Marvel - tråden.

Svar
Chromeback

Re: Marvel - tråden.

Legg inn av Chromeback »

Denne er fin, selv om kvaliteten er så som så.


Winnowill

Legg inn av Winnowill »

BioDex skrev: tor aug 19, 2021 11:29 am Ny Eternals trailer, og dette ser meget lovende ut:

Wooop, konge! Ser frem til den.

Will.i.Nickersen

Legg inn av Will.i.Nickersen »

Førpremieren av Shang Chi i Usa for noen dager siden, første reaksjoner veldig positive, filmen skal være mye bedre enn trailerne.
Får håpe det stemmer, for traileren var nesten glemt når jeg var ferdig med å se den.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »



Vel, dette ser jo spennende ut! Gleder meg!

MensenErnst

Legg inn av MensenErnst »

Dægen. Gåsehud.







Tenkte først Grønne Trollet da jeg hørte latteren, men så plutselig "Hello, Peter". Kan det hende vi får begge to?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jeg har så troen på fase 4 nå. Vanvittig spennende det som kommer ut om dagen!

Og, er dette Marvels Inception? :lol: Jeg kjenner at jeg blir som ett lite barn igjen av den traileren, og mye begynner å gi mening.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

MensenErnst skrev: tir aug 24, 2021 10:47 am Dægen. Gåsehud.







Tenkte først Grønne Trollet da jeg hørte latteren, men så plutselig "Hello, Peter". Kan det hende vi får begge to?
Doc Ock har vi jo visst om lenge, men jeg tror de bygger opp til the sinister six, men at de feks bytter ut Hobgoblin med Green Goblin. Med Doc Ock inn så har vi jo halve squaden presentert, så spørs det hvem de tre siste blir.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Chromeback skrev: tir aug 24, 2021 10:58 am
MensenErnst skrev: tir aug 24, 2021 10:47 am Dægen. Gåsehud.







Tenkte først Grønne Trollet da jeg hørte latteren, men så plutselig "Hello, Peter". Kan det hende vi får begge to?
Doc Ock har vi jo visst om lenge, men jeg tror de bygger opp til the sinister six, men at de feks bytter ut Hobgoblin med Green Goblin. Med Doc Ock inn så har vi jo halve squaden presentert, så spørs det hvem de tre siste blir.
Traileren, som for øvrig var helt fantastisk, hinter til både Elektro og Green Goblin like før vi får se tentaklene til Doc Ock. Og latteren til Willem Dafoe er veldig gjenkjennelig. Og jeg lurer på om ikke advokaten tidlig i traileren er Matt Murdock aka Daredevil :!:

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

BioDex skrev: tir aug 24, 2021 11:14 am
Chromeback skrev: tir aug 24, 2021 10:58 am
MensenErnst skrev: tir aug 24, 2021 10:47 am Dægen. Gåsehud.







Tenkte først Grønne Trollet da jeg hørte latteren, men så plutselig "Hello, Peter". Kan det hende vi får begge to?
Doc Ock har vi jo visst om lenge, men jeg tror de bygger opp til the sinister six, men at de feks bytter ut Hobgoblin med Green Goblin. Med Doc Ock inn så har vi jo halve squaden presentert, så spørs det hvem de tre siste blir.
Traileren, som for øvrig var helt fantastisk, hinter til både Elektro og Green Goblin like før vi får se tentaklene til Doc Ock. Og latteren til Willem Dafoe er veldig gjenkjennelig. Og jeg lurer på om ikke advokaten tidlig i traileren er Matt Murdock aka Daredevil :!:
Ja, det er jo bomben hans også sammen med latteren. Multiverset slår virkelig til, spent på om Toms Peter er den eneste vi får se. Denne må sees så fort som overhodet mulig når den blir tilgjengelig. Orker ikke å bli spoilet for noe her…

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

Hei fellow nerds!

