Marvel - tråden.

Svar
Bone8

Re: Marvel - tråden.

Legg inn av Bone8 »

Chromeback skrev: lør jan 15, 2022 1:57 pm Da har man fått sett ferdig Eternals, og sånn i utgangspunktet så er det ikke så halvgærent.
Det største problemet i mine øyne er at jeg ikke helst ser hvordan Eternals passer inn i MCU. Jeg skjønner heller ikke helt akkurat hvor i tidslinjen denne filmen plasseres? Før eller etter No Way Home?
► Show Spoiler
Multiverset gjør egentlig at hele denne filmen føles veldig malplassert, Marvel har jo vist gang på gang at de har kontroll på universet sitt, men dette føltes veldig pre-Infinity War. Det føles så stort og lite ut på samme tid. Jeg liker det meste rundt Eternals, fra bakgrunnen til rollen de har tatt på seg, så i utganspunktet så liker jeg mye av konseptet her. Man kan jo spørre seg hvorfor de ikke fikk beskjed om å blande seg rundt Thanos når det gikk på bekostning av det egentlige oppdraget deres, men Arishem ønsket kanskje ikke å avsløre seg?

Jeg er ikke sånn veldig fan av måten man avslutter (enda) en film med at menneskeheten er så god at de har endret karakterene sine kjerneverdier. Vet ikke om det blir riktig å si at historiefortellingen lener seg for mye på pathos, det er uansett en film trope jeg begynner å gå ganske lei av. Hvorfor er menneskeheten så mye bedre enn andre planeter man har latt gå duken tidligere? Er det på grunn av tidsperspektivet?
Jeg forstår det bare ikke.

Blir riktignok interessant å se fremtiden til Arishem videre i MCU.

Og Harry Styles, ja. Jaja, blir vel mange nye Marvel-"fans" i det minste.

Jeg er som kjent ikke sånn veldig fan av Kit Harrington blir spennende å se hva hans Black Knight utarter seg til, kanskje særlig nå sammen med Mahershala Ali´s Blade. Han får i hvert fal lent seg på en solid medskuespiller om de to kommer til opptre sammen.

Eternals vet jeg ikke helt hvor jeg vil plassere. En sterk sekser kanskje? En av MCUs svakeste i mine øyne, men den er ikke dårlig som feks The Dark World. Jeg klarer bare ikke helt å plassere fingeren på hva som er bra og hva som er dårlig her.
Synes dette var en svak film. Både skuespill, handling og effekter var under pari.

Scenen der Thena tar en Deviant er så utrolig tydelig dataanimert.

Synes det har vært langt mellom godbitene i Marvel nå. Ingen filmer som har fenget veldig siden Endgame, og kun Loki jeg virkelig har likt av seriene til nå.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Kærlighed skrev: fre jan 14, 2022 12:36 am
Chromeback skrev: fre jan 14, 2022 12:00 am No Way Home er nå flyttet frem en uke, så neste fredag smeller det🎉
Spent på den boikotten til fansen. Min teori er at folket drar på kino og at SF tjener fett uansett :lol:
Med fasit i hånd, dårlig med boikott :lol:

https://www.vg.no/rampelys/film/i/XqnWd ... e-lignende

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TerryMcDermott skrev: tir jan 18, 2022 7:24 am --- Traileren til Månebaronen er her
Ser meget bra ut, kjenner nesten ikke igjen Isaac.

Triste nyheter at Gaspard Ulliel som spiller Midnight Man har omkommet etter en skiulykke.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »



Ny trailer for Doctor Strand and the Multiverse of Madness. Wow.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Helt enig, WOW :shock: Marvel toget fortsetter i full steam :D

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Det er traileren sin det. Marvel har virkelig "knocked it out of the park" med traileren til Doctor Strange 2 og No Way Home, hvis dette er standaren fremover er det helt greit for meg

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Herregud for en trailer.

