Geosentrisk modell av jorden

Svar
Orlar

Geosentrisk modell av jorden

Legg inn av Orlar »

Hei, jeg har alltid vært fasinert av universet. Det ukjente og litt mystiske. Etterhvert stiller man seg spørsmål. Hva er det slags verden vi lever i, eller lever inni!?

Det finnes mange vitenskaplige bevis, og flere hundre indisier på at jorda, bortsett fra fjell og havdyp, er flat. I sum er dette nok til å foreta en sikker konklusjon. Det er foretatt målinger med radar og lasere på svært lange avstander som viser at havet er flatt. Havet finner sitt nivå. Det er en egen lov! Bøyer seg ikke rundt en ball. Det er egentlig nok bevis i seg selv. Bare det.

NASA har ikke ett eneste ekte originalt bilde av hele jordkloden!

Stjernebilder, polaris osv. Vi ser det samme på himmelen som våre forfedre tusenvis av år tilbake i tid. Dette selv om jorda roterer 1600 km/t ved ekvator (bryter lydmuren!), går rundt sola i hundre tusen km/t, samtidig som sola og galaksen suser av gårde i "trillioner" av km i timen. Rotere rundt senter av galaksen. Ingen avvik på stjernehimmelen!

De sier atmosfæren roterer med jorda. Fast stoff og gasser roterer ikke i samme hastighet. Skyene drar hit og dit samtidig. Skyene beveger seg relativt fritt med vinden alle veier. Hvis du reiser med fly fra Paris til New york. Det tar vel ca. 8t. Jorda roterer la oss si 1500 km/t. Det tar like lang tid å tilbake!

Forskere har ikke funnet bevis for at jorda beveger seg. Det er minst 5-6 kjente vitenskaplige eksperimenter gjennom historien som beviser at jorda er i ro.

Universet er sannsynligvis et elektromagnetisk univers. Og vi er mulig inni et magnet felt (Toroide). Det kan bl.a. forklare hvordan sola beveger seg i en flat jord modell. Det er noe det jobbes med. Man har kartlagt bevegelser til sola på flere steder, verdensdeler. Og funnet sammenheng med en sånn magnetisk Toroide modell.

Det er minst 1/3 av befolkningen i Amerika som enten tror, eller vet jorden er flat. Det er millioner som er våken. Som ser gjennom løgner, og fake news på TV. Jeg håper flere skal våkne, og se sannheten. I det minste begynne å søke etter sannheten. Nå er mye av internet og sosiale medier delvis sensurert. Men det er fortsatt mulig å finne god informasjon.

Vi lever på gigantiske løgner.

NASA på hebraisk betyr "to deceive". På toppen av det har de lagt inn tungen av en slange i logoen sin. Er det normalt. Hvem gjør noe sånt. FN, WHO med flere har flat jord kartet i logoen sin. Er dette noe vekker i det hele tatt?

Vil du fortsatt være en "opp-ned spinner" som tror på en julenisse ball? :)

Jack

Legg inn av Jack »

Er dette satire eller er du seriøs?

Stort sett alt av det du presenterer er i beste fall løgn.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg har ventet på en flat earther her inne. Det er så artig å se «argumentene».

Jeg gidder ikke irritere meg over dem, men jeg ler desto mer av de teoriene de presenterer.

Savner han fra VGD som mente det var masse beviser for Bigfoot også. Både DNA og videoer :)

Men akkurat dette med flat jord finner jeg ekstra morsomt. Siden det ikke er en eneste grunn at at noen skal holde det skjult for oss om det hadde vært slik at jorda var en pannekake. Alle lands myndigheter er enige om å holde sannheten om at Sydpolen omkranser jorden hemmelig. Uten å ha noe å vinne på det. De bare gjør det. På VGD var det en som mente det var en internasjonal hærstyrke som holdt til på Sydpolen (eller burde jeg si Rundpolen?) som hindret folk i å nå kanten for å se sannheten med egne øyne 😂

Alle som sender opp satellitter holder oss også for narr.

