Marvel - tråden.

Svar
TerryMcDermott

Re: Marvel - tråden.

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Nye draktene til Thor og Jane Foster


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Da har jeg tydeligvis klart å finne frem pirathatten igjen, trodde jeg ikke skulle være nødvendig i 2022.
Får håpe at dette funker ålreit.

Cabal

Legg inn av Cabal »

Chromeback skrev: tor jan 06, 2022 9:01 pm Da har jeg tydeligvis klart å finne frem pirathatten igjen, trodde jeg ikke skulle være nødvendig i 2022.
Får håpe at dette funker ålreit.
Ligger spiderman ute i god kvalitet?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Cabal skrev: tor jan 06, 2022 9:22 pm
Chromeback skrev: tor jan 06, 2022 9:01 pm Da har jeg tydeligvis klart å finne frem pirathatten igjen, trodde jeg ikke skulle være nødvendig i 2022.
Får håpe at dette funker ålreit.
Ligger spiderman ute i god kvalitet?
Tror ikke den er i sykt god kvalitet, ser ut til å ligne delvis på en ripcord-stream ut i fra bildene.

Men nå orker jeg ikke mer, vært så mange nesten-spoilere og delvise spoilere allerede at jeg driter litt i kvaliteten akkurat nå.

Cabal

Legg inn av Cabal »

Chromeback skrev: tor jan 06, 2022 9:27 pm Tror ikke den er i sykt god kvalitet, ser ut til å ligne delvis på en ripcord-stream ut i fra bildene.

Men nå orker jeg ikke mer, vært så mange nesten-spoilere og delvise spoilere allerede at jeg driter litt i kvaliteten akkurat nå.
Ålreit, gidder ikke bli kriminell bare for no dårlig kvalitet. Spoilere gjør meg ikke så mye.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Cabal skrev: fre jan 07, 2022 9:28 am
Chromeback skrev: tor jan 06, 2022 9:27 pm Tror ikke den er i sykt god kvalitet, ser ut til å ligne delvis på en ripcord-stream ut i fra bildene.

Men nå orker jeg ikke mer, vært så mange nesten-spoilere og delvise spoilere allerede at jeg driter litt i kvaliteten akkurat nå.
Ålreit, gidder ikke bli kriminell bare for no dårlig kvalitet. Spoilere gjør meg ikke så mye.
Bilde

For min del så handlet det mye om jeg knapt kunne åpne en eneste app uten at frykten for spoilere tok over. Kjenner også at jeg er sykt glad for at jeg ikke ble spoilet for noe på forhånd, det er så mye fanservice i denne filmen at det er det ene store øyeblikket etter det andre.

Skal definitivt sees igjen på kino i ordentlig kvalitet, for det må faktisk oppleves.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

greyserpent skrev: man jan 10, 2022 6:10 pm
Lur den der.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Chromeback skrev: man jan 10, 2022 6:11 pm
greyserpent skrev: man jan 10, 2022 6:10 pm
Lur den der.
Syns det. Molina er forøvrig en herlig skuespiller.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

No Way Home er nå flyttet frem en uke, så neste fredag smeller det🎉

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Chromeback skrev: fre jan 14, 2022 12:00 am No Way Home er nå flyttet frem en uke, så neste fredag smeller det🎉
Spent på den boikotten til fansen. Min teori er at folket drar på kino og at SF tjener fett uansett :lol:

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Kærlighed skrev: fre jan 14, 2022 12:36 am
Chromeback skrev: fre jan 14, 2022 12:00 am No Way Home er nå flyttet frem en uke, så neste fredag smeller det🎉
Spent på den boikotten til fansen. Min teori er at folket drar på kino og at SF tjener fett uansett :lol:
Hehe, ser det er litt blandede reaksjoner ute på SoMe :D

Noterer meg at det er mange som allerede har sett den og/eller blitt spoilet filmen. Personlig kommer jeg til å se den på kino igjen, kun fordi det er en film man MÅ se på storskjerm. Håper bare ikke at de største idiotene der ute lar frustrasjonen sin gå utover uskyldige medarbeidere på kinoene.