Jeg har sett de 18 (?) Marvel-filmene separat, og også kronologisk i denne korona-bobla. Intrigued! Føler jeg har noenlunde kontroll over universet, men etter å ha lest denne tråden slår det meg at jeg fremdeles mangler en god del.

Eternals-traileren! Wow!

Kan noen ta seg bryet med å kort ramse opp de seriene som allerede er ute, og hvilke som eventuelt er verdt å se? Registrerer Loki som en av dem!

Fase 4 - snakker man om faser i den forstand at handlingen pre Avengers 3-filmen er «fase 3»? Altså at man nå vil få endel separate filmer fra de ulike superheltene, som til slutt vil oppsummeres i en Avengers 4-film?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Ministeren skrev: tir aug 24, 2021 11:22 am Hei fellow nerds!

Kan noen ta seg bryet med å kort ramse opp de seriene som allerede er ute, og hvilke som eventuelt er verdt å se? Registrerer Loki som en av dem!

Fase 4 - snakker man om faser i den forstand at handlingen pre Avengers 3-filmen er «fase 3»? Altså at man nå vil få endel separate filmer fra de ulike superheltene, som til slutt vil oppsummeres i en Avengers 4-film?
Loki og WandaVision er viktige å se ifht det nye universet som kommer, The Falcon and The Winter Soldier handler mer om konsekvensene av The Blip for verdenen, som den siste Spider-Man filmen også toucher innom.

Og ja, fasene kan oppsummeres sånn ja, her er en kort forklaring på det;
https://www.digitalspy.com/movies/a8715 ... 3-2-1-mcu/

BioDex

Legg inn av BioDex »

Chromeback skrev: tir aug 24, 2021 11:18 am
BioDex skrev: tir aug 24, 2021 11:14 am
Chromeback skrev: tir aug 24, 2021 10:58 am

Doc Ock har vi jo visst om lenge, men jeg tror de bygger opp til the sinister six, men at de feks bytter ut Hobgoblin med Green Goblin. Med Doc Ock inn så har vi jo halve squaden presentert, så spørs det hvem de tre siste blir.
Traileren, som for øvrig var helt fantastisk, hinter til både Elektro og Green Goblin like før vi får se tentaklene til Doc Ock. Og latteren til Willem Dafoe er veldig gjenkjennelig. Og jeg lurer på om ikke advokaten tidlig i traileren er Matt Murdock aka Daredevil :!:
Ja, det er jo bomben hans også sammen med latteren. Multiverset slår virkelig til, spent på om Toms Peter er den eneste vi får se. Denne må sees så fort som overhodet mulig når den blir tilgjengelig. Orker ikke å bli spoilet for noe her…
Så og si alle reactor gruppene på youtube(Blindwave, The Reel Rejects osv) er overbevist om at Tobey Maguire og Andrew Garfield er med i filmen, mange mener at Doc Ock sier hello til Tobey's Spiderman. Og etter alle kommentarene måtte jeg se nøye etter selv, og det hintes sterkt også om Sandman og Lizzard. Det betyr the Sinister Six, og da kan vi bare spekulere i hvem skurk nr. 6 er. Rhino eller Vulture? Blir ufattelig spennende å se i hvert fall.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

BioDex skrev: tir aug 24, 2021 11:46 am
Chromeback skrev: tir aug 24, 2021 11:18 am
BioDex skrev: tir aug 24, 2021 11:14 am

