Hvilke eksotiske biler har du sett i dag?

Svar
PapaSmurf

Re: Hvilke eksotiske biler har du sett i dag?

Legg inn av PapaSmurf »

InternalExile skrev: lør mar 19, 2022 10:36 am
PapaSmurf skrev: lør mar 19, 2022 1:22 am Jeg så to Hongqi i dag. Første gang jeg har sett dem «live». De er faen meg svære.

Designet er litt over the top etter min smak. «Fattigmanns» Rolls Royce.

Men det er da fint at det kommer enda flere elbiler som sper ut de kjipe Teslaene. Bare i dag så jeg sikkert 20 hvite model 3. Og det er mulig det bare er meg, men de er så inderlig kjipe designmessig. Ser ut som de er laget i samme materiale som kaffekanna mi i hardplast.
Var det i Molde? Kona og to venninner skal hente nok en venninne der i dag å kjøre henne til Kristiansund. Synes designet er så vulgært at det er litt tøft.

Model 3 er så kjedelig at jeg fatter ikke at den selger så bra. La merke til en morosom ting for to uker siden. Møtte veldig mange Model 3, og alle så komisk ut med snø på panseret, men ingen andre plasser. Det har jo en naturlig forklaring, da det ikke er en varm motor under som smelter snøen, men det så veldig komisk ut.
På Oppdal.

Ribba

Legg inn av Ribba »

PapaSmurf skrev: lør mar 19, 2022 1:22 am Jeg så to Hongqi i dag. Første gang jeg har sett dem «live». De er faen meg svære.

Designet er litt over the top etter min smak. «Fattigmanns» Rolls Royce.
Så en stå i "leveringskamuflasje" på kaia her i byen for en liten måned siden. Vet ikke om det var en demobil som var ankommet eller om det var en kundebil. Det var definitivt en bil som skilte seg ut fra den ordinære SUV-parken vi ser her i Norge, uten at jeg vil påstå at det nødvendigvis var i positiv retning den skilte seg ut.

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Ribba skrev: lør mar 19, 2022 3:47 pm
PapaSmurf skrev: lør mar 19, 2022 1:22 am Jeg så to Hongqi i dag. Første gang jeg har sett dem «live». De er faen meg svære.

Designet er litt over the top etter min smak. «Fattigmanns» Rolls Royce.
Så en stå i "leveringskamuflasje" på kaia her i byen for en liten måned siden. Vet ikke om det var en demobil som var ankommet eller om det var en kundebil. Det var definitivt en bil som skilte seg ut fra den ordinære SUV-parken vi ser her i Norge, uten at jeg vil påstå at det nødvendigvis var i positiv retning den skilte seg ut.

Har ikke klart å bestemme meg for om jeg syns den er fæl eller kul, men jeg syns ikke nødvendigvis den står tilbake for andre digre SUVer.

Virker som om den lokale MotorForum butikken her har levert ut endel Hongqi, for E-HS9 er av alle steder ikke et så uvanlig syn på Jessheim.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

FredPerry^2 skrev: lør mar 19, 2022 4:48 pm Har ikke klart å bestemme meg for om jeg syns den er fæl eller kul, men jeg syns ikke nødvendigvis den står tilbake for andre digre SUVer.

Virker som om den lokale MotorForum butikken her har levert ut endel Hongqi, for E-HS9 er av alle steder ikke et så uvanlig syn på Jessheim.
Går flere slike rundt på Romerike, og jeg synes den ser fæl ut. Også en uting at folk kjøper biler fra Kina.
Vi kjøper alt for mye som vi gjør fra det møkkalandet om vi ikke skal kjøpe biler også.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

FredPerry^2 skrev: lør mar 19, 2022 4:48 pm Har ikke klart å bestemme meg for om jeg syns den er fæl eller kul, men jeg syns ikke nødvendigvis den står tilbake for andre digre SUVer.

Virker som om den lokale MotorForum butikken her har levert ut endel Hongqi, for E-HS9 er av alle steder ikke et så uvanlig syn på Jessheim.
Jeg har sett et par stykker og jeg synes det er en usedvanlig stygg bil.

