Samme var jo tema med jeans.Someone skrev: ↑fre mar 24, 2023 9:22 am Hyundai lover å beholde knappene
https://www.thedrive.com/news/hyundai-p ... -dangerous
(Solide knapper går jo sjelden i stYKKer.)
Det er nå ons mai 15, 2024 4:40 am
Legg inn av rosmebraad »
Samme var jo tema med jeans.Someone skrev: ↑fre mar 24, 2023 9:22 am Hyundai lover å beholde knappene
https://www.thedrive.com/news/hyundai-p ... -dangerous
Legg inn av KingsRoad »
Tyskland stikker bokstavelig talt kjepper i hjulene på dette litt overivrige forslaget om å forby ICE. Og bruker nettopp kunstig drivstoff som påskudd.KingsRoad skrev: ↑tor feb 16, 2023 5:21 pmSmutthullet du skisserer er lite sannsynlig.Kompressor skrev: ↑tir feb 14, 2023 10:27 pmDet er skikkelig trist for oss bilentusiaster. Men fortsatt vil vi jo kunne importere bensinbiler fra USA og andre markeder utenfor EU. For jeg tipper de fleste bilprodusenter vil produsere dem så lenge det er marked for de et sted i verden. Uansett superkjipt.nometalhorse skrev: ↑tir feb 14, 2023 8:09 pm Da ble det banket igjennom i dag. Det betyr under 12 år før det er full stopp for bensin- og dieselbiler i EU.
EU-parlamentet vedtok tirsdag å forby salg av nye bensin- og dieselbiler fra 2035 med 340 mot 279 stemmer.
EU-kommisjonen foreslo alt i juli 2021 et forbud mot nye bensin- og dieselbiler fra 2035, som ledd i en stor klimapakke som ble lagt fram.
Medlemslandene har tidligere sluttet opp om et slikt forbud, som konservative medlemmer av EU-parlamentet stemte imot. Forbudet må nå innarbeides i hvert enkelt lands lovverk.
Men hyggelig for prisene på de bensinklassikerne som allerede er på veiene.
Tipper utfallet blir stans på nyregistrering av ICE-biler innen EØS, herunder bruktimporterte.
Greit for de av oss som har samleobjekter, blir neppe noe verdifall her, snarere tvert imot.
Føles litt overilt (i likhet med mye av miljøpolitikken for øvrig), da ICE fint kan kjøres på kunstig & klimanøytralt drivstoff (jf. Porsches satsning). Menmen.
Legg inn av nometalhorse »
Og det ble vedtatt nå i helgen. För att få en blockerande minoritet krävs minst fyra länder och minst 35 procent av EU:s befolkning.KingsRoad skrev: ↑lør mar 25, 2023 7:25 amTyskland stikker bokstavelig talt kjepper i hjulene på dette litt overivrige forslaget om å forby ICE. Og bruker nettopp kunstig drivstoff som påskudd.KingsRoad skrev: ↑tor feb 16, 2023 5:21 pmSmutthullet du skisserer er lite sannsynlig.Kompressor skrev: ↑tir feb 14, 2023 10:27 pm
Det er skikkelig trist for oss bilentusiaster. Men fortsatt vil vi jo kunne importere bensinbiler fra USA og andre markeder utenfor EU. For jeg tipper de fleste bilprodusenter vil produsere dem så lenge det er marked for de et sted i verden. Uansett superkjipt.
Men hyggelig for prisene på de bensinklassikerne som allerede er på veiene.
Tipper utfallet blir stans på nyregistrering av ICE-biler innen EØS, herunder bruktimporterte.
Greit for de av oss som har samleobjekter, blir neppe noe verdifall her, snarere tvert imot.
Føles litt overilt (i likhet med mye av miljøpolitikken for øvrig), da ICE fint kan kjøres på kunstig & klimanøytralt drivstoff (jf. Porsches satsning). Menmen.
Godt å se at det fortsatt er litt fornuft igjen i Europa, som kan dempe krakilske EU.
https://www.nrk.no/urix/tysk-u-sving-ka ... 1.16349114
Legg inn av Someone »
Legg inn av KingsRoad »
Enda bra.nometalhorse skrev: ↑tir mar 28, 2023 6:04 pmOg det ble vedtatt nå i helgen. För att få en blockerande minoritet krävs minst fyra länder och minst 35 procent av EU:s befolkning.KingsRoad skrev: ↑lør mar 25, 2023 7:25 amTyskland stikker bokstavelig talt kjepper i hjulene på dette litt overivrige forslaget om å forby ICE. Og bruker nettopp kunstig drivstoff som påskudd.KingsRoad skrev: ↑tor feb 16, 2023 5:21 pm
Smutthullet du skisserer er lite sannsynlig.
Tipper utfallet blir stans på nyregistrering av ICE-biler innen EØS, herunder bruktimporterte.
Greit for de av oss som har samleobjekter, blir neppe noe verdifall her, snarere tvert imot.
Føles litt overilt (i likhet med mye av miljøpolitikken for øvrig), da ICE fint kan kjøres på kunstig & klimanøytralt drivstoff (jf. Porsches satsning). Menmen.
Godt å se at det fortsatt er litt fornuft igjen i Europa, som kan dempe krakilske EU.
https://www.nrk.no/urix/tysk-u-sving-ka ... 1.16349114
I helgen beslutades om en kompromiss i form av ett tillägg som medger ett undantag för e-bränslen. Tillägget gör det möjligt att sälja bilar med förbränningsmotorer som bara använder koldioxidneutrala bränslen även efter 2035.
https://teknikensvarld.expressen.se/nyh ... smotorer-/
Legg inn av Iseran2770 »
Helt tragisk at Norge ikke ble medlem av EU i 1994 og som Finland innførte Euro. Danskene har ikke innført Euro, men har innført fastpris på Euro så nå er en dansk krone verdt 50% mer enn en norsk.
