Geosentrisk modell av jorden

Svar
Mehell

Re: Geosentrisk modell av jorden

Legg inn av Mehell »

Orlar skrev: ons okt 05, 2022 1:17 pm Kan dere ikke bare erkjenne at jorden er flat og stillestående. Jeg syns det er pinelig for dere som fortsatt er opp-ned spinnere. Jeg leverer beviser og indisier på rekke og rad. Dere har ikke motbeviser. Dere kan ikke bevise kurvaturen på jorda, og kan ikke bevise at jorda spinner rundt, og ikke at jorda går rundt sola i 100000 km/t. Jeg har fortsatt ikke fått et ekte bilde av hele jorda fra verdensrommet. Kun CGI bilder (Computer Generated Imagery).
Hvor godt utviklet var cgi i 1972?
Bildene av jorden er ikke cgi, men du har rett i at de har blitt freshet opp og slike ting. Det er fortsatt ekte bilder, og viser en helt ekte og ganske så rund jord.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Moist skrev: ons okt 05, 2022 8:18 am
Hvor dyp er jorda lurer jeg også på, det er så mange spørsmål jeg fortsatt sitter inne med!
...og jeg lurer på hvor lang den er...

Mvh

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: ons okt 05, 2022 9:30 am Michelle Thaller, jobber som NASA scientist - mange har sikkert sett henne på Tv. Følg med på "Psychosis meter" oppe i venstre hjørne. Artig video.
Er det månen vi ser til å begynne med? Den har jo nesten ikke kratre!

BE

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Mehell skrev: ons okt 05, 2022 1:26 pm
Orlar skrev: ons okt 05, 2022 1:17 pm Kan dere ikke bare erkjenne at jorden er flat og stillestående. Jeg syns det er pinelig for dere som fortsatt er opp-ned spinnere. Jeg leverer beviser og indisier på rekke og rad. Dere har ikke motbeviser. Dere kan ikke bevise kurvaturen på jorda, og kan ikke bevise at jorda spinner rundt, og ikke at jorda går rundt sola i 100000 km/t. Jeg har fortsatt ikke fått et ekte bilde av hele jorda fra verdensrommet. Kun CGI bilder (Computer Generated Imagery).
Hvor godt utviklet var cgi i 1972?
Bildene av jorden er ikke cgi, men du har rett i at de har blitt freshet opp og slike ting. Det er fortsatt ekte bilder, og viser en helt ekte og ganske så rund jord.

Sitter og fabulerer om flere hundre år gamle kart som visstnok skal være beviser, men mener bildet fra 72 er CGI.

Og som vanlig er med disse konspiskrullene så er alle bevis man presenterer for dem avfeid som fake, men de forventer at random YT-videoer skal anses som glassklare beviser.
Sist redigert av PapaSmurf den ons okt 05, 2022 1:49 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: tir okt 04, 2022 8:11 pm “Usually in science, if we’re off by a factor of 2 or a factor of 10, we call that horrible. We say, something’s wrong with the theory. We’re off by a factor of 10! However in cosmology, we’re off by a factor of 10 to the 120. That is 1 with a hundred and twenty zeros after it. This is the largest mismatch between theory and experiment in the history of science.” ~ Michio Kaku
Øy, Orlar! Jeg har en gammel globus her - og den beviser jo at jorda er rund! Beklager, du har tapt! Og det er riktig fordi jeg sier det. Vi trenger ikke andre bevis.

BE

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Se alle flya som flyr ut i verdensrommet. Og alle båtene som seiler utfor stupet!

Bilde

Bilde

Shine

Legg inn av Shine »

Orlar skrev: ons okt 05, 2022 1:17 pm Kan dere ikke bare erkjenne at jorden er flat og stillestående. Jeg syns det er pinelig for dere som fortsatt er opp-ned spinnere. Jeg leverer beviser og indisier på rekke og rad. Dere har ikke motbeviser. Dere kan ikke bevise kurvaturen på jorda, og kan ikke bevise at jorda spinner rundt, og ikke at jorda går rundt sola i 100000 km/t. Jeg har fortsatt ikke fått et ekte bilde av hele jorda fra verdensrommet. Kun CGI bilder (Computer Generated Imagery).
Du er like ved å overbevise oss nå. Særlig bildet av Nordpolen var nok en vekker for mange. Bildet av en lang korridor sa oss kanskje ikke like mye, heller ikke den 5 timer lange videoen.
Men hvis du kan vise noen bilder av glasskuppelen, eller filamentet, firmamentet e.l.
Kanskje også noen skisser av hvordan sola går opp og ned over jordskiva, og dette med årstider. Da setter du spikeren i kista for mange av oss,

