Geosentrisk modell av jorden

Svar
Brukeravatar
NiGoZeroIchi
Innlegg: 422

Re: Geosentrisk modell av jorden

Legg inn av NiGoZeroIchi »

Shine skrev: man okt 24, 2022 7:54 pm Kanske orlar vil ta fram kikkerten og titte på formørkelsen imorgen?
... selv om det er en tulletråd, er det kanskje greit å si fra: Ikke se direkte (eller gjennom en kikkert) på sola under solformørkelsen uten tilstrekkelig beskyttelse av øynene! Solformørkelsesbriller eller tilsvarende er nødvendig. Dersom man ikke har slikt tilgjengelig, kan man forsøke å projisere spetakkelet - f.eks. kan man lage en enkel camera obscura-lignende løsning i papp...

Moist

Legg inn av Moist »

NiGoZeroIchi skrev: man okt 24, 2022 8:17 pm
Shine skrev: man okt 24, 2022 7:54 pm Kanske orlar vil ta fram kikkerten og titte på formørkelsen imorgen?
... selv om det er en tulletråd, er det kanskje greit å si fra: Ikke se direkte (eller gjennom en kikkert) på sola under solformørkelsen uten tilstrekkelig beskyttelse av øynene! Solformørkelsesbriller eller tilsvarende er nødvendig. Dersom man ikke har slikt tilgjengelig, kan man forsøke å projisere spetakkelet - f.eks. kan man lage en enkel camera obscura-lignende løsning i papp...
Orlar kan gjerne få se direkte på solformørkelsen, det er jo tross alt bare en løgn NASA serverer oss.

Orlar

Legg inn av Orlar »

NASA - Just Fake It!!

Jeg skal se på den delvise solformørkelsen. Sola er en holografisk projeksjon. Kald fusjon.
Vi lever i en slags skapt simulert verden. Alt er frekvenser. Vi opplever det som en fysisk verden.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Orlar skrev: tir okt 25, 2022 9:23 am NASA - Just Fake It!!

Jeg skal se på den delvise solformørkelsen. Sola er en holografisk projeksjon. Kald fusjon.
Vi lever i en slags skapt simulert verden. Alt er frekvenser. Vi opplever det som en fysisk verden.
'hvor leser du dette, og ikke minst, hvorfor kjøper du dette?
Solen er et fata morgana? Merkelig hvordan kald fusjon varmer KLODEN da.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: tir okt 25, 2022 9:23 am NASA - Just Fake It!!

Jeg skal se på den delvise solformørkelsen. Sola er en holografisk projeksjon. Kald fusjon.
Vi lever i en slags skapt simulert verden. Alt er frekvenser. Vi opplever det som en fysisk verden.
Ah - at "Alt er frekvenser" forklarer jo det meste. Men du er kanskje litt i utakt med de frekvensene, kanskje, slik at dét er årsaken til at du ikke skjønner noe?

BE

Orlar

Legg inn av Orlar »

Jeg så den delvise solformørkelsen i dag. Det var litt skyer foran som dimmet sola litt. Det var spesiellt. Noen ganger kan man se både sola og månen på himmelen samtidig. Jeg vet hvordan det ser ut. Jeg så ikke månen. Jeg tror ikke det er månen som lager solformørkelsen. Jeg fant en interessant video. I den videoen er ikke månen 300-400 tusen km unna oss. Da hadde vi ikke sett noe "kratere". Den ser litt sånn holografisk ut spørr du meg. Litt sånn gjennomsiktig. Månen er et plasmafenomen. Avgir et kaldt lys.

"The video is shot inside the Arctic Circle right between the border of Canada, Alaska and Russia. It lasts only a few seconds, but it is worth admiring the spectacular view. This phenomenon can be seen for 36 seconds only once a year. "

Ser merkelig ut. Nesten så jeg lurer om det er en ekte video.


Henningsen

Legg inn av Henningsen »

"For i bakvendtland
der kan alt gå an
Der er de like tullete og rare alle mann..."

Der er nemlig jorda flat, og varmen kald. Fakta er løgn og vitenskap fake...
Velkommen til Orlars gale verden

Orlar

Legg inn av Orlar »

Henningsen skrev: tir okt 25, 2022 2:10 pm "For i bakvendtland
der kan alt gå an
Der er de like tullete og rare alle mann..."

Der er nemlig jorda flat, og varmen kald. Fakta er løgn og vitenskap fake...
Velkommen til Orlars gale verden
Ja, det er mye som er opp ned. Og motsatt av det vi har lært å tru på.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Orlar skrev: tir okt 25, 2022 2:21 pm
Henningsen skrev: tir okt 25, 2022 2:10 pm "For i bakvendtland
der kan alt gå an
Der er de like tullete og rare alle mann..."