Alle som har vært oppe i verdensrommet holder oss for narr. De har jo selvsagt aldri forlatt jordoverflaten.

Det må være en konspirasjon så enorm og omfattende at det knapt er mulig å forestille seg ressursene som brukes for å kue oss idioter som tror på ekte vitenskap og ikke sprø forskere og random folk på nett som skal misjonere denne galskapen.


Klassisk konspiskrullsnakk om logoer som skal hinte til sannheten er i allefall gøy. Ormetunge i NASAs logo og FNs logo som skal fortelle sannheten om verdenskartet…

Mon tro hva det betyr at Chicago Bulls logo snudd opp ned ser ut som en robot som tar en krabbe i doggy style.

Bilde



Men som sagt. Jeg gleder meg til å følge denne tråden. Popcorn er innkjøpt.

Brukeravatar
Zpiff
Innlegg: 663

Legg inn av Zpiff »

Orlar skrev: tir sep 20, 2022 4:31 pm NASA har ikke ett eneste ekte originalt bilde av hele jordkloden!
&
Forskere har ikke funnet bevis for at jorda beveger seg.
Hadde "who/what-ever" hatt étt éneste bilde (med f.eks. en eksponeringstid på et brøkdels sekund) som viste hele jordens overflate (skjønner ikke hvorfor du skriver 'klode' da du jo 'tilsynelatende' fornekter at jorden er en klode¿), så hadde jo det kunne bevist at jorden var/er "flat" (flat- som i betydningen av ei feit klumpete lompe).
Klart, om en kunne tatt ett bilde (film?) med lang eksponeringstid, så ville det kunne vist "hele" jordklodens overflate (hvis skyfritt😎), dog virker ikke det som et krav (eller noe av relevans) med ref. til argumentene her.
Men tja.., i selvmotsigelsenes verden går jo allting an.. 🙄

Hva angår bevegelse, vel.. -all eksistens beveger seg -ditto endrer seg (altså mht. posisjon, vekselvirkninger..), så hvilke begrunnelser/argument har du da for at jorden (altså "skiven" Tellus😁), er et (statisk/invariant) unntak i så måte?

Zpiff
Med et aldri så lite forbehold om at TS-innlegget er ment som sarkastisk pølsevev i lompe med ubestemmelig tilbehør(?).

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Legg inn av bønna1/2 »

Siden jorda er flat. Når kommer en eller flere til ytterkanten(e)? Eller er klodens areal uendelig?

Svar utbedes.

Mvh

Orlar

Legg inn av Orlar »

PapaSmurf er du en sånn halvproff nettroll som skal forsvare Globe-alistene? Er det ikke en eneste grunn til å holde det skjult! Hmm. Hva med ekstra land? Jordflaten er del av en større flate. Globusen kan du se litt på som en beholder av kjent land.

Det er en del psudovitenskap inni den vitenskapen du viser til. Trylling med tall og statistikk. Det tas forbehold om mye, og man legger frem fancy figurer og presentasjoner. Da ser det bra ut. Da må det jo være sant. Ikkesant.

Jeg håper på god og saklig diskusjon. Dette er jo standard latterliggjøring. Får vi se om det dukker opp flere som støtter flat jord.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Dette er god satire, treffer på mye og er ganske godt skrevet.

Du kommer med mye morsomt pølsevev, men jeg er mest interessert i hvordan man skiller mellom de i USA som «vet» at jorden er flat og de som bare tror det?

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Hvordan kan du forvente en god og saklig diskusjon på noe alle andre ser på som ren trolling for å stå i noe sprøyt som dette?

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: tir sep 20, 2022 4:31 pm
Det finnes mange vitenskaplige bevis, og flere hundre indisier på at jorda, bortsett fra fjell og havdyp, er flat.
Fint.

Nevn ETT.