SirJames

Legg inn av SirJames »

Moist skrev: ons okt 05, 2022 11:24 am
SirJames skrev: ons okt 05, 2022 10:17 am
Moist skrev: tir okt 04, 2022 9:21 pm Vi har jo ikke vært innom tektoniske plater og jordskjelv på pannekaka enda, hva er forklaringen på de?
Jordskjelv er enkelt å forklare, det holder at Erna tramper i gulvet.

Forøvrig synes jeg det er spennende at selveste Supermann er med på konspirasjonen. Såvidt meg bekjent er han den eneste jeg vet om som kan stoppe månens rotasjon. Jeg vet det, fordi han gjorde det med jorda for endel år siden, det ble til og med filmet. Men sikkert en fake film, for i den var jorda rund 🤔
Hva med tidevannet? Er det når Erna er ute på badetur?
:lol: :lol:

SirJames

Legg inn av SirJames »

Elgen skrev: ons okt 05, 2022 1:22 pm
Solvgutt1 skrev: ons okt 05, 2022 1:21 pm Dette er trolling og satire, sant?
Det det jo være
Alternativt er han sønnen til Komiske Ali.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: tir okt 04, 2022 8:11 pm “Usually in science, if we’re off by a factor of 2 or a factor of 10, we call that horrible. We say, something’s wrong with the theory. We’re off by a factor of 10! However in cosmology, we’re off by a factor of 10 to the 120. That is 1 with a hundred and twenty zeros after it. This is the largest mismatch between theory and experiment in the history of science.” ~ Michio Kaku
Orlar - hva ble det til med den soloppgangen i Japan og Europa? Eller Japan og Amerika?

Skjer den SAMTIDIG, eller?

Og pass nå endelig på at du ikke motsier deg sjøl.

BE

Brukeravatar
Zpiff
Innlegg: 663

Legg inn av Zpiff »

Orlar skrev: ons okt 05, 2022 1:17 pm Kan dere ikke bare erkjenne at jorden er flat og stillestående.

Hva hjelper en slik erkjennelse for/mot da?
Blir alle barna.. mette og fornøyde?
Blir været fint..?
Blir alle glade, lykkelige..?
- I det hele tatt, hva er årsaken til at du ønsker at alle skal erkjenne dette?
...
Hvis tilfelle alle vil få det bra(!) pga. en slik erkjennelse, så kan jeg erkjenne hva-som-helst, selv at all eksistens kun er i 2D, helt stillestående uten varians, og befinner seg i en gigantisk usynlig...
🧫

Ikke det nei, neivel da..

Orlar

Legg inn av Orlar »

BlackEagle skrev: ons okt 05, 2022 4:11 pm
Orlar skrev: tir okt 04, 2022 8:11 pm “Usually in science, if we’re off by a factor of 2 or a factor of 10, we call that horrible. We say, something’s wrong with the theory. We’re off by a factor of 10! However in cosmology, we’re off by a factor of 10 to the 120. That is 1 with a hundred and twenty zeros after it. This is the largest mismatch between theory and experiment in the history of science.” ~ Michio Kaku
Orlar - hva ble det til med den soloppgangen i Japan og Europa? Eller Japan og Amerika?

Skjer den SAMTIDIG, eller?

Og pass nå endelig på at du ikke motsier deg sjøl.

BE
Hva er det du røyker? Har du prøvd tørket rød fluesopp?

Brukeravatar
Zpiff
Innlegg: 663

Legg inn av Zpiff »

Orlar skrev: ons okt 05, 2022 5:04 pm
BlackEagle skrev: ons okt 05, 2022 4:11 pm
Orlar skrev: tir okt 04, 2022 8:11 pm “Usually in science, if we’re off by a factor of 2 or a factor of 10, we call that horrible. We say, something’s wrong with the theory. We’re off by a factor of 10! However in cosmology, we’re off by a factor of 10 to the 120. That is 1 with a hundred and twenty zeros after it. This is the largest mismatch between theory and experiment in the history of science.” ~ Michio Kaku
Orlar - hva ble det til med den soloppgangen i Japan og Europa? Eller Japan og Amerika?

Skjer den SAMTIDIG, eller?

