Marvel - tråden.

Svar
Winnowill

Marvel - tråden.

Legg inn av Winnowill »

Nu kommer snart What if på Disney +.
Noen som har tenkt å se den?
Tenkte jeg skulle få den med meg for føler alle seriene har noe frempek for filmene som kommer, som jeg ikke vil gå glipp av.

Gringorilla

Legg inn av Gringorilla »

Skal definitivt sees. Men føler det ikke blir like kult når det er animert, selv om jeg ikke har noe imot animasjoner.

Likevel ser jeg at Marvel bare blir bedre og bedre på serier. Loki var den suverent beste til nå, og la jo an retningen for neste Dr Strange.

Gleder meg egentlig bare mest til fase 4 er skikkelig i gang.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Gringorilla skrev: fre aug 06, 2021 11:47 pm Skal definitivt sees. Men føler det ikke blir like kult når det er animert, selv om jeg ikke har noe imot animasjoner.

Likevel ser jeg at Marvel bare blir bedre og bedre på serier. Loki var den suverent beste til nå, og la jo an retningen for neste Dr Strange.

Gleder meg egentlig bare mest til fase 4 er skikkelig i gang.
Men så har du Spiderman Into The Multiverse, og den viste seg å være en av de kuleste Spiderman filmene jeg har sett så håper What if vil ligge på samme kvalitetsnivå.

Er forøvrig litt ambivalent med fase 4, når Infinity War og Endgame var så tilfredsstillende i fase 3 (ganske mange av fase 3 filmene var) så er jeg litt urolig for at man skal drite på draget med de neste filmene. 🤔

Gringorilla

Legg inn av Gringorilla »

Fringegirl skrev: fre aug 06, 2021 11:51 pm Er forøvrig litt ambivalent med fase 4, når Infinity War og Endgame var så tilfredsstillende i fase 3 (ganske mange av fase 3 filmene var) så er jeg litt urolig for at man skal drite på draget med de neste filmene. 🤔
Ser den altså. Men, av alle Marvel-filmene som er kommet til nå, er det vel kun Thor Dark World og Incredible Hulk som jeg ville klassifisert som dårlige. Og om det er resultatet av godt over 20 filmer, så er jeg ikke spesielt nervøs.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Antar at b-filmene fra 80 og 90-tallet, ikke blir bragt opp for ofte, og tvilsomt da i særlig positivt lys, hvert fall når man sammenligner de med den langt mer moderne, påkosta og velsmurte pengemaskinen, som har herja de siste 10-15 årene.
Men har nå veldig lyst til å sjekke ut mer av det som ble utgitt, mye tidligere, og ser at det har nylig blitt utgitt 2 ulike filmbokser, der samler i hop en masse interessante titler, noen har man fra før (Howard the Duck og The Punisher), mens andre har man knapt hørt om, men ja, virker som en underholdende reise tilbake til en tid hvor superhelt filmene var milevis unna der de er nå, og kanskje nettopp hvorfor man ønsker å gi dem et forsøk.

Er noe sjarmerende med slik underholdning. Cheesy og campy, men også ufattelig komisk.
Bilde
Bilde

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Personlig så gleder jeg meg ekstremt mye til fase 4.

Nå er alt lagt til rette for Young Avengers, mangler bare Kate Bishop nå, som kommer i Hawkeye-serien som kommer i november(?).

Gleder meg også til Spider-Man sin nye film også. Alt for lenge til..

Mia

Legg inn av Mia »

Fase 4. Hvor langt kan dem dra dette egentlig? Jeg digger filmene, men bare lurer hvor langt dem kan dra det.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Mia skrev: lør aug 07, 2021 11:46 am Fase 4. Hvor langt kan dem dra dette egentlig? Jeg digger filmene, men bare lurer hvor langt dem kan dra det.
Langt. Spesielt nå som de har fått tilbake en haug av rettighetene fra Fox.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Mia skrev: lør aug 07, 2021 11:46 am Fase 4. Hvor langt kan dem dra dette egentlig? Jeg digger filmene, men bare lurer hvor langt dem kan dra det.
Det lurer jeg også på. Enn så lenge har jo filmene vært ganske «down to Earth» og «spiselig» for ganske mange, superhelter med ulike krefter er gøy og mye action. Store kinosuksessen osv. Men utover fase 4, altså hvis de skal virkelig gå langt, så blir det kanskje vel spesielt for mange. Det kommer helt ann på hvordan filmene blir laget - hva som droppes og hva som blir.

TitanSable

Legg inn av TitanSable »

Mia skrev: lør aug 07, 2021 11:46 am Fase 4. Hvor langt kan dem dra dette egentlig? Jeg digger filmene, men bare lurer hvor langt dem kan dra det.
De må nok reboote på et tidspunkt. Blir vanskelig å få folk til kino dersom nye seere må binge timesvis med filmer og serier i forkant for å forstå hva som skjer.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TitanSable skrev: lør aug 07, 2021 12:06 pm
Mia skrev: lør aug 07, 2021 11:46 am Fase 4. Hvor langt kan dem dra dette egentlig? Jeg digger filmene, men bare lurer hvor langt dem kan dra det.
De må nok reboote på et tidspunkt. Blir vanskelig å få folk til kino dersom nye seere må binge timesvis med filmer og serier i forkant for å forstå hva som skjer.
Nja. Mulig at de rebooter etter hvert, men tror ikke det er for å få folk til å skjønne hva som foregår.