Kompressor

Legg inn av Kompressor »

Ble invitert innom Ferrari her og fikk prøvekjøre Roma og en F8, rakk dessverre aldri å prøve F8 da jeg hadde litt lite tid, men Roma kjøre med overraskende god komfort og støydempet og fin opp mot f eks en 911 er den mye bedre. Den er skarp i styringen og den sporer ingenting. Setene var litt kjipe, motorlyden superkjip, og bilen fremstår lktt for kjedelig for å være en Ferrari.
Men 620hk turboåtter trekker utrolig godt og girkassen var nesten like rask som porsche pdk. Men selv om den er veldig ekslusivog føltes kvalitetsmessig ganske høyt oppe så er f eks Bentley Continental GT mye mer bil for meg. Og Aston Martinen er en god del morsommere å kjøre, den gir en mye mer teater/kunst/motorlydopplevelse.

Det stod en F1 bil der. Og en Ferrari F40 og også en Enzo. Blant mange fine biler.

Someone

Legg inn av Someone »

Noen var uten å luftet sin svarte Lambo i Asker i dag, så ikke modellen, annet enn at det var en Spyder

Someone

Legg inn av Someone »

I løpet av 2 minutter i går ved Aker Brygge så jeg først en Lancia Delta av typen 80 talls og rallystylet. Gul med reklame for Agip. Så er McLaren på norske skilter, dog usikker på om det var en 650S eller 12C, da de ser ganske like ut bakfra?

Og fredag en velholdt Datsun 240Z (eller 260 eller 280)

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Z8 i Stavern:

Bilde


Bilde

Visa

Legg inn av Visa »

Så en Ferrari SF90 i dag. Flottere enn 488, usikker på om den slår 458.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Kanskje ikke veldig eksotisk, men i dag var første gang jeg så en BMW i4 på veien. Den var usedvanlig ubemerkelsesverdig. Jeg har siklet på den lenge, og vært bitter for at den dritlange leveringstiden har gjort den uaktuell for meg, men det var faktisk en fin trøst å se den på veien. Godt hjulpet av lunkne anmeldelser, naturligvis, så føler jeg ikke lengre at jeg går glipp av noe spesielt. :D

burkar

Legg inn av burkar »

tomi skrev: lør apr 16, 2022 12:33 am Kanskje ikke veldig eksotisk, men i dag var første gang jeg så en BMW i4 på veien. Den var usedvanlig ubemerkelsesverdig. Jeg har siklet på den lenge, og vært bitter for at den dritlange leveringstiden har gjort den uaktuell for meg, men det var faktisk en fin trøst å se den på veien. Godt hjulpet av lunkne anmeldelser, naturligvis, så føler jeg ikke lengre at jeg går glipp av noe spesielt. :D
Hvor har du lest lunkne anmeldelser? Jeg mener de fleste jeg har skummet igjennom har vært ganske positive.

Ribba

Legg inn av Ribba »

burkar skrev: lør apr 16, 2022 9:16 am
tomi skrev: lør apr 16, 2022 12:33 am Kanskje ikke veldig eksotisk, men i dag var første gang jeg så en BMW i4 på veien. Den var usedvanlig ubemerkelsesverdig. Jeg har siklet på den lenge, og vært bitter for at den dritlange leveringstiden har gjort den uaktuell for meg, men det var faktisk en fin trøst å se den på veien. Godt hjulpet av lunkne anmeldelser, naturligvis, så føler jeg ikke lengre at jeg går glipp av noe spesielt. :D
Hvor har du lest lunkne anmeldelser? Jeg mener de fleste jeg har skummet igjennom har vært ganske positive.
Ja, de jeg har sett/lest, de har vært generelt sett positive. De negative gjengangerne har vært at bakseteplassen var ikke så veldig bra, spesielt med tanke på takhøyde, og at selv om den hadde morsomme kjøreegenskaper til å være en elbil, så er M440i et langt bedre valg om kjøreglede var høyt prioritert.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