Mvh

BE
ikke-religiøs

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Orlar skrev: tir sep 20, 2022 5:15 pm PapaSmurf er du en sånn halvproff nettroll som skal forsvare Globe-alistene? Er det ikke en eneste grunn til å holde det skjult! Hmm. Hva med ekstra land? Jordflaten er del av en større flate. Globusen kan du se litt på som en beholder av kjent land.

Det er en del psudovitenskap inni den vitenskapen du viser til. Trylling med tall og statistikk. Det tas forbehold om mye, og man legger frem fancy figurer og presentasjoner. Da ser det bra ut. Da må det jo være sant. Ikkesant.

Jeg håper på god og saklig diskusjon. Dette er jo standard latterliggjøring. Får vi se om det dukker opp flere som støtter flat jord.
Jeg er en stolt Globelist
Sist redigert av PapaSmurf den tir sep 20, 2022 5:56 pm, redigert 1 gang totalt.

Ljot

Legg inn av Ljot »

@Orlar hvilket punkt på en flat jord definerer sentrum og hva definerer periferien/ytterkanten? Og hvor tykk vil man tro denne jordskiven er?

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: tir sep 20, 2022 4:31 pm
Det er foretatt målinger med radar og lasere på svært lange avstander som viser at havet er flatt. Havet finner sitt nivå.
(fra ditt åpningsinnlegg)

Så dersom du står helt ute ved kysten ved Lisboa i Portugal med en sterk nok kikkert, så kan du se New York?

Dæven salte. Vi som har (hadde) både Hubble og James Webb, og likevel er det ingen jeg kjenner til som har semaforert mellom Lisboa og New York...

Mvh

BE
nærsynt; uten kikkert

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Orlar skrev: tir sep 20, 2022 4:31 pm Det finnes mange vitenskaplige bevis, og flere hundre indisier på at jorda, bortsett fra fjell og havdyp, er flat.
Nei.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Bruker dere smør på jordskiven?

Brukeravatar
Xpoolman
Innlegg: 1252

Legg inn av Xpoolman »

Orlar skrev: tir sep 20, 2022 4:31 pm Hei, jeg har alltid vært fasinert av universet. Det ukjente og litt mystiske. Etterhvert stiller man seg spørsmål. Hva er det slags verden vi lever i, eller lever inni!?

Det finnes mange vitenskaplige bevis, og flere hundre indisier på at jorda, bortsett fra fjell og havdyp, er flat. I sum er dette nok til å foreta en sikker konklusjon. Det er foretatt målinger med radar og lasere på svært lange avstander som viser at havet er flatt. Havet finner sitt nivå. Det er en egen lov! Bøyer seg ikke rundt en ball. Det er egentlig nok bevis i seg selv. Bare det.

NASA har ikke ett eneste ekte originalt bilde av hele jordkloden!

Stjernebilder, polaris osv. Vi ser det samme på himmelen som våre forfedre tusenvis av år tilbake i tid. Dette selv om jorda roterer 1600 km/t ved ekvator (bryter lydmuren!), går rundt sola i hundre tusen km/t, samtidig som sola og galaksen suser av gårde i "trillioner" av km i timen. Rotere rundt senter av galaksen. Ingen avvik på stjernehimmelen!

De sier atmosfæren roterer med jorda. Fast stoff og gasser roterer ikke i samme hastighet. Skyene drar hit og dit samtidig. Skyene beveger seg relativt fritt med vinden alle veier. Hvis du reiser med fly fra Paris til New york. Det tar vel ca. 8t. Jorda roterer la oss si 1500 km/t. Det tar like lang tid å tilbake!

Forskere har ikke funnet bevis for at jorda beveger seg. Det er minst 5-6 kjente vitenskaplige eksperimenter gjennom historien som beviser at jorda er i ro.

