Geosentrisk modell av jorden

Svar
SirJames

Re: Geosentrisk modell av jorden

Legg inn av SirJames »

Orlar skrev: lør sep 24, 2022 1:33 pm De gjør alt de kan for å ikke vise oss sannheten.
Det store, nei GIGANTISKE spørsmålet som har brent på tunga mi siden i går kveld, og som førte til at jeg a) ikke fikk sove og dermed ikke hadde det enorme morrabrødet jeg pleier å ha på morrakvisten i dag, og b) som også var en sterkt medvirkende årsak til at jeg bommet på skåla opptil flere ganger da jeg skulle late glitrevandet med organet mitt, er:

Hvorfor vil ikke verdens ledere at vi skal få vite at jorden er flat? Er det fordi regjeringer verden over har sterke eierinteresser i globusfabrikker? Eller frykter de at selvmordsraten vil gå opp fordi mange ønsker å hoppe over kanten?

Vennligst svar på dette spurgsmaalet før jeg blir gal. Dvs galere enn jeg allerede er.

mvh

Orlar

Legg inn av Orlar »

Mehell skrev: lør sep 24, 2022 1:50 pm
Orlar skrev: lør sep 24, 2022 1:33 pm Når folk blir konfrontert med sannheten. Da vil de føle ubehag, ønske om å fornekte/ignorere det, samt mulig oppleve sinne/Paranoia.
Så er spørsmålet: Hvorfor vil ikke folk se sannheten når det finnes så mange beviser for den? Hvorfor finnes det mennesker som skal oppsøke de særeste konspirasjonsteoriene som finnes, og som skal tro på de særeste ting selv om det beviselig er feil?
Til første del av spørsmålet. Vi har blitt indoktrinert og hjernevasket fra fødselen av til å tro på en gigantisk løgn! Halvparten av hjernen vår er delvis omgjørt til en murblokk! Vi som er våken, eller har våknet, ser tvers gjennom alle løgnene.

Konspirasjonsteorier. Sannheten finnes der. Og den i finnes hollywood filmer, serier, og i symboler og tall. Det er et fåtall som tjener store penger på konspirasjoner. De fleste er helt vanlige folk på grasrota som prøver å få frem sannheten til folket.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Orlar skrev: lør sep 24, 2022 2:19 pm De fleste er helt vanlige folk på grasrota som prøver å få frem sannheten til folket.
Eh, nei. Det er snakk om en bitte liten del av befolkningen som tror de har sett lyset i form av en konsentrert dumskap som de plutselig fikk en trang til å dele med andre som vet bedre. Til og med sønnen min som ikke finnes vet bedre.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg tror jeg melder meg ut av denne. Vanligvis er det gøy å diskutere med flat earthers, men her er det egentlig bare trist. Uten at jeg skal utbrodere det jeg mistenker særlig videre.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Orlar skrev: lør sep 24, 2022 2:19 pm
Mehell skrev: lør sep 24, 2022 1:50 pm
Orlar skrev: lør sep 24, 2022 1:33 pm Når folk blir konfrontert med sannheten. Da vil de føle ubehag, ønske om å fornekte/ignorere det, samt mulig oppleve sinne/Paranoia.
Så er spørsmålet: Hvorfor vil ikke folk se sannheten når det finnes så mange beviser for den? Hvorfor finnes det mennesker som skal oppsøke de særeste konspirasjonsteoriene som finnes, og som skal tro på de særeste ting selv om det beviselig er feil?
Til første del av spørsmålet. Vi har blitt indoktrinert og hjernevasket fra fødselen av til å tro på en gigantisk løgn! Halvparten av hjernen vår er delvis omgjørt til en murblokk! Vi som er våken, eller har våknet, ser tvers gjennom alle løgnene.

