Marvel - tråden.

Svar
Hetfield

Re: Marvel - tråden.

Legg inn av Hetfield »

Fringegirl skrev: tir des 14, 2021 11:52 am
Sveinboer skrev: tir des 14, 2021 11:48 am Spider-Man No Way Home blir nå altså utsatt her til lands til 14. januar.. i første omgang
https://www.vg.no/rampelys/film/i/lVe8O ... tt-i-norge

Gøy beskjed å få dagen før premieren...
Kjempefestlig! 😵‍💫
Våge den som røper noe fra det store utland, ser det er kommet endel anmeldelser og jeg skal ihvertfall ikke inn på IMDB på den filmen før den er vist her i Norge 🥴
Blir umulig å unngå spoilers med så stor interesse det er i filmen på div. chans, SoME og b.la anmeldere på YT.

Faens nissenorge..

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Hetfield skrev: tir des 14, 2021 6:58 pm
Fringegirl skrev: tir des 14, 2021 11:52 am
Sveinboer skrev: tir des 14, 2021 11:48 am Spider-Man No Way Home blir nå altså utsatt her til lands til 14. januar.. i første omgang
https://www.vg.no/rampelys/film/i/lVe8O ... tt-i-norge

Gøy beskjed å få dagen før premieren...
Kjempefestlig! 😵‍💫
Våge den som røper noe fra det store utland, ser det er kommet endel anmeldelser og jeg skal ihvertfall ikke inn på IMDB på den filmen før den er vist her i Norge 🥴
Blir umulig å unngå spoilers med så stor interesse det er i filmen på div. chans, SoME og b.la anmeldere på YT.

Faens nissenorge..
Du sier noe der.

Når kinoene sier at man må unngå spoilere, og det gikk fint med Bond, så vet jeg ikke helt hva jeg skal tro.

En ting blir å holde seg unna SoMe og Reddit, men det er spoiler-titlene/promobildet på YouTube jeg virkelig er redd for.

Kommer garantert til å gå på en smell på Reddit også.

Skulle ønske at D+ bare ga dem fingeren når de velger å utsette, og kjøre den rett ut på kjøp i appen.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Chromeback skrev: tor des 16, 2021 9:01 am
Hetfield skrev: tir des 14, 2021 6:58 pm
Fringegirl skrev: tir des 14, 2021 11:52 am

Kjempefestlig! 😵‍💫
Våge den som røper noe fra det store utland, ser det er kommet endel anmeldelser og jeg skal ihvertfall ikke inn på IMDB på den filmen før den er vist her i Norge 🥴
Blir umulig å unngå spoilers med så stor interesse det er i filmen på div. chans, SoME og b.la anmeldere på YT.

Faens nissenorge..
Du sier noe der.

Når kinoene sier at man må unngå spoilere, og det gikk fint med Bond, så vet jeg ikke helt hva jeg skal tro.

En ting blir å holde seg unna SoMe og Reddit, men det er spoiler-titlene/promobildet på YouTube jeg virkelig er redd for.

Kommer garantert til å gå på en smell på Reddit også.

Skulle ønske at D+ bare ga dem fingeren når de velger å utsette, og kjøre den rett ut på kjøp i appen.
Ja, det er Sony som er grådige her. Hadde Disney hatt de fulle rettighetene tror jeg de kunne funnet på å gjøre den tilgjengelig på D+ for nordmenn.

Jepp, har sett noen thumbnails på YT-videoer allerede. Har ikke klikket meg inn på noen enda heldgvis.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Hetfield skrev: tor des 16, 2021 9:06 am
Ja, det er Sony som er grådige her. Hadde Disney hatt de fulle rettighetene tror jeg de kunne funnet på å gjøre den tilgjengelig på D+ for nordmenn.

Jepp, har sett noen thumbnails på YT-videoer allerede. Har ikke klikket meg inn på noen enda heldgvis.
Bare å gå off-grid over jula da.

Neida, blir vel å se om man finner den i en eller annen bukt i jula. Kommer aldri til å klare å vente en måned til, kjenner SoMe alt for godt til å vite at 14 dager etter premieredato er det absolutt null sperrer for folk flest.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Bilde

Det er en film, ta en chillpill, ærlig talt, du får se en av de 56838382 andre spider man filmene som er laget mens du venter da

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Chromeback skrev: tor des 16, 2021 9:18 am
Hetfield skrev: tor des 16, 2021 9:06 am
Ja, det er Sony som er grådige her. Hadde Disney hatt de fulle rettighetene tror jeg de kunne funnet på å gjøre den tilgjengelig på D+ for nordmenn.

Jepp, har sett noen thumbnails på YT-videoer allerede. Har ikke klikket meg inn på noen enda heldgvis.
Bare å gå off-grid over jula da.

