Marvel - tråden.

Svar
Chromeback

Re: Marvel - tråden.

Legg inn av Chromeback »

Kan ikke si at jeg blir spesielt klokere, men det ser i hvert fall gøy ut.


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

For ett nivå av VG, her har man virkelig ikke satt seg inn i MCU. På grensen til flaut at denne har fått gått igjennom.

«Men det flest medier har merket seg, som Hollywood Reporter, er at vi ser en kvinne ta imot og svinge Thors hammer – noe vi vet kun Thor selv kan. Og kvinnen er ingen ringere enn Jane Foster, spilt av Natalie Portman, Thors store kjærlighet og nå også Mighty Thor.



Verge mener dette spiller på Marvels fokus på «multiverse» fra de nyeste «Spider-Man»-filmene, altså de mange parallelle virkelighetene Dr. Strange har klusset med.
»

https://www.vg.no/rampelys/film/i/Or912 ... nelig-thor

Bare neineinei. Tenk at det er mulig å få betalt for å lever noe så rævva.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Nå har jeg også lest igjennom den The Verge-artikkelen, og jeg lurer på om hu godeste Ingvill egentlig har lest den ordentlig.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Har aldri vært spesielt fan av superhelt-filmer. Det passer best som tegneserier og dataspill hvor de mest overdrevne ting kan skje. Det er visse grenser for hva som går an i virkelighetens verden.

Joker var dog bra. Den var heller ikke spesielt overdrevet.


Men jeg har Pinball FX 3 på PC'en. Det har 23 pinball-bord med Marvel, av totalt 96 bord. Det er en veldig bra flipper-simulator :D
► Show Spoiler

BioDex

Legg inn av BioDex »

B.E. skrev: tir apr 19, 2022 8:59 pm Har aldri vært spesielt fan av superhelt-filmer. Det passer best som tegneserier og dataspill hvor de mest overdrevne ting kan skje. Det er visse grenser for hva som går an i virkelighetens verden.
Hva babler du om?? I film er alt lov. Og ingenting passer bedre på film og tv en super helter som kan fly, fyre av lasere fra øynene sine osv osv.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

BioDex skrev: ons apr 20, 2022 4:11 pm
B.E. skrev: tir apr 19, 2022 8:59 pm Har aldri vært spesielt fan av superhelt-filmer. Det passer best som tegneserier og dataspill hvor de mest overdrevne ting kan skje. Det er visse grenser for hva som går an i virkelighetens verden.
Hva babler du om?? I film er alt lov. Og ingenting passer bedre på film og tv en super helter som kan fly, fyre av lasere fra øynene sine osv osv.
Ikke er det i virkelighetens verden heller.

Det viktigste i et filmunivers er at de følger sine egne etablerte regler. Så lenge de gjør det er all good.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Det er en etablert regel at superhelter er tegneserie eller tegnefilm. Sammen med Bippe Stankelbein og Per Ulv.

Som for eksempel her hvor Supermann flytter jorda ved å stå på hendene :lol:


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Nei, det er definitivt ikke en etablert regel at superhelter være tegneserie eller tegnefilm.

Cabal

Legg inn av Cabal »

B.E. skrev: tir apr 19, 2022 8:59 pm Det er visse grenser for hva som går an i virkelighetens verden
Heldigvis er dette film-forumet og ikke virkelighets-forumet.

Tormund

Legg inn av Tormund »

Dont fight me Mother Earth :)

Thats gold, Superman, gold!

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Ikke Marvel men Sony....allikevel!:
The confirmation of Venom 3 continues Sony's plans to build its Spider-Man Universe. The studio does not have any Marvel movies coming out for the rest of 2022, but 2023 will be a big year for Sony's Marvel content. Aaron Taylor-Johnson's Kraven the Hunter and Dakota Johnson's Madame Web will be released in theaters next year, while Spider-Man: Across the Spider-Verse is set for release in 2023 as well. Sony also announced plans for an El Muerto movie starring Bad Bunny at CinemaCon that will come out in January 2024. It is quite likely that Venom 3 will come out later in 2024

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Kan de med normal IQ og normale sjelsevner, slutte å betale for disse tegnefilmene slik at Hollywood går tilbake til produksjon av filmer for voksne?
Hadde satt pris på det.
På forhånd tusen takk.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

LANISTA skrev: tor mai 05, 2022 9:47 am Kan de med normal IQ og normale sjelsevner, slutte å betale for disse tegnefilmene slik at Hollywood går tilbake til produksjon av filmer for voksne?
Hadde satt pris på det.
På forhånd tusen takk.
Mange liker noe jeg ikke liker. Det må være fordi de er dummere enn meg. Jeg må fortelle dem at jeg tror at de er dummere enn meg.
Du legger opp til en saklig diskusjon her.

