Geosentrisk modell av jorden

Svar
Orlar

Re: Geosentrisk modell av jorden

Legg inn av Orlar »

BlackEagle skrev: søn okt 16, 2022 10:27 am Fint. Da kan du jo i samme slengen forklare soloppgang til ulike tider på ulike steder, solformørkelse og måneformørkelse slik at vi andre også kan se lyset.

BE
Sola er lokal. Den er ikke 150 millioner km unna oss, og det er ikke plass til 1,3 millioner jordkloder inni sola hvis den var hul. Diameter på sola er bare 50-60 km. Strålene fra Sola sprer seg utover som et lokalt lys. Jeg har lagt ut en video tidligere i tråden med den svarte sola. Bla tilbake å se på den. Siden du er så smart og kaller andre for idiot, så kan finne ut selv hvordan ting fungerer inni kuppelen.

Kan du noe om elektromagnetisme og holografisk quantum computer? Vi er inni en kunstig skapt verden. Med en kuppel over oss. Da er alt mulig. Det er bare fantasien som setter grenser. Det er sci-fic. Du kan tru hva du vil. Folk bryr seg ikke uansett.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Orlar skrev: søn okt 16, 2022 1:07 pm
Kan du noe om elektromagnetisme og holografisk quantum computer?
Jeg kan en del om elektromagnetisme. Det er jo et digert fagfelt med mange underkategorier og ikke et enkeltstående vitenskapsfelt. Men ser frem til en forklaring fra deg på området. Hvilke grener under elektromagnetisme snakker du om og hvordan beviser de at jorden er flat?

Å bruke elektromagnetisme som argument kan sammenlignes med at man svarer «mat» når noen spør hva du spiste til middag.

Orlar

Legg inn av Orlar »

PapaSmurf skrev: søn okt 16, 2022 1:11 pm
Orlar skrev: søn okt 16, 2022 1:07 pm
Kan du noe om elektromagnetisme og holografisk quantum computer?
Jeg kan en del om elektromagnetisme. Det er jo et digert fagfelt med mange underkategorier og ikke et enkeltstående vitenskapsfelt. Men ser frem til en forklaring fra deg på området. Hvilke grener under elektromagnetisme snakker du om og hvordan beviser de at jorden er flat?

Å bruke elektromagnetisme som argument kan sammenlignes med at man svarer «mat» når noen spør hva du spiste til middag.
Da anbefaler jeg at du ser på en toriode modell og kartlegger solas bevegelser fra ulike steder på jorda. Da vil du sannsynligvis finne en sammenheng. Det kreves enorme mengder data med kalkulasjoner. Du må ha tilgang til en superdatamaskin.
Sist redigert av Orlar den søn okt 16, 2022 1:29 pm, redigert 1 gang totalt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Orlar skrev: søn okt 16, 2022 1:20 pm
PapaSmurf skrev: søn okt 16, 2022 1:11 pm
Orlar skrev: søn okt 16, 2022 1:07 pm
Kan du noe om elektromagnetisme og holografisk quantum computer?
Jeg kan en del om elektromagnetisme. Det er jo et digert fagfelt med mange underkategorier og ikke et enkeltstående vitenskapsfelt. Men ser frem til en forklaring fra deg på området. Hvilke grener under elektromagnetisme snakker du om og hvordan beviser de at jorden er flat?

Å bruke elektromagnetisme som argument kan sammenlignes med at man svarer «mat» når noen spør hva du spiste til middag.
Jeg anbefaler at du ser på en toriode modell og kartlegger solas bevegelser fra ulike steder på jorda. Da vil du sannsynligvis finne en sammenheng. Det kreves enorme mengder data med kalkulasjoner. Du må ha tilgang til en superdatamaskin.
Jeg kjenner til Parsons teorier, men det du skriver forklarer meg lite om hva du mener det beviser

Du slenger rundt deg med ord og uttrykk jeg mistenker du finner online på flat earth-sider uten at du helt forstår hva du egentlig har begitt deg ut på. Ta for eksempel toriode modell, dette er ikke uttrykket som brukes på norsk, du har tatt det engelske uttrykket og oversatt det direkte til norsk, da jeg studerte var dette virkelig fyfy og kunne føre til stryk.