Neida, blir vel å se om man finner den i en eller annen bukt i jula. Kommer aldri til å klare å vente en måned til, kjenner SoMe alt for godt til å vite at 14 dager etter premieredato er det absolutt null sperrer for folk flest.
Kan du sende meg en PM hvis du finner den noen sted?

SF Kino og Sony har jeg ingen tillit til lenger når de behandler sin lojale kundemasse slik.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Kærlighed skrev: tor des 16, 2021 4:05 pm
Chromeback skrev: tor des 16, 2021 9:18 am
Hetfield skrev: tor des 16, 2021 9:06 am
Ja, det er Sony som er grådige her. Hadde Disney hatt de fulle rettighetene tror jeg de kunne funnet på å gjøre den tilgjengelig på D+ for nordmenn.

Jepp, har sett noen thumbnails på YT-videoer allerede. Har ikke klikket meg inn på noen enda heldgvis.
Bare å gå off-grid over jula da.

Neida, blir vel å se om man finner den i en eller annen bukt i jula. Kommer aldri til å klare å vente en måned til, kjenner SoMe alt for godt til å vite at 14 dager etter premieredato er det absolutt null sperrer for folk flest.
Kan du sende meg en PM hvis du finner den noen sted?
Ofc, men kan ikke love noe.

Men må bare prate Hawkeye kjapt her også. For en herlig avslutning. Ikke så fan av monologene til Yelena, blir litt for fake russisk aksent.
► Show Spoiler

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Chromeback skrev: tor des 16, 2021 5:16 pm
Kærlighed skrev: tor des 16, 2021 4:05 pm
Chromeback skrev: tor des 16, 2021 9:18 am

Bare å gå off-grid over jula da.

Neida, blir vel å se om man finner den i en eller annen bukt i jula. Kommer aldri til å klare å vente en måned til, kjenner SoMe alt for godt til å vite at 14 dager etter premieredato er det absolutt null sperrer for folk flest.
Kan du sende meg en PM hvis du finner den noen sted?
Ofc, men kan ikke love noe.

Men må bare prate Hawkeye kjapt her også. For en herlig avslutning. Ikke så fan av monologene til Yelena, blir litt for fake russisk aksent.
► Show Spoiler
Storkoser meg med Hawkeye og de små bitene som referer til Natasha er høydepunktene, føler serien gir meg litt mer av det som på en måte var slutten på mange av karakterene i Endgame, vil liksom ikke helt at det skal være slutten selv om man nå går vekk fra mye av dette og inn i ny fase med andre karakterer.
Eps 5 var glimrende! Ser frem til de neste episodene 🤩

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Vet ikke hvordan man gjør sånn fancy "show spoiler", men det er jo igrunn ingen spoiler da episoden er ute for alle. KINGPIN! Fuck yes, fuck yes. Som jeg har savnet Vincent D'Onofrio. Forøvrig veldig kul episode generelt, kult at vi fikk se blipen og litt konsekvensene av det fra Yelena sitt perspektiv. Dog må jeg si meg sterkt uenig med henne, reinsdyr kjøtt er fantastisk.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Crabsen skrev: tor des 16, 2021 7:10 pm Vet ikke hvordan man gjør sånn fancy "show spoiler", men det er jo igrunn ingen spoiler da episoden er ute for alle. KINGPIN! Fuck yes, fuck yes. Som jeg har savnet Vincent D'Onofrio. Forøvrig veldig kul episode generelt, kult at vi fikk se blipen og litt konsekvensene av det fra Yelena sitt perspektiv. Dog må jeg si meg sterkt uenig med henne, reinsdyr kjøtt er fantastisk.
Haha, tenkte akkurat det samme!

Hvor har de fått fra at reinsdyr er seigt og kjipt? Fantastisk kjøtt, må prøve å få lurt det inn ila jula.

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Chromeback skrev: tor des 16, 2021 7:12 pm
Crabsen skrev: tor des 16, 2021 7:10 pm Vet ikke hvordan man gjør sånn fancy "show spoiler", men det er jo igrunn ingen spoiler da episoden er ute for alle. KINGPIN! Fuck yes, fuck yes. Som jeg har savnet Vincent D'Onofrio. Forøvrig veldig kul episode generelt, kult at vi fikk se blipen og litt konsekvensene av det fra Yelena sitt perspektiv. Dog må jeg si meg sterkt uenig med henne, reinsdyr kjøtt er fantastisk.
Haha, tenkte akkurat det samme!

