Geosentrisk modell av jorden

Svar
Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Re: Geosentrisk modell av jorden

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: ons sep 21, 2022 5:16 pm
Ljot skrev: ons sep 21, 2022 4:50 pm @Orlar Jeg har et geometrisk puslespill til deg. Vi vet at avstanden fra Nordpolen (ditt geosentriske senter) til ekvator er rundt 10000km. Gitt en flat jord burde da omkretsen av ekvator være 62800km. Den er rundt 40000km, noe som tilsvarer forventet omkrets av en kuleform med den radius jorden har. Kommentarer?

En annen ting jeg fortsatt lurer litt på er dette med jordskivens tykkelse, geothermale gradienter, overgangen mellom jordskorpe og mantel, forekomst av vulkanutbrudd og lavastrømmer. Platetektonikken. Slike småting. Kan du utdype litt hvordan dette kan forklares inn i en teori om en flat jord og et firmament.

Og hva er egentlig utenfor firmamentet ditt? Det er jeg litt spent på.
Jeg har ikke skrevet at Nordpolen er mitt geosentriske senter. Jeg skrev at magnetisk nordpol er i Sibir nå. Jeg vet ikke med sikkherhet hvor sentrum befinner seg. Mulig jeg skrev at jeg anter/tipper sentrum er magnetisk nordpol.

Man må se på de to modellene hver seg, ikke blande de sammen på en måte. At du ikke er litt på begge deler samtidig. Prøver å forklare det ene med det andre. Jeg skjønner litt hvor du vil. Jeg vil også ha svar på mye. Det er to helt forskjellige systemer. Med et firmament. Finnes det et firmament. Da er alt mulig. Da er vi sci-fic område og Hollywood filmer.

Utenfor firmamentet. Man tror det er vann i en eller annen form. Elektromagnetisk hav, krystallinsk hav. Jeg vet ikke helt sikkert. Jeg har ikke sett det. I bibelen står at det at vann ble skilt fra vann. Andre antakelser.. er bl.a. at vi befinner oss i en 3. dimensjon som er en fysisk verden. Og det finnes 4 og 5 dimensjon opp til 9. Det blir litt filosofisk.
*rister på hodet*

Kjære vene...

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

SirJames skrev: tir sep 20, 2022 7:21 pm
Knaberaps skrev: tir sep 20, 2022 7:16 pm
Orlar skrev: tir sep 20, 2022 4:31 pm NASA har ikke ett eneste ekte originalt bilde av hele jordkloden!
Det er da temmelig logisk. Jeg har ikke ett eneste ekte originalt bilde av hele meg. F.eks. så er bakhodet skjult ved ethvert bilde av meg forfra. Apropos "jordklode".

https://i.stack.imgur.com/kZlCs.png
Tror ikke bakhodet ditt eksisterer.

Frua har alltid sagt at hun er flat...

Ljot

Legg inn av Ljot »

Orlar skrev: ons sep 21, 2022 5:16 pm
Ljot skrev: ons sep 21, 2022 4:50 pm @Orlar Jeg har et geometrisk puslespill til deg. Vi vet at avstanden fra Nordpolen (ditt geosentriske senter) til ekvator er rundt 10000km. Gitt en flat jord burde da omkretsen av ekvator være 62800km. Den er rundt 40000km, noe som tilsvarer forventet omkrets av en kuleform med den radius jorden har. Kommentarer?

En annen ting jeg fortsatt lurer litt på er dette med jordskivens tykkelse, geothermale gradienter, overgangen mellom jordskorpe og mantel, forekomst av vulkanutbrudd og lavastrømmer. Platetektonikken. Slike småting. Kan du utdype litt hvordan dette kan forklares inn i en teori om en flat jord og et firmament.

Og hva er egentlig utenfor firmamentet ditt? Det er jeg litt spent på.
Jeg har ikke skrevet at Nordpolen er mitt geosentriske senter. Jeg skrev at magnetisk nordpol er i Sibir nå. Jeg vet ikke med sikkherhet hvor sentrum befinner seg. Mulig jeg skrev at jeg anter/tipper sentrum er magnetisk nordpol.