Traileren, som for øvrig var helt fantastisk, hinter til både Elektro og Green Goblin like før vi får se tentaklene til Doc Ock. Og latteren til Willem Dafoe er veldig gjenkjennelig. Og jeg lurer på om ikke advokaten tidlig i traileren er Matt Murdock aka Daredevil :!:
Ja, det er jo bomben hans også sammen med latteren. Multiverset slår virkelig til, spent på om Toms Peter er den eneste vi får se. Denne må sees så fort som overhodet mulig når den blir tilgjengelig. Orker ikke å bli spoilet for noe her…
Så og si alle reactor gruppene på youtube(Blindwave, The Reel Rejects osv) er overbevist om at Tobey Maguire og Andrew Garfield er med i filmen, mange mener at Doc Ock sier hello til Tobey's Spiderman. Og etter alle kommentarene måtte jeg se nøye etter selv, og det hintes sterkt også om Sandman og Lizzard. Det betyr the Sinister Six, og da kan vi bare spekulere i hvem skurk nr. 6 er. Rhino eller Vulture? Blir ufattelig spennende å se i hvert fall.
Har notert meg det samme selv, men jeg gidder ikke å bygge forhåpninger til dette og så blir man skuffet under filmen at det ikke skjer. Om Tobey og/eller Andrew dukker opp så blir det dødsfett, men jeg personlig er ikke avhengig av at de er med.

Blir derimot mer skuffet om de dropper Vulture fra Sinister Six. Michael Keaton som Adrian Toomes er noe jeg må ha i denne filmen, hvis ikke blir jeg sinnsykt skuffet.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

Chromeback skrev: tir aug 24, 2021 11:43 am
På et blunk har jeg dermed hele fire nye serier å ta fatt på! Hjertelig takk!

BioDex

Legg inn av BioDex »

Chromeback skrev: tir aug 24, 2021 11:55 am
BioDex skrev: tir aug 24, 2021 11:46 am
Chromeback skrev: tir aug 24, 2021 11:18 am

Ja, det er jo bomben hans også sammen med latteren. Multiverset slår virkelig til, spent på om Toms Peter er den eneste vi får se. Denne må sees så fort som overhodet mulig når den blir tilgjengelig. Orker ikke å bli spoilet for noe her…
Så og si alle reactor gruppene på youtube(Blindwave, The Reel Rejects osv) er overbevist om at Tobey Maguire og Andrew Garfield er med i filmen, mange mener at Doc Ock sier hello til Tobey's Spiderman. Og etter alle kommentarene måtte jeg se nøye etter selv, og det hintes sterkt også om Sandman og Lizzard. Det betyr the Sinister Six, og da kan vi bare spekulere i hvem skurk nr. 6 er. Rhino eller Vulture? Blir ufattelig spennende å se i hvert fall.
Har notert meg det samme selv, men jeg gidder ikke å bygge forhåpninger til dette og så blir man skuffet under filmen at det ikke skjer. Om Tobey og/eller Andrew dukker opp så blir det dødsfett, men jeg personlig er ikke avhengig av at de er med.

Blir derimot mer skuffet om de dropper Vulture fra Sinister Six. Michael Keaton som Adrian Toomes er noe jeg må ha i denne filmen, hvis ikke blir jeg sinnsykt skuffet.
Siden alle skurkene fra de tidligere Spiderman filmene er hintet til, så ville det vært rart om ikke en av skurkene fra de nyeste filmene er med. Og siden Mysterio er død, gjenstår Vulture. Og for en slutt finale på filmen det kan bli; the Sinister Six vs 3 Spidermen, Dr. Strange og Daredevil....ja jeg drømmer :mrgreen:

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

BioDex skrev: tir aug 24, 2021 4:04 pm
Chromeback skrev: tir aug 24, 2021 11:55 am
BioDex skrev: tir aug 24, 2021 11:46 am

Så og si alle reactor gruppene på youtube(Blindwave, The Reel Rejects osv) er overbevist om at Tobey Maguire og Andrew Garfield er med i filmen, mange mener at Doc Ock sier hello til Tobey's Spiderman. Og etter alle kommentarene måtte jeg se nøye etter selv, og det hintes sterkt også om Sandman og Lizzard. Det betyr the Sinister Six, og da kan vi bare spekulere i hvem skurk nr. 6 er. Rhino eller Vulture? Blir ufattelig spennende å se i hvert fall.
Har notert meg det samme selv, men jeg gidder ikke å bygge forhåpninger til dette og så blir man skuffet under filmen at det ikke skjer. Om Tobey og/eller Andrew dukker opp så blir det dødsfett, men jeg personlig er ikke avhengig av at de er med.

