Hva er ditt nyeste musikk-kjøp?

Svar
InternalExile

Hva er ditt nyeste musikk-kjøp?

Legg inn av InternalExile »

Brukte en evighet for å finne igjen denne tråden på VGD, for et ubrukelig forum. Tenkte vi kunne starte en her også.

Jeg kjøper ikke så mye musikk, men som Marillion-fan må jeg ha alt de gir ut. Og jeg kjøper det uten å ha hørt en sang, slik som nå.

Nå er det mulig å pre-order album nr. 20 og det skal jeg selvsagt. Har fylt opp handlekurven med New Album 2022 Deluxe CD/DVD (Signed), New Album 2022 Blu-Ray og en New Album 2022 T-Shirt til kona og meg. Kommer seg på litt over 1.300,- kroner + eventuell fortollingsgebyr.
Så får vi navnene våre på trykk i CD/DVD utgaven også, som vi gjorde med F.E.A.R. :)

https://marillion.ear-music.net/

Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Forsøker fra tid og annen, å handle inn litt nytt og brukt, men går kanskje mest i film innkjøp. Likevel, har nå fått kjøpt inn noe "nytt" siden sist gang man posta i tråden til Borchers (tror jeg det var), men finner den dessverre ikke igjen, for øyeblikket.

Uansett, vært innom Platekompen og ulike bruktsjapper, som har resultert i disse albumene:

The Allman Brothers - At Fillmore East (1971)
The Who - Live at Leeds (1970)
Roxy Music - Stranded (1973)
Black Rebel Motorcycle Club - Take Them On Your Own (2003)
Dive - Where the River Turns to Sea (1990)
120 Days - 120 Days (2006)
Radiohead - Amnesiac (2001)
Radiohead - Kid A (2000)
Evanescence - Fallen (2003)
Underworld - Dubnobasswithmyheadman (1994)
John Coltrane - A Love Supreme (1965)
Elastica - Elastica (1995)
E-Type - Euro IV Ever (2001)
Urge Overkill - Exit the Dragon (1995)
Savage Garden - Savage Garden (1997)
Røyksopp - The Understanding (2005)
Røyksopp - Melody A.M. (2002)
U2 - Pop (1997)
ABBA - The Visitors (1981)
Supertramp - Breakfast in America (1979)
The Afghan Whigs - Congregation (1992)
Bjørk - Homogenic (1997)
John Barry - A View to a Kill Soundtrack (1985)

Sikker en del bomkjøp, noen album har jeg jo en gang i tid eid, men grunnet dårlig tid og plass, har de gått ut av samlingen, men nostalgi førte meg tilbake til dem, enn så lenge. E-Type for eksempel, tja, husker at skiva ble kjøpt inn i høst 2001, og et par klassiske euro dance hits, men tja, til en tier, så tenkte jeg at greit, kan gi den en sjanse til.
U2 og Pop har jeg vært innom, og nei, nok en skuffende skive, et par godkjente låter, men også for det meste fyllkalk jeg aldri vil høre igjen. Den går rett ut igjen, og glad man ikke kjøpte den til full pris.

Black Rebel Motorcycle Club skiva hadde jeg også i sin tid, husker den tøffe videohiten i sen sommer 2003, med Stop, men husker ikke så mye annet fra albumet, og var kanskje en grunn til at man skilte lag, første gangen. Men, til en 10er, tenkte jeg å prøve på ny.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Et ørlite impulsivt innkjøp i går, endte opp i disse bruktskivene:

Neneh Cherry - Raw Like Sushi (1990)
Prefab Sprout - Swoon (1984)
Prefab Sprout Protest Songs (1989)
Motorpsycho - Angels and Daemons at Play (1997)


Håper det ble ei fin fangst, og alle 4 skivene har vel ligget litt under radaren over en lengre tid, men først nå at man fant alle sammen, og til en meget hyggelig pris.
Spesielt fornøyd med Neneh Cherry, der gikk for "hele" 19 kroner, i nær ubesudlet bruktutgave.

Spørs om man ikke må vurdere å se an i løpet av helgen, om en ikke kan utnytte seg av Platekompens 20-30 prosent avslag, av så og si alt musikk relatert (tror det inkluderer også deres varer i den fysiske butikken på Oslo City).

