Marvel - tråden.

Svar
TerryMcDermott

Re: Marvel - tråden.

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Ikke Marvel men Sony....allikevel!:
The confirmation of Venom 3 continues Sony's plans to build its Spider-Man Universe. The studio does not have any Marvel movies coming out for the rest of 2022, but 2023 will be a big year for Sony's Marvel content. Aaron Taylor-Johnson's Kraven the Hunter and Dakota Johnson's Madame Web will be released in theaters next year, while Spider-Man: Across the Spider-Verse is set for release in 2023 as well. Sony also announced plans for an El Muerto movie starring Bad Bunny at CinemaCon that will come out in January 2024. It is quite likely that Venom 3 will come out later in 2024

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Kan de med normal IQ og normale sjelsevner, slutte å betale for disse tegnefilmene slik at Hollywood går tilbake til produksjon av filmer for voksne?
Hadde satt pris på det.
På forhånd tusen takk.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

LANISTA skrev: tor mai 05, 2022 9:47 am Kan de med normal IQ og normale sjelsevner, slutte å betale for disse tegnefilmene slik at Hollywood går tilbake til produksjon av filmer for voksne?
Hadde satt pris på det.
På forhånd tusen takk.
Mange liker noe jeg ikke liker. Det må være fordi de er dummere enn meg. Jeg må fortelle dem at jeg tror at de er dummere enn meg.
Du legger opp til en saklig diskusjon her.

Marvel-filmene er lett underholdning. Folk trenger lett underholdning til tider. Slik har det alltid vært, gjennom filmer (alle action-filmer med Arnold, Stallone og Van Damme var mega-suksesser på 19-tallet), og var dårligere enn "tegnefilmene" du kritiserer. Men det er kanskje greit, siden de var satt til en virkelig verden?

TV på samme måte, gjennom sit coms som har langt dårligere kvalitet enn Marvel-filmene.

Jeg kan være enig i at skala'en, og suksessen har gjort det til en masseproduksjon, med varierende kvalitet. Det er likevel helt greit å la seg underholde av noe som ikke krever emosjonell eller intelektuell påkobling.

Det er ingen fare. Det lages fortsatt mange svært gode filmer som er mer virkelighetstro, og som kan stimulere sansene på andre måter enn filmer som først og fremst egner seg for å slappe og få et avbrekk fra virkeligheten.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

TerryMcDermott skrev: tir apr 26, 2022 7:45 pm --- Ikke Marvel men Sony....allikevel!:
The confirmation of Venom 3 continues Sony's plans to build its Spider-Man Universe. The studio does not have any Marvel movies coming out for the rest of 2022, but 2023 will be a big year for Sony's Marvel content. Aaron Taylor-Johnson's Kraven the Hunter and Dakota Johnson's Madame Web will be released in theaters next year, while Spider-Man: Across the Spider-Verse is set for release in 2023 as well. Sony also announced plans for an El Muerto movie starring Bad Bunny at CinemaCon that will come out in January 2024. It is quite likely that Venom 3 will come out later in 2024
For et helt forferdelig filmunivers det der er på vei til å bli. Synd at folk kommer til å fortsatt bruke penger på det.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Machine_Head skrev: tor mai 05, 2022 11:05 pm
TerryMcDermott skrev: tir apr 26, 2022 7:45 pm --- Ikke Marvel men Sony....allikevel!:
The confirmation of Venom 3 continues Sony's plans to build its Spider-Man Universe. The studio does not have any Marvel movies coming out for the rest of 2022, but 2023 will be a big year for Sony's Marvel content. Aaron Taylor-Johnson's Kraven the Hunter and Dakota Johnson's Madame Web will be released in theaters next year, while Spider-Man: Across the Spider-Verse is set for release in 2023 as well. Sony also announced plans for an El Muerto movie starring Bad Bunny at CinemaCon that will come out in January 2024. It is quite likely that Venom 3 will come out later in 2024
For et helt forferdelig filmunivers det der er på vei til å bli. Synd at folk kommer til å fortsatt bruke penger på det.
Absurd at de skal melke de få rettighetene de har igjen for å lage mere møl som Morbius ja..