MCU filmene blir laget på en måte som gjør at de funker som enkeltstående filmer, sånn i tillegg til at de knytter historiene sammen. Universet er såpass etablert også nå, at de fleste som ser filmene og seriene nå allerede har sett alt.

Det er nok uansett en evighet til en eventuell reboot uansett blir aktuelt.

Cabal

Legg inn av Cabal »

Fringegirl skrev: tir aug 03, 2021 6:58 pm Nu kommer snart What if på Disney +.
Noen som har tenkt å se den?
Tenkte jeg skulle få den med meg for føler alle seriene har noe frempek for filmene som kommer, som jeg ikke vil gå glipp av.
Skal absolutt se den. Fikk litt animasjons-fot etter å ha sett fantastiske "Love, Death & Robots" og "Invincible".

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Når man ser på hvilket materiale MCU ikke har benyttet seg av enda, så ser man jo at det fortsatt er mye potensialet i universet.

X-Men og Fantastic Four er vel de mest opplagte, og dette er også to filmserier som sårt trenger gode filmer igjen. Wolverine er vel den eneste jeg ikke kan se for meg at man ser med det første. Deadpool får man forhåpentligvis se sammen med Spidey på skjermen om ikke sånn alt for lenge. Daredevil er også en jeg håper man også ser i New York om ikke sånn alt for lenge, og da får man vel Elektra med på kjøpet.

Med Fantastic Four inn i bildet igjen, så ser man vel ikke bort i fra en introduksjon av Adam Warlock heller (ser jo at han blir spekulert i å dukke opp allerede i GotG vol 3.)

Nå kommer det vel også til å åpnes helt nye dører av universet (naturlig nok med multiverse), men også ved filmer som The Eternals og Shang-Chi. Namor og Atlantis kommer.

Sentry er en jeg aldri har sett for meg MCU vil bruke, men det blir jo allikevel spekulert i at akkurat det allikevel kommer til å skje. Moon Knight skal vel også få en egen serie på Disney+ nå.

Nova og Nova Corps føles også veldig naturlig at kommer etter hvert, i mitt hode.

Vet ikke helt hva MCU ønsker å gjøre med Spidey, men Ben Reilly er jo også en mulighet etter hvert, selv om Miles sikkert er den alle venter på. Ønsker egentlig personlig å se mest mulig av Tom som Spidey.

New Mutants er vel bare å glemme nå i starten, men MCU har jo gjort det vellykket i å gjøre mindre populære teams til mer kjente franchiser for Marvel. X-Force er ett lag som faller meg ganske fort inn, sammen med Nova Corps som nevnt tidligere.

På motsatt siden av helteskalaen så finner man også mye morsomt som ikke er rørt enda.

Kang blir vel den store stygge ulven gjennom Fase 4, virker det som. Men blant de mindre "truslene" så er det nok mange å se fremt til. Sinister Six må vel være den store drømmen for alle nå, og det virker jo så nært.

Også har man noen som The Hand. Jeg håper på at vi kanskje endelig får en ordentlig god Doctor Doom. Man kommer vel ikke utenom Mephisto heller etter WandaVision.

Av dem største så har man jo så klart Galactus. Apocalypse er en annen en, men han blir kanskje litt for lik Thanos i motivasjonen?

Og min store drøm er jo da så klart Kraven. Morbius er en jeg gleder meg veldig til å se.

Spent på fremtiden til Taskmaster sånn til slutt (har ikke sett Black Widow enda, så ja).

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Gringorilla skrev: lør aug 07, 2021 12:07 am
Fringegirl skrev: fre aug 06, 2021 11:51 pm Er forøvrig litt ambivalent med fase 4, når Infinity War og Endgame var så tilfredsstillende i fase 3 (ganske mange av fase 3 filmene var) så er jeg litt urolig for at man skal drite på draget med de neste filmene. 🤔
Ser den altså. Men, av alle Marvel-filmene som er kommet til nå, er det vel kun Thor Dark World og Incredible Hulk som jeg ville klassifisert som dårlige. Og om det er resultatet av godt over 20 filmer, så er jeg ikke spesielt nervøs.
Velkommen forresten! Godt å se deg her inne :D

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Men det er nettopp det, det er så hinsides mange å ta av, og hvordan skal MCU klare å manøvre seg gjennom det på en god måte er et spørsmål som henger i luften for min del. Ja, de klarte seg jo ganske godt med alle karakterene vi har hatt hittil, men ikke dermed sagt at de skal klare det fremover. Blir det for mange for fort, så risikerer en at folk faller av, hvis ikke karakteretableringen blir god allerede i starten.