Konspirasjonsteorier. Sannheten finnes der. Og den i finnes hollywood filmer, serier, og i symboler og tall. Det er et fåtall som tjener store penger på konspirasjoner. De fleste er helt vanlige folk på grasrota som prøver å få frem sannheten til folket.
Kan jeg stille deg noen spørsmål? Bare for å lære litt mer om deg, hvis det er greit.
-Har du andre konspirasjonsteorier som du tror på? Og har du eksempler på noen konspirasjonsteorier som du tror er rent oppspinn?
-Er det slik at stjerner og andre planeter ikke finnes? Og hvis ditt svar på dette er ja, er det da slik at man ikke kan tro på alt som står i bibelen? Eller står det kanskje ikke i bibelen at Gud skapte alle stjernene, solen, månen, himmelen, vannet og så videre.
-Hvis jorden er flat, hvordan er det mulig at dette kan holdes hemmelig? I så tilfelle må det jo være mange millioner mennesker som er bevisste om denne løgnen, så hvorfor er det ingen av disse som har røpet seg, bevisst eller ubevisst? (jeg tenker ikke på uvitende tastaturkrigere her, men på mennesker som jobber i NASA og andre space agencies, romfarere, forskere osv.)
-Hvorfor er løgnen om en rund jord nødvendig? Hva har egentlig noen å vinne på det? Hvis jorden hadde vært flat så hadde det vel ikke vært noe som helst poeng å skjule det?

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

Mehell skrev: lør sep 24, 2022 1:50 pm
Orlar skrev: lør sep 24, 2022 1:33 pm Når folk blir konfrontert med sannheten. Da vil de føle ubehag, ønske om å fornekte/ignorere det, samt mulig oppleve sinne/Paranoia.
Så er spørsmålet: Hvorfor vil ikke folk se sannheten når det finnes så mange beviser for den? Hvorfor finnes det mennesker som skal oppsøke de særeste konspirasjonsteoriene som finnes, og som skal tro på de særeste ting selv om det beviselig er feil?
Og så er det dette med tro. Burde ikke menneskeheten for lengst, ha tatt til seg viten, om hvor stor skade ordet "tro" har ført til?

Orlar

Legg inn av Orlar »

@Mehell Mye av dette er besvart i tidligere innlegg. Jeg har lest en del om MRNA covid vaksinen. Og er mer skeptisk til vaksiner nå enn tidligere. Minst 1/3 av befolkningen i Amerika tror eller vet jorden er flat. Fra 2017 var det ekstra mye diskusjon/prat om flat jord i USA.. det tok helt av. Senatet kalte vel inn Google på teppe om søkemotorene sine.

Jeg tror den globale eliten er under påvirkning/innflytelse av "mørke krefter".

Globusen kan du se litt på som en beholder av kjent land. Det finnes mer land bortenfor Antarktis. Ekstra land skjules for oss. Det er en god grunn til å skjule sannheten.

Det er grunn til å stille spørsmål til den verden vi lever inni. Jeg har ikke fasitsvar på alt. Jeg bare vet vi lever på gigantiske løgner. Det er basert på alt jeg har lest og sett.

Vitenskapen har ikke funnet bevis for at jorda kjører karusell i 1600 km/t og suser rundt sola i 100000 km/t. Det er et faktum! Vis meg eksperimenter i nyere tid som viser dette. Lykke til!!

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

PapaSmurf skrev: lør sep 24, 2022 3:00 pm Jeg tror jeg melder meg ut av denne. Vanligvis er det gøy å diskutere med flat earthers, men her er det egentlig bare trist. Uten at jeg skal utbrodere det jeg mistenker særlig videre.
Enten er det tull, eller så er man så overbevist at det blir som å diskutere med de ekstremt religiøse. Uansett nytteløst. Det er morsomt å høre på de logiske krumspringene de må gjøre for å komme i mål, men bare en liten stund.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Orlar skrev: lør sep 24, 2022 5:22 pm @Mehell Mye av dette er besvart i tidligere innlegg. Jeg har lest en del om MRNA covid vaksinen. Og er mer skeptisk til vaksiner nå enn tidligere. Minst 1/3 av befolkningen i Amerika tror eller vet jorden er flat. Fra 2017 var det ekstra mye diskusjon/prat om flat jord i USA.. det tok helt av. Senatet kalte vel inn Google på teppe om søkemotorene sine.

