Generelle nyheter rundt bil

Svar
SirJames

Re: Generelle nyheter rundt bil

Legg inn av SirJames »

MacanT skrev: tor sep 29, 2022 4:54 pm
MentalM skrev: ons sep 28, 2022 11:50 pm
MacanT skrev: ons sep 28, 2022 11:45 pm Europeiske arbeidere kan ikke overleve på kineslønninger, så det vil nok ikke skje.
Det er ikke så voldsomt mange bilmerker som ikke produserer i Kina.
Det er ikke mange vestlige bilmerker som produserer biler i kina beregnet på salg i Europa.

Vet at BMW produserte iX3 i kina og nettopp på grunn av det ble den heller ikke særlig populær.

Volvo har vel også produsert en og annen modell i kina med samme resultat, ikke særlig populært.

Men jeg er jo klar over at en del folk gir blaffen i det store bildet hvis de kan spare noen kroner. Er sikker på at noen glatt ville kastet seg over en russisk produsert bil selv i disse dager, bare den hadde vært billig nok ;)
Lada? Nei, fy f...

Et sted går grensen :lol:

MentalM

Legg inn av MentalM »

MacanT skrev: tor sep 29, 2022 4:54 pm [Det er ikke mange vestlige bilmerker som produserer biler i kina beregnet på salg i Europa.

Vet at BMW produserte iX3 i kina og nettopp på grunn av det ble den heller ikke særlig populær.

Volvo har vel også produsert en og annen modell i kina med samme resultat, ikke særlig populært.

Men jeg er jo klar over at en del folk gir blaffen i det store bildet hvis de kan spare noen kroner. Er sikker på at noen glatt ville kastet seg over en russisk produsert bil selv i disse dager, bare den hadde vært billig nok ;)
De fleste selskaper har en tilknytning til Kina, enten via eierskap, underleverandører eller fabrikker.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

MentalM skrev: tor sep 29, 2022 10:02 pm
MacanT skrev: tor sep 29, 2022 4:54 pm [Det er ikke mange vestlige bilmerker som produserer biler i kina beregnet på salg i Europa.

Vet at BMW produserte iX3 i kina og nettopp på grunn av det ble den heller ikke særlig populær.

Volvo har vel også produsert en og annen modell i kina med samme resultat, ikke særlig populært.

Men jeg er jo klar over at en del folk gir blaffen i det store bildet hvis de kan spare noen kroner. Er sikker på at noen glatt ville kastet seg over en russisk produsert bil selv i disse dager, bare den hadde vært billig nok ;)
De fleste selskaper har en tilknytning til Kina, enten via eierskap, underleverandører eller fabrikker.

*************

Ikke minst er det en smak av Kina om man drikker cola og energidrikk:

https://tandobeverage.com/synthetic-caffeine/

'......Recently, most caffeine is produced in China, and walking near the synthetic caffeine factory seems to smell like a cat’s piss.
3 Chinese factories are together exporting 4 million kg of caffeine alone to the USA market each year. Indeed, most of the world’s synthetic caffeine comes from just one Chinese town: Shijiazhuang – a heavily polluted industrial city in Hebei province......'

Sikkert noe lignende foe diverse medisiner og kjemikalier og ingredienser.

KingsRoad

Legg inn av KingsRoad »

MentalM skrev: tor sep 29, 2022 10:02 pm
MacanT skrev: tor sep 29, 2022 4:54 pm [Det er ikke mange vestlige bilmerker som produserer biler i kina beregnet på salg i Europa.

Vet at BMW produserte iX3 i kina og nettopp på grunn av det ble den heller ikke særlig populær.

Volvo har vel også produsert en og annen modell i kina med samme resultat, ikke særlig populært.

Men jeg er jo klar over at en del folk gir blaffen i det store bildet hvis de kan spare noen kroner. Er sikker på at noen glatt ville kastet seg over en russisk produsert bil selv i disse dager, bare den hadde vært billig nok ;)
De fleste selskaper har en tilknytning til Kina, enten via eierskap, underleverandører eller fabrikker.
Og dermed ingen mulighet til å ta avstand fra fabrikanter som støtter det kinesiske regimet (som støtter Putin), er det sånn å forstå? Alle er like ille?

Skjønner at du ikke mener dette, selvsagt.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

MentalM skrev: tor sep 29, 2022 10:02 pm
MacanT skrev: tor sep 29, 2022 4:54 pm [Det er ikke mange vestlige bilmerker som produserer biler i kina beregnet på salg i Europa.