Siden du vet jorden er flat og at du har våknet så skulle man tro du var kapabel til å gi en fullstendig forklaring på hvordan man bruker den modellen for å forklare at jorden er flat.

Orlar

Legg inn av Orlar »

PapaSmurf skrev: søn okt 16, 2022 1:29 pm
Orlar skrev: søn okt 16, 2022 1:20 pm
PapaSmurf skrev: søn okt 16, 2022 1:11 pm

Jeg kan en del om elektromagnetisme. Det er jo et digert fagfelt med mange underkategorier og ikke et enkeltstående vitenskapsfelt. Men ser frem til en forklaring fra deg på området. Hvilke grener under elektromagnetisme snakker du om og hvordan beviser de at jorden er flat?

Å bruke elektromagnetisme som argument kan sammenlignes med at man svarer «mat» når noen spør hva du spiste til middag.
Jeg anbefaler at du ser på en toriode modell og kartlegger solas bevegelser fra ulike steder på jorda. Da vil du sannsynligvis finne en sammenheng. Det kreves enorme mengder data med kalkulasjoner. Du må ha tilgang til en superdatamaskin.
Jeg kjenner til Parsons teorier, men det du skriver forklarer meg lite om hva du mener det beviser

Du slenger rundt deg med ord og uttrykk jeg mistenker du finner online på flat earth-sider uten at du helt forstår hva du egentlig har begitt deg ut på.

Siden du vet jorden er flat og at du har våknet så skulle man tro du var kapabel til å gi en fullstendig forklaring.
Formålet med tråden var å sannsynliggjøre flat og stillestående jord. Det har jeg gjort. Få flere til å begynne å tenke og stille spørsmål. Jeg stiller meg derfor uforstående til ditt tankesett i denne kommentaren din.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: søn okt 16, 2022 1:07 pm
BlackEagle skrev: søn okt 16, 2022 10:27 am Fint. Da kan du jo i samme slengen forklare soloppgang til ulike tider på ulike steder, solformørkelse og måneformørkelse slik at vi andre også kan se lyset.

BE
Sola er lokal. Den er ikke 150 millioner km unna oss, og det er ikke plass til 1,3 millioner jordkloder inni sola hvis den var hul. Diameter på sola er bare 50-60 km. Strålene fra Sola sprer seg utover som et lokalt lys. Jeg har lagt ut en video tidligere i tråden med den svarte sola. Bla tilbake å se på den. Siden du er så smart og kaller andre for idiot, så kan finne ut selv hvordan ting fungerer inni kuppelen.

Kan du noe om elektromagnetisme og holografisk quantum computer? Vi er inni en kunstig skapt verden. Med en kuppel over oss. Da er alt mulig. Det er bare fantasien som setter grenser. Det er sci-fic. Du kan tru hva du vil. Folk bryr seg ikke uansett.
Alt det der er fint - til og med kjempefint, sikkert. MEN SVARE PÅ SPØRSMÅL OM SOLOPPGANG OG FORMØRKELSER - se, dét gjør du ikke. Dessuten later du så hardt som at du misforstår at det lukter ille helt hit. Hør nå: JEG TAR SOM UTGANGSPUNKT AT DU HAR HELT, HELT RETT I AT JORDA I DET STORE OG HELE ER HELT, HELT FLAT (med forbehold for fjell o. l.). Forsto du dét?

JEG TAR SOM UTGANGSPUNKT AT DU ER SVÆRT INTELLIGENT, SMART OG VELUTDANNET. Det er ikke jeg (særlig ikke velutdannet). Kan du så svare et nek som meg på NÅR PÅ DAGEN SOLA STÅR OPP I TOKYO, NEW YORK OG PARIS F. EKS. 21. JUNI? Det skulle vel ikke være særlig vanskelig for en antatt smart person som deg, vel?