Jeg tror den globale eliten er under påvirkning/innflytelse av "mørke krefter".

Globusen kan du se litt på som en beholder av kjent land. Det finnes mer land bortenfor Antarktis. Ekstra land skjules for oss. Det er en god grunn til å skjule sannheten.

Det er grunn til å stille spørsmål til den verden vi lever inni. Jeg har ikke fasitsvar på alt. Jeg bare vet vi lever på gigantiske løgner. Det er basert på alt jeg har lest og sett.

Vitenskapen har ikke funnet bevis for at jorda kjører karusell i 1600 km/t og suser rundt sola i 100000 km/t. Det er et faktum! Vis meg eksperimenter i nyere tid som viser dette. Lykke til!!
Fungerer denne for deg? Ikke fra nyere tid, men like fullt et 100% solid bevis som ingen flat earthere har klart å motbevise. Det beste dere kan gjøre er å overse det eller bare bestride det uten noen som helst form for argumentasjon.
https://www.smithsonianmag.com/smithson ... 180968024/

Synes du kunne gjengjeldt høfligheten med å svare litt mer på mine spørsmål. Jeg kunne for eksempel tenkt meg å høre mer om de enkle eksperimentene som jeg ba deg om å gjøre.

Moist

Legg inn av Moist »

Orlar skrev: lør sep 24, 2022 5:22 pm @Mehell Mye av dette er besvart i tidligere innlegg. Jeg har lest en del om MRNA covid vaksinen. Og er mer skeptisk til vaksiner nå enn tidligere. Minst 1/3 av befolkningen i Amerika tror eller vet jorden er flat. Fra 2017 var det ekstra mye diskusjon/prat om flat jord i USA.. det tok helt av. Senatet kalte vel inn Google på teppe om søkemotorene sine.

Jeg tror den globale eliten er under påvirkning/innflytelse av "mørke krefter".

Globusen kan du se litt på som en beholder av kjent land. Det finnes mer land bortenfor Antarktis. Ekstra land skjules for oss. Det er en god grunn til å skjule sannheten.

Det er grunn til å stille spørsmål til den verden vi lever inni. Jeg har ikke fasitsvar på alt. Jeg bare vet vi lever på gigantiske løgner. Det er basert på alt jeg har lest og sett.

Vitenskapen har ikke funnet bevis for at jorda kjører karusell i 1600 km/t og suser rundt sola i 100000 km/t. Det er et faktum! Vis meg eksperimenter i nyere tid som viser dette. Lykke til!!
Dette er vel kanskje på ditt kunnskapsnivå

https://www.ducksters.com/science/exper ... effect.php

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: lør sep 24, 2022 2:19 pm
Konspirasjonsteorier. Sannheten finnes der. Og den i finnes hollywood filmer, serier, og i symboler og tall.
Jeg må si du bruker virkelig solide kilder. Orlar. Da er vel både Ringenes Herre, Matrix, Donald Duck og Dracula has risen from the grave skjære sannhet og, da kanskje? For ikke å snakke om 666, 47 og 9438, som sikkert også inneholder sannhet?

Menmenmen ... kan du forklare hvilken sannhet som finnes i de nevnte ovenfor? Jeg skjønner jo at du har uendelig mye mer kunnskap om slikt enn meg.

BE

P. S. For ikke å snakke om ARMAGEDDON!

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: lør sep 24, 2022 2:19 pm Vi har blitt indoktrinert og hjernevasket fra fødselen av til å tro på en gigantisk løgn!
Hvorfor?