Man må se på de to modellene hver seg, ikke blande de sammen på en måte. At du ikke er litt på begge deler samtidig. Prøver å forklare det ene med det andre. Jeg skjønner litt hvor du vil. Jeg vil også ha svar på mye. Det er to helt forskjellige systemer. Med et firmament. Finnes det et firmament. Da er alt mulig. Da er vi sci-fic område og Hollywood filmer.

Utenfor firmamentet. Man tror det er vann i en eller annen form. Elektromagnetisk hav, krystallinsk hav. Jeg vet ikke helt sikkert. Jeg har ikke sett det. I bibelen står at det at vann ble skilt fra vann. Andre antakelser.. er bl.a. at vi befinner oss i en 3. dimensjon som er en fysisk verden. Og det finnes 4 og 5 dimensjon opp til 9. Det blir litt filosofisk.
Det er irrelevant hvor midten av ditt geosentriske senter er. Logikken vil være den samme. Mål deg 10000km ut fra senteret ditt. Gå så en runde rundt jordskiven din, hele tiden akkurat 10000km fra senter, og mål lengden du har spasert når du har kommet tilbake til utgangspunktet. Bør være enkelt gjennomførbart. Når du 62800km kan jorden muligens være flat. Når du kortere sliter ideen din på enda et punkt.

Noen tanker om det andre jeg nevnte, tykkelser, geothermalgradienter, vulkaner og slikt? Er undersiden av skiva vår en glovarm lavasmørje som drypper ut i verdensrommet? Eller er vi bare en pannekake på guds egen stekepanne?

Orlar

Legg inn av Orlar »

@BlackEagle ja, det er synd i deg. Stakkars.. :)

Jeg gidder ikke svare på alt. Det blir for enkelt å ta tak i løse tråder. Plukke ord fra hverandre. Ta ting ut av sammenheng. Opprinnelig innlegg er sakens kjerne.

Jeg er temmelig sikker, eller vet at jorda er flat. Firmantet er jeg også sikker på. Ikke 100%. Nært opp til.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: ons sep 21, 2022 5:16 pm I bibelen står at det at vann ble skilt fra vann.
HVOR i biber'n???

Du skjønner; jeg har faktisk lest biber'n et par ganger (man bør jo vite noe om det man vil kritisere, ikke sant? Og dét - var et tips til DEG), men kan ikke huske å ha sett noe om at "vann ble skilt fra vann", men jeg er jo ikke sikker på at det der var et direkte sitat fra biber'n eller om du bruker en litt annen ordlyd (som er helt tilgivelig, for all del). Så derfor sjekket jeg

bibel.no

og søkte etter den ordlyden du bruker - og resultatet ble (følgende er klippet fra bibel.no):

"Ingen resultater funnet for vann ble skilt fra vann i nettsiden."

eller du kan følge linken nedenfor så du ser svaret fra bibel.no - og hvordan jeg skrev søket.

https://bibel.no/sok?q=vann+ble+skilt+f ... Filter=all

For at du ikke skal tro ille om meg, kan du enten oppgi det eksakte skriftstedet der det bokstavelig (sic!) står skrevet - eller søke sjøl på bibel.no.

Jeg gjør for ordens skyld oppmerksom på at dersom heller ikke du finner det - og heller ikke vet - eller "vet" - nøyaktig hvor du har det fra, så kan det være slik at

du snakker usant.

Og dét er visst heller ikke iflg. biber'n ansett som noen dyd.

Lykke til, og ha en fin kveld!

Mvh

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: ons sep 21, 2022 5:35 pm @BlackEagle ja, det er synd i deg. Stakkars.. :)

Jeg gidder ikke svare på alt. Det blir for enkelt å ta tak i løse tråder. Plukke ord fra hverandre. Ta ting ut av sammenheng. Opprinnelig innlegg er sakens kjerne.