JEG TAR SOM UTGANGSPUNKT AT HAVET ER FLATT OG AT JORDA ER FLAT (med forbehold for fjell o. l.) OG AT DU HAR HELT, HELT RETT. Kan du med det som utgangpunkt FORKLARE MEG HVA SOM SKJER VED EN MÅNEFORMØRKELSE OG VED EN SOLFORMØRKELSE? Du skjønner; jeg har sett er par slike sjøl, så jeg vet at formørkelser skjer - men åpenbart ikke HVORDAN. For du benekter vel ikke forekomsten av formørkelser?

Med ydmyk hilsen

BE
temmelig kunnskapsløs - det er derfor han spør noen som åpenbart vet bedre - nemlig Orlar

P. S. Du skriver i det siterte innlegget bl. a. "Siden du er så smart og kaller andre for idiot". Kan du fortelle i hvilket innlegg (dato og klokkeslett) jeg har gjort dét? Eller blir det for vanskelig - dét også? For all del - jeg har STOR forståelse for at du "ikke gidder" eller har andre grunner for å la være å fortelle det. Men det vil nok neppe styrke din troverdighet, og muligens heller ikke din anseelse.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Orlar skrev: søn okt 16, 2022 1:38 pm
PapaSmurf skrev: søn okt 16, 2022 1:29 pm
Orlar skrev: søn okt 16, 2022 1:20 pm

Jeg anbefaler at du ser på en toriode modell og kartlegger solas bevegelser fra ulike steder på jorda. Da vil du sannsynligvis finne en sammenheng. Det kreves enorme mengder data med kalkulasjoner. Du må ha tilgang til en superdatamaskin.
Jeg kjenner til Parsons teorier, men det du skriver forklarer meg lite om hva du mener det beviser

Du slenger rundt deg med ord og uttrykk jeg mistenker du finner online på flat earth-sider uten at du helt forstår hva du egentlig har begitt deg ut på.

Siden du vet jorden er flat og at du har våknet så skulle man tro du var kapabel til å gi en fullstendig forklaring.
Formålet med tråden var å sannsynliggjøre flat og stillestående jord. Det har jeg gjort. Få flere til å begynne å tenke og stille spørsmål. Jeg stiller meg derfor uforstående til ditt tankesett i denne kommentaren din.
Mitt tankesett er som følger: Når en person kommer med en påstand som bryter med en hel skokk av vitenskapelige prinsipper så bør vedkommende være i stand til å underbygge påstanden relativt grundig.

Det har du aldri gjort.

Jeg forstår deg jo godt, det er en umulig oppgave du har begitt deg ut på siden det du kommer med ikke beviser noe.

Ta for eksempel en smultring. Den eksisterer.
Det hindrer ikke at en berlinerbolle også kan eksistere.

Så Parsons teori beviser selvsagt ikke at jorden er flat.

Det største problemet jeg har med flat earthers er følgende: Alle knallharde beviser på at jorden er rund er juks, løgn og humbug. Alt basert på en slags merkelig global konspirasjon som har pågått i århundrer uten at man kan gi en plausibel forklaring på hvorfor og hvordan denne konspirasjonen ble igangsatt.

Mens helt random teorier kastet ut av lekfolk uten en logisk sammenheng forventes det at man skal sluke rått.

Sorry. Verken du eller noen andre konspirasjonsteoretikere har sannsynliggjort noe som helst angående jordens form.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: søn okt 16, 2022 1:38 pm

Formålet med tråden var å sannsynliggjøre flat og stillestående jord. Det har jeg gjort.
Akkurat. Og hva skulle poenget være med det om du ikke argumenterer på en måte som får flere til å se lyset? Under forutsetning av at du vil få flere til å se lyset - synes du din innsats har vært vellykket? Hvor mange har du klart å frelse?