Vet at BMW produserte iX3 i kina og nettopp på grunn av det ble den heller ikke særlig populær.

Volvo har vel også produsert en og annen modell i kina med samme resultat, ikke særlig populært.

Men jeg er jo klar over at en del folk gir blaffen i det store bildet hvis de kan spare noen kroner. Er sikker på at noen glatt ville kastet seg over en russisk produsert bil selv i disse dager, bare den hadde vært billig nok ;)
De fleste selskaper har en tilknytning til Kina, enten via eierskap, underleverandører eller fabrikker.
At det brukes en del kinesiskproduserte komponenter i Europeiske biler kan vi ikke gjøre noe særlig med.

Men vi kan derimot avstå fra å kjøpe biler som i sin helhet er produsert i Kina. Selv ville jeg aldri kjøpt en "kinesisk" Volvo eller BMW modell. Og med tanke på salgstallene for slike biler er jeg tydeligvis langt fra alene ;)

MentalM

Legg inn av MentalM »

KingsRoad skrev: fre sep 30, 2022 2:50 pm
MentalM skrev: tor sep 29, 2022 10:02 pm
MacanT skrev: tor sep 29, 2022 4:54 pm [Det er ikke mange vestlige bilmerker som produserer biler i kina beregnet på salg i Europa.

Vet at BMW produserte iX3 i kina og nettopp på grunn av det ble den heller ikke særlig populær.

Volvo har vel også produsert en og annen modell i kina med samme resultat, ikke særlig populært.

Men jeg er jo klar over at en del folk gir blaffen i det store bildet hvis de kan spare noen kroner. Er sikker på at noen glatt ville kastet seg over en russisk produsert bil selv i disse dager, bare den hadde vært billig nok ;)
De fleste selskaper har en tilknytning til Kina, enten via eierskap, underleverandører eller fabrikker.
Og dermed ingen mulighet til å ta avstand fra fabrikanter som støtter det kinesiske regimet (som støtter Putin), er det sånn å forstå? Alle er like ille?

Skjønner at du ikke mener dette, selvsagt.
Skal vi strekke det så langt er det vel få biler man kan kjøpe. Alle støtter noe forferdelig indirekte

MentalM

Legg inn av MentalM »

MacanT skrev: fre sep 30, 2022 4:18 pm At det brukes en del kinesiskproduserte komponenter i Europeiske biler kan vi ikke gjøre noe særlig med.

Men vi kan derimot avstå fra å kjøpe biler som i sin helhet er produsert i Kina. Selv ville jeg aldri kjøpt en "kinesisk" Volvo eller BMW modell. Og med tanke på salgstallene for slike biler er jeg tydeligvis langt fra alene ;)
Kan heller ikke gjøre så mye med prisingen på bilene. Den gjør at flere ikke kan avstå fra de bilene pga hva man får for prisen.

AlvaroC

Legg inn av AlvaroC »

henlie skrev: tor sep 29, 2022 7:32 am
Shagalott skrev: ons sep 28, 2022 11:40 am Da er BMW XM offisiell:
Bilde

Samme størrelse som BMW X/, men med er noe mer radikalt designspråk. pris fra 2,1 million.
OMG, så den nå... Trodde først det var 1. april... Blir det styggere og mer vulgært fra BMW nå så bør de motta en pris.
Og en fin måte å markere 50-års jubileet til M-avdelingen, en verdig oppfølger til M1! :-)

AlvaroC

Legg inn av AlvaroC »

MacanT skrev: tor sep 29, 2022 4:54 pm
Vet at BMW produserte iX3 i kina og nettopp på grunn av det ble den heller ikke særlig populær.
Dette var jo den elektriske BMW-en som skulle konkurrere mot storselgere som E-tron og EQC, i en klasse der AWD har vært en selvfølgelighet. Da iX3 bare kom som RWD så var det vel selv iherdige BMW-fans, som hadde ventet lenge på denne, som fant noe annet. At årsaken til dårlig salg skulle være at den ble produsert i Kina er i alle fall helt nytt for meg.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

