Fridiskusjons bildelek. Hvilken film?

Svar
Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Re: Fridiskusjons bildelek. Hvilken film?

Legg inn av Frank.N.Steen »

Hm, denne var definitivt litt tøffere ja. Igjen, en får bare følge instinktet, og dette med rising sun type filmscener, er vel flust av langt flere kjente storfilmer med den slags, men så var det jo dette med 3 hovedroller, 2 menn og 1 kvinne, så da får en bare kjøre på og si The Quiet Earth (1985). Også en man ikke har sett på en god stund, men huskes som en meget god film, og bombesikker på at den inneholdt en viktig solen stiger sekvens, et stykke ut.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Frank.N.Steen skrev: ons feb 09, 2022 9:55 am Hm, denne var definitivt litt tøffere ja. Igjen, en får bare følge instinktet, og dette med rising sun type filmscener, er vel flust av langt flere kjente storfilmer med den slags, men så var det jo dette med 3 hovedroller, 2 menn og 1 kvinne, så da får en bare kjøre på og si The Quiet Earth (1985). Også en man ikke har sett på en god stund, men huskes som en meget god film, og bombesikker på at den inneholdt en viktig solen stiger sekvens, et stykke ut.
Ikke rett film, men fra samme tidsperiode, Superhint: Tidligere hint refererte til navn på filmen, en film jeg absolut har lyst til å se igjen.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Får nok bare vente å se an, kanskje noen andre har nyss om hvem det kan være. For denne står jeg bomfast på.

spårt

Legg inn av spårt »

Bildet gir meg ingenting, men hintene virker å beskrive Tequila Sunrise.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

spårt skrev: ons feb 09, 2022 2:18 pm Bildet gir meg ingenting, men hintene virker å beskrive Tequila Sunrise.
Jeg tror vi har en vinner. ;)

Var nok åpenbart helt bortenfor og vel så det. Ettersom en vurderte jo å dra frem Cobra (1986) med Sly Stallone. Ble nok litt for opphengt i den stigende sola, men ja, hadde ikke sjanse på den oppgaven, men moro å se at andre her inne, derimot tok den. Husker egentlig lite av filmen, annet enn de 3 stjernene, og at Kurt Russell så sjeldent (hvert fall på den tid), leverte ei skurkete rollefigur.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

spårt skrev: ons feb 09, 2022 2:18 pm Bildet gir meg ingenting, men hintene virker å beskrive Tequila Sunrise.
Helt rett.

Bilde

spårt

Legg inn av spårt »

Neste film:

Bilde

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Verdens verste menneske

spårt

Legg inn av spårt »

Kul_Djevel skrev: ons feb 09, 2022 5:59 pm Verdens verste menneske
Riktig, ble et ganske enkelt hint denne gangen.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Betyr det at det er min tur nå da?

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Prøver på nytt

Hvilken film er dette:

Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Heat (1995)

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Ja Heat er riktig.

Var litt lett den kanskje :D

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Kul_Djevel skrev: ons feb 09, 2022 6:16 pm Ja Heat er riktig.

Var litt lett den kanskje :D
En sånn film man er blitt meget godt kjent med, kan en vel si. :)

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Frank.N.Steen skrev: ons feb 09, 2022 6:17 pm
Kul_Djevel skrev: ons feb 09, 2022 6:16 pm Ja Heat er riktig.

Var litt lett den kanskje :D
En sånn film man er blitt meget godt kjent med, kan en vel si. :)
Ja, en av mine topp 10 gjennom tidene dette :D

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Tja, kanskje like greit å bare fortsette litt til, i den samme stil/gate. Hvert fall med tanke på type karakterer/handling:
Bilde

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Drive

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Ah, du er definitivt nære, hvert fall med tanke på at Drive har nok definitivt hentet tungt med inspirasjon fra den vi skal frem til. Er jo to filmer som ville vært perfekt match, å se i hop på en og samme kveld.

Legger ved et bilde til:
Bilde
En type, du definitivt ikke vil komme på kant med. Selv om skuespilleren kanskje for folk flest, er mest kjent i langt mer hyggeligere og sympatiske roller, så ja, en ganske så ufyselig type i denne filmen.

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Thief?

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Feelsocl skrev: ons feb 09, 2022 6:37 pmThief?
Thief (1981) av Michael Mann er helt rett. :)
Meget solid krim-thriller, og en der særlig det visuelle, ville jo gå igjen i samtlige av Manns senere og kanskje mer kjente filmer.
Men noe spesielt med hans tidligere utgivelser, og Thief og Manhunter er helt på høyde med Heat i mine øyne. Synd ikke Manhunter har fått ei Criterion Collection Blu-ray utgave, slik Thief gjorde, for et par år tilbake. Skriker jo etter en skikkelig oppgradering fra mange tvilsomme og skuffende Blu-ray versjoner.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Gledelig at det ble futt i tråden : )

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Beveger oss bort fra James Caan og James Woods på neste


Bilde

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Bilde

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

1 av 4 i hovedrollene :


Bilde



Personen på første bilde er en annen av de 4

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Bilde



Filmen er post-2015.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Hm, snakker vi zombie-skrekkfilm her? Får hvert fall litt av den følelsen, ut ifra bildene. Særlig mer enn det, har jeg nok ikke å komme med, for øyeblikket.

Gjfs

Legg inn av Gjfs »

Gøy at det har blitt fart igjen! Jeg er også helt blank her.

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Frank.N.Steen skrev: ons feb 09, 2022 9:42 pm Hm, snakker vi zombie-skrekkfilm her? Får hvert fall litt av den følelsen, ut ifra bildene. Særlig mer enn det, har jeg nok ikke å komme med, for øyeblikket.
Er jeg som har valgt bildene i den retning muligens 8-) Jeg heller mot en thriller av en B-film.

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Bilde

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Bilde


1 av 4 i hovedrollen


Står som crime thriller på wiki.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»