Vel, jeg måtte nesten bare bite på, for kan ikke huske sist man gjorde et "større" innkjøp hos Platekompen, og deres musikktilbud.
Men, jeg greide nå likevel å lete opp et par som jeg virkelig har håp, skal være verdt å "kaste bort" litt tid, midt på natta å leite frem, og endte altså opp med å legge inn i disse i bestillingen:

The Church - Starfish (1988)
Orchestral Manoeuvres In The Dark - Organisation (1980)
Cocteau Twins - Victorialand (1986)
John Barry - James Bond - You Only Live Twice (1967)
John Barry - James Bond - On Her Majesty's Secret Service (1969)
Boards of Canada - Music Has the Right to Children (1998)
The Sound - Jeopardy / From The Lion's Mouth / All Fall Down / BBC Live In Concert (4CD)


The Church er et band jeg har lenge ønsket å bli bedre kjent med, og litt usikker på hvor man skulle starte, men etter å ha hørt gjennom spor fra de senere 80-talls skivene deres via Youtube, har jeg falt pladask for Starfish, og heldigvis var den å finne på tilbud (ikke mye å velge blant) hos Platekompen, og sitter nå å nyter det vakre Hotel Womb, og får den deilige godfølelsen om at ja, man gjorde riktig i å gi denne gjengen en nærmere lytt.

OMD kjenner jeg kun via de fantastiske tidlig 80-talls skivene Dazzle Ships og Architecture & Morality, men alltid vært lysten på å sjekke opp deres to tidligere album, og like greit å gå i gang med forgjengeren til deres 1981 klassiker.

Filmmusikk og John Barry, trenger vel ikke si så mye mer om den slags, men alltid vært svak for musikken i de to Bondfilmene, og vil nok bli kjøpt inn mer av samme mann, ved senere anledning.

Board of Canada er vel mer elektronika, og falt pladask for noen av deres behagelige og fengende reto-bidrag for evigheter siden, men kom meg aldri frem til å kjøpe inn ei skive, så bare satsa på et der virket som et greit sted å begynne reisen på, og håper det blir en fin vei videre fra forrige besøk.

The Sound ble jeg kjent med, etter å ha oppdaget The Chameleons og andre britiske post-punk band fra 80-tallet, via Youtube, den tid man satt av mye tid på å bare lete og lete i vei, og masse spennende osv, men The Sound og The Chameleons var helt klart de som falt best i smak, og måte bare slå til på denne 4 CD bokssettet, der inkluderer to album man lenge var på utkikk etter, men visstnok ute av produksjon, og meget påkosta. Så moro å se dem gjenutgitt, og i en total pakke også.

Regner med litt ventetid, men ja, enkelte ting er kanskje verdt å vente på. Håper det, i dette tilfelle.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Et par raske impulskjøp:

Blue Öyster Cult - Blue Öyster Cult (1972)
Chess -The Musical av Benny Andersson, Björn Ulvaeus og Tim Rice (1984)
Bruce Springsteen - Lucky Town (1992)
Vangelis - Blade Runner (1994)
Fatboy Slim - You've Come a Long Way Baby (1998)
George Michael - Listen Without Prejudice Vol 1. (1990)


Vangelis klassiske filmsoundtrack har jeg far før, flere ganger kjøpt inn. Men til en tier, i ubesudlet utgave (så og si), måtte jeg bare nesten slå til.
Fatboy Slim skiva, eide jeg som tenåring, og huskes vel egentlig mest for hitene, eller video hitene, mens musikken gikk vel litt i glemmeboka.
George Michael albumet har jeg vært på utkikk etter, tror denne kan være en interessant utgivelse, og flere kjente spor, men inntrykk av at den skiller seg fra de mer pop vennlige platene hans.
Bruce Springsteen var kun noe man raska med seg i siste liten, mens Chess musikalen, har mamma i samme CD versjon, men tja, til en 10er kan jeg like godt gi den et forsøk.
Blue Oyster Cult, tja, tredje forsøket, håper denne vil levere.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

5 album kom i posten i dag:
Dream Theater: A view from the top of the world
King Diamond : Conspiracy
King Diamond : Them
Kreator: Coma of Souls (remasters 2 CD)
Kreator: Extreme Aggresion (remasters 2 CD)

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

InternalExile skrev: tir aug 03, 2021 4:46 pm Nå er det mulig å pre-order album nr. 20 og det skal jeg selvsagt. Har fylt opp handlekurven med New Album 2022 Deluxe CD/DVD (Signed), New Album 2022 Blu-Ray og en New Album 2022 T-Shirt til kona og meg. Kommer seg på litt over 1.300,- kroner + eventuell fortollingsgebyr.
Så får vi navnene våre på trykk i CD/DVD utgaven også, som vi gjorde med F.E.A.R. :)
I går kom pakken i posten :D :D :D Og det ble ingen fortollingsgebyr :D

Så da var gårsdagen spikret. Et helt fantastisk album, muligens Marillions beste. Men det må høres et par ganger, som med alle Marillion album.