Marvel-filmene er lett underholdning. Folk trenger lett underholdning til tider. Slik har det alltid vært, gjennom filmer (alle action-filmer med Arnold, Stallone og Van Damme var mega-suksesser på 19-tallet), og var dårligere enn "tegnefilmene" du kritiserer. Men det er kanskje greit, siden de var satt til en virkelig verden?

TV på samme måte, gjennom sit coms som har langt dårligere kvalitet enn Marvel-filmene.

Jeg kan være enig i at skala'en, og suksessen har gjort det til en masseproduksjon, med varierende kvalitet. Det er likevel helt greit å la seg underholde av noe som ikke krever emosjonell eller intelektuell påkobling.

Det er ingen fare. Det lages fortsatt mange svært gode filmer som er mer virkelighetstro, og som kan stimulere sansene på andre måter enn filmer som først og fremst egner seg for å slappe og få et avbrekk fra virkeligheten.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

TerryMcDermott skrev: tir apr 26, 2022 7:45 pm --- Ikke Marvel men Sony....allikevel!:
The confirmation of Venom 3 continues Sony's plans to build its Spider-Man Universe. The studio does not have any Marvel movies coming out for the rest of 2022, but 2023 will be a big year for Sony's Marvel content. Aaron Taylor-Johnson's Kraven the Hunter and Dakota Johnson's Madame Web will be released in theaters next year, while Spider-Man: Across the Spider-Verse is set for release in 2023 as well. Sony also announced plans for an El Muerto movie starring Bad Bunny at CinemaCon that will come out in January 2024. It is quite likely that Venom 3 will come out later in 2024
For et helt forferdelig filmunivers det der er på vei til å bli. Synd at folk kommer til å fortsatt bruke penger på det.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Machine_Head skrev: tor mai 05, 2022 11:05 pm
TerryMcDermott skrev: tir apr 26, 2022 7:45 pm --- Ikke Marvel men Sony....allikevel!:
The confirmation of Venom 3 continues Sony's plans to build its Spider-Man Universe. The studio does not have any Marvel movies coming out for the rest of 2022, but 2023 will be a big year for Sony's Marvel content. Aaron Taylor-Johnson's Kraven the Hunter and Dakota Johnson's Madame Web will be released in theaters next year, while Spider-Man: Across the Spider-Verse is set for release in 2023 as well. Sony also announced plans for an El Muerto movie starring Bad Bunny at CinemaCon that will come out in January 2024. It is quite likely that Venom 3 will come out later in 2024
For et helt forferdelig filmunivers det der er på vei til å bli. Synd at folk kommer til å fortsatt bruke penger på det.
Absurd at de skal melke de få rettighetene de har igjen for å lage mere møl som Morbius ja..

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Chromeback skrev: ons apr 13, 2022 6:05 pm Må innrømme at Moonknight er en serie jeg ikke helt har klart å bli fanget av enda. Kan være mye potensialet her, men veldig usikker på hvor de har planlagt å få han til å ende opp og hvordan han skal passe inn i resten av universet.
--- Slutten (end credits) setter jo opp en fin mulighet med Lockley som en potensiell bad guy.

BioDex

Legg inn av BioDex »



Dette blir moro...