Jeg er temmelig sikker, eller vet at jorda er flat. Firmantet er jeg også sikker på. Ikke 100%. Nært opp til.
Hvorfor i all verden tuller du deg inn på et DEBATT-forum, da???

Du skjønner, om du framsetter påstander - og ikke kan eller ikke vil forklare eller forsvare dem - så har du lite på et debattforum å gjøre. Men du finner sikkert en illusjonist, et bedehus, et sirkus eller en kirke nær deg. Lykke til!

Mvh

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: ons sep 21, 2022 5:35 pm Firmantet
Hæ?

Mvh

BE

Orlar

Legg inn av Orlar »

Det skal være 7-8 cm høydeforskjell pr. km hvis jorda er en jordklode. 10 km er 70 cm. På 30 km skal det være 2m. Dette er svært målbare tall. Det er foretatt tusenvis av målinger på dette her. Null høydeforskjell. Flatt. Hvis man ikke klarer å forstå det, og ta det inn over seg. Da er det noe som ikke stemmer med kognitiv oppfattelse av virkeligheten. Jeg skal vise dere masse kilder senere.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: ons sep 21, 2022 8:15 pm Det skal være 7-8 cm høydeforskjell pr. km hvis jorda er en jordklode. 10 km er 70 cm. På 30 km skal det være 2m. Dette er svært målbare tall. Det er foretatt tusenvis av målinger på dette her. Null høydeforskjell. Flatt. Hvis man ikke klarer å forstå det, og ta det inn over seg. Da er det noe som ikke stemmer med kognitiv oppfattelse av virkeligheten. Jeg skal vise dere masse kilder senere.
HVILKEN høydeforskjell (altså på HVA)???

Og hvorfor kan du ikke "vise" oss kilder nå?

Du får tilgi at jeg er så aldeles kunnskapsløs, om du kan, men det er derfor jeg spør og graver om alt mulig. Og jeg setter selvfølgelig pris på at du svarer - på begge spørsmålene ovenfor.

'Mvh

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: ons sep 21, 2022 8:15 pm Det skal være 7-8 cm høydeforskjell pr. km hvis jorda er en jordklode. 10 km er 70 cm. På 30 km skal det være 2m. Dette er svært målbare tall. Det er foretatt tusenvis av målinger på dette her. Null høydeforskjell. Flatt. Hvis man ikke klarer å forstå det, og ta det inn over seg. Da er det noe som ikke stemmer med kognitiv oppfattelse av virkeligheten. Jeg skal vise dere masse kilder senere.
Og hva ble det forresten til med biber'n og vannet?

Fint om du kan svare på det også, for du kjenner sikkert biber'n bedre enn meg. Jeg har som sagt bare lest den et par ganger, og jeg husker nok ikke riktig alt.

Mvh

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: ons sep 21, 2022 5:35 pm @BlackEagle ja, det er synd i deg. Stakkars.. :)

Jeg gidder ikke svare på alt. Det blir for enkelt å ta tak i løse tråder. Plukke ord fra hverandre. Ta ting ut av sammenheng. Opprinnelig innlegg er sakens kjerne.

Jeg er temmelig sikker, eller vet at jorda er flat. Firmantet er jeg også sikker på. Ikke 100%. Nært opp til.
Opprinnelig innlegg er sakens kjerne, ja? Jeg kunne ikke vært mer enig. Det er nettopp derfor jeg spør vedrørende NETTOPP ditt opprinnelige innlegg.

Hva mener du forresten med "Firmantet"? Jeg må innrømme at det er et helt ukjent begrep for meg. Jeg kunne riktignok vært litt kjapp i svingene og tatt ordet for å være en feilskriving av "firmamentet", men så ondsinnet har jeg da på ingen måte tenkt å være. Så det er fint om du kan forklare det for en som er fullstendig uten utdannelse ut over ungdomsskolen.