Hvor har de fått fra at reinsdyr er seigt og kjipt? Fantastisk kjøtt, må prøve å få lurt det inn ila jula.
Er helt nydelig ja! Hadde nettopp andre runde med reinsdyr gryte denne måneden her igår, magisk. Virket veldig som de som kom opp med den replikken aldri faktisk har smakt reinsdyr før. Eller av en som prøvde det en gang på en bakgård i Russland og bestemte seg for at det er sånn det smaker.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Flere fra Østfold og Oslo som skal dra til Gøteborg og Strømstad for å se filmen. SF og Sony har virkelig dritti seg ut her.

Har såvidt begynt på Hawkeye selv, og henger noen episoder bak dere. Artig så langt, Hawkeyes reaksjoner på Kates dårlige dømmekraft er prisløst..

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Sony profitterer vel uansett om folk drar til Sverige.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Kærlighed skrev: tor des 16, 2021 10:17 pm Sony profitterer vel uansett om folk drar til Sverige.
Eneste måten at Sony ikke profiterer er jo som pirat.

Nordisk Film taper vel heller ikke mye på at man drar til Sverige? Det er vel mest de lokale kinoene som mister inntektene som de ellers drar inn på visninger, noe som er en negativ konsekvens av boikott. Mest siden kinoene ikke kan så veldig mye for dette selv.

balder75

Legg inn av balder75 »

Jeg vil se No way home i går! Og siden det er Sony, gjør det ingenting om det er pirat. Vil sjekke i morgen

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Jeg blir nok å vente til den kommer på kino, det blir ikke det samme å se den hjemme og ikke på kinolerret.
En slik film må sees på kino.

Veldig fint om dere andre som kommer til å se den via pirat eller annet, ikke spoiler med verken tekst eller rating her i tråden, heller lag en egen tråd for filmen slik at de som ikke vil lese om den kan unngå den tråden. Her inne på Marvel tråden diskuterer vi jo andre filmer/serier også :|

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Fringegirl skrev: tor des 16, 2021 10:43 pm Jeg blir nok å vente til den kommer på kino, det blir ikke det samme å se den hjemme og ikke på kinolerret.
En slik film må sees på kino.

Veldig fint om dere andre som kommer til å se den via pirat eller annet, ikke spoiler med verken tekst eller rating her i tråden, heller lag en egen tråd for filmen slik at de som ikke vil lese om den kan unngå den tråden. Her inne på Marvel tråden diskuterer vi jo andre filmer/serier også :|
Lager en egen "spoiler" tråd for filmen nå :)

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Crabsen skrev: fre des 17, 2021 12:12 pm
Fringegirl skrev: tor des 16, 2021 10:43 pm Jeg blir nok å vente til den kommer på kino, det blir ikke det samme å se den hjemme og ikke på kinolerret.
En slik film må sees på kino.

Veldig fint om dere andre som kommer til å se den via pirat eller annet, ikke spoiler med verken tekst eller rating her i tråden, heller lag en egen tråd for filmen slik at de som ikke vil lese om den kan unngå den tråden. Her inne på Marvel tråden diskuterer vi jo andre filmer/serier også :|
Lager en egen "spoiler" tråd for filmen nå :)
😅🙏🏻

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

9.2 på imdb, 72K votes. Insane

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Crabsen skrev: fre des 17, 2021 12:12 pm
Lager en egen "spoiler" tråd for filmen nå :)
Er det lov å spørre om hvor du så denne? :D

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Chromeback skrev: fre des 17, 2021 5:45 pm
Crabsen skrev: fre des 17, 2021 12:12 pm
Lager en egen "spoiler" tråd for filmen nå :)
Er det lov å spørre om hvor du så denne? :D
Super lovlig streamingside ;) Selve opptaket fra en som hadde filmet det fra en kinosal, så jeg anbefaler ingen å se den med den bedritne kvaliteten, men jeg som ikke kan dy meg og vet jeg hadde blitt spoilet på et eller annet vis, måtte bare. Skal defintivt se den om igjen, flere ganger, når den kommer ut i HD

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Crabsen skrev: fre des 17, 2021 6:27 pm
Chromeback skrev: fre des 17, 2021 5:45 pm
Crabsen skrev: fre des 17, 2021 12:12 pm
Lager en egen "spoiler" tråd for filmen nå :)
Er det lov å spørre om hvor du så denne? :D
Super lovlig streamingside ;) Selve opptaket fra en som hadde filmet det fra en kinosal, så jeg anbefaler ingen å se den med den bedritne kvaliteten, men jeg som ikke kan dy meg og vet jeg hadde blitt spoilet på et eller annet vis, måtte bare. Skal defintivt se den om igjen, flere ganger, når den kommer ut i HD
Skjønner, mistenkte cam.cord ja. Får prøve å holde meg litt unna alt de nærmeste ukene😅

Jokkemedkniven
Innlegg: 2170

Legg inn av Jokkemedkniven »

Noe helvetes drit å scrolle igjennom youtube for så å bli truffet av den spoileren for No Way Home pga youtubes algoritme.