Nr. 2 på nestet alle albumlister i Europa.

På andreplass på salgslista på Platekompaniet Oslo City 🙂
► Show Spoiler
Bare gode omtaler, også i Norge.
https://www.musikknyheter.no/anmeldelse ... llion.html

Sluttresultatet er et strålende album som ikke bare er blant Marillions beste på mange år. Det er musikk som alle burde høre på akkurat nå, slik at de kan fylles med glede over at det finnes fortsatt godhet og vakre ting i verden.
Her er en god gjennomgang av albumet:
► Show Spoiler
Og her er hele albumet på Youtube:


@Frank.N.Steen, du bør høre "Reprogram the Gene", der blir du nevnt 🙂

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Kjøpte disse på bruktbutikk i dag, den med Cradle of Filth er en EP

Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Føles som en liten evighet, siden forrige musikkinnkjøp, men innså tidlig, at det var meget utplukket og vanvittig hvor mye av de samme artistene og skivene, som gikk igjen og igjen, men fant noen mer typiske impuls bruktsjappe CDer, der noen har man eid en gang i tiden, men mulig forsvunnet på et av flere flyttelass, men til en 5-10 kroner stykk, så er det ikke verdens nedtur, om det blir bomtur.

Paul Young - The Secret of Association (1985)

Kjøpt inn, ene og alene, grunnet den herlige feel-good låta, Everytime You Go (er vel egentlig ei Darryl Hall sang) der blir benyttet helt på tampen av Planes, Trains and Automobiles (1987). Godt mulig resten er ræl, men følte for å gi denne en sjanse.

Radka Toneff & Steve Dobrogosz - Fairytales (1982)

Aldri hørt, men virker å være en gjenganger på toppen av ulike lister, over "tidenes beste" norske album.

Jørn Hoel - Varme ut av is (1987)
Suede - Suede (1993)
Chris Rea - Road to Hell (1989)

Kings of Convenience - Quiet is the new loud (2001)
Bangles - Different Light (1985)


Travis - The Invisible Band (2001)
Travis - The Man Who (1999)


Tror jeg faktisk eide en av disse, for evigheter siden. De var vel et av de større britiske banda på den tid, før Coldplay, Keane og lignende ankom, og tror det siste man handlet inn fra skottene, var 2003 skiva, man har fullstendig glemt tittelen på.

Hitherto

Legg inn av Hitherto »

Blood Axis - Blót: Sacrifice in Sweden

Bilde

Fant denne for et par uker siden. Dette er altfor sykt til å la være å kjøpe - et 70 minutter langt livealbum av prosjektet til Michael Moynihan. Skal man dømme etter den samplede vokalen er fyren svært opptatt av Nietzsche, Mussolini, Oswald Mosley, Charles Manson m. flere. Musikalsk er det martial industrial-versjonen av Wagner. Julius Cæsar ville elsket dette!

Jeg mistenker at det ideologiske rammeverket bak musikken her er politisk ukorrekt til det latterlige, men dæven hvilken stemning han maner fram. Dette føles som å overvære en storslått symfoni i ferdigbygde Volkshalle en gang på slutten av 1940-tallet. Det ligner fint lite på alt annet jeg har hørt, selv fra Cold Meat Industry sin katalog.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Fikk tettet noen hull i samlingen min her:
(British Steel hadde jeg fra før men i dårlig forfatning)
► Show Spoiler

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: tir apr 19, 2022 7:09 am Fikk tettet noen hull i samlingen min her:
(British Steel hadde jeg fra før men i dårlig forfatning)
Kunne tenkt meg den Mayhem skiva, mens en gang i tid (ikke så langt tilbake), eide man Life is Killing Me, av Type O Negative. Ble vel kjøpt kun på grunn av ene låta (I dont wanna be no more) eller noe i den klagen, der Dan Fogel bød opp til "moro", men fengende sang, men kanskje en burde ha starta litt med tidligere utgivelser, fra nevnte band.