Men gleder meg maks til å se reaksjonene til folk her inne, ventet alt for lenge på dette nå :lol:

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Det er jo topp, da blir der kino neste uke. Har klart meg uten spoilere ☺️

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Da har man fått sett ferdig Eternals, og sånn i utgangspunktet så er det ikke så halvgærent.
Det største problemet i mine øyne er at jeg ikke helst ser hvordan Eternals passer inn i MCU. Jeg skjønner heller ikke helt akkurat hvor i tidslinjen denne filmen plasseres? Før eller etter No Way Home?
► Show Spoiler
Multiverset gjør egentlig at hele denne filmen føles veldig malplassert, Marvel har jo vist gang på gang at de har kontroll på universet sitt, men dette føltes veldig pre-Infinity War. Det føles så stort og lite ut på samme tid. Jeg liker det meste rundt Eternals, fra bakgrunnen til rollen de har tatt på seg, så i utganspunktet så liker jeg mye av konseptet her. Man kan jo spørre seg hvorfor de ikke fikk beskjed om å blande seg rundt Thanos når det gikk på bekostning av det egentlige oppdraget deres, men Arishem ønsket kanskje ikke å avsløre seg?

Jeg er ikke sånn veldig fan av måten man avslutter (enda) en film med at menneskeheten er så god at de har endret karakterene sine kjerneverdier. Vet ikke om det blir riktig å si at historiefortellingen lener seg for mye på pathos, det er uansett en film trope jeg begynner å gå ganske lei av. Hvorfor er menneskeheten så mye bedre enn andre planeter man har latt gå duken tidligere? Er det på grunn av tidsperspektivet?
Jeg forstår det bare ikke.

Blir riktignok interessant å se fremtiden til Arishem videre i MCU.

Og Harry Styles, ja. Jaja, blir vel mange nye Marvel-"fans" i det minste.

Jeg er som kjent ikke sånn veldig fan av Kit Harrington blir spennende å se hva hans Black Knight utarter seg til, kanskje særlig nå sammen med Mahershala Ali´s Blade. Han får i hvert fal lent seg på en solid medskuespiller om de to kommer til opptre sammen.

Eternals vet jeg ikke helt hvor jeg vil plassere. En sterk sekser kanskje? En av MCUs svakeste i mine øyne, men den er ikke dårlig som feks The Dark World. Jeg klarer bare ikke helt å plassere fingeren på hva som er bra og hva som er dårlig her.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Er flere som har poengtert at filmen hadde heller gjort seg som en serie, hvor hver karakter fikk tid til å bygge seg opp. Det kan jeg nesten være enig i, for jeg kunne ikke brydd meg mindre med hva som skjedde med hver enkelt. Javel, der døde den, ok who cares.

Det ble for mye å gape over uten at man fikk en følelse av å bry seg, selv syntes jeg enkelte valg av skuespillere var utrolig dølt.
Salma Hayek f.eks har jeg aldri hatt noe filmforhold til, syntes hun er utrolig uinteressant som skuespiller.
De mest interessante var Gilgamesh (Ma Dong Seok), Druig (Barry Keoghan - herremann, hva var den aksenten for noe, den var jo all over the place), Phastos (Brian Henry) og Makkari (Lauren Ridlof).

Ajak (Hayek), Thena (Jolie), Ikaris (Madden), Sersi (Chan) og Kingo (Najinali) var de aller svakeste prestasjonene.. Angelina Jolie var en smule bedre, mens resten var rene snork å se på skjermen.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Fringegirl skrev: lør jan 15, 2022 6:38 pm Er flere som har poengtert at filmen hadde heller gjort seg som en serie, hvor hver karakter fikk tid til å bygge seg opp. Det kan jeg nesten være enig i, for jeg kunne ikke brydd meg mindre med hva som skjedde med hver enkelt. Javel, der døde den, ok who cares.

Det ble for mye å gape over uten at man fikk en følelse av å bry seg, selv syntes jeg enkelte valg av skuespillere var utrolig dølt.
Salma Hayek f.eks har jeg aldri hatt noe filmforhold til, syntes hun er utrolig uinteressant som skuespiller.
De mest interessante var Gilgamesh (Ma Dong Seok), Druig (Barry Keoghan - herremann, hva var den aksenten for noe, den var jo all over the place), Phastos (Brian Henry) og Makkari (Lauren Ridlof).

Ajak (Hayek), Thena (Jolie), Ikaris (Madden), Sersi (Chan) og Kingo (Najinali) var de aller svakeste prestasjonene.. Angelina Jolie var en smule bedre, mens resten var rene snork å se på skjermen.
Er enig i vurderingen til castingen. Vurderte å skrive litt om dette selv, eneste jeg synes var halvveis synd at gikk var Gilgamesh sitt dødsfall.
Synd at de valgte å gå for såpass etablerte skuespillere i denne filmen. Hadde gjort seg med en gjeng som var mindre kjente.