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Chromeback skrev: ons apr 13, 2022 6:05 pm Må innrømme at Moonknight er en serie jeg ikke helt har klart å bli fanget av enda. Kan være mye potensialet her, men veldig usikker på hvor de har planlagt å få han til å ende opp og hvordan han skal passe inn i resten av universet.
--- Slutten (end credits) setter jo opp en fin mulighet med Lockley som en potensiell bad guy.

BioDex

Legg inn av BioDex »



Dette blir moro...

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Gått meg hus forbi, trodde ikke den kom ut før neste år, men nå er altså første episode av Ms.Marvel ute

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Crabsen skrev: ons jun 08, 2022 2:18 pm Gått meg hus forbi, trodde ikke den kom ut før neste år, men nå er altså første episode av Ms.Marvel ute
Huff …

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Fringegirl skrev: ons jun 08, 2022 8:57 pm
Crabsen skrev: ons jun 08, 2022 2:18 pm Gått meg hus forbi, trodde ikke den kom ut før neste år, men nå er altså første episode av Ms.Marvel ute
Huff …
Langt ifra det beste jeg har sett fra Marvel, men syntes ikke første ep var helt forferdelig. Spennende end credits scene også. Ikke akkurat my cup of tea, men kommer til å følge med videre

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Crabsen skrev: tor jun 09, 2022 3:43 pm
Fringegirl skrev: ons jun 08, 2022 8:57 pm
Crabsen skrev: ons jun 08, 2022 2:18 pm Gått meg hus forbi, trodde ikke den kom ut før neste år, men nå er altså første episode av Ms.Marvel ute
Huff …
Langt ifra det beste jeg har sett fra Marvel, men syntes ikke første ep var helt forferdelig. Spennende end credits scene også. Ikke akkurat my cup of tea, men kommer til å følge med videre
Det ble for barnslig for min smak.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Fringegirl skrev: tor jun 09, 2022 3:45 pm
Crabsen skrev: tor jun 09, 2022 3:43 pm
Fringegirl skrev: ons jun 08, 2022 8:57 pm

Huff …
Langt ifra det beste jeg har sett fra Marvel, men syntes ikke første ep var helt forferdelig. Spennende end credits scene også. Ikke akkurat my cup of tea, men kommer til å følge med videre
Det ble for barnslig for min smak.
#metoo

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Fringegirl skrev: tor jun 09, 2022 3:45 pm
Crabsen skrev: tor jun 09, 2022 3:43 pm
Fringegirl skrev: ons jun 08, 2022 8:57 pm

Huff …
Langt ifra det beste jeg har sett fra Marvel, men syntes ikke første ep var helt forferdelig. Spennende end credits scene også. Ikke akkurat my cup of tea, men kommer til å følge med videre
Det ble for barnslig for min smak.
Ja, var igrunn det jeg skulle frem til. Men, prøver å få med meg alt fra MCU så jeg ikke går glipp av enkelte ting (ikke at jeg tror det er så fryktelig big deal akkurat i denne serien, men you never know). Virker som folka som poppet opp i end credit scenen kan være nyttig å følge med på. La ikke merke til det først men han i scenen er visstnok samme som var i No Way Home, og jobber i Damage Control, folka som rydder opp rotet til superheltene. Så får vi sjå

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Strålende nyhet fra SDCC;
Just announced in Hall H:

Marvel Studios' Daredevil: Born Again, an Original series starring Charlie Cox and Vincent D'Onofrio, streaming Spring 2024 on Disney+. #SDCC2022

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Enda litt mere snadder;





Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Utrolig hvor fort de kommer til å gå igjennom denne sagaen. Den forrige tok hele 11 år..

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Hetfield skrev: søn jul 24, 2022 9:54 am Utrolig hvor fort de kommer til å gå igjennom denne sagaen. Den forrige tok hele 11 år..
Det sier nok sitt om kvaliteten på det som kommer 🙄

BioDex

Legg inn av BioDex »

Hetfield skrev: søn jul 24, 2022 9:54 am Utrolig hvor fort de kommer til å gå igjennom denne sagaen. Den forrige tok hele 11 år..
Klart det går fortere med 4 filmer hvert år nå + alle seriene som kommer på løpende bånd. MCU startet med 2 filmer i 2008, ingen året etter, 1 i 2010, 2 i 2011, 1 i 2012 og deretter 2 filmer pr. år fram til 2017. Da kom det 3 filmer hvert år til sagaen avsluttet i 2019.