Der er nemlig jorda flat, og varmen kald. Fakta er løgn og vitenskap fake...
Velkommen til Orlars gale verden
Ja, det er mye som er opp ned. Og motsatt av det vi har lært å tru på.
Godt pannekakejorda di ikke er opp ned da, for da hadde vi jo bare falt rett av.

Minner litt om larsons gale verden dette, bare på en tragikomisk måte

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Henningsen skrev: tir okt 25, 2022 2:33 pm
Orlar skrev: tir okt 25, 2022 2:21 pm
Henningsen skrev: tir okt 25, 2022 2:10 pm "For i bakvendtland
der kan alt gå an
Der er de like tullete og rare alle mann..."

Der er nemlig jorda flat, og varmen kald. Fakta er løgn og vitenskap fake...
Velkommen til Orlars gale verden
Ja, det er mye som er opp ned. Og motsatt av det vi har lært å tru på.
Godt pannekakejorda di ikke er opp ned da, for da hadde vi jo bare falt rett av.

Minner litt om larsons gale verden dette, bare på en tragikomisk måte
Det er vel bare å le av det tenker jeg

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Solformørkelse er vel ganske greit i Orlars flate verden? Da er det bare sveitserosten som kommer foran lyspæra på himmelen.


Men det er måneformørkelse som er spesielt. Da kommer den flate jorda mellom solen og månen, og kaster en lang flat skygge over månen :D


Bilde

Orlar

Legg inn av Orlar »

Ikke mat trollene!!
I denne vidoen kan du se solformørkelse fra lufta. Spol litt frem. Andre ukjente objekter som vises nært sola!


Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: tir okt 25, 2022 3:13 pm Ikke mat trollene!!
I denne vidoen kan du se solformørkelse fra lufta. Spol litt frem. Andre ukjente objekter som vises nært sola!
Menmenmenmen... både B. E. og BE lurer på åssen det er med MÅNEformørkelse - kan du ikke være så inderlig snill å forklare det for oss uvitende nek?

Pliiis?

BE

Moist

Legg inn av Moist »

Orlar skrev: tir okt 25, 2022 1:59 pm Jeg så den delvise solformørkelsen i dag. Det var litt skyer foran som dimmet sola litt. Det var spesiellt. Noen ganger kan man se både sola og månen på himmelen samtidig. Jeg vet hvordan det ser ut. Jeg så ikke månen. Jeg tror ikke det er månen som lager solformørkelsen. Jeg fant en interessant video. I den videoen er ikke månen 300-400 tusen km unna oss. Da hadde vi ikke sett noe "kratere". Den ser litt sånn holografisk ut spørr du meg. Litt sånn gjennomsiktig. Månen er et plasmafenomen. Avgir et kaldt lys.

"The video is shot inside the Arctic Circle right between the border of Canada, Alaska and Russia. It lasts only a few seconds, but it is worth admiring the spectacular view. This phenomenon can be seen for 36 seconds only once a year. "

Ser merkelig ut. Nesten så jeg lurer om det er en ekte video.

Hallo, vi kan jo SE fotspor på månen med ZOOM!



Bare sånn forøvrig så kan du få linken til orginalvideoen du linket. Som såklart er datagenerert. Av samme person fra TikTok videoen.


Orlar

Legg inn av Orlar »

@Moist Det er bra. Takk. Det er fint å få luket bort ting som ikke er ekte/datagenerert.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: ons okt 26, 2022 12:21 am @Moist Det er bra. Takk. Det er fint å få luket bort ting som ikke er ekte/datagenerert.
Åssen ble det med måneformørkelsene, Orlar?

BE

William_S

Legg inn av William_S »

Flatearthere er jo dumme evt hører hjemme i psykiratrien.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Ble henvist hit fra Covid-tråden. Jeg setter pris på det. Interresant.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Centrist skrev: fre okt 28, 2022 3:42 pm Ble henvist hit fra Covid-tråden. Jeg setter pris på det. Interresant.
Enjoy

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2828

Legg inn av bønna1/2 »

Er det noe nytt her? Har noen funnet ytterkanten(e) på jorda? Ingen nettaviser som har oppdatert info ser jeg.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Centrist skrev: fre okt 28, 2022 3:42 pm Ble henvist hit fra Covid-tråden. Jeg setter pris på det. Interresant.
Velkommen til Orlar's gale verden! :lol:

SirJames

Legg inn av SirJames »

bønna1/2 skrev: fre okt 28, 2022 5:24 pm Er det noe nytt her? Har noen funnet ytterkanten(e) på jorda? Ingen nettaviser som har oppdatert info ser jeg.
Jeg står på kanten nå. Prater litt med en australier som står på undersiden.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2828