Legg inn av nometalhorse »
Legg inn av nometalhorse »
Legg inn av SUV »
Brenderup 3205SB1000 har nå en veiledende pris på 18290 kr.Hollabaloo skrev: ↑søn apr 16, 2023 1:55 pm Nypris på Gaupen tilhenger-modellen min har steget 10% det siste året og totalt 25% siden jeg kjøpte den ny for 2 år siden.
Legg inn av rosmebraad »
Visste ikke at du hadde henger!Hollabaloo skrev: ↑søn apr 16, 2023 1:55 pm Nypris på Gaupen tilhenger-modellen min har steget 10% det siste året og totalt 25% siden jeg kjøpte den ny for 2 år siden.
Legg inn av SUV »
Det er nok mange som har henger uten at de har fortalt alle bekjente om det, særlig i områder der det er liten hengerandel slik at de som har henger kanskje få mye mas om å hjelpe ved flytting og slikt (et fenomen jeg har lest om her eller på forgjengeren som begrunnelse for å ikke ha hengerfeste). Her i nabolaget er det nok vanligere å ha henger enn å ikke ha det. Av naboene i ulike retninger er det vel kun ei dame med Leaf som ikke har henger.rosmebraad skrev: ↑søn apr 16, 2023 4:14 pmVisste ikke at du hadde henger!Hollabaloo skrev: ↑søn apr 16, 2023 1:55 pm Nypris på Gaupen tilhenger-modellen min har steget 10% det siste året og totalt 25% siden jeg kjøpte den ny for 2 år siden.
Hva er trekkvogn? Seat Arosa?
Legg inn av rosmebraad »
MacanT skrev: ↑man apr 17, 2023 4:00 pm Var på Autopia motormesse i helgen. Av nybiler var det i stort bare elbiler å se. De aller fleste var SUVer, noen så svære at man vil trenge gardintrapp når man vasker dem.
Det var deprimerende å se at kineserne allerede har invadert oss. Med god hjelp fra nordmenn som ikke tenker lenger enn lommebok og nesetipp vil de nok etter hvert dominere markedet.
Geely, Byd, Maxus, Honki, Xpeng, Polestar, Voyah og alt hva de heter. Selgerne besto i stort sett av ungdommer, sikkert med Huawei telefon på innerlomma.
Alltid like morsomt å se reaksjonen når man spør om hvor bilen er produsert. Når de da svarer Kina så sier jeg "OK, da er den uaktuell for meg og forhåpentligvis også nordmenn flest"
Av og til prøver noen seg med å spørre om jeg fremdeles bruker Nokia telefon. "Nei det gjør jeg ikke, jeg bruker Samsung og er fullt klar over at den inneholder en og annen kinesisk komponent. Men det er stor forskjell på det sammenlignet med å støtte kinesisk industri ved å kjøpe en hel jævla bil"
Legg inn av Someone »
Legg inn av Jan »
Legg inn av Someone »
Legg inn av nometalhorse »
Legg inn av Visa »
Legg inn av Jan »
Audi har også noe på gangVisa skrev: ↑man mai 08, 2023 1:51 pm Nye snikbilder av ID.7 stasjonsvogn. Litt klistremerker her og der. Nydelig bil som kommer til å selge som bare det. Meg bekjent er dette eneste elektriske stasjonsvogn som man vet kommer?
https://www.motor1.com/news/665989/volk ... py-photos/
Legg inn av Someone »
BMW planlegger vel også at kommende i5 skal komme som stasjonsvognJan skrev: ↑man mai 08, 2023 5:44 pm
Audi har også noe på gang
https://www.audi.no/no/web/no/mer-audi/ ... ncept.html
Legg inn av Someone »
Legg inn av nometalhorse »
Legg inn av Jan »
Jeg ser at mange av dem er registrert på slutten av fjoråret. Sikkert en del som har ønsket å tjene på innføring av moms og vektavgift. Flere av dem har under 500 km på telleren, altså ikke vanlige bruktbiler.nometalhorse skrev: ↑man mai 29, 2023 5:46 pm Flom av “fattigmanns-Porsche” er tittelen på en artikkel hos finansavisen, og den treffer nok ganske godt.
Finn flommer over av Taycan i forskjellige utgaver om dagen( nesten 600 biler), men mange av de mangler utstyr som forventes på en slik bil. Derfor er de nå også vanskelig å selge, og i alle fall ikke til prisen mange ønsker seg.
Det skal være solgt flere Porsche Taycan siden den kom for fullt i 2020, enn det er solgt Porsche i Norge gjennom alle tider, og det er jo litt betegnende for hva vi nå ser i bruktmarkedet.
https://www.kapital.no/inside/naeringsl ... ilmarkedet
Legg inn av Hollabaloo »
"Mil etter mil en podcast om bil" harselerer ganske ofte over Porsche-fans og at endel av de er opphengt i at dersom en Porsche mangler Sport Chrono og 18-veis el-seter så er det helt krise!nometalhorse skrev: ↑man mai 29, 2023 5:46 pm mange av de mangler utstyr som forventes på en slik bil. Derfor er de nå også vanskelig å selge, og i alle fall ikke til prisen mange ønsker seg.
Det hjelper ikke at nesten 70% er sorte eller grå hellernometalhorse skrev: ↑man mai 29, 2023 5:46 pm Finn flommer over av Taycan i forskjellige utgaver om dagen( nesten 600 biler), men mange av de mangler utstyr som forventes på en slik bil. Derfor er de nå også vanskelig å selge, og i alle fall ikke til prisen mange ønsker seg.
You need to be a member in order to post a reply
Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute
Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»