Sveinboer

Legg inn av Sveinboer »

Jokkemedkniven skrev: fre des 17, 2021 8:49 pm Noe helvetes drit å scrolle igjennom youtube for så å bli truffet av den spoileren for No Way Home pga youtubes algoritme.
Har skjedd her også... Avsluttet alle abonnementene jeg hadde på filmrelaterte kanaler. Men etter en dag fikk en spoiler rett i fleisen idet jeg åpna YouTube. Får bare holde meg unna Youtube/Twitter/Reddit til midten av januar...

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

En i veldig solid sesong, må jeg si at den sesongavslutningen ikke bare var bra, men her er det mye å klø seg over i hodet også. Eller kanskje ikke så mye, men siste del åpner noen interessante dører.

For å ta det negative først, jeg hater virkelig disse off-screen "dødsfallene" som mange serieskapere ser ut til å ha lagt sin elsk på de siste årene. Selvfølgelig dør ikke Kingpin av ett skudd på kloss hold, og i hvert fall ikke off-screen, så skjønner virkelig ikke hvorfor de går denne veien. Ren latskap. Spørsmålet er bare om de velger å gå comicbook-veien eller ikke for Mr. Fisk etter skuddet.

Jeg er heller ikke spesielt solgt på Alaqua Cox som Echo, men dette kan jo selvsagt endre seg med tiden. Ikke første eller siste gang dette skjer i MCU dette.

Og så er dette småpirk, for jeg liker virkelig Hailee Steinfeld som Kate Bishop. Men shit hun kan virkelig ikke løpe om så livet hennes så stod på spill. Ikke at det gjør noe i det store og det hele, men hver gang jeg ser henne løpe så skjønner jeg ikke hvordan hun skal være så atletisk ellers.

Den scenen på isen med Clint og Kate er fantastisk. Det pilene ga meg direkte assosiasjoner til Marvel´s Spider-Man (altså spillet).

Yelena i Hawkeye gir meg personlig veldig mye mer enn Yelena i Black Widow, men nå er jeg som kjent ikke spesielt fan av sistnevnte.
Hun har fått en av de absolutt beste scenene så langt i MCU med fokuset på blippet. Generelt så foretrekker jeg Hawkeye sin mer jordnære tilnærming til konsekvensene av blippet kontra WandaVision og Loki, uten at det gjør de sistnevnte noe dårligere.

Spørsmålet nå er hvor Yelena passer inn i resten av MCU-universet. Hun faller litt i mellom alle stoler, føler jeg, med mindre de klarer å pushe henne inn i Young Avengers. Samtidig som det heller ikke føles helt rett ovenfor karakteren hennes.

Det store spørsmålet derimot er hvem i alle dager Laura Barton er?
Bobbi Morse er hun jo ikke, med mindre hun er "Laura", men blir hun Mockingbird?

Samtidig setter dette vel nådestøtet for dem som ønsker at Agents of S.H.I.E.L.D. er cannon i MCU.

Nei, dette var gøy. Synd at det var over så fort.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jeg glemte jo helt å nevne Hawkeye i drakten. Hell yes.

MCU-seriene har virkelig tatt godt vare på mulighetene til å gi homage til comic-bøkene.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Apropos den Dr. Strange-traileren. I frykt for spoilere av No Way Home har jeg ikke lest kommentarfeltet eller gått inn på noen diskusjonssider/videoer om den. Traileren i seg selv var lovende.

Er det What If-versjonen av Strange vi ser mot slutten der? Eller er det kanskje en annen variant? Uansett kult at de allerede teaset oss i What If med at han både har kreftene og viljen til å ødelegge universet i et alternativt univers.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Spiderman filmen har solgt bill for over 1 milliard. Men fortsatt måtte den utsettes i Norge til 14 januar. Helt latterlig.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Fringegirl skrev: søn des 26, 2021 7:13 pm Spiderman filmen har solgt bill for over 1 milliard. Men fortsatt måtte den utsettes i Norge til 14 januar. Helt latterlig.
SF Norge. Pengegribber.

Hadde planer om å se The Matrix på kino, men ser den online i stedet fordi jeg ikke ønsker at SF skal tjene en krone på meg.

Mulig jeg ser Spider-Man i Sverige. Er vel fort SF som får pengene der også, men gjør et unntak siden jeg har ventet et år på den filmen.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Det merkeligste med den VG-artikkelen er at det står at filmen er utsatt til 14. januar, i første omgang.

Hvis det, sykt nok, skulle ende opp med å bli utsatt med en enda lengre tidsramme enn det allerede er satt, så må Disney finne en løsning med Sony om å lansere filmen på plattformen deres.

Det kan i hvert fall ikke fortsette som det her.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»