Universet er sannsynligvis et elektromagnetisk univers. Og vi er mulig inni et magnet felt (Toroide). Det kan bl.a. forklare hvordan sola beveger seg i en flat jord modell. Det er noe det jobbes med. Man har kartlagt bevegelser til sola på flere steder, verdensdeler. Og funnet sammenheng med en sånn magnetisk Toroide modell.

Det er minst 1/3 av befolkningen i Amerika som enten tror, eller vet jorden er flat. Det er millioner som er våken. Som ser gjennom løgner, og fake news på TV. Jeg håper flere skal våkne, og se sannheten. I det minste begynne å søke etter sannheten. Nå er mye av internet og sosiale medier delvis sensurert. Men det er fortsatt mulig å finne god informasjon.

Vi lever på gigantiske løgner.

NASA på hebraisk betyr "to deceive". På toppen av det har de lagt inn tungen av en slange i logoen sin. Er det normalt. Hvem gjør noe sånt. FN, WHO med flere har flat jord kartet i logoen sin. Er dette noe vekker i det hele tatt?

Vil du fortsatt være en "opp-ned spinner" som tror på en julenisse ball? :)
Oj :o
Vi skulle absolutt hatt et "Dagens innlegg" her inne.
Dette ville tatt kaka :lol:

Luna_mendax

Legg inn av Luna_mendax »

Siden havvind er så populært for tiden kan det passe å ta en titt på dette bildet:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... onbank.jpg

SirJames

Legg inn av SirJames »

bønna1/2 skrev: tir sep 20, 2022 5:06 pm Siden jorda er flat. Når kommer en eller flere til ytterkanten(e)? Eller er klodens areal uendelig?

Svar utbedes.

Mvh
Satt akkurat og lurte på det samme.

Kunne tenkt meg å stå på ytterkanten og titte ut over stupet. Eventuelt krabbe på undersiden, på dager hvor sola er for varm.

Hvordan ser undersiden ut, forresten. Er det masse aluminiumsfolie for å holde på jordvarmen, eller er det der Australia ligger?

Veldig forvirret nuh.

Er plata formet som en sirkel, eller er vi rett og slett like firkantet som restaurant-pizzaen til Grandiosa?

Synes TS burde svare på alt dette, slik at jeg får sove til natten. Velger uansett å spenne meg fast til senga, i tilfelle vektfordelingen blir så skjev at vi tipper over.

SirJames

Legg inn av SirJames »

PapaSmurf skrev: tir sep 20, 2022 4:53 pm
Mon tro hva det betyr at Chicago Bulls logo snudd opp ned ser ut som en robot som tar en krabbe i doggy style.

Bilde
🤣🤣🤣

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

SirJames skrev: tir sep 20, 2022 6:51 pm Hvordan ser undersiden ut, forresten. Er det masse aluminiumsfolie for å holde på jordvarmen, eller er det der Australia ligger?
Pffft. Australia eksisterer jo ikke

https://www.triplem.com.au/story/so-app ... ors-115817

Brukeravatar
Xpoolman
Innlegg: 1252

Legg inn av Xpoolman »

Luna_mendax skrev: tir sep 20, 2022 6:46 pm Siden havvind er så populært for tiden kan det passe å ta en titt på dette bildet:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... onbank.jpg
De er sikkert halvt neddykket, såkalt semi-submersible.
For å få med seg havstrømmene :)
Sist redigert av Xpoolman den tir sep 20, 2022 6:58 pm, redigert 1 gang totalt.

Luna_mendax

Legg inn av Luna_mendax »

Xpoolman skrev: tir sep 20, 2022 6:54 pm
Luna_mendax skrev: tir sep 20, 2022 6:46 pm Siden havvind er så populært for tiden kan det passe å ta en titt på dette bildet:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... onbank.jpg
De er sikkert halvt neddykket, såkalt semi-submercible.
For å få med seg havstrømmene :)
Ja, selvfølgelig.
At jeg ikke tenkte på det. :D

SirJames

Legg inn av SirJames »

Rainmaker skrev: tir sep 20, 2022 6:54 pm
SirJames skrev: tir sep 20, 2022 6:51 pm Hvordan ser undersiden ut, forresten. Er det masse aluminiumsfolie for å holde på jordvarmen, eller er det der Australia ligger?
Pffft. Australia eksisterer jo ikke

https://www.triplem.com.au/story/so-app ... ors-115817
Slike galninger som dette, som åpenbart sitter på gutterommet 24/7 og napper løken til Teletubbies (som geniet selv refererer til), er slike som en dag går amok med automatvåpen på et random kjøpesenter.