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Gått meg hus forbi, trodde ikke den kom ut før neste år, men nå er altså første episode av Ms.Marvel ute

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Crabsen skrev: ons jun 08, 2022 2:18 pm Gått meg hus forbi, trodde ikke den kom ut før neste år, men nå er altså første episode av Ms.Marvel ute
Huff …

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Fringegirl skrev: ons jun 08, 2022 8:57 pm
Crabsen skrev: ons jun 08, 2022 2:18 pm Gått meg hus forbi, trodde ikke den kom ut før neste år, men nå er altså første episode av Ms.Marvel ute
Huff …
Langt ifra det beste jeg har sett fra Marvel, men syntes ikke første ep var helt forferdelig. Spennende end credits scene også. Ikke akkurat my cup of tea, men kommer til å følge med videre

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Crabsen skrev: tor jun 09, 2022 3:43 pm
Fringegirl skrev: ons jun 08, 2022 8:57 pm
Crabsen skrev: ons jun 08, 2022 2:18 pm Gått meg hus forbi, trodde ikke den kom ut før neste år, men nå er altså første episode av Ms.Marvel ute
Huff …
Langt ifra det beste jeg har sett fra Marvel, men syntes ikke første ep var helt forferdelig. Spennende end credits scene også. Ikke akkurat my cup of tea, men kommer til å følge med videre
Det ble for barnslig for min smak.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Fringegirl skrev: tor jun 09, 2022 3:45 pm
Crabsen skrev: tor jun 09, 2022 3:43 pm
Fringegirl skrev: ons jun 08, 2022 8:57 pm

Huff …
Langt ifra det beste jeg har sett fra Marvel, men syntes ikke første ep var helt forferdelig. Spennende end credits scene også. Ikke akkurat my cup of tea, men kommer til å følge med videre
Det ble for barnslig for min smak.
#metoo

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Fringegirl skrev: tor jun 09, 2022 3:45 pm
Crabsen skrev: tor jun 09, 2022 3:43 pm
Fringegirl skrev: ons jun 08, 2022 8:57 pm

Huff …
Langt ifra det beste jeg har sett fra Marvel, men syntes ikke første ep var helt forferdelig. Spennende end credits scene også. Ikke akkurat my cup of tea, men kommer til å følge med videre
Det ble for barnslig for min smak.
Ja, var igrunn det jeg skulle frem til. Men, prøver å få med meg alt fra MCU så jeg ikke går glipp av enkelte ting (ikke at jeg tror det er så fryktelig big deal akkurat i denne serien, men you never know). Virker som folka som poppet opp i end credit scenen kan være nyttig å følge med på. La ikke merke til det først men han i scenen er visstnok samme som var i No Way Home, og jobber i Damage Control, folka som rydder opp rotet til superheltene. Så får vi sjå

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Strålende nyhet fra SDCC;
Just announced in Hall H:

Marvel Studios' Daredevil: Born Again, an Original series starring Charlie Cox and Vincent D'Onofrio, streaming Spring 2024 on Disney+. #SDCC2022

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Enda litt mere snadder;





Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Utrolig hvor fort de kommer til å gå igjennom denne sagaen. Den forrige tok hele 11 år..

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Hetfield skrev: søn jul 24, 2022 9:54 am Utrolig hvor fort de kommer til å gå igjennom denne sagaen. Den forrige tok hele 11 år..
Det sier nok sitt om kvaliteten på det som kommer 🙄

BioDex

Legg inn av BioDex »

Hetfield skrev: søn jul 24, 2022 9:54 am Utrolig hvor fort de kommer til å gå igjennom denne sagaen. Den forrige tok hele 11 år..
Klart det går fortere med 4 filmer hvert år nå + alle seriene som kommer på løpende bånd. MCU startet med 2 filmer i 2008, ingen året etter, 1 i 2010, 2 i 2011, 1 i 2012 og deretter 2 filmer pr. år fram til 2017. Da kom det 3 filmer hvert år til sagaen avsluttet i 2019.

Cabal

Legg inn av Cabal »

Fringegirl skrev: søn jul 24, 2022 10:03 am Det sier nok sitt om kvaliteten på det som kommer 🙄
Jeg tror jeg har sluttet å bry meg med Marvel etter siste makkverket, Dr Strange. Siste Thor-filmen gadd jeg ikke se på kino engang og det kommer ikke til å være første jeg streamer til høsten heller, og tviler på at jeg kommer til å bruke egne penger på noen av filmene som kommer. Hadde jo selvfølgelig vært kult om de nye Avengers var bra, men det er vel svært tvilsomt.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Secret Wars blir awsome! 🤤

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»