Den Priest skiva, er det ei nyere remaster, eller den fra 2001 (som ville til slutt forme bandlogen, om en samla opp alle, minus debuten og Sad Wings of Destiny)?

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Frank.N.Steen skrev: tir apr 19, 2022 3:42 pm
Elgen skrev: tir apr 19, 2022 7:09 am Fikk tettet noen hull i samlingen min her:
(British Steel hadde jeg fra før men i dårlig forfatning)
Kunne tenkt meg den Mayhem skiva, mens en gang i tid (ikke så langt tilbake), eide man Life is Killing Me, av Type O Negative. Ble vel kjøpt kun på grunn av ene låta (I dont wanna be no more) eller noe i den klagen, der Dan Fogel bød opp til "moro", men fengende sang, men kanskje en burde ha starta litt med tidligere utgivelser, fra nevnte band.

Den Priest skiva, er det ei nyere remaster, eller den fra 2001 (som ville til slutt forme bandlogen, om en samla opp alle, minus debuten og Sad Wings of Destiny)?
Er nok en nyere remaster av British Steel.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: tir apr 19, 2022 4:10 pm Er nok en nyere remaster av British Steel.
Er vel kanskje noe bedring i lyd, samt mer bonusspor inkludert vil jeg tippe. Men selv irriterer jeg meg over at Sad Wings ikke var med i 2001 remaster serien, og at en stadig ikke har fått tak Live! 88, slikt at en får endelig ferdiggjort bandlogen.
Gjenstår fortsatt noen plater i Iron Maiden samlingen, og for at Eddie skal være helt komplett, men kommer nok til sin rett, før eller senere.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Fikk nok en pakke i posten i dag (bestilte det sammen med British Steel-pakken)
► Show Spoiler

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Elgen skrev: lør apr 30, 2022 1:22 pm Fikk nok en pakke i posten i dag (bestilte det sammen med British Steel-pakken)
► Show Spoiler
Alice in Cains - Dirt - Kjøpte jeg faktisk i 1992 på CD. Har den fortsatt. Veldig bra.


Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

B.E. skrev: lør apr 30, 2022 1:38 pm
Elgen skrev: lør apr 30, 2022 1:22 pm Fikk nok en pakke i posten i dag (bestilte det sammen med British Steel-pakken)
► Show Spoiler
Alice in Cains - Dirt - Kjøpte jeg faktisk i 1992 på CD. Har den fortsatt. Veldig bra.

Jeg "slår" deg haha
Kjøpte Facelift på CD før Dirt kom ut (husker ikke helt når, men har fortsatt den CD-en
Hadde Dirt en kort periode men ble borte (stjålet på fest eler noe)

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Elgen skrev: lør apr 30, 2022 1:46 pm
B.E. skrev: lør apr 30, 2022 1:38 pm
Elgen skrev: lør apr 30, 2022 1:22 pm Fikk nok en pakke i posten i dag (bestilte det sammen med British Steel-pakken)
► Show Spoiler
Alice in Cains - Dirt - Kjøpte jeg faktisk i 1992 på CD. Har den fortsatt. Veldig bra.

Jeg "slår" deg haha
Kjøpte Facelift på CD før Dirt kom ut (husker ikke helt når, men har fortsatt den CD-en
Hadde Dirt en kort periode men ble borte (stjålet på fest eler noe)

Jeg var ikke på jakt etter noe spesielt når jeg kjøpte plata. Den havnet bare naturlig i platesamlinga mi :lol:

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Plata er jo en klassiker nå da, se den var du heldig med!

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Elgen skrev: lør apr 30, 2022 1:57 pm Plata er jo en klassiker nå da, se den var du heldig med!

Heldig og heldig fru blom? Det gikk faktisk mye i Soundgarden og Alice in Cains her ute på bondelandet, på garasjeloftet til gjengen :lol:


Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Blitt mye musikkinnkjøp siste tiden, ikke alt er gull, og det er en fullt klar over. Noen har en eid tidligere, men grunnet nostalgi, ble de med meg hjem, gang nummer to. Får se om de beholdes denne gang, men også noen absolutte perler, der har ligget og godgjort seg litt vel lenge på vil-ha-lista mi, men grunnet meget høye priser og utgåtte produkter, har de ikke vært så enkle å få tak i, før nå da.