Corvus

Legg inn av Corvus »

PapaSmurf skrev: tir sep 20, 2022 4:53 pm
Mon tro hva det betyr at Chicago Bulls logo snudd opp ned ser ut som en robot som tar en krabbe i doggy style.

Bilde

Jeg synes heller dette ser ut som en alien. Er det det endelige beviset? Chicago Bulls var ihvertfall umenneskelig gode en stund!

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Orlar skrev: tir sep 20, 2022 4:31 pm NASA har ikke ett eneste ekte originalt bilde av hele jordkloden!
Det er da temmelig logisk. Jeg har ikke ett eneste ekte originalt bilde av hele meg. F.eks. så er bakhodet skjult ved ethvert bilde av meg forfra. Apropos "jordklode".

https://i.stack.imgur.com/kZlCs.png

SirJames

Legg inn av SirJames »

Knaberaps skrev: tir sep 20, 2022 7:16 pm
Orlar skrev: tir sep 20, 2022 4:31 pm NASA har ikke ett eneste ekte originalt bilde av hele jordkloden!
Det er da temmelig logisk. Jeg har ikke ett eneste ekte originalt bilde av hele meg. F.eks. så er bakhodet skjult ved ethvert bilde av meg forfra. Apropos "jordklode".

https://i.stack.imgur.com/kZlCs.png
Tror ikke bakhodet ditt eksisterer.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

SirJames skrev: tir sep 20, 2022 7:21 pm Tror ikke bakhodet ditt eksisterer.
Det er nok den eneste konklusjon man på alle måter kan trekke. Må kanskje lage en tråd om det.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Knaberaps skrev: tir sep 20, 2022 7:43 pm
SirJames skrev: tir sep 20, 2022 7:21 pm Tror ikke bakhodet ditt eksisterer.
Det er nok den eneste konklusjon man på alle måter kan trekke. Må kanskje lage en tråd om det.
:lol: :lol:

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Legg inn av bønna1/2 »

Ljot skrev: tir sep 20, 2022 5:55 pm @Orlar hvilket punkt på en flat jord definerer sentrum og hva definerer periferien/ytterkanten? Og hvor tykk vil man tro denne jordskiven er?
Jordskiven er nok like tynn som trådstarters påstander og argumentasjon. Just saying :?

SirJames

Legg inn av SirJames »

bønna1/2 skrev: tir sep 20, 2022 8:16 pm
Ljot skrev: tir sep 20, 2022 5:55 pm @Orlar hvilket punkt på en flat jord definerer sentrum og hva definerer periferien/ytterkanten? Og hvor tykk vil man tro denne jordskiven er?
Jordskiven er nok like tynn som trådstarters påstander og argumentasjon. Just saying :?
Snakker vi flatbrød?

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Legg inn av bønna1/2 »

SirJames skrev: tir sep 20, 2022 8:19 pm
bønna1/2 skrev: tir sep 20, 2022 8:16 pm
Ljot skrev: tir sep 20, 2022 5:55 pm @Orlar hvilket punkt på en flat jord definerer sentrum og hva definerer periferien/ytterkanten? Og hvor tykk vil man tro denne jordskiven er?
Jordskiven er nok like tynn som trådstarters påstander og argumentasjon. Just saying :?
Snakker vi flatbrød?
I beste fall. Påstandene og argumentasjonen knakk jo mens de ble skrevet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Teknologi & Vitenskap»