AlvaroC skrev: fre sep 30, 2022 4:53 pm
MacanT skrev: tor sep 29, 2022 4:54 pm
Vet at BMW produserte iX3 i kina og nettopp på grunn av det ble den heller ikke særlig populær.
Dette var jo den elektriske BMW-en som skulle konkurrere mot storselgere som E-tron og EQC, i en klasse der AWD har vært en selvfølgelighet. Da iX3 bare kom som RWD så var det vel selv iherdige BMW-fans, som hadde ventet lenge på denne, som fant noe annet. At årsaken til dårlig salg skulle være at den ble produsert i Kina er i alle fall helt nytt for meg.
Men for å småkrangle litt: Er ikke 'purist'verdiene på BMW RWD og sedan eller helst coupé?
Greit nok at iX og ande store BMW er godt designet på mange områder, men fra gammelt av er min oppfatning at SUV og 4WD ikke er essensen av BMW. (Selv om det sikkert er det de selge mest av og tjener mest på.)
(Ser også bort fra store fordeler med elbul 2 motors 4wd: Man slipper skader på mellomaksel og slipper greier med skade på senterdifferensial og 4 nye dekk ved punktering av ett.

Jeg får drømme litt igjen over brosjyren for E39 5-serie.

AlvaroC

Legg inn av AlvaroC »

rosmebraad skrev: fre sep 30, 2022 5:15 pm
AlvaroC skrev: fre sep 30, 2022 4:53 pm
MacanT skrev: tor sep 29, 2022 4:54 pm
Vet at BMW produserte iX3 i kina og nettopp på grunn av det ble den heller ikke særlig populær.
Dette var jo den elektriske BMW-en som skulle konkurrere mot storselgere som E-tron og EQC, i en klasse der AWD har vært en selvfølgelighet. Da iX3 bare kom som RWD så var det vel selv iherdige BMW-fans, som hadde ventet lenge på denne, som fant noe annet. At årsaken til dårlig salg skulle være at den ble produsert i Kina er i alle fall helt nytt for meg.
Men for å småkrangle litt: Er ikke 'purist'verdiene på BMW RWD og sedan eller helst coupé?
Greit nok at iX og ande store BMW er godt designet på mange områder, men fra gammelt av er min oppfatning at SUV og 4WD ikke er essensen av BMW. (Selv om det sikkert er det de selge mest av og tjener mest på.)
(Ser også bort fra store fordeler med elbul 2 motors 4wd: Man slipper skader på mellomaksel og slipper greier med skade på senterdifferensial og 4 nye dekk ved punktering av ett.

Jeg får drømme litt igjen over brosjyren for E39 5-serie.
Jo, det er jo riktig, men når selv M-avdelingen kommer med en stor SUV så er det kanskje ikke så mye igjen for puristene.., og har vel inntrykk av at modeller som f.eks. X5 har tatt over mye av rollen og populariteten som 3-serien hadde. Selv om det nå går mer i iX og i4.

Det litt pussige er jo at det vel var BMW som alminneliggjorde AWD i Norge før SUV-trenden tok helt over, med gode tilbud på AWD på 3- og 5 serie. Og vel lenge toppet statistikken for prosentandel med AWD, om man ser bort fra litt mer marginale merker som Land Rover og Subaru da.

KingsRoad

Legg inn av KingsRoad »

MentalM skrev: fre sep 30, 2022 4:46 pm
MacanT skrev: fre sep 30, 2022 4:18 pm At det brukes en del kinesiskproduserte komponenter i Europeiske biler kan vi ikke gjøre noe særlig med.

Men vi kan derimot avstå fra å kjøpe biler som i sin helhet er produsert i Kina. Selv ville jeg aldri kjøpt en "kinesisk" Volvo eller BMW modell. Og med tanke på salgstallene for slike biler er jeg tydeligvis langt fra alene ;)
Kan heller ikke gjøre så mye med prisingen på bilene. Den gjør at flere ikke kan avstå fra de bilene pga hva man får for prisen.
De fleste av kinabilene (kinesisk fabrikk, kinesisk eierskap) er ikke spesielt gode. De er bare litt billigere, dvs. litt for enkelte, betydelig for andre.

Og selvsagt er det enorm forskjell på å kjøpe en Nio (fritt valgt eksempel), og å kjøpe en Skoda (produsert i et østeuropeisk land som neppe ønsker å knytte seg nærmere klamme Russland).

Holder Hongqi utenfor, da det er en vits av en bil uansett målestokk og verdigrunnlag.

Minner om at Kina gjennomfører militærøvelser sammen med Russland, og avstår fra å stemme på FN-resolusjoner som fordømmer Russlands røveri av store deler av Ukraina (i frihetens navn…..).

At man er såpass desperat etter alskens ekstrautstyr, at man er villig til å se mellom fingrene på dette, har jeg problemer med å forstå. For å ha en omtrent like fin bil som naboen?