BE

SirJames

Legg inn av SirJames »

Bilde

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Er jo bare trist dette her i grunnen :roll:

Orlar

Legg inn av Orlar »

Denne Foucault’s Pendulum har vi sett på tidligere i tråden. Velkommen etter der. Hvis den stemmer. Da kan du sitt i et hellikopter rett over bakken og vente på at destinasjonen skal komme til deg. Og den beviser ikke at jorda går rundt sola. Den er "Debunka". Det finners flere store vitenskapelig eksperimenter i nyere tid som alle har feilet. Man klarer å måle jordskjelv. De klarer å sende romsonde/roboter til mars, gjennom firmamentet!! Men å komme med et ekte bilde av jorda fra verdensrommet klarer de ikke. Osv.

Elgen..det har vært morsomt også. Folk flest tar en av dag gangen uavhengig av jordmodellen. Vi bor i et flott land. Det er mye å glede seg over.

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

BlackEagle skrev: lør sep 24, 2022 6:09 pm
Orlar skrev: lør sep 24, 2022 2:19 pm
Konspirasjonsteorier. Sannheten finnes der. Og den i finnes hollywood filmer, serier, og i symboler og tall.
Jeg må si du bruker virkelig solide kilder. Orlar. Da er vel både Ringenes Herre, Matrix, Donald Duck og Dracula has risen from the grave skjære sannhet og, da kanskje? For ikke å snakke om 666, 47 og 9438, som sikkert også inneholder sannhet?

Menmenmen ... kan du forklare hvilken sannhet som finnes i de nevnte ovenfor? Jeg skjønner jo at du har uendelig mye mer kunnskap om slikt enn meg.

BE

P. S. For ikke å snakke om ARMAGEDDON!
Eller Harmageddon, som noen sier. En siste krig, hvor selveste GUD skal gripe inn. Vi vet at det finnes religiøse, som har den makt som skal til, for å fremskynde en slik krig. Men vi bekymrer oss i dag ikke om dette, i motsetning til hvordan vi skal forholde oss til Atom-truslene fra president Putin i Russland. Hva kan vi gjøre, utenom å håpe på det beste? :roll:

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 667
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

Orlar skrev: lør sep 24, 2022 11:01 am HB4596 svarer på tullespørsmål.
Javel, da så.
Da har jeg forstått det at jeg er uønsket her og du klarer deg fint alene med alternative teorier.
Vel, så jeg trekker meg her i denne diskusjonen.
Ha en riktig god kveld, og ikke minst lykke til videre.

mvh

HB

Mehell

Legg inn av Mehell »

Orlar skrev: lør sep 24, 2022 6:53 pm Denne Foucault’s Pendulum har vi sett på tidligere i tråden. Velkommen etter der. Hvis den stemmer. Da kan du sitt i et hellikopter rett over bakken og vente på at destinasjonen skal komme til deg. Og den beviser ikke at jorda går rundt sola. Den er "Debunka".
Se der ja. Med en enkel setning klarer du å debunke et bevis som ingen andre har klart å motbevise på 250 år. Imponerende. Du bør starte en Youtubekanal.

Orlar

Legg inn av Orlar »

HB4596 skrev: søn sep 25, 2022 12:19 am
Orlar skrev: lør sep 24, 2022 11:01 am HB4596 svarer på tullespørsmål.
Javel, da så.
Da har jeg forstått det at jeg er uønsket her og du klarer deg fint alene med alternative teorier.
Vel, så jeg trekker meg her i denne diskusjonen.
Ha en riktig god kveld, og ikke minst lykke til videre.

mvh

HB
Da har du misforstått meg. Beklager. Det var feil ordvalg. Jeg vil gjerne ha hjelp til å svare på både korte og lange innlegg, selv om noe av det ikke er direkte relatert, eller relevant for flat og stillestående jord. Jeg har ikke tid alene til å svare på alt. Derfor ble jeg glad for at det kom inn en annen i tråden som også vet at jorden er flat og stillestående.