Det blir jo også en etablering av nye skuespillere her, de var flinke med forrige gjengen, men å etablere den samme sjarmen og "likability" kan bli tricky.. jeg kjenner på en usikkerhet, men man kan jo bli overrasket. Det blir interessant med de nye filmene fremover. F,eks for min del så er jeg ikke litt interessert en gang i Ten Rings filmen, men føler jeg må se den lell fordi den er i MarvelUniverset.

Jeg har liten erfaring med tegneserie/comic-book verden i Marvel Universet og dermed en av dem som kan "falle" av, selv om jeg prøver å sette meg inn det meste etterhvert. F.eks hadde jeg jo ikke huleste anelse hvem Kang var, og selv om jeg likte siste eps av Loki, så måtte jeg gjøre min research etterpå for å oppdatere meg figuren og dermed forstod jo mer hva poenget i episoden var og noen av tingene Kang sa.
Til tross for at jeg ikke visste hvem denne Kang var, så koste jeg meg likevel med den eps, men går sikkert glipp av tons av eastereggs type ting fordi jeg ikke har massevis av erfaring med å lese tegneseriene.
Og der er poenget mitt, skal de favne om flere enn bare de hardbarka fansene, så må de også fenge den gjennomsnittlige "artig å se på superhelt action" fyren i gata også.. og meg som verken er fugl eller fisk, fordi jeg i grunn liker å gjøre research både i forkant og i etterkant av nettopp disse filmene. Så det er her jeg blir usikker, klarer de dette likegodt som de klarte det med de forrige filmene?

Og bare så det er sagt, jeg hatet F4 filmene, så når jeg ser at de blir aktuelle igjen, så får jeg litt cringefølelse. Kan bare håpe at de blir 1000 ganger bedre enn det mølet som har vært og dermed skaper interesse.

Sånn, rant over :D

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Fringegirl skrev: lør aug 07, 2021 11:00 pm Men det er nettopp det, det er så hinsides mange å ta av, og hvordan skal MCU klare å manøvre seg gjennom det på en god måte er et spørsmål som henger i luften for min del. Ja, de klarte seg jo ganske godt med alle karakterene vi har hatt hittil, men ikke dermed sagt at de skal klare det fremover. Blir det for mange for fort, så risikerer en at folk faller av, hvis ikke karakteretableringen blir god allerede i starten.

Det blir jo også en etablering av nye skuespillere her, de var flinke med forrige gjengen, men å etablere den samme sjarmen og "likability" kan bli tricky.. jeg kjenner på en usikkerhet, men man kan jo bli overrasket. Det blir interessant med de nye filmene fremover. F,eks for min del så er jeg ikke litt interessert en gang i Ten Rings filmen, men føler jeg må se den lell fordi den er i MarvelUniverset.

Jeg har liten erfaring med tegneserie/comic-book verden i Marvel Universet og dermed en av dem som kan "falle" av, selv om jeg prøver å sette meg inn det meste etterhvert. F.eks hadde jeg jo ikke huleste anelse hvem Kang var, og selv om jeg likte siste eps av Loki, så måtte jeg gjøre min research etterpå for å oppdatere meg figuren og dermed forstod jo mer hva poenget i episoden var og noen av tingene Kang sa.
Til tross for at jeg ikke visste hvem denne Kang var, så koste jeg meg likevel med den eps, men går sikkert glipp av tons av eastereggs type ting fordi jeg ikke har massevis av erfaring med å lese tegneseriene.
Og der er poenget mitt, skal de favne om flere enn bare de hardbarka fansene, så må de også fenge den gjennomsnittlige "artig å se på superhelt action" fyren i gata også.. og meg som verken er fugl eller fisk, fordi jeg i grunn liker å gjøre research både i forkant og i etterkant av nettopp disse filmene. Så det er her jeg blir usikker, klarer de dette likegodt som de klarte det med de forrige filmene?

Og bare så det er sagt, jeg hatet F4 filmene, så når jeg ser at de blir aktuelle igjen, så får jeg litt cringefølelse. Kan bare håpe at de blir 1000 ganger bedre enn det mølet som har vært og dermed skaper interesse.

Sånn, rant over :D
Men hvor mange kjente du før du så MCU frem til End Game? Kjente du feks til Thanos godt? Hva var forholdet ditt til Inifity stones? Black Panther før Civil War? Guardians of the Galaxy?

Jeg mener at denne usikkerheten egentlig ikke er spesielt velbegrunnet. MCU har laget gull av masse B-helter, og de viser gang på gang at de har stålkontroll på hva dem holder på med. Kevin Feige og Sarah Finn (casting ansvarlig) gjør jobben sin gang på gang, Det virker hele tiden som at hele fasen er 99% ferdigplanlagt når de starter opp en ny fase.

Og de jeg nevnte er ikke prat om at man vil bli kjent med ila de neste fem årene. De blir jo spredt ut over en veldig mye lengre tidsperiode enn dette, kanskje 10-15 år det er prat om her.