MentalM

Legg inn av MentalM »

KingsRoad skrev: lør okt 01, 2022 7:19 am De fleste av kinabilene (kinesisk fabrikk, kinesisk eierskap) er ikke spesielt gode. De er bare litt billigere, dvs. litt for enkelte, betydelig for andre.

Og selvsagt er det enorm forskjell på å kjøpe en Nio (fritt valgt eksempel), og å kjøpe en Skoda (produsert i et østeuropeisk land som neppe ønsker å knytte seg nærmere klamme Russland).

Holder Hongqi utenfor, da det er en vits av en bil uansett målestokk og verdigrunnlag.

Minner om at Kina gjennomfører militærøvelser sammen med Russland, og avstår fra å stemme på FN-resolusjoner som fordømmer Russlands røveri av store deler av Ukraina (i frihetens navn…..).

At man er såpass desperat etter alskens ekstrautstyr, at man er villig til å se mellom fingrene på dette, har jeg problemer med å forstå. For å ha en omtrent like fin bil som naboen?
Da har vi forskjellige syn på akkurat det.

Her i huset er vi så lite bilinteresserte, og er kun opptatt av at bilen er praktisk, rekkevidde, har nok plass og er sikker. Der scorer bilen vi falt ned på høyt, selv om den er kinesisk. Bryr oss fint lite om bilen til naboen.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

MentalM skrev: lør okt 01, 2022 9:13 am
KingsRoad skrev: lør okt 01, 2022 7:19 am De fleste av kinabilene (kinesisk fabrikk, kinesisk eierskap) er ikke spesielt gode. De er bare litt billigere, dvs. litt for enkelte, betydelig for andre.

Og selvsagt er det enorm forskjell på å kjøpe en Nio (fritt valgt eksempel), og å kjøpe en Skoda (produsert i et østeuropeisk land som neppe ønsker å knytte seg nærmere klamme Russland).

Holder Hongqi utenfor, da det er en vits av en bil uansett målestokk og verdigrunnlag.

Minner om at Kina gjennomfører militærøvelser sammen med Russland, og avstår fra å stemme på FN-resolusjoner som fordømmer Russlands røveri av store deler av Ukraina (i frihetens navn…..).

At man er såpass desperat etter alskens ekstrautstyr, at man er villig til å se mellom fingrene på dette, har jeg problemer med å forstå. For å ha en omtrent like fin bil som naboen?
Da har vi forskjellige syn på akkurat det.

Her i huset er vi så lite bilinteresserte, og er kun opptatt av at bilen er praktisk, rekkevidde, har nok plass og er sikker. Der scorer bilen vi falt ned på høyt, selv om den er kinesisk. Bryr oss fint lite om bilen til naboen.
Selv om du ikke bryr deg om bilen til naboen så er det lov å bry seg med hvem du faktisk legger igjen penger hos.
Du skal ikke lese deg mye opp før du bør forstå at du bør kjøpe minst mulig produkter som er mer eller mindre 100% kinesiske.

KingsRoad

Legg inn av KingsRoad »

MentalM skrev: lør okt 01, 2022 9:13 am
KingsRoad skrev: lør okt 01, 2022 7:19 am De fleste av kinabilene (kinesisk fabrikk, kinesisk eierskap) er ikke spesielt gode. De er bare litt billigere, dvs. litt for enkelte, betydelig for andre.

Og selvsagt er det enorm forskjell på å kjøpe en Nio (fritt valgt eksempel), og å kjøpe en Skoda (produsert i et østeuropeisk land som neppe ønsker å knytte seg nærmere klamme Russland).

Holder Hongqi utenfor, da det er en vits av en bil uansett målestokk og verdigrunnlag.

Minner om at Kina gjennomfører militærøvelser sammen med Russland, og avstår fra å stemme på FN-resolusjoner som fordømmer Russlands røveri av store deler av Ukraina (i frihetens navn…..).

At man er såpass desperat etter alskens ekstrautstyr, at man er villig til å se mellom fingrene på dette, har jeg problemer med å forstå. For å ha en omtrent like fin bil som naboen?
Da har vi forskjellige syn på akkurat det.

Her i huset er vi så lite bilinteresserte, og er kun opptatt av at bilen er praktisk, rekkevidde, har nok plass og er sikker. Der scorer bilen vi falt ned på høyt, selv om den er kinesisk. Bryr oss fint lite om bilen til naboen.
Herregud da mann, dette dreier seg ikke om BIL…

At vi kan ha forskjellig syn rundt det å støtte kinesiske regimer er greit nok.