Mvh

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: ons sep 21, 2022 5:35 pm @BlackEagle ja, det er synd i deg. Stakkars.. :)

Jeg gidder ikke svare på alt. Det blir for enkelt å ta tak i løse tråder. Plukke ord fra hverandre. Ta ting ut av sammenheng. Opprinnelig innlegg er sakens kjerne.

Jeg er temmelig sikker, eller vet at jorda er flat. Firmantet er jeg også sikker på. Ikke 100%. Nært opp til.
Apropos åpningsinnlegg, forresten - der skrev du bl. a.:

"Det finnes mange vitenskaplige bevis, og flere hundre indisier på at jorda, bortsett fra fjell og havdyp, er flat."

I går ba jeg deg i et svarinnlegg om å nevne ETT (enten bevis eller indisium). Hvorfor har du ikke gjort det, når du synes at åpningsinnlegg er det viktigste?

Mvh

BE

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Orlar skrev: ons sep 21, 2022 5:35 pm Jeg er temmelig sikker, eller vet at jorda er flat. Firmantet er jeg også sikker på. Ikke 100%. Nært opp til.
Nobelprisen i diverse kategorier venter.

Orlar

Legg inn av Orlar »

BlackEagle skrev: ons sep 21, 2022 8:36 pm
Orlar skrev: ons sep 21, 2022 8:15 pm Det skal være 7-8 cm høydeforskjell pr. km hvis jorda er en jordklode. 10 km er 70 cm. På 30 km skal det være 2m. Dette er svært målbare tall. Det er foretatt tusenvis av målinger på dette her. Null høydeforskjell. Flatt. Hvis man ikke klarer å forstå det, og ta det inn over seg. Da er det noe som ikke stemmer med kognitiv oppfattelse av virkeligheten. Jeg skal vise dere masse kilder senere.
HVILKEN høydeforskjell (altså på HVA)???

Og hvorfor kan du ikke "vise" oss kilder nå?

Du får tilgi at jeg er så aldeles kunnskapsløs, om du kan, men det er derfor jeg spør og graver om alt mulig. Og jeg setter selvfølgelig pris på at du svarer - på begge spørsmålene ovenfor.

'Mvh

BE
Vi snakker havet. Meter over havet brukes som en referanse for å vise høyden. Hvorfor brukes det som en referanse? Fordi havet er horistontalt flatt. Det er foretatt tusenvis av målinger med radar og lasere over havet som viser at havet er flatt. Det er ikke 2 meter høydeforskjell på havet på 30 km. Forstår du det? Det betyr at jorda ikke er ei rund kule. Jorda er horisontal flat (bortsett fra fjell og havdyp).

Firmamentet. Det er kuppel over oss. Vi er inni en slags gjennomsiktig glass kuppel. Det er sinnsykt. Sånn er det. Les om skapelsen i bibelen. Kanskje du finner noe om det i bibelen.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Sinnsyk skapelse.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Orlar skrev: ons sep 21, 2022 9:14 pm
BlackEagle skrev: ons sep 21, 2022 8:36 pm
Orlar skrev: ons sep 21, 2022 8:15 pm Det skal være 7-8 cm høydeforskjell pr. km hvis jorda er en jordklode. 10 km er 70 cm. På 30 km skal det være 2m. Dette er svært målbare tall. Det er foretatt tusenvis av målinger på dette her. Null høydeforskjell. Flatt. Hvis man ikke klarer å forstå det, og ta det inn over seg. Da er det noe som ikke stemmer med kognitiv oppfattelse av virkeligheten. Jeg skal vise dere masse kilder senere.
HVILKEN høydeforskjell (altså på HVA)???

Og hvorfor kan du ikke "vise" oss kilder nå?

Du får tilgi at jeg er så aldeles kunnskapsløs, om du kan, men det er derfor jeg spør og graver om alt mulig. Og jeg setter selvfølgelig pris på at du svarer - på begge spørsmålene ovenfor.