Det er også Sarah Finn som har står som ansvarlig for castingen av den nye Fantastic Four-filmen, så det blir nok noe helt annet enn det man har sett tidligere.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Chromeback skrev: lør aug 07, 2021 11:13 pm
Fringegirl skrev: lør aug 07, 2021 11:00 pm Men det er nettopp det, det er så hinsides mange å ta av, og hvordan skal MCU klare å manøvre seg gjennom det på en god måte er et spørsmål som henger i luften for min del. Ja, de klarte seg jo ganske godt med alle karakterene vi har hatt hittil, men ikke dermed sagt at de skal klare det fremover. Blir det for mange for fort, så risikerer en at folk faller av, hvis ikke karakteretableringen blir god allerede i starten.

Det blir jo også en etablering av nye skuespillere her, de var flinke med forrige gjengen, men å etablere den samme sjarmen og "likability" kan bli tricky.. jeg kjenner på en usikkerhet, men man kan jo bli overrasket. Det blir interessant med de nye filmene fremover. F,eks for min del så er jeg ikke litt interessert en gang i Ten Rings filmen, men føler jeg må se den lell fordi den er i MarvelUniverset.

Jeg har liten erfaring med tegneserie/comic-book verden i Marvel Universet og dermed en av dem som kan "falle" av, selv om jeg prøver å sette meg inn det meste etterhvert. F.eks hadde jeg jo ikke huleste anelse hvem Kang var, og selv om jeg likte siste eps av Loki, så måtte jeg gjøre min research etterpå for å oppdatere meg figuren og dermed forstod jo mer hva poenget i episoden var og noen av tingene Kang sa.
Til tross for at jeg ikke visste hvem denne Kang var, så koste jeg meg likevel med den eps, men går sikkert glipp av tons av eastereggs type ting fordi jeg ikke har massevis av erfaring med å lese tegneseriene.
Og der er poenget mitt, skal de favne om flere enn bare de hardbarka fansene, så må de også fenge den gjennomsnittlige "artig å se på superhelt action" fyren i gata også.. og meg som verken er fugl eller fisk, fordi jeg i grunn liker å gjøre research både i forkant og i etterkant av nettopp disse filmene. Så det er her jeg blir usikker, klarer de dette likegodt som de klarte det med de forrige filmene?

Og bare så det er sagt, jeg hatet F4 filmene, så når jeg ser at de blir aktuelle igjen, så får jeg litt cringefølelse. Kan bare håpe at de blir 1000 ganger bedre enn det mølet som har vært og dermed skaper interesse.

Sånn, rant over :D
Men hvor mange kjente du før du så MCU frem til End Game? Kjente du feks til Thanos godt? Hva var forholdet ditt til Inifity stones? Black Panther før Civil War? Guardians of the Galaxy?

Jeg mener at denne usikkerheten egentlig ikke er spesielt velbegrunnet. MCU har laget gull av masse B-helter, og de viser gang på gang at de har stålkontroll på hva dem holder på med. Kevin Feige og Sarah Finn (casting ansvarlig) gjør jobben sin gang på gang, Det virker hele tiden som at hele fasen er 99% ferdigplanlagt når de starter opp en ny fase.

Og de jeg nevnte er ikke prat om at man vil bli kjent med ila de neste fem årene. De blir jo spredt ut over en veldig mye lengre tidsperiode enn dette, kanskje 10-15 år det er prat om her.

Det er også Sarah Finn som har står som ansvarlig for castingen av den nye Fantastic Four-filmen, så det blir nok noe helt annet enn det man har sett tidligere.
Som sagt litt her og der når det kom til tegneseriene, men ikke før jeg faktisk så den første Xmen filmen i sin tid at jeg fikk øynene opp for Marvel egentlig. Så var det litt med Hulken, Spiderman og F4 før Ironman. Fra Ironman og ut har jeg sett alle filmene (også eldre) og satt meg inn i ganske mye av MarvelUniverset ved å google, lese det jeg kom over, wiki en ting førte til mange andre ting osv.

Så ganske "fersk" sånn sett med andre ord, men vitebegjærlig som jeg er så er jeg flink til å sette meg inn det og undersøke videre, men å sette meg inn i HELE MarvelUniverset med alle cross-overs osv, det blir såklart for omstendelig.

Og det er meg, så har man venner og bekjente av meg som bare elsker filmene uten å ha noen kunnskap whatsoever om det som egentlig skjer, men de liker at det er så "out there" og superhelter er jo masse action osv, mye humor.
Så det er vel den type folk det spørs litt på, vil man klare å få disse som elsket de forrige filmene med seg videre?
Du virker ganske sikker, så jeg håper som sagt at det fenger. For fenger det ikke for folk flest, og filmene ikke generer penger, så vet man jo hva det betyr.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Fringegirl skrev: lør aug 07, 2021 11:21 pm
Du virker ganske sikker, så jeg håper som sagt at det fenger. For fenger det ikke for folk flest, og filmene ikke generer penger, så vet man jo hva det betyr.
Akkurat dette skjer nok aldri, spesielt ikke så lenge Disney står bak alt av promotering osv. MCU er den franchisen som tjener absolutt best i verden, med en totalt inntekt på 22.55 billioner dollar så langt.