burkar skrev: lør apr 16, 2022 9:16 am Hvor har du lest lunkne anmeldelser? Jeg mener de fleste jeg har skummet igjennom har vært ganske positive.
Ribba skrev: lør apr 16, 2022 5:05 pm Ja, de jeg har sett/lest, de har vært generelt sett positive. De negative gjengangerne har vært at bakseteplassen var ikke så veldig bra, spesielt med tanke på takhøyde, og at selv om den hadde morsomme kjøreegenskaper til å være en elbil, så er M440i et langt bedre valg om kjøreglede var høyt prioritert.
Jeg mente ikke at anmeldelsene var iskalde. :) Jeg mente "lunken" som i bare ikke brennhet. Det er jo ingen tvil om at det er en bra bil. Bare ikke fullt så bra som jeg hadde klart å lure meg selv til å tro først. Ble nok litt blendet av veldig sexy markedsføringsbilder osv.

Jeg har også sett generelt bra anmeldelser, men ikke så mange som får bakoversveis av hvor bra den er. Jeg husker spesielt en review jeg så på YouTube som var ganske grundig, av noen anerkjente folk. De var litt sånn "mehh" til hele bilen. En bra bil, men ikke en som bokser langt over sin prisklasse, som jeg først trodde.

Men det kan jo også hende jeg tar feil, men i så fall vil jeg ikke vite om det. Nå har jeg jo fått trøsten jeg ville ha. Ikke ta den vekk fra meg igjen! :lol:

Someone

Legg inn av Someone »

Så et par Amazon ute på tur her om dagen

burkar

Legg inn av burkar »

Måtte kikke en ekstra gang på bilen parkert bak min egen i dag. Det var en Lynk & Co 01.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

FredPerry^2 skrev: fre apr 15, 2022 11:18 pm Z8 i Stavern:
Den hardtoppen var litt merkelig. Har aldri sett en Z8 med noe slikt, den var jo såpass lite stilig at den ødela det fine designet.

Ribba

Legg inn av Ribba »

Iseran2770 skrev: søn apr 17, 2022 7:03 pm
FredPerry^2 skrev: fre apr 15, 2022 11:18 pm Z8 i Stavern:
Den hardtoppen var litt merkelig. Har aldri sett en Z8 med noe slikt, den var jo såpass lite stilig at den ødela det fine designet.
Om jeg husker riktig, så kom alle Z8'er med en slik hardtop.

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Iseran2770 skrev: søn apr 17, 2022 7:03 pm
FredPerry^2 skrev: fre apr 15, 2022 11:18 pm Z8 i Stavern:
Den hardtoppen var litt merkelig. Har aldri sett en Z8 med noe slikt, den var jo såpass lite stilig at den ødela det fine designet.

Det følger visst med alle modellene, skal man tro Doug DeMuro:


KingsRoad

Legg inn av KingsRoad »

tomi skrev: lør apr 16, 2022 9:17 pm
burkar skrev: lør apr 16, 2022 9:16 am Hvor har du lest lunkne anmeldelser? Jeg mener de fleste jeg har skummet igjennom har vært ganske positive.
Ribba skrev: lør apr 16, 2022 5:05 pm Ja, de jeg har sett/lest, de har vært generelt sett positive. De negative gjengangerne har vært at bakseteplassen var ikke så veldig bra, spesielt med tanke på takhøyde, og at selv om den hadde morsomme kjøreegenskaper til å være en elbil, så er M440i et langt bedre valg om kjøreglede var høyt prioritert.
Jeg mente ikke at anmeldelsene var iskalde. :) Jeg mente "lunken" som i bare ikke brennhet. Det er jo ingen tvil om at det er en bra bil. Bare ikke fullt så bra som jeg hadde klart å lure meg selv til å tro først. Ble nok litt blendet av veldig sexy markedsføringsbilder osv.

Jeg har også sett generelt bra anmeldelser, men ikke så mange som får bakoversveis av hvor bra den er. Jeg husker spesielt en review jeg så på YouTube som var ganske grundig, av noen anerkjente folk. De var litt sånn "mehh" til hele bilen. En bra bil, men ikke en som bokser langt over sin prisklasse, som jeg først trodde.