'Mvh

BE
Firmamentet. Det er kuppel over oss. Vi er inni en slags gjennomsiktig glass kuppel. Det er sinnsykt. Sånn er det.
Er det en sånn hvor det begynner å snø inni, når man rister på den?

Brukeravatar
SuperMoen
Innlegg: 330

Legg inn av SuperMoen »

Xpoolman skrev: tir sep 20, 2022 9:14 pm
Ormen den lange skrev: tir sep 20, 2022 9:12 pm
Rexwiller skrev: tir sep 20, 2022 6:26 pm Bruker dere smør på jordskiven?
Det har hendt at jeg har mistet en brødskive med smør og pålegg på i gulvet. Hver eneste gang har den snudd seg i fallet, og truffet gulvet med smør og pålegg først. Hvorfor?
Det er noe som heter tyngdekraft som drar pålegget til seg :D
Tror du det?

Ljot

Legg inn av Ljot »

Orlar skrev: ons sep 21, 2022 9:14 pm
BlackEagle skrev: ons sep 21, 2022 8:36 pm
Orlar skrev: ons sep 21, 2022 8:15 pm Det skal være 7-8 cm høydeforskjell pr. km hvis jorda er en jordklode. 10 km er 70 cm. På 30 km skal det være 2m. Dette er svært målbare tall. Det er foretatt tusenvis av målinger på dette her. Null høydeforskjell. Flatt. Hvis man ikke klarer å forstå det, og ta det inn over seg. Da er det noe som ikke stemmer med kognitiv oppfattelse av virkeligheten. Jeg skal vise dere masse kilder senere.
HVILKEN høydeforskjell (altså på HVA)???

Og hvorfor kan du ikke "vise" oss kilder nå?

Du får tilgi at jeg er så aldeles kunnskapsløs, om du kan, men det er derfor jeg spør og graver om alt mulig. Og jeg setter selvfølgelig pris på at du svarer - på begge spørsmålene ovenfor.

'Mvh

BE
Vi snakker havet. Meter over havet brukes som en referanse for å vise høyden. Hvorfor brukes det som en referanse? Fordi havet er horistontalt flatt. Det er foretatt tusenvis av målinger med radar og lasere over havet som viser at havet er flatt. Det er ikke 2 meter høydeforskjell på havet på 30 km. Forstår du det? Det betyr at jorda ikke er ei rund kule. Jorda er horisontal flat (bortsett fra fjell og havdyp).

Firmamentet. Det er kuppel over oss. Vi er inni en slags gjennomsiktig glass kuppel. Det er sinnsykt. Sånn er det. Les om skapelsen i bibelen. Kanskje du finner noe om det i bibelen.
Havet er ikke horisontalt flatt flatt. For det første har man tidevannsvariasjoner, drevet av gravitasjon fra månen. Noe som ikke helt passer inn i din flathet og ditt firmament. For det andre har man mer statiske havnivåvariasjoner styrt av ulike elementer som havdyp, vanntemperatur, tetthet og salinitet, havstrømmer, havbunnstopografi og videre.
https://climate.nasa.gov/news/2318/just ... opography/
En NASA-link, bare for å få litt fart på deg 8-)

Orlar

Legg inn av Orlar »

Jeg har allerede oppnådd det jeg ønsket med mitt innlegg. Er superfornøyd! :)
Vi får se om det blir mer etterhvert.

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

På sydpolen skal det være et hull som fører inn til en indre verden med atmosfære og beboelse. Et ubemannet fartøy skal være sendt fra jorden og krasjet inn i månen. Det skal da ha kommet frem, at månen har ristet i flere minutter. Dette skal vist nok bevise at månen er kunstig og hul innvendig. Alt dette i følge TV program.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: ons sep 21, 2022 9:14 pm
BlackEagle skrev: ons sep 21, 2022 8:36 pm
Orlar skrev: ons sep 21, 2022 8:15 pm Det skal være 7-8 cm høydeforskjell pr. km hvis jorda er en jordklode. 10 km er 70 cm. På 30 km skal det være 2m. Dette er svært målbare tall. Det er foretatt tusenvis av målinger på dette her. Null høydeforskjell. Flatt. Hvis man ikke klarer å forstå det, og ta det inn over seg. Da er det noe som ikke stemmer med kognitiv oppfattelse av virkeligheten. Jeg skal vise dere masse kilder senere.
HVILKEN høydeforskjell (altså på HVA)???