Og grunnen til at jeg ikke tror at dette kommer til å endre seg er fordi publikum elsker dette som popcorn-filmer. Gjerne med mye hype rundt filmene før lansering rundt omkring på nettet. Bare se på Fast & Furious 9. Filmen har spilt inn over 400 millioner dollar så langt (gross income), og 70 av dem kom allerede under åpningshelgen.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Chromeback skrev: lør aug 07, 2021 11:42 pm
Fringegirl skrev: lør aug 07, 2021 11:21 pm
Du virker ganske sikker, så jeg håper som sagt at det fenger. For fenger det ikke for folk flest, og filmene ikke generer penger, så vet man jo hva det betyr.
Akkurat dette skjer nok aldri, spesielt ikke så lenge Disney står bak alt av promotering osv. MCU er den franchisen som tjener absolutt best i verden, med en totalt inntekt på 22.55 billioner dollar så langt.

Og grunnen til at jeg ikke tror at dette kommer til å endre seg er fordi publikum elsker dette som popcorn-filmer. Gjerne med mye hype rundt filmene før lansering rundt omkring på nettet. Bare se på Fast & Furious 9. Filmen har spilt inn over 400 millioner dollar så langt (gross income), og 70 av dem kom allerede under åpningshelgen.
Joda, men har ikke FF9 et visst kjent skuespillerunivers? Jeg har ikke sett filmene, men er ikke Vin Diesel + et par til gjengangere i samtlige filmer? Det vil det jo ikke bli fremover, flere av skuespillerene er også tydelig på at de er ferdig med Marvel nå osv, så mitt poeng er bare, klarer de å lage en god etablering her allerede fra start, så har jeg troen.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Fringegirl skrev: lør aug 07, 2021 11:51 pm

Joda, men har ikke FF9 et visst kjent skuespillerunivers? Jeg har ikke sett filmene, men er ikke Vin Diesel + et par til gjengangere i samtlige filmer? Det vil det jo ikke bli fremover, flere av skuespillerene er også tydelig på at de er ferdig med Marvel nå osv, så mitt poeng er bare, klarer de å lage en god etablering her allerede fra start, så har jeg troen.
Både og. Skuespillere som kommer og går fra film til film, og nå er The Rock ferdig med FF virker det som.

Ja, og det var jo forventet også. Det har jo vært utenkelig at Chris Evans og Robert Downey Jr skulle spille rollene sine for alltid. End Game var på mange måter en avskjed til alle karakterene vi har blitt kjent med så langt, nå er det på tide med nye helter inn, mikset inn med alle vi ble kjent med mot slutten av fase tre.

Og det er også derfor Marvel har endret kontraktene sine, og ikke låser skuespillere til så så mange filmer. De ønsker skuespillere som vil være med på prosjektet;

For many actors in the MCU, that "locking in" had been a deterrent, with Chris Evans fighting for his six-film contract instead of the nine Marvel asked of him. Now that Marvel is the highest grossing franchise of all time, more than doubling the total box office gross of the second place, Star Wars, locking superstars into multi-film deals with pen and paper has become overkill. Oscar winners like Mahershala Ali and Angelina Jolie had plenty of bait towards pop culture impact, pay per film, and general fun of being in the MCU's celebrity clubhouse -- and the promise of a ball-and-chain would have only been an obstacle to coming on board.

One major impact this news would have on fans is losing the ability to gauge which actors will survive which films based on their contracts continuing; many knew Chris Pratt and Tom Holland would return after Avengers: Endgame due to their deals not being up yet. Otherwise, it very well may be a sign of Marvel Studios having less long-term arcs and characters and instead more variety. Disney+'s need to create swarms of MCU content in order to maintain subscribers gives the service more incentive to fund a million different actors in a million different mini-series, rather than a small cast of familiar faces that could only physically film so much content per year.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Chromeback skrev: søn aug 08, 2021 12:17 am Disney+'s need to create swarms of MCU content in order to maintain subscribers gives the service more incentive to fund a million different actors in a million different mini-series, rather than a small cast of familiar faces, that could only physically film so much content per year.
[/i]
Vel, som sagt, det kan slå flere veier. Vi får se, det blir spennende fremover ihvertfall :)

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Ramlet helt tilfeldig over en tråd i går på reddit som handlet om hvilke skuespillere som overrasket en mest i en rolle, og det var gøy å se tilbake på reaksjonene på hvem som fikk hvilke roller i MCU.

Robert Downey Jr var en washed up skuespiller. Marvel var på randen av konkurs, og de satset alt på MCU og da falt altså rollen til RDJ som ikke klarte å holde seg utenfor rehab. Han hadde vel vært clean i fem år-ish da Iron-Man ble sluppet, men ryktet hang igjen, samtidig som regissøren kun hadde regissert tre filmer tidligere, hvor av en var en julekomedie og den andre floppet. De filmene var Made, Zathura og Elf.