Og pass nå endelig på at du ikke motsier deg sjøl.

BE
Hva er det du røyker? Har du prøvd tørket rød fluesopp?
Rød fluesopp eksisterer ikke, det er bare noe den globale verdenseliten har lurt deg til å tro.
I virkeligheten er den grønn og for reptiler, og heter derfor grønn reptilsopp.
Så du har blitt lurt!
Bruk et trippelt lag med folie i foliehatten, så slipper du slike pinligheter for fremtiden.
Det er bare å erkjenne disse fakta -umiddelbart, så blir alt så meget bedre..!
😊

Orlar

Legg inn av Orlar »

Her er en film om firmamentet


Orlar

Legg inn av Orlar »

Høyden på firmamentet er ca. 120km. Det reflekterer trolig radiobølger! Kanskje derfor vi får inn parabolen! Lyden fra torden reflekteres mulig som et ekko. Raketter som skytes opp av NASA, og andre offentlige romorganisasjoner flater ut og lander i havet. Det vises i den videoen. Det er helt utrulig at de har klart å skjule dette for oss. Vi lever i en rar verden for å si det mildt.

Orlar

Legg inn av Orlar »

God is above us in heaven, watching over man. (Job 22:12; Ecclesiastes 24:5; Psalms 14:2 & 33:13) God states that “heaven is my throne.” (Acts 7:49) But Satan has used “science falsely so called” to remove God in the minds of men from his throne and replace the glorious abode of God with a dark and hostile empty vacuum, full of deadly x-rays, gamma rays, and cosmic rays.

NASA implants in the minds of men that the heaven of the Bible is a myth and there is no God.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2831

Legg inn av bønna1/2 »

Gud ............................................... bedre.

Cabal

Legg inn av Cabal »

Nå må dere slutte å mate trollene. Det er jo bare tull, det er ingen som er så fullstendig tilbakestående at de tror på slikt, spesielt om de klarer å forme nogenlunde forståelige setninger. Det er jo bare en merkelig form for oppmerksomhet de er ute etter. Troll.

Luna_mendax

Legg inn av Luna_mendax »

Cabal skrev: ons okt 05, 2022 10:01 pm det er ingen som er så fullstendig tilbakestående at de tror på slikt
Har du hørt om Christian Paaske?
https://video.tvvest.no/christian-paask ... en-er-flat

Moist

Legg inn av Moist »

Orlar skrev: ons okt 05, 2022 11:36 am NASA falsk måne landing forklart på 20 sekund

https://www.snopes.com/fact-check/moon-truth/

http://web.archive.org/web/200306101811 ... m/full.htm

Dette gikk da skaperen av videoen ut og sa var en spøk :roll:

Mehell

Legg inn av Mehell »

Moist skrev: ons okt 05, 2022 11:05 pm
Orlar skrev: ons okt 05, 2022 11:36 am NASA falsk måne landing forklart på 20 sekund
► Show Spoiler
Dette gikk da skaperen av videoen ut og sa var en spøk :roll:
Hysj...
Dette er jo et av de beste bevisene de har, så du må ikke prøve å ødelegge det.
Men litt artig i grunn. De ekte bildene vi ser er i følge dem fake, mens det som faktisk er fake og laget for å trolle er i følge dem ekte.
Ikke lett å gjøre alle fornøyde.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Luna_mendax skrev: ons okt 05, 2022 10:04 pm
Cabal skrev: ons okt 05, 2022 10:01 pm det er ingen som er så fullstendig tilbakestående at de tror på slikt
Har du hørt om Christian Paaske?
https://video.tvvest.no/christian-paask ... en-er-flat
Jeg har hørt om Paaske. Han er flatjordfrelst og hjernevaska, men innrømmer at han ikke lever i virkelighetens verden.
Sist redigert av B.E. den ons okt 05, 2022 11:32 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: ons okt 05, 2022 5:04 pm
BlackEagle skrev: ons okt 05, 2022 4:11 pm
Orlar skrev: tir okt 04, 2022 8:11 pm “Usually in science, if we’re off by a factor of 2 or a factor of 10, we call that horrible. We say, something’s wrong with the theory. We’re off by a factor of 10! However in cosmology, we’re off by a factor of 10 to the 120. That is 1 with a hundred and twenty zeros after it. This is the largest mismatch between theory and experiment in the history of science.” ~ Michio Kaku
Orlar - hva ble det til med den soloppgangen i Japan og Europa? Eller Japan og Amerika?