Og hvorfor kan du ikke "vise" oss kilder nå?

Du får tilgi at jeg er så aldeles kunnskapsløs, om du kan, men det er derfor jeg spør og graver om alt mulig. Og jeg setter selvfølgelig pris på at du svarer - på begge spørsmålene ovenfor.

'Mvh

BE
Vi snakker havet. Meter over havet brukes som en referanse for å vise høyden. Hvorfor brukes det som en referanse? Fordi havet er horistontalt flatt. Det er foretatt tusenvis av målinger med radar og lasere over havet som viser at havet er flatt. Det er ikke 2 meter høydeforskjell på havet på 30 km. Forstår du det? Det betyr at jorda ikke er ei rund kule. Jorda er horisontal flat (bortsett fra fjell og havdyp).

Firmamentet. Det er kuppel over oss. Vi er inni en slags gjennomsiktig glass kuppel. Det er sinnsykt. Sånn er det. Les om skapelsen i bibelen. Kanskje du finner noe om det i bibelen.
Jeg takker for raskt svar. For å ta det siste først:

Jeg var altså innpå noe da jeg nevnte feilstaving. Da forstår jeg deg noe bedre. Men: Kan du fortelle hvor du har idéen om "en slags gjennomsiktig glass kuppel" fra (glasskuppel skrives i ett ord - dette kommer fra en som har gjennomført ungdomsskole; bare slik at mitt formelle grunnlag for å nevne det er klart) - og hva skjer med den glasskuppelen om vi får en meteoritt eller asteroide i huet? Prioritér gjerne den første delen av dobbeltspørsmålet (om hvor du har idéen fra) - har du sett den glasskuppelen sjøl, og i så fall: hvordan? Og oppgi kilde, dersom det ikke er du sjøl som har oppdaget den - og i så fall anmoder jeg om at du forklarer litt om hvordan du har gått fram.

Så til det første (om havets høydeforskjeller):

Hvordan måler man høyde på noe som bølger, strømmer og ellers beveger seg hele tida uten at ulike bølger, strømmer, tsunamier og annet påvirker målingen- og har et sunket Titanic og et sunket Bismarck påvirket målingen på noen måte? Og jeg vil sette stor pris på om du oppgir din kilde, dersom det ikke er du sjøl som har målt.

Mvh

BE

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Dette er en betydelig tråd. Jeg har hentet mårmor og sammen følger vi tråden på storskjerm.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

flourhouse skrev: tir sep 20, 2022 9:44 pm Jeg har sett denner kuppel.
Jeg hadde en gang en kjenning som på et utested i en av våre innlandsbyer røyka 10 Teddy-sigaretter på 47 sekunder. Derpå kasta han seg på ryggen på golvet og ropte: "I see God! I see God!"
Om han fikk kuppelhue etterpå, vites ikke.

Mvh

BE

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

LANISTA skrev: ons sep 21, 2022 9:56 pm Dette er en betydelig tråd. Jeg har hentet mårmor og sammen følger vi tråden på storskjerm.
Flat jord minutt for minutt..?

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Orlar skrev: ons sep 21, 2022 4:08 pm Dere skal få kilder. Men det blir nok ikke i dag.
Dette ser jeg veldig frem til, og gleder meg til det. Håper du følger opp og ikke lover noe du ikke kan holde. Legg ut gode kilder når du har tid og mulighet.