Cabal

Legg inn av Cabal »

Fringegirl skrev: søn jul 24, 2022 10:03 am Det sier nok sitt om kvaliteten på det som kommer 🙄
Jeg tror jeg har sluttet å bry meg med Marvel etter siste makkverket, Dr Strange. Siste Thor-filmen gadd jeg ikke se på kino engang og det kommer ikke til å være første jeg streamer til høsten heller, og tviler på at jeg kommer til å bruke egne penger på noen av filmene som kommer. Hadde jo selvfølgelig vært kult om de nye Avengers var bra, men det er vel svært tvilsomt.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Secret Wars blir awsome! 🤤

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Er hyped for dette jeg. Syntes, med et par unntak, alt vi har fått etter Endgame har vært ganske solide saker. Noe har vært rett og slett gull, mye annet bra, noe meh, og et par som ikke akkurat var så bra (jeg ser på deg ms.marvel). Med den line-upen de har presentert her har jeg troa på at mesteparten av det faller enten i "rett og slettt gull" eller i "mye annet bra" kategorien

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Crabsen skrev: ons jul 27, 2022 1:01 pm Er hyped for dette jeg. Syntes, med et par unntak, alt vi har fått etter Endgame har vært ganske solide saker. Noe har vært rett og slett gull, mye annet bra, noe meh, og et par som ikke akkurat var så bra (jeg ser på deg ms.marvel). Med den line-upen de har presentert her har jeg troa på at mesteparten av det faller enten i "rett og slettt gull" eller i "mye annet bra" kategorien
Enda bra noen har troen. Mulig fase 5 og 6 blir bedre, men fase 4 har hatt mest å rope hurra for på serien-siden overraskende nok.

Alt skal jo bindes sammen, og det tok jo flere år fra Ironman til Endgame så kanskje det står på tålmodigheten i siste instans.. men kvalitetsmessig hittil siden Endgame syntes jeg mye er å grine av (kommer ikke helt over hvor kjip siste Thor filmen var, er mer skuffet enn jeg var klar over).

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Fringegirl skrev: ons jul 27, 2022 1:37 pm
Crabsen skrev: ons jul 27, 2022 1:01 pm Er hyped for dette jeg. Syntes, med et par unntak, alt vi har fått etter Endgame har vært ganske solide saker. Noe har vært rett og slett gull, mye annet bra, noe meh, og et par som ikke akkurat var så bra (jeg ser på deg ms.marvel). Med den line-upen de har presentert her har jeg troa på at mesteparten av det faller enten i "rett og slettt gull" eller i "mye annet bra" kategorien
Enda bra noen har troen. Mulig fase 5 og 6 blir bedre, men fase 4 har hatt mest å rope hurra for på serien-siden overraskende nok.

Alt skal jo bindes sammen, og det tok jo flere år fra Ironman til Endgame så kanskje det står på tålmodigheten i siste instans.. men kvalitetsmessig hittil siden Endgame syntes jeg mye er å grine av (kommer ikke helt over hvor kjip siste Thor filmen var, er mer skuffet enn jeg var klar over).
Enig i at seriene har imponert meg mer enn filmene ja. Spesielt Loki og Wandavision syntes jeg var fantastisk, spesielt førstnevnte. Men filmene har ikke skuffet meg like mye som det virker å ha gjort andre. Det skal mye til for å leve opp til Endgame og standaren de satt med den filmen, og selv om jeg tror flesteparten ikke forventer at alt skal være av den kvaliteten rett i etterkant, er det vannskelig å gå fra det plutselig over til noe helt nytt, av lavere kvalitet, uten å bli litt skuffet.