Orlar

Legg inn av Orlar »

Mehell skrev: søn sep 25, 2022 7:09 am
Orlar skrev: lør sep 24, 2022 6:53 pm Denne Foucault’s Pendulum har vi sett på tidligere i tråden. Velkommen etter der. Hvis den stemmer. Da kan du sitt i et hellikopter rett over bakken og vente på at destinasjonen skal komme til deg. Og den beviser ikke at jorda går rundt sola. Den er "Debunka".
Se der ja. Med en enkel setning klarer du å debunke et bevis som ingen andre har klart å motbevise på 250 år. Imponerende. Du bør starte en Youtubekanal.
Takk. Foucault’s Pendulum har vært et lite halmstrå for dere i lang tid. Men det viser seg at dersom Foucault’s Pendulum som er et eksperiment fra 1800 tallet beviser at jorda roterer. Da kan du sitte stille i et helikopter og vente på at destinasjon kommer til deg. Og det beviser ikke at jorda går rundt sola i 100000 km/t. Alle større vitenskaplige eksperimenter i nyere tid har alle feilet. I dag har vi teknologi som er hinsides bedre enn 1800 tallet. Nanoteknologi osv. Databrikker som er 1000 ganger mindre enn et virus.
Sist redigert av Orlar den søn sep 25, 2022 9:02 am, redigert 1 gang totalt.

Moist

Legg inn av Moist »

Orlar skrev: lør sep 24, 2022 6:53 pm Denne Foucault’s Pendulum har vi sett på tidligere i tråden. Velkommen etter der. Hvis den stemmer. Da kan du sitt i et hellikopter rett over bakken og vente på at destinasjonen skal komme til deg. Og den beviser ikke at jorda går rundt sola. Den er "Debunka". Det finners flere store vitenskapelig eksperimenter i nyere tid som alle har feilet. Man klarer å måle jordskjelv. De klarer å sende romsonde/roboter til mars, gjennom firmamentet!! Men å komme med et ekte bilde av jorda fra verdensrommet klarer de ikke. Osv.

Elgen..det har vært morsomt også. Folk flest tar en av dag gangen uavhengig av jordmodellen. Vi bor i et flott land. Det er mye å glede seg over.
Kan du komme med argumentasjon på hvorfor disse bildene ikke er ekte?

https://www.nasa.gov/topics/earth/images/index.html

https://www.nesdis.noaa.gov/real-time-i ... ollections

Brukeravatar
Zpiff
Innlegg: 663

Legg inn av Zpiff »

Orlar skrev: lør sep 24, 2022 6:53 pm Men å komme med et ekte bilde av jorda fra verdensrommet klarer de ikke. Osv.
Vil du karakterisere dette som et ekte bilde(fotografi/illustrasjon..) av jorda?
Bilde

Hvilket bevises som ekte med:
Bilde

Moist

Legg inn av Moist »



Denne er også ganske fin på å vise rotasjonen til jorden

Orlar

Legg inn av Orlar »

Ingen bilder der som viser hele jorda fra verdensrommet. NASA har ikke et eneste ekte bilde av jorda fra verdensrommet. Kun sammensatte bilder, komposittbilder.. cgi.. photoshop.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Orlar skrev: søn sep 25, 2022 8:54 am
Mehell skrev: søn sep 25, 2022 7:09 am
Orlar skrev: lør sep 24, 2022 6:53 pm Denne Foucault’s Pendulum har vi sett på tidligere i tråden. Velkommen etter der. Hvis den stemmer. Da kan du sitt i et hellikopter rett over bakken og vente på at destinasjonen skal komme til deg. Og den beviser ikke at jorda går rundt sola. Den er "Debunka".
Se der ja. Med en enkel setning klarer du å debunke et bevis som ingen andre har klart å motbevise på 250 år. Imponerende. Du bør starte en Youtubekanal.
Takk. Foucault’s Pendulum har vært et lite halmstrå for dere i lang tid. Men det viser seg at dersom Foucault’s Pendulum som et eksperiment fra 1800 tallet beviser at jorda roterer. Da kan du sitte stille i et helikopter og vente på at destinasjon kommer til deg. Og det beviser ikke at jorda går rundt sola i 100000 km/t. Alle større vitenskaplige eksperimenter i nyere tid har alle feilet. I dag har vi teknologi som er hinsides bedre enn 1800 tallet. Nanoteknologi osv. Databrikker som er 1000 ganger mindre enn et virus.
Et lite spørsmål bare.
Jeg har en jobb hvor det blir en god del reiseaktivitet, og når jeg sitter i et fly så har jeg lagt merke til at jeg ikke merker noe til farten mens det er i luften. Jeg kan til og med kaste et eple rett opp og det vil falle ned i fanget på meg.
Vet du hvorfor det er slik? Kan dette også være et bevis for en flat jord som ikke roterer?