Blir derimot mer skuffet om de dropper Vulture fra Sinister Six. Michael Keaton som Adrian Toomes er noe jeg må ha i denne filmen, hvis ikke blir jeg sinnsykt skuffet.
Siden alle skurkene fra de tidligere Spiderman filmene er hintet til, så ville det vært rart om ikke en av skurkene fra de nyeste filmene er med. Og siden Mysterio er død, gjenstår Vulture. Og for en slutt finale på filmen det kan bli; the Sinister Six vs 3 Spidermen, Dr. Strange og Daredevil....ja jeg drømmer :mrgreen:
Jeg lever fortsatt i håpet og troen om at Mysterio fortsatt er i live jeg da :lol:

Men ellers hadde den avslutningen vært episk ja! Men tror at vi kanskje får se en mer selvstendig Spider-Man nå, uten at jeg helt kan forklarer hvorfor.

Cabal

Legg inn av Cabal »

Lilleborg skrev: tir aug 24, 2021 7:02 am Vel, dette ser jo spennende ut! Gleder meg!
Oi oi oi. Der skjer det ting ja. Er hele fase 4 da sentrert rundt multiverset? Dr Strange-filmen blir vel da en direkte fortsettelse av denne da. Selv om alt da henger sammen. Er så utrolig kult at det planlegges langt frem, og at de får alt til å henge så greit sammen.

Lurer på om jeg må se den Into the Spider-Verse ass. Den er vel løsrevet fra mcu vel, men kjekk å ha sett uansett?

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

For en deilig trailer. Anbefaler Screencrush sin breakdown video over på YoutTube for alle easter eggs og morro. Ser ut til at Sinister Six blir Doc Ock, Goblin, Lizard, Sandman, Electro, og jeg vil anta Vulture, selv om vi ikke fikk noe indikasjon om han akkurat i denne traileren. Dette blir gøy

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Cabal skrev: tir aug 24, 2021 4:32 pm
Oi oi oi. Der skjer det ting ja. Er hele fase 4 da sentrert rundt multiverset? Dr Strange-filmen blir vel da en direkte fortsettelse av denne da. Selv om alt da henger sammen. Er så utrolig kult at det planlegges langt frem, og at de får alt til å henge så greit sammen.

Lurer på om jeg må se den Into the Spider-Verse ass. Den er vel løsrevet fra mcu vel, men kjekk å ha sett uansett?
Vet ikke om hele fasen er det, men den vil nok oppta mye av den ja! Nå med WV og Loki (og What if...? for så vidt), men også denne Spider-Man filmen, Doctor Strange in the Multiverse of Madness, og jeg vil tippe at Ant-Man and The Wasp: Quantumania vil bygge rundt multiverset. Men selvsagt, multiverset påvirker jo MCU massivt, så det er jo ikke akkurat rart at det blir viet mye tid til det. Spent på hvordan de kommer til å balansere dette sammen med verdenen etter The Blip. Det er jo også en del filmer som vil foregå off-earth, så blir interessant å se hvordan det løses rundt omkring i universet.

Into the Spider-Verse anbefales kraftig uavhengig av MCU. Kanskje min absolutte favorittfilm av comicbook-filmer, og det begynner jo ikke å bli få av dem.

Gringorilla

Legg inn av Gringorilla »

BioDex skrev: tir aug 24, 2021 11:46 am
Chromeback skrev: tir aug 24, 2021 11:18 am
BioDex skrev: tir aug 24, 2021 11:14 am