Ribba

Legg inn av Ribba »

MentalM skrev: lør okt 01, 2022 9:13 am Her i huset er vi så lite bilinteresserte, og er kun opptatt av at bilen er praktisk, rekkevidde, har nok plass og er sikker. Der scorer bilen vi falt ned på høyt, selv om den er kinesisk. Bryr oss fint lite om bilen til naboen.
Du er langt fra alene om å ha et slik tankesett, men det et er et slik egoistisk tankesett som er roten til de fleste store problemer vi står i i dag.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

MacanT skrev: tor sep 29, 2022 4:54 pm Men jeg er jo klar over at en del folk gir blaffen i det store bildet hvis de kan spare noen kroner. Er sikker på at noen glatt ville kastet seg over en russisk produsert bil selv i disse dager, bare den hadde vært billig nok ;)
Det er bare et spørsmål om tid før Xi angriper Taiwan. Da har Vesten ikke noe annet valg enn å boikotte alle varer fra Kina. Å gå i direkte væpnet konflikt med bandittstatene Kina eller Russland vil bety 3.verdenskrig.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

La oss håpe at flere får opp øynene, og i størst mulig grad unngår å kjøpe produkter fra kinesiske merker.

Derfor er noen skeptiske til å kjøpe kinesisk elbil
Polarisering mellom øst og vest kan gjøre det vanskeligere for kinesiske bilmerker i Europa.
https://www.tu.no/artikler/derfor-er-no ... bil/522239

Shagalott

Legg inn av Shagalott »

Jeg er ingen SUV person, men ingen regel uten unntak. I dag har Renault vist konseptmodellen 4ever Trophy som bygger på en gammel klassiker Renault 4L Trophy.
Hvis produksjonsmodellen som kommer i 2025 ligner på konseptmodellen, så er det fullt mulig at jeg kommer til å bestille min første SUV for dette syns jeg var kult.

Bilder av orginalen som ble satt i produksjon i 1961 og konseptet er vedlagt:
Bilde
Bilde

SirJames

Legg inn av SirJames »

Shagalott skrev: man okt 17, 2022 1:21 pm Jeg er ingen SUV person, men ingen regel uten unntak. I dag har Renault vist konseptmodellen 4ever Trophy som bygger på en gammel klassiker Renault 4L Trophy.
Hvis produksjonsmodellen som kommer i 2025 ligner på konseptmodellen, så er det fullt mulig at jeg kommer til å bestille min første SUV for dette syns jeg var kult.

Bilder av orginalen som ble satt i produksjon i 1961 og konseptet er vedlagt:
Bilde
Bilde
En slik tøffas skal jo brøle...det gjør ikke batteriutgaven, dessverre..

Forfun

Legg inn av Forfun »

Kjøring i ørken med batteribil? Er nok 50 år til det er nok ladestasjoner. Litt tøff var den, men langt fra så tøff som original.
Har for lenge siden sitte på i en Renault 4 i Afrika. Den var rimelig simpel. Fars Peugeot 504 var himmelen i forhold. Hans firmabil, Land Cruiser var neste kvantesprang oppover.

Someone

Legg inn av Someone »

Forfun skrev: tir okt 18, 2022 8:07 pm Kjøring i ørken med batteribil?
Den blir vel kjørt like mye der som en moderne Range Rover :p

Forfun

Legg inn av Forfun »

Er da en del Range Rover i arabiske land. Så noen brukes til det de kan. Men i Norge er jo ingenting lov, så kan like gjerne kjøre en i4.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Sist ut av mange store selskaper som forlater Russland er Nissan. De tar et tap på rundt 7,4 milliarder kroner når de selger til et russiske statsselskap for 1 Euro.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/2022/ ... -10-kroner

KingsRoad

Legg inn av KingsRoad »

SirJames skrev: tir okt 18, 2022 6:32 pm
Shagalott skrev: man okt 17, 2022 1:21 pm Jeg er ingen SUV person, men ingen regel uten unntak. I dag har Renault vist konseptmodellen 4ever Trophy som bygger på en gammel klassiker Renault 4L Trophy.
Hvis produksjonsmodellen som kommer i 2025 ligner på konseptmodellen, så er det fullt mulig at jeg kommer til å bestille min første SUV for dette syns jeg var kult.

Bilder av orginalen som ble satt i produksjon i 1961 og konseptet er vedlagt:
Bilde
Bilde
En slik tøffas skal jo brøle...det gjør ikke batteriutgaven, dessverre..
Har du ikke hørt nye (elektriske) Dodge Challenger? Høres ut som en sint støvsuger.