Ellers må jeg legge til, siden jeg glemte det i innlegget over. Stort minus fra Disney at de ikke har orden på tekstingen. Hver gang Makkari skulle si noe, så blingset teksten før den forsvant, så aner ikke hva hun egentlig hadde av manus gjennom filmen. Samme da de pratet gammelgresk eller hva det nå enn var for noe. Mye av manuset som rett og slett er umulig å få med seg siden det tekniske ikke er oppe. Utrolig nok i 2022.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Chromeback skrev: lør jan 15, 2022 1:57 pm Da har man fått sett ferdig Eternals, og sånn i utgangspunktet så er det ikke så halvgærent.
Det største problemet i mine øyne er at jeg ikke helst ser hvordan Eternals passer inn i MCU. Jeg skjønner heller ikke helt akkurat hvor i tidslinjen denne filmen plasseres? Før eller etter No Way Home?
► Show Spoiler
Multiverset gjør egentlig at hele denne filmen føles veldig malplassert, Marvel har jo vist gang på gang at de har kontroll på universet sitt, men dette føltes veldig pre-Infinity War. Det føles så stort og lite ut på samme tid. Jeg liker det meste rundt Eternals, fra bakgrunnen til rollen de har tatt på seg, så i utganspunktet så liker jeg mye av konseptet her. Man kan jo spørre seg hvorfor de ikke fikk beskjed om å blande seg rundt Thanos når det gikk på bekostning av det egentlige oppdraget deres, men Arishem ønsket kanskje ikke å avsløre seg?

Jeg er ikke sånn veldig fan av måten man avslutter (enda) en film med at menneskeheten er så god at de har endret karakterene sine kjerneverdier. Vet ikke om det blir riktig å si at historiefortellingen lener seg for mye på pathos, det er uansett en film trope jeg begynner å gå ganske lei av. Hvorfor er menneskeheten så mye bedre enn andre planeter man har latt gå duken tidligere? Er det på grunn av tidsperspektivet?
Jeg forstår det bare ikke.

Blir riktignok interessant å se fremtiden til Arishem videre i MCU.

Og Harry Styles, ja. Jaja, blir vel mange nye Marvel-"fans" i det minste.

Jeg er som kjent ikke sånn veldig fan av Kit Harrington blir spennende å se hva hans Black Knight utarter seg til, kanskje særlig nå sammen med Mahershala Ali´s Blade. Han får i hvert fal lent seg på en solid medskuespiller om de to kommer til opptre sammen.

Eternals vet jeg ikke helt hvor jeg vil plassere. En sterk sekser kanskje? En av MCUs svakeste i mine øyne, men den er ikke dårlig som feks The Dark World. Jeg klarer bare ikke helt å plassere fingeren på hva som er bra og hva som er dårlig her.
Så Eternals i går selv, syntes egentlig det var en grei film i forhold til de resterende Marvel-filmene.

Er dog en logisk brist her som jeg og ser at du er inne på hvor man legger vekt på dette med at akkurat menneskene skal tilsynelatende være så unikt fantastiske at akkurat denne planeten må reddes. Som det legges vekt på i filmen har de holdt på med dette i uendeligheter og all den tid premisset er at befolkningen på planeten må utvikle seg for at en Celestial skal bli født så er det noe tonedøvt at kun mennesker skal ha disse type egenskapene som sørger for at denne gjengen endrer mening.

Filmen får en sterk 4'er av 10 mulige i mine øyne, høyst middelmådig og typisk noe man ser en gang før det legges bort.

Er dog ikke i nærheten av mildt sagt dumpekandidater alla Captain Marvel, The Dark World, Ironman 2 og 3, Age of Ultron og sikkert et par andre jeg ikke kommer på i farten. Er dog litt bekymringsfullt hvor mange søvndyssende opptredener man får av disse skuespillerne rent tidvis, åpenbart at Marvel betaler godt noe som igjen holder dem borte fra andre filmprosjekter.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Litt usikker på hvorfor de valgte å utelate denne scenen. Ga Sprite mer liv på halvannet minutt enn de klarte gjennom hele filmen.



Edit: Denne og. Denne løser opp litt av det jeg mislikte, som peraleks svarte meg på litt over her, selv om jeg fortsatt hater løsningen de går for.


TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Traileren til Månebaronen er her

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jeg skjønner meg virkelig ikke på tidslinjen her nå lengre.

No Way Home skal visstnok være foran Eternals i løypa, mens Hawkeye er den som er den «nyeste», hvis det gir mening.