To ting jeg gleder meg veldig til:

Benedict som virkelig får slå seg løs som Doctor Strange. Her får han mye å spille på, og jeg gleder meg til hvert eneste sekund.

Arcen til Wanda. Gleder meg som en liten unge til å se denne utviklingen. Den «youre the hero, I’m the villain» replikken til Strange. Frysninger.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Mye å ta inn..

Feige og co. har klart det igjen!

Blir elementer fra flere tidligere comic arcs her.

Og spesialeffektene er trippy, i Jack Kirbys ånd.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Denne jenta som er sammen med Strange, lurte jeg på hvem var. Har funnet ut at det er America Chavez, en superhelt som jeg ikke har hørt om før. Og er det Cap. Marvel som stuper mot Wanda ca. 1.36 ut i traileren?

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Har ventet this long, så kan like greit vente til Spiderman filmen kommer på Disney+ nå.. holder meg greit unna spoilere, har ikke lest en eneste anmeldelse eller noe som helst på andre forum som har med filmen å gjøre. Såvidt jeg tar turen innom denne tråden.. :lol:

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Fringegirl skrev: ons feb 16, 2022 3:54 pm Har ventet this long, så kan like greit vente til Spiderman filmen kommer på Disney+ nå.. holder meg greit unna spoilere, har ikke lest en eneste anmeldelse eller noe som helst på andre forum som har med filmen å gjøre. Såvidt jeg tar turen innom denne tråden.. :lol:
Disney+ har ingen avtale med Sony om rettighetene til Spider-Man, så isåfall blir du fort ventende for alltid ;)

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Kærlighed skrev: ons feb 16, 2022 4:52 pm
Fringegirl skrev: ons feb 16, 2022 3:54 pm Har ventet this long, så kan like greit vente til Spiderman filmen kommer på Disney+ nå.. holder meg greit unna spoilere, har ikke lest en eneste anmeldelse eller noe som helst på andre forum som har med filmen å gjøre. Såvidt jeg tar turen innom denne tråden.. :lol:
Disney+ har ingen avtale med Sony om rettighetene til Spider-Man, så isåfall blir du fort ventende for alltid ;)
Åh, bra du sa det, trodde det jeg.
Måtte rett inn å sjekke om den går på kino fortsatt, det gjør den heldigvis. Så da skal jeg få sett den neste uke. :mrgreen:

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- DD,Punisher og de andre Netflix-showene lander på Disney+ den 16.mars. Allerede på plass i Canada.
Tenk om Disney kunne fulgt opp seriene videre her med flere sesonger....krysser fingrene!

BioDex

Legg inn av BioDex »

TerryMcDermott skrev: ons feb 23, 2022 6:49 pm --- DD,Punisher og de andre Netflix-showene lander på Disney+ den 16.mars. Allerede på plass i Canada.
Tenk om Disney kunne fulgt opp seriene videre her med flere sesonger....krysser fingrene!
Skulle gjerne sett flere sesonger med the Defenders. Men det er jo uansett så utrolig mye annet å glede seg til i MCU fremover.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Har akkurat sett første episode av Moon Knight, og herregud for en fantastisk episode! Dette var mye bedre enn jeg forventet, og Oscar Isaac er helt suveren i hovedrollen. Fantastisk underholdning, gleder meg til mer. Synd det bare er 6 episoder da.

Mia

Legg inn av Mia »

TerryMcDermott skrev: ons feb 23, 2022 6:49 pm --- DD,Punisher og de andre Netflix-showene lander på Disney+ den 16.mars. Allerede på plass i Canada.
Tenk om Disney kunne fulgt opp seriene videre her med flere sesonger....krysser fingrene!
Etter ryktene så kommer det en ny sesong av Daredevil.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Morbius raker inn elendige anmeldelser.