Chris Evans var en B-liste pretty boy. De største rollene han hadde hatt var fra Not Another Teen Movie, hans ikke sånn veldig populære Johnny Storm i F4 og Scott Pilgrim vs The World. Denne ler jeg godt av;

“AWFUL CASTING and pure lazyness for recycling a marvel actor. I will not see this or the other 9 movies they got him in because Hollywood hates comic book fans and do not respect the characters they love. Wake me up in 2025 when they reboot the franchise again because this one sucked. MARK VALLEY FOR CAPTAIN AMERICA DANGIT!!!!”


Tom Hiddlestone og Chris Hemsworth fikk overskriften "Marvel Rolls Dice, Casts No-names for Thor".

Chris Pratt var en feit sitcom-skuespiller, og James Gunn måtte ut å forsvare castingen av Pratt før innspillingen startet.

Artig å se hvordan ting snur fort.

Gringorilla

Legg inn av Gringorilla »

Chromeback skrev: lør aug 07, 2021 10:09 pm
Velkommen forresten! Godt å se deg her inne :D
Takk det samme. Håper vi får med resten av røkla også. VGD utestenger jo folk som nevner noe som helst relatert til dette forumet. Jeg skrev forumnavnet på engelsk og ble utestengt i en måned. Dette til tross for at det ble skrevet som noenlunde konstruktiv kritikk i tilbakemeldingsforumet.

Men anyway, mye interessante synspunkter du har for fremtiden til Marvel. Personlig tror jeg både Shang-Chi og Eternals vil vise seg å være tabber. F4 kan også være det. Jeg ville heller startet med noe litt mer "standard" og semikjent Marvel, som Black Bolt, Sentry, Spider-Woman, Nova eller Hulkling. Alternativt kunne man introdusert nye karakterer gjennom felles fiender og/eller team-ups i de nærmeste "kjente" filmene. Daredevil kunne blitt introdusert gjennom Spider-Man mot Kingpin, Spider-Man kunne også introdusert Silver Sable eller Black Cat. Nova kunne blitt introdusert gjennom Guardians eller Captain Marvel mot Adam Warlock eller Kang. Black Panther er kanskje den beste for å introdusere Namor, og Namor kunne fungert som en fiende i sin første opptreden, gitt hans tvetydige stilling i tegneseriene. Dette hadde også vært bra for å skille ham ut fra Aquaman. Og Deadpool er vel kanskje det eneste halvfornuftige alternativet for å introdusere mutanter i MCU.

Mange muligheter. Men troen på Feige er stor. Håper bare Russo-brødrene får sin del av fase 4, ettersom de reddet MCU i mine øyne.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Gringorilla skrev: tor aug 12, 2021 1:05 am
Chromeback skrev: lør aug 07, 2021 10:09 pm
Velkommen forresten! Godt å se deg her inne :D
Men anyway, mye interessante synspunkter du har for fremtiden til Marvel. Personlig tror jeg både Shang-Chi og Eternals vil vise seg å være tabber. F4 kan også være det. Jeg ville heller startet med noe litt mer "standard" og semikjent Marvel, som Black Bolt, Sentry, Spider-Woman, Nova eller Hulkling. Alternativt kunne man introdusert nye karakterer gjennom felles fiender og/eller team-ups i de nærmeste "kjente" filmene. Daredevil kunne blitt introdusert gjennom Spider-Man mot Kingpin, Spider-Man kunne også introdusert Silver Sable eller Black Cat. Nova kunne blitt introdusert gjennom Guardians eller Captain Marvel mot Adam Warlock eller Kang. Black Panther er kanskje den beste for å introdusere Namor, og Namor kunne fungert som en fiende i sin første opptreden, gitt hans tvetydige stilling i tegneseriene. Dette hadde også vært bra for å skille ham ut fra Aquaman. Og Deadpool er vel kanskje det eneste halvfornuftige alternativet for å introdusere mutanter i MCU.

Mange muligheter. Men troen på Feige er stor. Håper bare Russo-brødrene får sin del av fase 4, ettersom de reddet MCU i mine øyne.
Veldige mange interessante innvendinger her (som vanlig :lol: )!

Personlig så har jeg ikke sånn kjempetro på Shang-Chi og Eternals jeg heller, men jeg har også null kunnskap om disse også, så jeg velger heller å gå inn med ett åpent sinn. Shang-Chi minner meg veldig om Iron Fist, så kjenner jeg er veldig skeptisk på akkurat det feltet, men jeg kan jo ta feil.

Eternals er jeg spent på hvordan de skal forklare hvorfor de ikke valgte å gripe inn under Thanos, men nå (samtidig som traileren vel viste at de faktisk har grepet inn flere ganger i historien. Litt redd denne sklir litt ut, samtidig som om at castingen ikke overbeviser meg 100%. Hvordan Kit Harrington fortsatt får roller i store filmer forstår jeg virkelig ikke.

Hulkling regner jeg også med at man vil få se når man begynner å bygge opp Young Avengers. Hulkling og Wiccan passer jo rett inn i Disney sin profil.