Traileren, som for øvrig var helt fantastisk, hinter til både Elektro og Green Goblin like før vi får se tentaklene til Doc Ock. Og latteren til Willem Dafoe er veldig gjenkjennelig. Og jeg lurer på om ikke advokaten tidlig i traileren er Matt Murdock aka Daredevil :!:
Ja, det er jo bomben hans også sammen med latteren. Multiverset slår virkelig til, spent på om Toms Peter er den eneste vi får se. Denne må sees så fort som overhodet mulig når den blir tilgjengelig. Orker ikke å bli spoilet for noe her…
Så og si alle reactor gruppene på youtube(Blindwave, The Reel Rejects osv) er overbevist om at Tobey Maguire og Andrew Garfield er med i filmen, mange mener at Doc Ock sier hello til Tobey's Spiderman. Og etter alle kommentarene måtte jeg se nøye etter selv, og det hintes sterkt også om Sandman og Lizzard. Det betyr the Sinister Six, og da kan vi bare spekulere i hvem skurk nr. 6 er. Rhino eller Vulture? Blir ufattelig spennende å se i hvert fall.
Min gjetning er to fra hvert univers, henholdsvis Ock og Goblin, Lizard og Electro, og Vulture og Scorpion. Jeg hadde skrevet en lang avhandling om hvorfor, men mistet innlegget, så gjetningen får duge.

Virker forøvrig som de blander inn en tolkning av (eller elementer av) tegneserienummerne Dying Wish og A Brand New Day. Trenger absolutt ikke være kjedelig det, og jeg liker faktisk denne tolkningen bedre.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Gringorilla skrev: tir aug 24, 2021 10:22 pm
Min gjetning er to fra hvert univers, henholdsvis Ock og Goblin, Lizard og Electro, og Vulture og Scorpion.
Hadde helt glemt at Lizard var med i TASM-universet, sier vel nok om hvor mye jeg husker fra disse filmene (ikke særlig fan av dem, skal sies), men jeg blir særdeles overrasket om du ikke har rett her.

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Chromeback skrev: tir aug 24, 2021 11:18 am Min gjetning er to fra hvert univers, henholdsvis Ock og Goblin, Lizard og Electro, og Vulture og Scorpion. Jeg hadde skrevet en lang avhandling om hvorfor, men mistet innlegget, så gjetningen får duge.
Så du tenker Sandman er "good guy" her? Isåfall liker jeg den tanken godt, etter hva vi så i spider man 3. Er selvfølgelig ikke bekreftet heller at det er Sandman, men ser det virkelig slik ut. Scorpion hadde jeg nesten glemt av, så takk for at du dro han opp,

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Crabsen skrev: ons aug 25, 2021 12:47 am
Chromeback skrev: tir aug 24, 2021 11:18 am Min gjetning er to fra hvert univers, henholdsvis Ock og Goblin, Lizard og Electro, og Vulture og Scorpion. Jeg hadde skrevet en lang avhandling om hvorfor, men mistet innlegget, så gjetningen får duge.
Så du tenker Sandman er "good guy" her? Isåfall liker jeg den tanken godt, etter hva vi så i spider man 3. Er selvfølgelig ikke bekreftet heller at det er Sandman, men ser det virkelig slik ut. Scorpion hadde jeg nesten glemt av, så takk for at du dro han opp,
Nå vet jeg ikke helt hva du gjorde med siteringen, med dette bør nok Gringorilla svare på selv :lol:

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

MCU har gått full CW-DC (Flash og LoT mest) med et stadig utvidet multivers siden Loki+, så ikke overraskende at det blir mer av slike shenanigans i Spiderman.

Rami-trilogien var solid, blir artig med Doc Ock og kanskje Dafoes ekle og sinnsyke Green Goblin igjen.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Hetfield skrev: ons aug 25, 2021 1:28 am MCU har gått full CW-DC (Flash og LoT mest)
Bare sånn ca. 100.000 ganger bedre, må sies.

