg inn av Ribba »

nometalhorse skrev: man mai 23, 2022 7:21 pm Møtte en BMW 2002 med runde baklykter(pre-1973) på søndag, og de er det ikke ofte jeg ser langs veiene lengre.
Da ser man virkelig hvor mye bilene har vokst på 50 år.
Ja, det er ganske så enormt hvor mye bilene har vokst. Det bruker å komme en Jaguar XJ serie 1 eller 2 på besøk her i gaten nå og da, og jeg har lagt merke til hvor liten den bilen virker. For XJ var regnet som en stor bil på begynnelsen av 70-tallet etter europeisk standard. Lengden er grei nok selv etter dagens standard i forhold til normalen bilen, men bredden og spesielt høyden får den til å virke liten nå. Selv min lille Yaris dominerer den i to av tre dimensjoner (høyden og bredden).

Forfun

Legg inn av Forfun »

Trodde jeg hadde funnet ett kjedelig hotell, men garasjen tydet på noe annet. En S8 ved siden av en R8. Så var det tre tildekkede biler, 2 Ferrari og en Aston Martin. Liten og lav. Innerst en Mayback.

Prøvde å lufte min leide corolla, klarte nesten 180. Bilen klarte mer, ikke motoren. Forstår
nå hvorfor toyota er først i køen. Den inspirerer til å kjøre sakte.

Someone

Legg inn av Someone »

Både en BMW CSL (E9) og en velholdt Volkswagen Type 2 (T1)

KingsRoad

Legg inn av KingsRoad »

Bilen er kanskje ikke særlig spesiell, men det at en Tesla Model Y henger i et trøndersk tre gjør den kanskje til en eksotisk frukt.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... _row5_pos1

«Moren har fortalt at bilen plutselig skjøt fart. Bilen har kjørt rett gjennom autovernet som er kappet i to, og deretter havnet oppi et tre. Så bilen må ha hatt en viss fart. Vi må ta et avhør når ting har roet seg, sier operasjonsleder Viola Elverum i Trøndelag politidistrikt til VG»

Det gikk bra med alle involverte, med unntak av bilen - og buskaset.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Ribba skrev: man mai 23, 2022 9:52 pm Ja, det er ganske så enormt hvor mye bilene har vokst. Det bruker å komme en Jaguar XJ serie 1 eller 2 på besøk her i gaten nå og da, og jeg har lagt merke til hvor liten den bilen virker. For XJ var regnet som en stor bil på begynnelsen av 70-tallet etter europeisk standard. Lengden er grei nok selv etter dagens standard i forhold til normalen bilen, men bredden og spesielt høyden får den til å virke liten nå. Selv min lille Yaris dominerer den i to av tre dimensjoner (høyden og bredden).
Samme med for eksempel Volvo 140-serie. Det var også en gang en stor bil, men parker den ved siden av en nesten hvilken som helst småbil i dag...

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Så en Bentley Continental GT convertible i går, forresten. Tror nok jeg liker den bedre med fast tak.

burkar

Legg inn av burkar »

Ble passert av en Corvette C8 i dag. Første jeg har sett i Norge.

burkar

Legg inn av burkar »

Kjørte forbi et hus i helgen, der det sto både en G82 M4 og en GR Yaris på utsiden. Skulle ikke forundre meg om det sto en Opel i garasjen og. 😁

Ribba

Legg inn av Ribba »

burkar skrev: ons jul 06, 2022 11:41 pm Kjørte forbi et hus i helgen, der det sto både en G82 M4 og en GR Yaris på utsiden. Skulle ikke forundre meg om det sto en Opel i garasjen og. 😁
Snakker vi tilfeldigheter her, eller har du besøkt litt mindre sentraliserte strøk?

Someone

Legg inn av Someone »

En velholdt mellomblå Amazon var det tydeligvis en som brukte til jobb i går

burkar

Legg inn av burkar »

Ribba skrev: tor jul 07, 2022 5:35 am
burkar skrev: ons jul 06, 2022 11:41 pm Kjørte forbi et hus i helgen, der det sto både en G82 M4 og en GR Yaris på utsiden. Skulle ikke forundre meg om det sto en Opel i garasjen og. 😁
Snakker vi tilfeldigheter her, eller har du besøkt litt mindre sentraliserte strøk?
Definitivt ikke sentrale strøk nei, rimelig sikker på at det var casa de Ribba :)

Jan

Legg inn av Jan »

Så en AMG S63 coupe på det lokale kjøpesenteret i dag. I følge statens veivesen var det en 2018 .