Mye som skjer om hverandre nå, uten at man helt klarer å forstå hva som skjer når. Ville jo tro at Eternals fikk med seg riftene av multiverset, og at Hawkeye har fått med seg at det har dukket opp en jævla maskin av stein midt på havet som man kan se fra verdensrommet.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Chromeback skrev: lør jan 15, 2022 1:57 pm Da har man fått sett ferdig Eternals, og sånn i utgangspunktet så er det ikke så halvgærent.
Det største problemet i mine øyne er at jeg ikke helst ser hvordan Eternals passer inn i MCU. Jeg skjønner heller ikke helt akkurat hvor i tidslinjen denne filmen plasseres? Før eller etter No Way Home?
► Show Spoiler
Multiverset gjør egentlig at hele denne filmen føles veldig malplassert, Marvel har jo vist gang på gang at de har kontroll på universet sitt, men dette føltes veldig pre-Infinity War. Det føles så stort og lite ut på samme tid. Jeg liker det meste rundt Eternals, fra bakgrunnen til rollen de har tatt på seg, så i utganspunktet så liker jeg mye av konseptet her. Man kan jo spørre seg hvorfor de ikke fikk beskjed om å blande seg rundt Thanos når det gikk på bekostning av det egentlige oppdraget deres, men Arishem ønsket kanskje ikke å avsløre seg?

Jeg er ikke sånn veldig fan av måten man avslutter (enda) en film med at menneskeheten er så god at de har endret karakterene sine kjerneverdier. Vet ikke om det blir riktig å si at historiefortellingen lener seg for mye på pathos, det er uansett en film trope jeg begynner å gå ganske lei av. Hvorfor er menneskeheten så mye bedre enn andre planeter man har latt gå duken tidligere? Er det på grunn av tidsperspektivet?
Jeg forstår det bare ikke.

Blir riktignok interessant å se fremtiden til Arishem videre i MCU.

Og Harry Styles, ja. Jaja, blir vel mange nye Marvel-"fans" i det minste.

Jeg er som kjent ikke sånn veldig fan av Kit Harrington blir spennende å se hva hans Black Knight utarter seg til, kanskje særlig nå sammen med Mahershala Ali´s Blade. Han får i hvert fal lent seg på en solid medskuespiller om de to kommer til opptre sammen.

Eternals vet jeg ikke helt hvor jeg vil plassere. En sterk sekser kanskje? En av MCUs svakeste i mine øyne, men den er ikke dårlig som feks The Dark World. Jeg klarer bare ikke helt å plassere fingeren på hva som er bra og hva som er dårlig her.
Synes dette var en svak film. Både skuespill, handling og effekter var under pari.

Scenen der Thena tar en Deviant er så utrolig tydelig dataanimert.

Synes det har vært langt mellom godbitene i Marvel nå. Ingen filmer som har fenget veldig siden Endgame, og kun Loki jeg virkelig har likt av seriene til nå.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Kærlighed skrev: fre jan 14, 2022 12:36 am
Chromeback skrev: fre jan 14, 2022 12:00 am No Way Home er nå flyttet frem en uke, så neste fredag smeller det🎉
Spent på den boikotten til fansen. Min teori er at folket drar på kino og at SF tjener fett uansett :lol:
Med fasit i hånd, dårlig med boikott :lol:

https://www.vg.no/rampelys/film/i/XqnWd ... e-lignende

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TerryMcDermott skrev: tir jan 18, 2022 7:24 am --- Traileren til Månebaronen er her
Ser meget bra ut, kjenner nesten ikke igjen Isaac.

Triste nyheter at Gaspard Ulliel som spiller Midnight Man har omkommet etter en skiulykke.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »



Ny trailer for Doctor Strand and the Multiverse of Madness. Wow.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Helt enig, WOW :shock: Marvel toget fortsetter i full steam :D

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Det er traileren sin det. Marvel har virkelig "knocked it out of the park" med traileren til Doctor Strange 2 og No Way Home, hvis dette er standaren fremover er det helt greit for meg

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Herregud for en trailer.

To ting jeg gleder meg veldig til:

Benedict som virkelig får slå seg løs som Doctor Strange. Her får han mye å spille på, og jeg gleder meg til hvert eneste sekund.

Arcen til Wanda. Gleder meg som en liten unge til å se denne utviklingen. Den «youre the hero, I’m the villain» replikken til Strange. Frysninger.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Mye å ta inn..

Feige og co. har klart det igjen!

Blir elementer fra flere tidligere comic arcs her.

Og spesialeffektene er trippy, i Jack Kirbys ånd.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Denne jenta som er sammen med Strange, lurte jeg på hvem var. Har funnet ut at det er America Chavez, en superhelt som jeg ikke har hørt om før. Og er det Cap. Marvel som stuper mot Wanda ca. 1.36 ut i traileren?

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Har ventet this long, så kan like greit vente til Spiderman filmen kommer på Disney+ nå.. holder meg greit unna spoilere, har ikke lest en eneste anmeldelse eller noe som helst på andre forum som har med filmen å gjøre. Såvidt jeg tar turen innom denne tråden.. :lol:

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»