Skjer den SAMTIDIG, eller?

Og pass nå endelig på at du ikke motsier deg sjøl.

BE
Hva er det du røyker? Har du prøvd tørket rød fluesopp?
Nei, ikke ennå. Og jeg røyker Prince.

Nå har jeg svart på BEGGE dine spørsmå (100%, for å være eksakt). Hva med at du svarer på noen av mine?

F. eks.: HVA BLE DET TIL MED SOLOPPGANGEN?

BE

Orlar

Legg inn av Orlar »

Luna_mendax skrev: ons okt 05, 2022 10:04 pm
Cabal skrev: ons okt 05, 2022 10:01 pm det er ingen som er så fullstendig tilbakestående at de tror på slikt
Har du hørt om Christian Paaske?
https://video.tvvest.no/christian-paask ... en-er-flat
Det var et interessant intervju. I dag er det mer informasjon og beviser om flat og stillestående jord. Han kom med et bra bevis på slutten der om kvinnen på et fly som måtte føde. Jeg har vært borti den historien selv. Han sku ha nevt skyene i starten. At vi kan se skyer bevege seg alle retninger. Det går ikke ann hvis jorda roterer med hele atmosfæren på slep etter seg. Logisk.

Orlar

Legg inn av Orlar »

Moist skrev: ons okt 05, 2022 11:05 pm
Orlar skrev: ons okt 05, 2022 11:36 am NASA falsk måne landing forklart på 20 sekund

https://www.snopes.com/fact-check/moon-truth/

http://web.archive.org/web/200306101811 ... m/full.htm

Dette gikk da skaperen av videoen ut og sa var en spøk :roll:
Det har ingen betydning. NASA er en komiserie.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: ons okt 05, 2022 6:06 pm Her er en film om firmamentet
"...shall ERR concerning them..."

Hva i huleste betyr "ERR"?

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: ons okt 05, 2022 11:30 pm
Luna_mendax skrev: ons okt 05, 2022 10:04 pm
Cabal skrev: ons okt 05, 2022 10:01 pm det er ingen som er så fullstendig tilbakestående at de tror på slikt
Har du hørt om Christian Paaske?
https://video.tvvest.no/christian-paask ... en-er-flat
Det var et interessant intervju. I dag er det mer informasjon og beviser om flat og stillestående jord. Han kom med et bra bevis på slutten der om kvinnen på et fly som måtte føde. Jeg har vært borti den historien selv. Han sku ha nevt skyene i starten. At vi kan se skyer bevege seg alle retninger. Det går ikke ann hvis jorda roterer med hele atmosfæren på slep etter seg. Logisk.
Aha. Så hvis du har med deg ei flaske med vann i bilen, så er det ingen vannmolekyler som finner seg et annet sete underveis?

Nei, jeg tror ikke at du svarer på det spørsmålet.
Ikke på det, heller.

BE

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Ganske surrealistisk at man faktisk diskuterer dette i 2022…

Orlar

Legg inn av Orlar »

BlackEagle skrev: ons okt 05, 2022 11:38 pm Aha. Så hvis du har med deg ei flaske med vann i bilen, så er det ingen vannmolekyler som finner seg et annet sete underveis?

Nei, jeg tror ikke at du svarer på det spørsmålet.
Ikke på det, heller.

BE
Kan ikke du heller berike oss med din kunnskap om nisseballen til Nasa. Forklare oss kurvaturen, jorda spinner rundt, og suser rundt sola 32 ganger raskere enn ei gæverkule. Så må du gjerne komme med en kilde til anerkjent tidskrift.

Soloppgangen. Du ser jo selv med dine egne øyne at sola er mindre og blir større når den kommer mot deg. Så skal vi tru på at Sola er 150 millioner km unna oss. Er du helt kokko lakris i knotten!?

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Orlar skrev: ons okt 05, 2022 11:30 pm Det var et interessant intervju. I dag er det mer informasjon og beviser om flat og stillestående jord. Han kom med et bra bevis på slutten der om kvinnen på et fly som måtte føde. Jeg har vært borti den historien selv. Han sku ha nevt skyene i starten. At vi kan se skyer bevege seg alle retninger. Det går ikke ann hvis jorda roterer med hele atmosfæren på slep etter seg. Logisk.
Der må være friksjon for at noe skal slepe etter noe annet.


Men ute i verdensrommet er det like mye vakuum som i hodet ditt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Teknologi & Vitenskap»