Ellers enig i resten av det du skriver, bare redd for at Sentry blir litt samme greia som med Captain Marvel, og at de ikke helt vet hvordan de skal klare å regulere kreftene deres ifht resten av heltene. Eller vil man kanskje endelig få se scener som dette? :D

Bilde

Gringorilla

Legg inn av Gringorilla »

Chromeback skrev: tor aug 12, 2021 11:24 pm Eller vil man kanskje endelig få se scener som dette? :D

Bilde
Med tanke på hvor populær Invincible-serien ble, så skal du ikke se bort fra at vi kan få noe slikt. Men akkurat som Invincible-serien (og The Walking Dead), så vil det nok tones bittelitt ned i forhold til tegneserien.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Gringorilla skrev: fre aug 13, 2021 10:51 am
Med tanke på hvor populær Invincible-serien ble, så skal du ikke se bort fra at vi kan få noe slikt. Men akkurat som Invincible-serien (og The Walking Dead), så vil det nok tones bittelitt ned i forhold til tegneserien.
Ja, du har nok noen gode poenger der. Litt usikker på om det egentlig ble tonet så mye ned i Invincible, spesielt den siste episoden, men det får man nok svar i sesong tre (da vil jeg tippe av vi får de ordentlig saftige scenene fra bøkene :D ).

Men hadde vært kult om MCU turte å gå den retningen, om det så er at de skaper et Dark-universe (er det egentlig det det heter i Marvel? Merker at hodet var veldig på DC nå, så litt usikker på om jeg blander eller ei her).

Gringorilla

Legg inn av Gringorilla »

Chromeback skrev: fre aug 13, 2021 6:24 pm Litt usikker på om det egentlig ble tonet så mye ned i Invincible, spesielt den siste episoden, men det får man nok svar i sesong tre (da vil jeg tippe av vi får de ordentlig saftige scenene fra bøkene :D ).

Men hadde vært kult om MCU turte å gå den retningen, om det så er at de skaper et Dark-universe (er det egentlig det det heter i Marvel? Merker at hodet var veldig på DC nå, så litt usikker på om jeg blander eller ei her).
Volden tok seg opp i siste episode ja. Håper virkelig de beholder det meste, og gjerne toner det litt opp i forhold til tegneserien, i de neste sesongene. Det er vel bekreftet to nye sesonger. Men i det tempoet sesong 1 gikk, så virker det som vi må opp i minst 7-8 sesonger for å få med hele serien. Kan tenke meg at de kutter litt i sesong 2, da det tok en stund før det skjedde noe signifikant i tegneserien, og siden det virket som de puttet inn litt av det i sesong 1. Gleder meg i alle fall. Håper også suksessen kan føre til et slags Image Cinematic Universe, da Image har MYE bra.

MCU-gjengen har vel allerede bekreftet at Deadpool kommer til å beholde volden og 18-årsgrensen, og det har vært hintet om at Wolverine også vil fortsette den veien, så ikke umulig at de starter opp noe mørkere.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Gringorilla skrev: søn aug 15, 2021 12:34 am
Chromeback skrev: fre aug 13, 2021 6:24 pm Litt usikker på om det egentlig ble tonet så mye ned i Invincible, spesielt den siste episoden, men det får man nok svar i sesong tre (da vil jeg tippe av vi får de ordentlig saftige scenene fra bøkene :D ).

Men hadde vært kult om MCU turte å gå den retningen, om det så er at de skaper et Dark-universe (er det egentlig det det heter i Marvel? Merker at hodet var veldig på DC nå, så litt usikker på om jeg blander eller ei her).
Volden tok seg opp i siste episode ja. Håper virkelig de beholder det meste, og gjerne toner det litt opp i forhold til tegneserien, i de neste sesongene. Det er vel bekreftet to nye sesonger. Men i det tempoet sesong 1 gikk, så virker det som vi må opp i minst 7-8 sesonger for å få med hele serien. Kan tenke meg at de kutter litt i sesong 2, da det tok en stund før det skjedde noe signifikant i tegneserien, og siden det virket som de puttet inn litt av det i sesong 1. Gleder meg i alle fall. Håper også suksessen kan føre til et slags Image Cinematic Universe, da Image har MYE bra.

MCU-gjengen har vel allerede bekreftet at Deadpool kommer til å beholde volden og 18-årsgrensen, og det har vært hintet om at Wolverine også vil fortsette den veien, så ikke umulig at de starter opp noe mørkere.
To nye sesonger er bekreftet, ja, regner med at Amazon kjører denne serien fullt ut. Kirkman har vel selv trodd at det blir syv sesonger til slutt, håper bare at de ikke rusher noe.

Blir litt off-topic dette, og litt spoiler-ish, men regner med at sesong to blir hovedfokus på Angstrom Levy (usikker på hvilke sidespor de velger, regner med å se mer av Doc Seismic og Lizard League) og introduksjonen av Conquest i sesongfinalen. Tror jeg det blir, eller håper jeg i hvert fall :lol:

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Gringorilla skrev: søn aug 15, 2021 12:34 am Håper også suksessen kan føre til et slags Image Cinematic Universe, da Image har MYE bra.