BE
dåre - som muligens ikke spør mer enn ti vise kan svare, som som i det minste spør om ting hr. Orlar ikke vil svare på

Orlar

Legg inn av Orlar »

@BlackEagle jeg har tatt høyde for at du er et stort tre hodet troll. BlackEagle, B.E. og BE. Det er vel ikke vanskelig å koble sammen dottene der. For 7 år siden drev du på å trollet tråder i VG sitt diskusjonsforum. Det er på tide å pakke sammen pikkpakke ditt. Her har du møtt den berømte veggen.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Orlar skrev: søn okt 16, 2022 1:38 pm Formålet med tråden var å sannsynliggjøre flat og stillestående jord. Det har jeg gjort. Få flere til å begynne å tenke og stille spørsmål.
Til mer folk tenker, desto rundere blir jorden, tulling... :lol:


Se på denne runde jordkloden:

Bilde


Se på alle flya og båtene som til en hver tid reiser rundt, følger koordinater og samme distanser som på den runde jordkloden:

Bilde
Bilde





Da er det eneste du har sannsynliggjort:

1. Enten har du hodet dypt ned i sanden, eventuelt opp i rompa di:

Bilde



2. Eller så har du noe alvorlig feil med hjernen din:

Bilde

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: søn okt 16, 2022 1:52 pm @BlackEagle jeg har tatt høyde for at du er et stort tre hodet troll. BlackEagle, B.E. og BE.
Du er sikker på at det ikke var speilet du kikket i nå?

Vel, vel. Hvis ikke liker at andre enn deg troller, kan du muligens slippe unna det ved å SVARE PÅ SPØRSMÅL. Skjønt - det er jo neppe mange her inne som forventer at du vil begå en slik formastelse.

Mvh

BE
som for ordens skyld nevner at antallet hoder er feil, og at et mer korrekt svar kan være 42

Luna_mendax

Legg inn av Luna_mendax »

Orlar skrev: søn okt 16, 2022 10:00 am Stjernene er inni kuppelen og roterer i perfekte sirkler rundt polaris.
På den sørlige halvkule ser det ut som stjernene roterer rundt Sigma Octantis. Det er den sydlige polarstjernen.
Hvordan får du det til å stemme med en flat jord?
https://en.wikipedia.org/wiki/Sigma_Octantis

Orlar

Legg inn av Orlar »

Her er mitt svar til BE som ikke har annet enn tegneserier og latterliggjøring å komme med.




Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: søn okt 16, 2022 4:10 pm Her
...og her: Kan årsaken til at du ikke svarer på spørsmål om soloppganger og formørkelser være at du faktisk ikke klarer?

Slike ser det nemlig ut for meg. Men du kan oppklare det ved å besvare dem. Om du ikke besvarer dem, kan du jo spørre deg sjøl hvilken effekt en slik løpe-og-gjemme-seg-holdning vil ha på de andre deltakerne her inne.

BE
som gjør akkurat det Orlar har anbefalt flere ganger - nemlig å STILLE SPØRSMÅL

Orlar

Legg inn av Orlar »

BlackEagle skrev: søn okt 16, 2022 7:27 pm
Orlar skrev: søn okt 16, 2022 4:10 pm Her
...og her: Kan årsaken til at du ikke svarer på spørsmål om soloppganger og formørkelser være at du faktisk ikke klarer?

Slike ser det nemlig ut for meg. Men du kan oppklare det ved å besvare dem. Om du ikke besvarer dem, kan du jo spørre deg sjøl hvilken effekt en slik løpe-og-gjemme-seg-holdning vil ha på de andre deltakerne her inne.

BE
som gjør akkurat det Orlar har anbefalt flere ganger - nemlig å STILLE SPØRSMÅL
For meg er ikke ditt spørsmål relevant. Hadde det vært tvil. En 50/50 om jorda er flat eller en klode. Her er det ikke tvil overhodet. Vitenskapen har ikke beviser for at jorda er en jordklode. Hva kan de gjøre når det ikke er kurvatur på jordkloden! Og med stjernehimmelen osv. De må eie nyhetene, media og godkjenne skolebøkene. Og det gjør de! Og de viser oss kloden på TV hver halvtime. Før i tiden var det enklere. I dag med internett og fri flyt av informasjon. De har ikke mulighet til å skjule det lenger. De prøver likevel. Google søkemotor er sensurert. Youtube er sensurert osv.

En jordklode som henger ute i verdensrommet på solas tyngdekraft! Hvilken tyngdekraft!? Teorien om tyngekraft? Skal du forklare neste teori med forrige teori og fortsette sånn!? Det er psudovitenskap.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: søn okt 16, 2022 10:16 pm
BlackEagle skrev: søn okt 16, 2022 7:27 pm
Orlar skrev: søn okt 16, 2022 4:10 pm Her
...og her: Kan årsaken til at du ikke svarer på spørsmål om soloppganger og formørkelser være at du faktisk ikke klarer?