Men det kan jo også hende jeg tar feil, men i så fall vil jeg ikke vite om det. Nå har jeg jo fått trøsten jeg ville ha. Ikke ta den vekk fra meg igjen! :lol:
Det er dette som kjennetegner elbilen, spør du meg. Mangler et pulserende hjerte, da blir det fort litt ''mehh''. Dette står seg selv om flaket gjør unna 0-100-sprinten på 20 ms. med en der tilhørende ''authentic sound'' (for å bruke en smått komisk Mercedes-sjargong).

Someone

Legg inn av Someone »

Forvillet meg ut på E18 i morges, og i tillegg til å minnes på hvorfor jeg ikke kjører til jobb, så havnet jeg bak en 1967 MG MGB GT. Noe sier meg det var mye clutching på vedkommende i køen

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Så det jeg tror var en veldig metallisk rosa-rød Ferrari Roma i Hegdehaugsveien i går. Likte ikke den rødtonen altså. Er jo heller ikke noen Ferrari-glad fyr heller, så terskelen for å mislike fargen blir enda lavere.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Hardy-guttene skrev: fre mar 18, 2022 7:25 pm
Larsabal skrev: fre mar 18, 2022 8:57 am
Hardy-guttene skrev: tor mar 17, 2022 4:38 pm Hvis det finnes 959 i Norge, så tror jeg at jeg møtte en på veien i dag. Jeg rakk ikke se nøye på den, men den var veldig høy oppunder og hadde masse lys.
Kan det ha vært denne du så? Riktignok ikke 959, men samme årgang og "høy med masse lys".
https://www.tv2.no/a/11874362/
Det skjedde så fort at jeg tenkte ikke over hverken vinsj eller hengerfeste, men den lignet veldig. Artig. Mulig den hadde klistremerker, vinyl eller tofarge, men jeg skal ikke påstå noe som helst.
Det kan også ha vært en slik en: https://delta4x4.com/?lang=en

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Så en Alfa Romeo Brera med 3,2 V6 og 4 hjulstrekk i dag. Det må vel være godkjent i denne tråden.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Hardy-guttene skrev: fre apr 22, 2022 12:07 am
Hardy-guttene skrev: fre mar 18, 2022 7:25 pm
Larsabal skrev: fre mar 18, 2022 8:57 am
Kan det ha vært denne du så? Riktignok ikke 959, men samme årgang og "høy med masse lys".
https://www.tv2.no/a/11874362/
Det skjedde så fort at jeg tenkte ikke over hverken vinsj eller hengerfeste, men den lignet veldig. Artig. Mulig den hadde klistremerker, vinyl eller tofarge, men jeg skal ikke påstå noe som helst.
Det kan også ha vært en slik en: https://delta4x4.com/?lang=en
Hvordan er det mulig å ta feil av 959 og de eksemplene som vises her???

Bilde

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

greyserpent skrev: ons apr 27, 2022 5:31 pm Hvordan er det mulig å ta feil av 959 og de eksemplene som vises her???
Ser du dem ved siden av hverandre så er det selvsagt åpenbart. Men det skjedde som sagt fort. Og jeg ante ikke at det å bygge om 911 til street legal off road var en greie. Ikke er jeg noe særlig interessert i Porsche, heller.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Hardy-guttene skrev: tor apr 28, 2022 11:16 pm
greyserpent skrev: ons apr 27, 2022 5:31 pm Hvordan er det mulig å ta feil av 959 og de eksemplene som vises her???
Ikke er jeg noe særlig interessert i Porsche, heller.
Fysj og pføy! :lol: ;)

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Så en god gammel boble..bare synd jeg gikk alene og ikke hadde noen å slå i skulderen.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

keizersoze skrev: fre apr 29, 2022 2:41 am Så en god gammel boble..bare synd jeg gikk alene og ikke hadde noen å slå i skulderen.
Var den gul?

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

ElGuaje skrev: fre apr 29, 2022 2:50 am
keizersoze skrev: fre apr 29, 2022 2:41 am Så en god gammel boble..bare synd jeg gikk alene og ikke hadde noen å slå i skulderen.
Var den gul?
Nei..men boble holder vel til en skuldersmerter?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»