MCU-gjengen har vel allerede bekreftet at Deadpool kommer til å beholde volden og 18-årsgrensen, og det har vært hintet om at Wolverine også vil fortsette den veien, så ikke umulig at de starter opp noe mørkere.
Jeg ble så gira på å prate om Invincible at jeg helt glemt å svare på det siste. Ett Image univers hadde vært helt rått! Jeg føler jeg bare har lest litt, men kult hvis de hadde fått til ett Invincible-univers videre også, men siden de har valgt å gå for Seanse Dog, så er vel ikke Science Dog i planene i nærmeste fremtid. Men håper at vi får se Tech Jacket og The Astounding Wolf-Man enten i Invincible, eller deres egne serier.

Jupiters Legacy har vi jo på Netflix, men har ikke helt blitt bitt av basillen der enda. Spawn er vel den åpenbare kanskje alle håper på? Kick-Ass er kanskje greit å la ligge. Liker også mye av de nyere seriene til Image også, synes kanskje spesielt Die vil passe veldig bra i ett serieformat. Kirkmans nye Fire Power har jeg ikke fått lest sånn veldig mye av, men virket jo lovende i starten, vet ikke helt hvordan det utviklet seg. Hadde de gått for The Scumbag i serieformat så hadde jeg dævva av glede, den serien er så rar og morsom, men hadde blitt en hard R-rating på den. Riktignok litt ung fortsatt muligens.

Nydelig at de ikke ville gjøre Deadpool mer barnevennlig, det hadde de nok tapt ekstremt mye på. Jeg håper uansett på bedre filmer, synes Deadpool var litt meh, toeren var hakket bedre, men potensialet er så uendelig mye bedre enn det man fikk i de to første filmene. Ett litt større univers å boltre seg i tror jeg Deadpool også tjener ekstremt mye på. Wolverine har jeg ikke hørt så mye om enda, er det en karakter de ønsker å bruke i nærmeste fremtid?

Gringorilla

Legg inn av Gringorilla »

Chromeback skrev: man aug 16, 2021 11:31 am
Gringorilla skrev: søn aug 15, 2021 12:34 am Håper også suksessen kan føre til et slags Image Cinematic Universe, da Image har MYE bra.

MCU-gjengen har vel allerede bekreftet at Deadpool kommer til å beholde volden og 18-årsgrensen, og det har vært hintet om at Wolverine også vil fortsette den veien, så ikke umulig at de starter opp noe mørkere.
Jeg ble så gira på å prate om Invincible at jeg helt glemt å svare på det siste. Ett Image univers hadde vært helt rått! Jeg føler jeg bare har lest litt, men kult hvis de hadde fått til ett Invincible-univers videre også, men siden de har valgt å gå for Seanse Dog, så er vel ikke Science Dog i planene i nærmeste fremtid. Men håper at vi får se Tech Jacket og The Astounding Wolf-Man enten i Invincible, eller deres egne serier.

Jupiters Legacy har vi jo på Netflix, men har ikke helt blitt bitt av basillen der enda. Spawn er vel den åpenbare kanskje alle håper på? Kick-Ass er kanskje greit å la ligge. Liker også mye av de nyere seriene til Image også, synes kanskje spesielt Die vil passe veldig bra i ett serieformat. Kirkmans nye Fire Power har jeg ikke fått lest sånn veldig mye av, men virket jo lovende i starten, vet ikke helt hvordan det utviklet seg. Hadde de gått for The Scumbag i serieformat så hadde jeg dævva av glede, den serien er så rar og morsom, men hadde blitt en hard R-rating på den. Riktignok litt ung fortsatt muligens.

Nydelig at de ikke ville gjøre Deadpool mer barnevennlig, det hadde de nok tapt ekstremt mye på. Jeg håper uansett på bedre filmer, synes Deadpool var litt meh, toeren var hakket bedre, men potensialet er så uendelig mye bedre enn det man fikk i de to første filmene. Ett litt større univers å boltre seg i tror jeg Deadpool også tjener ekstremt mye på. Wolverine har jeg ikke hørt så mye om enda, er det en karakter de ønsker å bruke i nærmeste fremtid?
Mulig vi må starte opp en egen Image-tråd snart... Jupiter's Legacy er kansellert. Men Spawn har jo en (eldre) tegnefilmserie på 3 sesonger tror jeg. Lå på HBO en stund, kanskje fortsatt? Håper også på Tech Jacket, men heller Savage Dragon enn Wolf-Man.

Jeg synes Deadpool 1 var mye bedre enn toern, selv om begge er bra. Personlig håper jeg at Deadpool blir kongen av crossovers. Marvel har ikke sagt noe om spesifikke planer for Wolverine, annet enn at de anerkjenner han som en voldelig karakter og ikke vil tone ham ned. Mener å ha fått med meg at de har vært i løst snakk med Jackman om rollen, men Jackman var luta lei mot slutten. Virker likevel som, basert på intervjuer jeg har sett av ham, at han ikke utelukker å spille ham igjen, og at han føler han skylder karakteren å ikke gi ham opp, siden det var den rollen som skapte karrieren hans og at den har så mange fans. Spør du meg har Wolverine så mange kule crossover-muligheter at han absolutt bør satses på.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»