Slike ser det nemlig ut for meg. Men du kan oppklare det ved å besvare dem. Om du ikke besvarer dem, kan du jo spørre deg sjøl hvilken effekt en slik løpe-og-gjemme-seg-holdning vil ha på de andre deltakerne her inne.

BE
som gjør akkurat det Orlar har anbefalt flere ganger - nemlig å STILLE SPØRSMÅL
For meg er ikke ditt spørsmål relevant. Hadde det vært tvil. En 50/50 om jorda er flat eller en klode. Her er det ikke tvil overhodet. Vitenskapen har ikke beviser for at jorda er en jordklode. Hva kan de gjøre når det ikke er kurvatur på jordkloden! Og med stjernehimmelen osv. De må eie nyhetene, media og godkjenne skolebøkene. Og det gjør de! Og de viser oss kloden på TV hver halvtime. Før i tiden var det enklere. I dag med internett og fri flyt av informasjon. De har ikke mulighet til å skjule det lenger. De prøver likevel. Google søkemotor er sensurert. Youtube er sensurert osv.

En jordklode som henger ute i verdensrommet på solas tyngdekraft! Hvilken tyngdekraft!? Teorien om tyngekraft? Skal du forklare neste teori med en ny teori og fortsette sånn!? Det er psudovitenskap.
Gratulerer, da klarte du enda en gang å unnlate å svare på spørsmål. Det er det to mulige forklaringer på: 1. At du ikke kan - eller 2. At du ikke vil. Haken er at dersom du sier at det er nr. 2, så er der en ikke neglisjérbar statistisk sannsynlighet for at det egentlige svaret ditt er - at du ikke vil, fordi du ikke kan.

Gratulerer igjen. Hvorfor jeg gratulerer deg - igjen? You do the maths.

BE

Brukeravatar
NiGoZeroIchi
Innlegg: 422

Legg inn av NiGoZeroIchi »

Orlar skrev: søn okt 16, 2022 1:38 pm Formålet med tråden var å sannsynliggjøre flat og stillestående jord. Det har jeg gjort.
Nei, det har du ikke... Av leserne av denne tråden har du neppe klart å overbevise en eneste med argumentene dine...
Orlar skrev: søn okt 16, 2022 1:38 pm Få flere til å begynne å tenke og stille spørsmål.
Folk stiller spørsmål rundt dine påstander - men du gidder jo aldri å besvare dem. Noe som igjen gjør at "sannsynliggjøringen" du viser til svikter...
I stedet beskylder du folk for å være troll når de stiller spørsmål.
Joda, vi kan sikkert være skarpe i kantene når vi diskuterer med flathjerner, kreasjonister eller andre fjols som skal "motbevise" etablert vitenskap. Mange av oss har lang erfaring både herfra og fra VGD når det gjelder den typen debatter. Men selv om man skulle ha gode argumenter for å gå imot etablert vitenskap, så vil man neppe få gjennomslag for disse ved å ignorere spørsmål, forsøke å latterliggjøre motargumenter, kalle meningsmotstandere for "troll" eller omtale vitenskapen som "psudovitenskap" (sic).

Noen tips:
  • Sett deg inn i vitenskapen du skal "motbevise"! Folk blir lite imponert dersom argumentene dine viser at du ikke skjønner teorien du ønsker å argumentere mot...
  • Sett fra et rent vitenskapelig ståsted er Bibelen en samling med nasjonalmyter og religiøse fortellinger fra oldtiden og romertiden. Man kan trekke litt historie og religionshistorie ut av skriftene, men for naturvitenskapen har ingen av skriftene der noe som helst tyngde. Å vise til bibelen, koranen, nihonshoki eller bhagavad gita på vitenskapsforumet virker ikke spesielt imponerende...
  • Å vise til konspirasjoner, enten det er knyttet til NASA, den katolske kirken eller "eliten", går sikkert fint og greit på UFO-forumet, men er et rødt flagg på vitenskapsforumet.
  • Dersom man skal vise noe ved hjelp av å framheve noe i et bilde, bør man vite bittelittegrann om hvordan billedkomprimering med tap fungerer. Å framheve det som i billedkomprimering kalles "artifacts" er bare imponerende for de som aldri har forsøkt å lagre en strektegning i jpeg-format...
  • Lær deg å stave "pseudo"

Orlar

Legg inn av Orlar »


Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: man okt 17, 2022 12:17 pm
Om du med den snutten innbiller deg at du har "vunnet" debatten, så kan du nok ha helt rett. Legg bare merke til at "vunnet" står i anførselstegn.