Legg inn av bønna1/2 »

SirJames skrev: fre okt 28, 2022 5:33 pm
bønna1/2 skrev: fre okt 28, 2022 5:24 pm Er det noe nytt her? Har noen funnet ytterkantenan sa (e) på jorda? Ingen nettaviser som har oppdatert info ser jeg.
Jeg står på kanten nå. Prater litt med en australier som står på undersiden.
Hæh? Kineser vel? Var i alle fall det man sa før i tiden😳

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

bønna1/2 skrev: fre okt 28, 2022 5:58 pm
SirJames skrev: fre okt 28, 2022 5:33 pm
bønna1/2 skrev: fre okt 28, 2022 5:24 pm Er det noe nytt her? Har noen funnet ytterkantenan sa (e) på jorda? Ingen nettaviser som har oppdatert info ser jeg.
Jeg står på kanten nå. Prater litt med en australier som står på undersiden.
Hæh? Kineser vel? Var i alle fall det man sa før i tiden😳
Vel, det blir uansett nedover fra der Orlar står. Eller nedtur, om man vil...

Mvh

BE

SirJames

Legg inn av SirJames »

bønna1/2 skrev: fre okt 28, 2022 5:58 pm
SirJames skrev: fre okt 28, 2022 5:33 pm
bønna1/2 skrev: fre okt 28, 2022 5:24 pm Er det noe nytt her? Har noen funnet ytterkantenan sa (e) på jorda? Ingen nettaviser som har oppdatert info ser jeg.
Jeg står på kanten nå. Prater litt med en australier som står på undersiden.
Hæh? Kineser vel? Var i alle fall det man sa før i tiden😳
Mulig det er en kineser som prater australsk bare for å forvirre meg

virrvarr
Innlegg: 445

Legg inn av virrvarr »

SirJames skrev: fre okt 28, 2022 5:33 pm
bønna1/2 skrev: fre okt 28, 2022 5:24 pm Er det noe nytt her? Har noen funnet ytterkanten(e) på jorda? Ingen nettaviser som har oppdatert info ser jeg.
Jeg står på kanten nå. Prater litt med en australier som står på undersiden.
Ahhh, det gir de gamle fortellingene om underjordiske en forklaring. Australere, hvorfor har vi ikke tenkt på det før.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2828

Legg inn av bønna1/2 »

SirJames skrev: fre okt 28, 2022 7:36 pm
bønna1/2 skrev: fre okt 28, 2022 5:58 pm
SirJames skrev: fre okt 28, 2022 5:33 pm

Jeg står på kanten nå. Prater litt med en australier som står på undersiden.
Hæh? Kineser vel? Var i alle fall det man sa før i tiden😳
Mulig det er en kineser som prater australsk bare for å forvirre meg
Om han sier: «Haii, may neiiim is Ollaaar», så bør du skjønne tegninga. 😬

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2828

Legg inn av bønna1/2 »

BlackEagle skrev: fre okt 28, 2022 6:28 pm
bønna1/2 skrev: fre okt 28, 2022 5:58 pm
SirJames skrev: fre okt 28, 2022 5:33 pm

Jeg står på kanten nå. Prater litt med en australier som står på undersiden.
Hæh? Kineser vel? Var i alle fall det man sa før i tiden😳
Vel, det blir uansett nedover fra der Orlar står. Eller nedtur, om man vil...

Mvh

BE
Nedtur.

Mvh

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

BlackEagle skrev: fre okt 28, 2022 6:28 pm
bønna1/2 skrev: fre okt 28, 2022 5:58 pm
SirJames skrev: fre okt 28, 2022 5:33 pm

Jeg står på kanten nå. Prater litt med en australier som står på undersiden.
Hæh? Kineser vel? Var i alle fall det man sa før i tiden😳
Vel, det blir uansett nedover fra der Orlar står. Eller nedtur, om man vil...

Mvh

BE
Sånn teoretisk sett så er nok australier riktig. Det kalles jo "down under" av en grunn ;)

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

For dem som lurer så havner man i havet sør for New Zealand om man driller seg rett ned gjennom jorden fra Norge. Det er ikke så veldig langt fra Australia om man bor i sør, men på Svalbard havner man i Antarktis.

For å havne i Kina måtte man faktisk gravd rett ned fra Sør-Amerika et sted. Langt ned, og gjennom jordens kjerne som er omlag 5200 grader varm. Men ingen har faktisk målt temperaturen :D
► Show Spoiler
Her kan man grave fra hvor man ønsker på klode og se hvor man popper opp: https://www.antipodesmap.com/

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Teknologi & Vitenskap»