En annen ting er jo som flere, inkudert deg selv, har vært inne på er hvor lang tid det tok fra Iron Man til Endgame, med betraktelig færre filmer og mye større mellomrom mellom filmene som ga storyen god tid til heving, og fans ble enda mer entusiastisk når det endelig kom ut en ny film. Nå som du sier kommer det serier på løpende bånd, og 3-4 filmer i året, det kan fort føre til at mange føler det er litt "all over the place". Fans mister litt den samme gløden, og mange syntes det rett og slett blir såpass mye at de heller velger å fokusere på de store filmene som kommer ut. Og det kan jeg forstå veldig godt. Før fase 4 hadde vi bare 1 univers å fokusere på, en håndfull superhelter, med 1 samlet endgame, excuse my pun. Nå allerede i fase 4 har vi multiverse, et uendelig antall forskjellige universer, så mange nye superhelter med så mange forskjellige veier å gå, med flere forskjellige teams(som f.eks young avengers, thunderbolts, Blade-moonknight-vampyre teamet, Daredevil & Kingpin, X-men, fantastic four, osv), men likevel med 1 samlet endgame igjen, Kang Dynasty og Secret Wars. Det, kombinert med antallet filmer og serier som kommer ut om dagen, kan få det hele til å føles veldig hastet, og igjen, all over the place.

Men jeg har som sagt troa på at alt dette kommer til å blende inn veldig fint med hverandre, som Marvel har vist før at de klarer med stil. En betraktelig større oppgave nå, men dette tror jeg de klarer veldig fint. Så får vi se om ikke kvaliteten også sakte men sikkert drar seg opp. Selv syntes jeg som sagt den har vært bra til nå i fase 4, men skjønner godt de som ikke er like begeistret.

Cabal

Legg inn av Cabal »

Så siste Thor-filmen og er veldig glad for at jeg bare skippet å se den på kino. Fy flate for no dritt. Det er ikke en eneste ting som er ånkli bra etter Endgame, ikke en. Heretter blir absolutt alt konsekvent ikke sett på kino, og må nok kjede meg noe helt utrolig dersom det skal sees på Disney etterhvert. Evt at det kommer noe hvor anmeldelser tilsier at det er verdt å se. Helt fullstendig ødelagt Marvel is.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Cabal skrev: tir sep 13, 2022 8:38 am Så siste Thor-filmen og er veldig glad for at jeg bare skippet å se den på kino. Fy flate for no dritt. Det er ikke en eneste ting som er ånkli bra etter Endgame, ikke en. Heretter blir absolutt alt konsekvent ikke sett på kino, og må nok kjede meg noe helt utrolig dersom det skal sees på Disney etterhvert. Evt at det kommer noe hvor anmeldelser tilsier at det er verdt å se. Helt fullstendig ødelagt Marvel is.
Framstår sånn på flere av de etablerte skuespillerne og, virker som flere er med her kun fordi de får en heftig oppløftning på kontoen.

Og ja Thor var enormt skuffende, jeg avsluttet hele dritten etter 30 min, det var nesten som å steppe inn i barnetv igjen.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Crabsen skrev: ons jul 27, 2022 1:01 pm Er hyped for dette jeg. Syntes, med et par unntak, alt vi har fått etter Endgame har vært ganske solide saker. Noe har vært rett og slett gull, mye annet bra, noe meh, og et par som ikke akkurat var så bra (jeg ser på deg ms.marvel). Med den line-upen de har presentert her har jeg troa på at mesteparten av det faller enten i "rett og slettt gull" eller i "mye annet bra" kategorien
Å herre, at det er mulig å ha så vidt forskjellige meninger om noe. Alt etter Endgame får en maks karakter på 5 av 10 hos meg. Eternas og Sang Shi. Resten er langt under. Feige har på rekordtid klart å ødelegge et univers jeg har hatt stor glede av siden slutten av 70-tallet og deromkring. Tusen takk, Kevin.

Thor Love and Thunder er noe av det dummeste og barnsligste jeg har sett. (Dette var skrevet før jeg leste de 2 kommentarene over. Varmer hjertet å se at andre også er skuffet over utviklingen.)