Ribba

Legg inn av Ribba »

burkar skrev: tor jul 07, 2022 9:17 am Definitivt ikke sentrale strøk nei, rimelig sikker på at det var casa de Ribba :)
Kult. Men hva fikk deg til å trekke så langt nordøst i landet? Jobb? Ferie? Feilplottet GPS? Jeg går riktignok ut ifra at du ikke kom blant de enorme bobilkaravanene som har invaderte halvøya den siste tiden, men om du kom landeveien, unngikk du dem?

burkar

Legg inn av burkar »

Ribba skrev: tor jul 07, 2022 2:40 pm
burkar skrev: tor jul 07, 2022 9:17 am Definitivt ikke sentrale strøk nei, rimelig sikker på at det var casa de Ribba :)
Kult. Men hva fikk deg til å trekke så langt nordøst i landet? Jobb? Ferie? Feilplottet GPS? Jeg går riktignok ut ifra at du ikke kom blant de enorme bobilkaravanene som har invaderte halvøya den siste tiden, men om du kom landeveien, unngikk du dem?
Begravelse denne gang, har svigerslekt der. Så har vært i byen din en del ganger, men blir nok sjeldnere nå som den gamle damen har gått bort.
Fly til Kirkenes, så leiebil rundt fjorden har vært standard - så også denne gangen. En Polo fra Sixt. Jeg så en lang karavane med det jeg tror var italienske bobiler, men unngikk de fleste da jeg var ute og kjørte.

Hjemturen mandag kveld skulle vært med SAS, men det gikk jo ikke. I stedet ble det Widerøe og innom 6 flyplasser med destinasjon Værnes, og derfra leiebil ned til Gardermoen. Det også fra Sixt, denne gangen en T-Roc med dieselmotor.

Ribba

Legg inn av Ribba »

burkar skrev: tor jul 07, 2022 3:11 pm Begravelse denne gang, har svigerslekt der. Så har vært i byen din en del ganger, men blir nok sjeldnere nå som den gamle damen har gått bort.
Fly til Kirkenes, så leiebil rundt fjorden har vært standard - så også denne gangen. En Polo fra Sixt. Jeg så en lang karavane med det jeg tror var italienske bobiler, men unngikk de fleste da jeg var ute og kjørte.

Hjemturen mandag kveld skulle vært med SAS, men det gikk jo ikke. I stedet ble det Widerøe og innom 6 flyplasser med destinasjon Værnes, og derfra leiebil ned til Gardermoen. Det også fra Sixt, denne gangen en T-Roc med dieselmotor.
Kondolerer.

Ellers, så bruker jeg også å kjøre rundt fjorden om jeg skal fly sørover, framfor å fly herfra. Det selv om flyturen over fjorden tar kun 10-15 minutt kontra ca to og en halv time med bil rundt fjorden. Men i og med at man liker å kjøre bil, og turen rundt fjorden er jo også en nokså grei transportetappe, spesielt om sommeren med greie veier og lite trafikk, så er det et enkelt valg å bruke bilen. At jeg hater å fly gjør ikke valget mer vanskelig. Vinteren kan riktignok by på litt utfordringer om været slår seg vrang, men stort sett er det uproblematisk.

Ellers kjipt å høre at du ble offer for kaoset til SAS. Hvor mye ekstra tid gikk det?

Angående bobilene, så var minst en av de karavanene jeg møtte på, var hovedsakelig italienere, så mulig det var den samme som du møtte på. Men det har vært flere av disse, men heldigvis er det bare en som berørte tålmodigheten direkte. Jeg tok meg en tur innover til Vestre Jakobselv og tenkte å snu ved YX-stasjonen der, men så kom det selvsagt en slik bobilkaravane i møte. Til slutt orket jeg ikke å vente lengre, så jeg kjørte istedenfor til Nesseby å snudd der.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Someone skrev: tor jul 07, 2022 9:07 am En velholdt mellomblå Amazon var det tydeligvis en som brukte til jobb i går
Boble, Amazon, PV og Duett ser jeg nesten daglig. Rekord C og 17M er sjeldent.
Jeg så en Packard av ukjent modell i dag. Det tror jeg er første gang.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»