Kjør da, Leto.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Må innrømme at Moonknight er en serie jeg ikke helt har klart å bli fanget av enda. Kan være mye potensialet her, men veldig usikker på hvor de har planlagt å få han til å ende opp og hvordan han skal passe inn i resten av universet.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Enig.. syntes eps 3 var så kjedelig at jeg slo av før halvveis. Kjæresten i denne serien er så lite interessant ar jeg skjønner ikke hva hun gjør der. Liker jo Hayes, men denne indre pratingen mellom han og «Marc» er så vanvittig gjesp. Her kunne de nok ha funnet en bedre løsning. Hawke gjør en god rolle dog, men det er ikke nok til å gidde å følge med på lengre.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Kan ikke si at jeg blir spesielt klokere, men det ser i hvert fall gøy ut.


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

For ett nivå av VG, her har man virkelig ikke satt seg inn i MCU. På grensen til flaut at denne har fått gått igjennom.

«Men det flest medier har merket seg, som Hollywood Reporter, er at vi ser en kvinne ta imot og svinge Thors hammer – noe vi vet kun Thor selv kan. Og kvinnen er ingen ringere enn Jane Foster, spilt av Natalie Portman, Thors store kjærlighet og nå også Mighty Thor.



Verge mener dette spiller på Marvels fokus på «multiverse» fra de nyeste «Spider-Man»-filmene, altså de mange parallelle virkelighetene Dr. Strange har klusset med.
»

https://www.vg.no/rampelys/film/i/Or912 ... nelig-thor

Bare neineinei. Tenk at det er mulig å få betalt for å lever noe så rævva.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Nå har jeg også lest igjennom den The Verge-artikkelen, og jeg lurer på om hu godeste Ingvill egentlig har lest den ordentlig.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Har aldri vært spesielt fan av superhelt-filmer. Det passer best som tegneserier og dataspill hvor de mest overdrevne ting kan skje. Det er visse grenser for hva som går an i virkelighetens verden.

Joker var dog bra. Den var heller ikke spesielt overdrevet.


Men jeg har Pinball FX 3 på PC'en. Det har 23 pinball-bord med Marvel, av totalt 96 bord. Det er en veldig bra flipper-simulator :D
► Show Spoiler

BioDex

Legg inn av BioDex »

B.E. skrev: tir apr 19, 2022 8:59 pm Har aldri vært spesielt fan av superhelt-filmer. Det passer best som tegneserier og dataspill hvor de mest overdrevne ting kan skje. Det er visse grenser for hva som går an i virkelighetens verden.
Hva babler du om?? I film er alt lov. Og ingenting passer bedre på film og tv en super helter som kan fly, fyre av lasere fra øynene sine osv osv.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

BioDex skrev: ons apr 20, 2022 4:11 pm
B.E. skrev: tir apr 19, 2022 8:59 pm Har aldri vært spesielt fan av superhelt-filmer. Det passer best som tegneserier og dataspill hvor de mest overdrevne ting kan skje. Det er visse grenser for hva som går an i virkelighetens verden.
Hva babler du om?? I film er alt lov. Og ingenting passer bedre på film og tv en super helter som kan fly, fyre av lasere fra øynene sine osv osv.
Ikke er det i virkelighetens verden heller.

Det viktigste i et filmunivers er at de følger sine egne etablerte regler. Så lenge de gjør det er all good.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Det er en etablert regel at superhelter er tegneserie eller tegnefilm. Sammen med Bippe Stankelbein og Per Ulv.

Som for eksempel her hvor Supermann flytter jorda ved å stå på hendene :lol:


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Nei, det er definitivt ikke en etablert regel at superhelter være tegneserie eller tegnefilm.

Cabal

Legg inn av Cabal »

B.E. skrev: tir apr 19, 2022 8:59 pm Det er visse grenser for hva som går an i virkelighetens verden
Heldigvis er dette film-forumet og ikke virkelighets-forumet.

Tormund

Legg inn av Tormund »

Dont fight me Mother Earth :)

Thats gold, Superman, gold!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»