Moist

Legg inn av Moist »

Orlar skrev: søn sep 25, 2022 9:04 am Ingen bilder der som viser hele jorda fra verdensrommet. NASA har ikke et eneste ekte bilde av jorda fra verdensrommet. Kun sammensatte bilder, komposittbilder.. cgi.. photoshop.
Hvor er beviset ditt på at de er cgi/photoshop?

Mehell

Legg inn av Mehell »

Orlar skrev: søn sep 25, 2022 9:04 am Ingen bilder der som viser hele jorda fra verdensrommet. NASA har ikke et eneste ekte bilde av jorda fra verdensrommet. Kun sammensatte bilder, komposittbilder.. cgi.. photoshop.
Kun?
Hva med bilder som har blitt tatt før cgi og photoshop ble laget? Hva hvis du kunne googlet, og funnet bilder av jorden fra f.eks 1947, og 1972, slik helt hypotetisk. Ville dette endret på noe som helst?

Mehell

Legg inn av Mehell »

Orlar skrev: søn sep 25, 2022 9:04 am Ingen bilder der som viser hele jorda fra verdensrommet. NASA har ikke et eneste ekte bilde av jorda fra verdensrommet. Kun sammensatte bilder, komposittbilder.. cgi.. photoshop.
Og bare for moro skyld.
Finnes det et eneste bilde som viser en flat jord? Altså... Kun et eneste lite bilde hadde vært flott, for diskusjonens skyld. Og da helst ikke en dårlig tegning av en flat jord, selv om det selvfølgelig også kan brukes som bevis hvis det kniper.

Den er vakker, er den ikke?

Bilde

Mehell

Legg inn av Mehell »

Moist skrev: søn sep 25, 2022 9:05 am
Orlar skrev: søn sep 25, 2022 9:04 am Ingen bilder der som viser hele jorda fra verdensrommet. NASA har ikke et eneste ekte bilde av jorda fra verdensrommet. Kun sammensatte bilder, komposittbilder.. cgi.. photoshop.
Hvor er beviset ditt på at de er cgi/photoshop?
Nå er det vel absolutt ingen hemmelighet at NASA og andre retusjerer og pynter på bildene som kommer ut, men å si at det er cgi er selvfølgelig bare tull.

Orlar

Legg inn av Orlar »

Mehell skrev: søn sep 25, 2022 9:05 am
Et lite spørsmål bare.
Jeg har en jobb hvor det blir en god del reiseaktivitet, og når jeg sitter i et fly så har jeg lagt merke til at jeg ikke merker noe til farten mens det er i luften. Jeg kan til og med kaste et eple rett opp og det vil falle ned i fanget på meg.
Vet du hvorfor det er slik? Kan dette også være et bevis for en flat jord som ikke roterer?
Det finnes masse intervjuer med flygere som sier at jorda er flat. Flygere får opplæring på flat og stillestående jord. Det står i lærebøkene deres! Mener du jeg skal forklare hvorfor et eple faller ned inni et fly i lufta. Det er densitet. Tyngekrafta er bare tull. Det er teori. Krefter som virker er magnetisme, densitet, trykk og lys. Jeg skjønner jo litt hva du har tenkt å følge opp med. Det er ikke noe der. Har du lagt merke til om vinduene fly er flat eller avrundet som en kuppel?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Teknologi & Vitenskap»