Orlar

Legg inn av Orlar »

@BlackEagle den var god.. fikk meg en god latter der! :)
Jesus.. er ikke det fint å høre navnet Jesus? :) hehe.. lol - hele den satanistiske globe eliten hoppe i stolen.
Så du er en liten luring. Svarte ørn.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Orlar skrev: ons sep 21, 2022 10:27 pm @BlackEagle den var god.. fikk meg en god latter der! :)
Jesus.. er ikke det fint å høre navnet Jesus? :) hehe.. lol - hele den satanistiske globe eliten hoppe i stolen.
Så du er en liten luring. Svarte ørn.
Du skrev firmantet.. var det er skrivefeil, at det skulle være firkantet?
For firkantet stemmer vel. Jeg har alltid, helt fra jeg var liten gutt, hørt folk snakke om de fire verdenshjørner. Det er jo ingen hjørner på ei kule tenker nå jeg da.

Så da blir det ikke helt som ei lompe. Mer som ei langpannekake. Med litt tykkelse, slik at det er plass til gruver og slikt

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: ons sep 21, 2022 12:17 pm @NiGoZeroIchi det er sant. Enig. Nikola Tesla. Født i 1856. Døde i 1943. Han ble 86 år. Vi kunne hadd gratis energi.
Har vi ikke gratis energi, da? Eller... hvor mye koster vinden til vindmøllene, og hvem eier den?

Mvh

BE
som spør om det han ikke vet

SirJames

Legg inn av SirJames »

PapaSmurf skrev: tir sep 20, 2022 10:45 pm
Orlar skrev: tir sep 20, 2022 10:26 pm @PapaSmurf bildet er et klassisk eksempel hvordan den "globale eliten" prøver å latterliggjøre flat jord. Og du skrev noe om måneskyggen fra jorda. Gud skapte to lys som det står i bibelen. Ett for dagen og ett for natten. Månen har sitt eget lys! Det går ikke ann å lande på månen. Jeg har sett et tv-intervju med en forsker på 50-60 tallet. Det var i svart-hvitt. Han sa månen er laget av noe plasma greier, og har sitt eget lys. Det går ikke ann å lande på månen. Det var et meget troverdig intervju. Både han forskningen forsvant. Sporløst borte! Er det 40 år siden "vi var" på månen sist. NASA uttalte en gang at de hadde mistet hele forskningen sin om månen! De er tatt på fersken gjentatte ganger. Alt er løgn. Driv å filme under vann med green screen i bakgrunnen. Man har sett luftbobler fra vannet i flere videoer fra NASA. Og vi tror på dem. Det kalles å være "stupid", men vi er indoktrinert og hjernevasket fra fødselen av. Født med globusen i fanget. Det første barna lærer på skolen er planeter og solsystemet. Kommer hjem med tegninger.

Planetene er vandrende stjerner inni firmamentet. Jeg vet det er vanskelig å ta inn over seg. Det er drøyt. Det tar tid å venne seg til tanken om flat jord. Vi lever i en skapt verden. Det er som sci-fic. Tatt rett ut fra en Hollywood film. Det er masse jeg fortsatt ikke vet, og ønsker svar på. De vil ikke fortelle oss sannheten. Vi må vente til en større del av befolkningen våkner. Om det blir å skje vet jeg ikke.
En ting jeg lurer på med dere konspirasjonsteoretikere. Slår det dere aldri at det kanskje er dere som må våkne?
Et mer betimelig spørsmål må jo være; når i all verden fikk institusjonen til TS Internett?

SirJames

Legg inn av SirJames »

BlackEagle skrev: ons sep 21, 2022 8:26 am
Orlar skrev: tir sep 20, 2022 9:40 pm
Når det gjelder tyngdekraften. Det er fortsatt en teori. Det heter teorien om tyngdekraften.
Og hvorfor vi har skuddår?
Det er jo åpenbart. Det er jo for at folk som er født 29. februar skal få feire bursdagen sin.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Teknologi & Vitenskap»