BE
som denne gangen ikke stiller et eneste spørsmål - og årsaken er innlysende

Orlar

Legg inn av Orlar »

I dag er bevisene for flat og stillestående jord helt knusende. Hvorfor skal jeg forklare solnedgang osv. når det allerede er bevist at jorda umulig kan være en klode. Det man gjør i et sånt tilfelle. Det er å forkaste heliosentrisk modell. Men det skjer ikke. Fordi vi har en satanistisk global elite som trekker i trådene gjennom hemmelige sosiale nettverk. De eier media, bankene og de største selskapene i verden. De skriver historien osv.

The Revelation of Jesus Christ 18:23

"..for thy merchants were the great men of the earth; for by thy sorceries were all nations deceived.

Johannes’ åpenbaring 18:23

"For alle dine kjøpmenn var fyrstene på jorden,
og med din trolldomskunst ble folkene bedratt."

Alle nasjoner ble lurt av gigantiske løgner av den globale eliten!

Hva sier Jesus: "Jeg er Alfa og Omega, han som er og som var og som kommer.."

Brukeravatar
NiGoZeroIchi
Innlegg: 422

Legg inn av NiGoZeroIchi »

Orlar skrev: man okt 17, 2022 2:59 pm I dag er bevisene for flat og stillestående jord helt knusende.
Så hvorfor er det bare fjollerier med elver som renner oppover og videoer der resultatet av billedkomprimering anses som "avslørende" og der felegnikkere traller om bisarre konspirasjonsteorier du bringer på bordet? Hva med å komme med noen av disse "knusende bevisene" i stedet?
Orlar skrev: man okt 17, 2022 2:59 pm Hvorfor skal jeg forklare solnedgang osv. når det allerede er bevist at jorda umulig kan være en klode.
Igjen, du har ikke kommet med noen bevis. Så da mangler fortsatt forklaringen...
Orlar skrev: man okt 17, 2022 2:59 pm Fordi vi har en satanistisk global elite som trekker i trådene gjennom hemmelige sosiale nettverk. De eier media, bankene og de største selskapene i verden. De skriver historien osv.
... og ikke minst, de sørger for at brødskiva alltid detter med påleggsiden ned...
Orlar skrev: man okt 17, 2022 2:59 pm The Revelation of Jesus Christ 18:23

"..for thy merchants were the great men of the earth; for by thy sorceries were all nations deceived.
Bhagavad Gita 3:14

"All living beings subsist on food, and food is produced by rains. Rains come from the performance of sacrifice, and sacrifice is produced by the performance of prescribed duties."

SirJames

Legg inn av SirJames »

NiGoZeroIchi skrev: man okt 17, 2022 3:39 pm
Orlar skrev: man okt 17, 2022 2:59 pm Fordi vi har en satanistisk global elite som trekker i trådene gjennom hemmelige sosiale nettverk. De eier media, bankene og de største selskapene i verden. De skriver historien osv.
... og ikke minst, de sørger for at brødskiva alltid detter med påleggsiden ned...
:lol: :lol:

Akkurat det er jævlig irriterende.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: man okt 17, 2022 2:59 pm I dag er bevisene for flat og stillestående jord helt knusende. Hvorfor skal jeg forklare solnedgang osv. når det allerede er bevist at jorda umulig kan være en klode.
1. Du har hverken bevist eller "bevist" noe som helst. Du har forsøkt å spre overtro - og det tjener ikke deg til ære.