(Alt er i CD format og mesteparten ble kjøpt brukt)

Studioalbum og samlere:

Stevie Wonder - Talking Book (1972)
Depeche Mode - The Singles: 81-85 (1998)
Depeche Mode - The Singles: 86/98 - (1998)
Paul Simon - Still Crazy After All These Years (1975)
Prince - Dirty Mind (1980)
Prince - Controversy (1981)
PJ Harvey - Let England Shake (2010)
Nick Cave and the Bad Seeds - Tender Prey (1988)
Queens of the Stone Age - Lullabies To Paralyze (2005)
AC/DC - Let There Be Rock (1977)
Linkin Park - Meteora (2003)
MC5 - Kick Out The Jams (1969)
Quireboys - A Bit of What You Fancy (1990)
Brian Wilson - Presents Smile (2004)
Mastodon - Leviathan (2004)
Mastodon - Blood Mountains (2006)
Herbie Hancock - Headhunters (1973)
Al Green - Call Me (1973)
Tom Waits - Bone Machine (1992)
Tom Waits - Real Gone (2004)
Elvis Costello - This Years Model (1978)
Def Leppard - On Through The Night (1980)
The Jesus Lizard - Goat (1991)
Sly and the Family Stone - There's a Riot Goin' On (1971)
Massive Attack - Mezzanine (1998)
Marillion - Script for a Jester's Tear (1983)
The Church - Gold Afternoon Fix (1990)
The Church - Priest = Aura (1992)
The Church - Heyday (1985)
The Church - Remote Luxury (1984)
Joy Division - Closer (1980)
Brand X - Unorthodox Behaviour (1976)
Thin Lizzy - Nightlife (1974)
Backstreet Girls - Boogie Till You Puke (1988)
Kraftwerk - The Mix (1991)

Filmmusikk:

Danny Elfman - Batman Returns Soundtrack (1992)
Various Artist - Death Wish 4 : The Crackdown/10 To Midnight/Murphy's Law/Tough Guys Don't Dance/X-Ray (2002)
Randy Edelman & Trevor Jones - The Last of the Mohicans Soundtrack (1992)
Ennio Morricone - Once Upon a Time in America Soundtrack (1984)
John Barry - Dances With Wolves Soundtrack (1990)
Giorgio Moroder - Midnight Express Soundtrack (1978)
James Horner - Commando (1985) Limited Edition Original Motion Picture Soundtrack (2005)
John Williams - The Accidental Tourist Soundtrack (1988)
Various Artist/Hans Zimmer - Black Rain Soundtrack (1989)
Goblin - Beyond the Darkness (2001)
Hardware (1990) - Original Movie Soundtrack

Man vet aldri hva en finner i ulike bruktsjapper eller loppemarked, og glad man tok noen ekstra runder, for ekstremt mye penger spart, og noen av skivene alene ville jo satt meg tilbake med langt mer, enn hva man betalte for alt til sammen.
Mest fornøyd med Commando, The Accidental Tourist, Hardware og Dances With Wolves soundtrackene, samt The Church skivene, der nylig hørte Heyday var en liten perle, som mulig vil stige mer, fremover.

Har forhåpentligvis mye god musikk i vente, selv om enkelte også vil sikkert gå kjapt ut igjen. Linkin Park måtte nesten inkluderes, da man hørt jo fortsatt litt på dem i tidlig 2003, før grungen og metalen overtok, men Hybrid Theory og Meteora var likevel en godkjent måte å bli mer interessert i litt "røffere" musikk, en trance, dance og techno, samt av de mange ulike nu-metal aktørene falt Linkin Park mest i smak, og ja, tviler på at gjenhøret vil imponere for mye, men til en tier, så tenkte jeg at det var verdt forsøket.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Hva synes du om Clown Core albumet?




Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Aldri hørt om, og akkurat nå har jeg nok ikke tid eller interesse (grunnet et tettpakka album gjennomgang skjema, de kommende ukene) til slikt klovneri ;). Men klart, skulle det vise seg å være av interesse, så skal en vel alltids klare å finne plass til den slags, ved senere anledning.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

"Greatest hits" CD-plater av Stage dolls og Ole Evenrude.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Fikk denne i posten nå (4 CD-er altså)

Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

I går kom samtlige av bestillingene fra Platekompen, minus ei OMD skive, som en håper vil ankomme senere i år.