Mulig det er jeg som er gammeldags og bakstrebersk. Håper inderklig at jeg en vakker dag vil omfavne denne nye stø.. lyden - med begge ørene. I mellomtiden sverger jeg til V8.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Hva skal man egentlig si?

Klimaaktivister limte seg fast på gulvet hos en Volkswagen-forhandler i Tyskland. Torsdag gikk ni klimaaktivister inn hos en Volkswagen-forhandler i Tyskland og limte seg fast til gulvet i Porsche-avdelingen for å protestere mot klimaendringene. Aktivistene skal angivelig alle være forskere.

Så kommer det komiske.

Ifølge en av demonstrantene, Gianluca Grimalda, skal Volkswagen ha godtatt deres rett til å protestere, men ikke prøvd å legge til rette for det.

Da arbeidsdagen i går var over skal de ansatte ha slått av all lys og varme og bare etterlatt demonstrantene på gulvet, bestående av betong. De skal også ha nektet å gi demonstrantene en bolle å gjøre fra seg i.
– De nektet vår forespørsel om å gi oss en bolle så vi kan urinere og avføre på en anstendig måte mens vi er limt fast.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verde ... i-tyskland

SirJames

Legg inn av SirJames »

KingsRoad skrev: fre okt 21, 2022 3:53 pm
SirJames skrev: tir okt 18, 2022 6:32 pm
Shagalott skrev: man okt 17, 2022 1:21 pm Jeg er ingen SUV person, men ingen regel uten unntak. I dag har Renault vist konseptmodellen 4ever Trophy som bygger på en gammel klassiker Renault 4L Trophy.
Hvis produksjonsmodellen som kommer i 2025 ligner på konseptmodellen, så er det fullt mulig at jeg kommer til å bestille min første SUV for dette syns jeg var kult.

Bilder av orginalen som ble satt i produksjon i 1961 og konseptet er vedlagt:
Bilde
Bilde
En slik tøffas skal jo brøle...det gjør ikke batteriutgaven, dessverre..
Har du ikke hørt nye (elektriske) Dodge Challenger? Høres ut som en sint støvsuger.

Mulig det er jeg som er gammeldags og bakstrebersk. Håper inderklig at jeg en vakker dag vil omfavne denne nye stø.. lyden - med begge ørene. I mellomtiden sverger jeg til V8.
Håper inderlig ikke den dagen kommer.

Vi må omfavne lyden av V6 og V8 til verdens ende

SirJames

Legg inn av SirJames »

nometalhorse skrev: fre okt 21, 2022 8:19 pm Hva skal man egentlig si?

Klimaaktivister limte seg fast på gulvet hos en Volkswagen-forhandler i Tyskland. Torsdag gikk ni klimaaktivister inn hos en Volkswagen-forhandler i Tyskland og limte seg fast til gulvet i Porsche-avdelingen for å protestere mot klimaendringene. Aktivistene skal angivelig alle være forskere.

Så kommer det komiske.

Ifølge en av demonstrantene, Gianluca Grimalda, skal Volkswagen ha godtatt deres rett til å protestere, men ikke prøvd å legge til rette for det.

Da arbeidsdagen i går var over skal de ansatte ha slått av all lys og varme og bare etterlatt demonstrantene på gulvet, bestående av betong. De skal også ha nektet å gi demonstrantene en bolle å gjøre fra seg i.
– De nektet vår forespørsel om å gi oss en bolle så vi kan urinere og avføre på en anstendig måte mens vi er limt fast.


https://www.abcnyheter.no/nyheter/verde ... i-tyskland
Haha, fantastisk. Håper de pådrar seg forstoppelse hele gjengen :lol:

Someone

Legg inn av Someone »

Stellantis skal forsøke få Lancia til å bli delvis relevante igjen

https://www.bilnorge.no/aurelia-delta-l ... is/3173325
I planene ligger tre modeller – inkludert en ny generasjon Ypsilon, en elbil i kompaktklassen samt en ny crossover som kan få betegnelsen Aurelia.

Hollabaloo

Legg inn av Hollabaloo »

SirJames skrev: fre okt 21, 2022 9:17 pm Haha, fantastisk. Håper de pådrar seg forstoppelse hele gjengen :lol:
Det spørs om de rakk det, de ble fjernet av politiet morgenen etter. Det var også noen "hjelpere" der over natten som ikke var limt fast, som sikkert bisto dersom de fastlimte følte behov for å gjøre sitt fornødne.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»