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Chromeback skrev: ons aug 25, 2021 12:54 am
Crabsen skrev: ons aug 25, 2021 12:47 am
Chromeback skrev: tir aug 24, 2021 11:18 am Min gjetning er to fra hvert univers, henholdsvis Ock og Goblin, Lizard og Electro, og Vulture og Scorpion. Jeg hadde skrevet en lang avhandling om hvorfor, men mistet innlegget, så gjetningen får duge.
Så du tenker Sandman er "good guy" her? Isåfall liker jeg den tanken godt, etter hva vi så i spider man 3. Er selvfølgelig ikke bekreftet heller at det er Sandman, men ser det virkelig slik ut. Scorpion hadde jeg nesten glemt av, så takk for at du dro han opp,
Nå vet jeg ikke helt hva du gjorde med siteringen, med dette bør nok Gringorilla svare på selv :lol:
Prøvde å korte ned på antall innlegg jeg siterte, men ble litt rot ja :lol:

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Wow. Eternals-traileren var bra, men den ble fort glemt etter Spiderman-traileren. Gåsehud.

Jeg sliter litt med å få denne Multiverse-logikken til å fungere. Er det slik at det kun var et univers, frem til Sylvia drepte Kang? Og deretter begynte det å bli mange forgreininger, slik at vi fikk et multiverse? Eller har det hele tiden vært flere univers samtidig?

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Kærlighed skrev: ons aug 25, 2021 9:04 pm Wow. Eternals-traileren var bra, men den ble fort glemt etter Spiderman-traileren. Gåsehud.

Jeg sliter litt med å få denne Multiverse-logikken til å fungere (Loki-spoilere følger). Er det slik at det kun var et univers, frem til
► Show Spoiler
Og deretter begynte det å bli mange forgreininger, slik at vi fikk et multiverse? Eller har det hele tiden vært flere univers samtidig?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Kærlighed skrev: ons aug 25, 2021 9:05 pm
Jeg sliter litt med å få denne Multiverse-logikken til å fungere (Loki-spoilere følger). Er det slik at det kun var et univers, frem til
► Show Spoiler
Og deretter begynte det å bli mange forgreininger, slik at vi fikk et multiverse? Eller har det hele tiden vært flere univers samtidig?
Nei, det er alltid flere univers i Marvel, så regner med at det er samme logikk i MCU. Det Kang styrte via TVA var tidslinjene, og at de skulle styre verdenen dit han ønsket/så for seg.

Det går noen teorier på at når tidslinjene i Loki sprekker opp, så er det på samme tidspunkt som når Wanda tar all magien til Agnes i WV.



Multiverset er ikke åpnet enda av den grunn, det virker som om at det er Doctor Strange og Spider-Man som starter hele greia i den nye Spider-Man filmen.

Gringorilla

Legg inn av Gringorilla »

Crabsen skrev: ons aug 25, 2021 12:47 am
Chromeback skrev: tir aug 24, 2021 11:18 am Min gjetning er to fra hvert univers, henholdsvis Ock og Goblin, Lizard og Electro, og Vulture og Scorpion. Jeg hadde skrevet en lang avhandling om hvorfor, men mistet innlegget, så gjetningen får duge.
Så du tenker Sandman er "good guy" her? Isåfall liker jeg den tanken godt, etter hva vi så i spider man 3. Er selvfølgelig ikke bekreftet heller at det er Sandman, men ser det virkelig slik ut. Scorpion hadde jeg nesten glemt av, så takk for at du dro han opp,
Jeg tenker enten at Sandman ikke er med (ser ikke noe definitivt bevis på at han er det), eller at man bare får se ham (og noen andre) såvidt i en scene. Men om han er med, så er det absolutt ikke umulig at han er good-guy, mtp SM3. Videre er det flere som vurderer muligheten for at ALLE skurkene blir å alliere seg med Spider-Man i denne filmen. Og flere scener i traileren tyder muligens på at Dr Strange på en måte blir antagonisten her.

Forøvrig, etter å ha sett gjennom en del analyse-videoer på YouTube, så ser jeg at flere er enig med mitt forrige utsagn angående parallellen til tegneserie-nummerne der Mephisto forårsaket tidenes mest kritiserte reboot. Snappet også opp noen andre ting som kan gjøre tiden fremover ekstra interessant, og det er at Fantastic Four potensielt kan bli de neste fasenes ankerpunkt, akkurat som Avengers var det i fase 1-3.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»