Storkoste meg med In the Court of the Crimson King - King Crimson At 50 (2022) i går kveld, og definitivt et must for både fans av bandet, men også gode musikkdokumentarer, der denne kom meget tett oppom bandet. Rørende, sjarmerende og morsom, men unngår å havna i det klisjefylte, som dessverre mange slike dokumentarer ender i, men så er jo King Crimson kanskje ikke akkurat et helt "vanlig" band og mennesker å følge rundt i verden så nære, så ja, denne var en godt fornøyd med å endelig få tak i, og ble litt bekymra, ettersom på nettsiden sto det hele veien "Leveringsfrist 24-48 timer", som betyr rimelig kjapp avgang, men så begynte ting å bli litt frusterende, med "Produktet er ikke på lager" til ja, ubestemt tid osv, men hyggelig at mesteparten av musikken kom samtidig.

En ting som dessverre frustrerte, og umulig å vite på forhånd, var at den ellers stilige og elegante Roy Orbison - Monument 2-CD/1 DVD boksen, men mannens største hits og b-sider fra 1960-64, har ei veldig irriterende måte å holde på plass diskene, der er så trange/harde, (plasten altså) at det har oppstått bittesmå skader på alle platene, og frykter at det vil bli verre, for dæven, umulig å lirke dem løs ved skånsom måte, må jo nærmest bruke rå kraft. Av erfaring fra tidligere med lignende CD/DVD/Blu-ray holder på innsiden av coveret, så ja, kanskje vurdere å legge dem på ei plastikkmappe i ettertid.
Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Dagens lille fangst:
Bilde
Bilde
Bilde
Mest spent på Blue Oyster miniboksen, der innehar 5 album men var egentlig på utkikk etter 1981 skiva Fire of Origin, men hvorfor betale nesten samme sum, for kun 1 plate, når en kan like greit få 5 i stedet.
Rush og YMO ble mer impulsivt, men tenkte at når en først hadde dem innafor radaren, kunne jeg ikke la dem være igjen i hylla.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Dagens bruktfangst:
Bilde
Mest fornøyd med å finne ei nær ubesudlet utgave av filmmusikken fra Falling Down (1993), og var faktisk ikke klar over at den hadde fått ei utgave på CD format, før i dag.
Ellers glad man fant to meget snilt priset Johnny Cash skiver, ettersom en har vært innom flere av mannens best of og American Records siste ukene. Men blir for mye av og på, særlig noen småkjipe covers og lignende, men har tro på at disse platene skal være litt mer robuste.
Har også litt sans for Kylie Minoque, særlig fra midten av 90-tallet og rundt 1997-98, før denne retro disco greia hennes.
Flott dame, og passet inn i et mer rocka og vampete preg, men det solgte kanskje ikke like bra som hennes senere utgivelser.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Bilde

Den øverste er Dødheimsgard

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Frank.N.Steen skrev: tor mar 23, 2023 4:19 pm Dagens bruktfangst:
Bilde
Mest fornøyd med å finne ei nær ubesudlet utgave av filmmusikken fra Falling Down (1993), og var faktisk ikke klar over at den hadde fått ei utgave på CD format, før i dag.
Ellers glad man fant to meget snilt priset Johnny Cash skiver, ettersom en har vært innom flere av mannens best of og American Records siste ukene. Men blir for mye av og på, særlig noen småkjipe covers og lignende, men har tro på at disse platene skal være litt mer robuste.
Har også litt sans for Kylie Minoque, særlig fra midten av 90-tallet og rundt 1997-98, før denne retro disco greia hennes.
Flott dame, og passet inn i et mer rocka og vampete preg, men det solgte kanskje ikke like bra som hennes senere utgivelser.
Filmmusikken fraFalling Down? Fantastisk, det visste jeg ikke. Husker ikke en eneste tone fra filmen, men mange gode scener.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

FjodorDVD skrev: ons mar 29, 2023 7:55 pm Filmmusikken fraFalling Down? Fantastisk, det visste jeg ikke. Husker ikke en eneste tone fra filmen, men mange gode scener.
Soundtracket er vel i grunn ganske så oppstykka, mye variasjon og stemning, men når det virkelig treffer, så treffer det jævlig bra.
Favoritten vil alltids være det vakre men triste jazz-trumpet delen der ankommer flere steder uti filmen, men kanskje best benyttet når D-Fens (Douglas) treffer på en annen mann som også har ei rimelig dårlig dag, og havnet på kant med samfunnet, samt er kledt opp som Dilbert:

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»