2. Du kan jo forklare ulike tidspunkt for soloppgang over ei flat jord FOR DEG SJØL - du må jo - eller bør, i det minste - ha gjort deg noen tanker om det sjøl, for jeg kan ikke tenke meg at du er så totalt tett i pappen at du ikke har tenkt over det. Så - hvis du har funnet ei forklaring som du synes er holdbar, risikerer du jo absolutt ingenting med å forklare det for oss andre stakkars idioter. Det samme gjelder formørkelser.

3. Jesuser, guder og dess like driter jeg flatt i. Og jeg oppfordrer gjerne alle andre til å gjøre det samme - med ALLE former for overtro.

BE
som aldri kommer til å la være å påtale spredning av overtro - og hva folk gjør for å formørke sine egne sinn driter han også i

P. S. Du kan jo ta en telefon til sjaman Durex - unnskyld, DureK - så kan dere i fellesskap finne opp en medaljong som faktisk gjør jorda flat.

Moist

Legg inn av Moist »

Hvorfor er alle andre planeter enn jorden rund?

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: man okt 17, 2022 2:59 pm
Hva sier Jesus: "Jeg er Alfa og Omega"
Ååå - så hr. Nazareus var nødt til å bruke det greske alfabetet for å beskrive seg sjøl?

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Moist skrev: man okt 17, 2022 6:38 pm Hvorfor er alle andre planeter enn jorden rund?
Men du må da skjønne at andre planeter ikke eksisterer - annet enn som projeksjoner på kupper'n (som forresten kommer fra Kampen)!

Mvh

BE

Moist

Legg inn av Moist »

BlackEagle skrev: man okt 17, 2022 6:43 pm
Moist skrev: man okt 17, 2022 6:38 pm Hvorfor er alle andre planeter enn jorden rund?
Men du må da skjønne at andre planeter ikke eksisterer - annet enn som projeksjoner på kupper'n (som forresten kommer fra Kampen)!

Mvh

BE
Åja! det forklarer hvorfor jeg ikke kan se Venus før på slutten av året nå ja! Nå er jeg jo faktisk overbevist, Venus lampa har sprengt en sikring.

Orlar

Legg inn av Orlar »

Kjøp dere et Nikon P900 kamera med 125X zoom, så kan dere se med egne øyne den flate og stillestående jorda. Ingen kurvatur. Båter som blir borte på havet kan du zoome inn og se hele båten.

Er det avvik og parallax på stjernehimmel. Stjernehimmelen roterer i perfekte sirkeler rundt polaris. Vitenskapen klarer ikke å bevise dette med stjernehimmelen, samt rotasjon av jorda i 1600 km/t ved ekvator, og ei jord som suser rundt sola 32 ganger raskere enn ei gæverkule!! Ikke ett eneste ekte bilde av jorda fra verdensrommet.

Er det virkelig plass til 1,3 millioner jordkloder inni sola hvis den er hul osv. Er folk opp ned i Kina? Hvis du tror på dette tullet. Da er du en opp-ned spinner og en "globetard".

Har dere egentlig sett på alle videoene jeg har lagt ut. Det er masse beviser der. Jeg tror mange fortsatt er inne i en dyp fornektelse av sannheten.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Moist skrev: man okt 17, 2022 6:44 pm
BlackEagle skrev: man okt 17, 2022 6:43 pm
Moist skrev: man okt 17, 2022 6:38 pm Hvorfor er alle andre planeter enn jorden rund?
Men du må da skjønne at andre planeter ikke eksisterer - annet enn som projeksjoner på kupper'n (som forresten kommer fra Kampen)!

Mvh

BE
Åja! det forklarer hvorfor jeg ikke kan se Venus før på slutten av året nå ja! Nå er jeg jo faktisk overbevist, Venus lampa har sprengt en sikring.
Pøh. Sikringer er jo bare noe Den Hellige Globale Maktelite (a. k. a. den store, stygge ulven) har funnet på for å føre oss bak lyset, så å si...

Mvh

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: man okt 17, 2022 9:02 pm Kjøp dere et Nikon P900 kamera med 125X zoom
Driver du med tekstreklame? Neeei, det er jo sant - du svarer jo ikke på spørsmål.

BE

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Teknologi & Vitenskap»