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

greyserpent skrev: søn sep 25, 2022 1:36 pm
Crabsen skrev: ons jul 27, 2022 1:01 pm Er hyped for dette jeg. Syntes, med et par unntak, alt vi har fått etter Endgame har vært ganske solide saker. Noe har vært rett og slett gull, mye annet bra, noe meh, og et par som ikke akkurat var så bra (jeg ser på deg ms.marvel). Med den line-upen de har presentert her har jeg troa på at mesteparten av det faller enten i "rett og slettt gull" eller i "mye annet bra" kategorien
Å herre, at det er mulig å ha så vidt forskjellige meninger om noe. Alt etter Endgame får en maks karakter på 5 av 10 hos meg. Eternas og Sang Shi. Resten er langt under. Feige har på rekordtid klart å ødelegge et univers jeg har hatt stor glede av siden slutten av 70-tallet og deromkring. Tusen takk, Kevin.

Thor Love and Thunder er noe av det dummeste og barnsligste jeg har sett. (Dette var skrevet før jeg leste de 2 kommentarene over. Varmer hjertet å se at andre også er skuffet over utviklingen.)
Hehe morsomt med forskjellige meninger da! Selv syntes jeg film-messig de har underprestert noe voldsomt, men ikke nødvendigvis drit dårlig, som mange mener. Likte svært godt No Way Home og Black Widow, Dr Strange og Thor var forsåvidt greie, mens resten meh. Der jeg føler de har prestert noe bra er serie fronten, vel, de første seriene ihvertfall (Ms.Marvel og She-Hulk som foreløpig går nå er noe av det jævligste jeg har sett). Men Loki og Wandavision syntes jeg var rett og slett pur klasse, spesielt Loki. Så fant jeg i tillegg Falcon & Winter, Hawkeye og What If underholdende, uten at det var noe mesterverk på noe vis.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Crabsen skrev: søn sep 25, 2022 2:24 pm
greyserpent skrev: søn sep 25, 2022 1:36 pm
Crabsen skrev: ons jul 27, 2022 1:01 pm Er hyped for dette jeg. Syntes, med et par unntak, alt vi har fått etter Endgame har vært ganske solide saker. Noe har vært rett og slett gull, mye annet bra, noe meh, og et par som ikke akkurat var så bra (jeg ser på deg ms.marvel). Med den line-upen de har presentert her har jeg troa på at mesteparten av det faller enten i "rett og slettt gull" eller i "mye annet bra" kategorien
Å herre, at det er mulig å ha så vidt forskjellige meninger om noe. Alt etter Endgame får en maks karakter på 5 av 10 hos meg. Eternas og Sang Shi. Resten er langt under. Feige har på rekordtid klart å ødelegge et univers jeg har hatt stor glede av siden slutten av 70-tallet og deromkring. Tusen takk, Kevin.

Thor Love and Thunder er noe av det dummeste og barnsligste jeg har sett. (Dette var skrevet før jeg leste de 2 kommentarene over. Varmer hjertet å se at andre også er skuffet over utviklingen.)
Hehe morsomt med forskjellige meninger da! Selv syntes jeg film-messig de har underprestert noe voldsomt, men ikke nødvendigvis drit dårlig, som mange mener. Likte svært godt No Way Home og Black Widow, Dr Strange og Thor var forsåvidt greie, mens resten meh. Der jeg føler de har prestert noe bra er serie fronten, vel, de første seriene ihvertfall (Ms.Marvel og She-Hulk som foreløpig går nå er noe av det jævligste jeg har sett). Men Loki og Wandavision syntes jeg var rett og slett pur klasse, spesielt Loki. Så fant jeg i tillegg Falcon & Winter, Hawkeye og What If underholdende, uten at det var noe mesterverk på noe vis.
No Way Home er vel ikke eksklusivt Marvel? Sjukt at Sony leverer bedre på Marvel enn Disney per i dag.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Post-credit scenene etter filmene har blitt mye dårligere. De bygger ikke opp til noe stort som man skjønte fra Phase 2-3.

Bare fjas blitt..

Feige og co. må treffe med de kommende store seriene og filmene i Phase 5, ellers vil nok mye av folks godvilje fra de siste ti årene bli brukt opp og kommende seertall og billettinntekter synke fort.. (Skjedde allerede med Thor 4, en trend som må snus raskt skal folk gidde å følge med i årene som kommer)

Sveinboer

Legg inn av Sveinboer »

Secret Invasion ser da lovende ut. Men ja, Marvel interessen har falt litt hos meg også etter Endgame, som forøvrig er den siste Marvel filmen jeg så på kino.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»