Fridiskusjons bildelek. Hvilken film?

Svar
Gjfs

Re: Fridiskusjons bildelek. Hvilken film?

Legg inn av Gjfs »


Enig. Det ble noe mørkere enn jeg hadde forutsett.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Ser ut som dama ligger i ei hengekøye på det første bildet. Ringer ikke noen bjeller sålangt

Gjfs

Legg inn av Gjfs »



Velger man bilder som avslører "temaet" for filmen kan det kanskje bli litt i letteste laget, men jeg slipper opp på vanskelighetsgraden etter denne.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Kan det være Mary Shelleys Frankenstein (1994)?
Får hvert fall litt av den type skrekkfilm vibber av de 3 bildene, kanskje spesielt fra det siste.

Gjfs

Legg inn av Gjfs »



Fint skudd fra hofta, men det er feil. Nytt hint ute.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Hm, gir meg ikke med skrekkbiten, så da prøver jeg remaken av The Wolfman, den med Hopkins og Del Toro, usikker på årstallet, men var vel rundt om kring tilbake i 2010 eller 11?

Gjfs

Legg inn av Gjfs »



Bom. Prøver et par til. Det kan være hjelp i å titte litt hardt inn i den tåka fra forrige bilde.

Gjfs

Legg inn av Gjfs »


Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Den her var jammen meg ikke enkel. Sitter liksom med følelsen av at her er det noe meget gjenkjennelig, men siste bildet gjør at man blir "satt ut" og tja, tror nok at denne er blant de usette.

Gjfs

Legg inn av Gjfs »



Artig! Siste hint, med et tydelig bilde av hovedpersonen.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Master and Commander (2003)? Ligner nå veldig på Russell Crowe hvert fall. Siste forsøket mitt.

Gjfs

Legg inn av Gjfs »

Riktig! Den satt til slutt.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Det var da godt man til slutt fikk det til, men ja, siste bildet ble nok helt klart avgjørende.
Skal forsøke å lete meg opp en ny filmoppgave, kan ta litt tid, for har jo vært innom 3 ulike forum siste halvåret, med lignende tråd/tema, og slikt har gjort at man ikke ønsker å gjenta en tidligere oppgave, hvert fall med så kort mellomrom. Og google vil ikke alltid samarbeide med meg, om bilder der ikke blir for avslørende.

Er nok innom med ny oppgave om et par timer, maks. Hvis ikke vil jeg nok gi beskjed om det blir et lengre avbrekk, og skulle det skje, så er det jo selvsagt fritt frem for noen annen, å fortsette leken.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Vel, fant en litt kjappere en man hadde trodd, og denne gang ville google spille på lag med meg også:
Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Igjen en film, som dessverre har muligens litt vel mange avslørende bilder på google, savner min gamle laptop, med mulighet til å spille av DVD/CD plater, men siste fra 2017 har ikke denne tilgjengelig.
Gjorde det litt enklere å bare smashe inn en film, og få mekka noen litt mer knotete bilder på egenhånd.

Uansett, filmen vi skal frem til, har mange kjente navn og fjes, en noe "off-beat" type underholdning, ikke helt streit komedie, men blanding av romantikk, drama og litt komedie som tja, åpenbart virka å prelle av på de to mest kjente navnas fans, der og da.
For min del, en favoritt, mye grunnet humoren og de herlige typene, karakter skuespillerne, og stemningen, samt musikk og ei meget flott ung dame, som var knapt et år unna å få sitt store gjennombrudd (eller slik jeg husker det da).

Vel, nytt bilde:
Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Nei, men vi er faktisk inne på samme tiår, og når jeg tenker meg om, samme filmår også, om det er den amerikanske versjonen du mener.

Gjfs

Legg inn av Gjfs »

Jeg er enn så lenge helt blank.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

En alltids like "sympatisk" og "sjarmerende" type å støte på, i utallige 80 og 90-talls filmer, og denne gang som ny "nabo":
Bilde
Kan legge til at samme kar, er også med på bilde nr. 2, da med caps i bakgrunnen.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Mulig litt avslørende (eller ikke?) vel, må snart ta kvelden, og mulig jeg prøver å slenge ut et til før man finner senga.
Bilde

Gjfs

Legg inn av Gjfs »

Er det der Robert De Niro?!

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Gjfs skrev: tir aug 10, 2021 10:34 pm Er det der Robert De Niro?!
Du er så absolutt inne på noe ja.
Bilde
Siste bildet for i dag, og De Niro er korrekt.

Gjfs

Legg inn av Gjfs »

Da legger jeg sammen litt informasjon (1993) og et gjennombrudd? og ser at Mad Dog and Glory burde matche kriteriene brukbart.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Gjfs skrev: tir aug 10, 2021 10:56 pm Da legger jeg sammen litt informasjon (1993) og et gjennombrudd? og ser at Mad Dog and Glory burde matche kriteriene brukbart.
Det er selvsagt helt riktig.
Mulig en av disse filmene (i hop med Night and the City fra 1992) der falt litt under radaren for De Niro, ettersom jeg tror han ønsket å distansere seg fra mafioso/macho rollene, og tok på seg litt mer taper/patetiske rollefigurer, noe som visstnok falt meget dårlig i smak hos testpublikummet angående Mad Dog and Glory, og visse forandringer gjorde at filmen fikk en langt lystigere tone, men fortsatt en jeg er veldig glad i, mye grunnet at De Niro spiller et godt stykke unna sine mer vante karakterer, og humoren er også et stort pluss.

Gjfs

Legg inn av Gjfs »

Morsomt å få litt input på filmer man ikke er kjent med fra før.

Neste:


Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

håper virkelig ingen bruker "search image"

Jeg måtte bare sjekke om det fuka, så vet svaret(kaster stafettpinnen videre denne gang)

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Jonasar skrev: ons aug 11, 2021 5:57 pm håper virkelig ingen bruker "search image"

Jeg måtte bare sjekke om det fuka, så vet svaret(kaster stafettpinnen videre denne gang)
Denne funksjonen er ukjent for meg, men høres jo ut som et kjipt "hjelpemiddel", hvert fall i slike tråder/bildeleker. Hva er liksom vitsen med å jukse, da er jo all moroa bort vekk.

Men bra du sier i fra, gjør oss andre oppmerksomme på det. ;)

Hender man trykker på bildet, for å forsøke å forstørre det, og da har det hendt at nettsiden avslører navnet på bildet, når en så trykker på det.
Så finner jeg bilder på google, og lagrer dem, pleier jeg alltid å gi dem nytt navn. Men ikke alltid det fungerer, eller vil la seg gjøre.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Frank.N.Steen skrev: ons aug 11, 2021 6:02 pm
Jonasar skrev: ons aug 11, 2021 5:57 pm håper virkelig ingen bruker "search image"

Jeg måtte bare sjekke om det fuka, så vet svaret(kaster stafettpinnen videre denne gang)
Denne funksjonen er ukjent for meg, men høres jo ut som et kjipt "hjelpemiddel", hvert fall i slike tråder/bildeleker. Hva er liksom vitsen med å jukse, da er jo all moroa bort vekk.

Sant det, litt dumt av meg og nevne det, hvis ikke alle vet det her...

men vi får leve på ærligheten og bruke de små grå :)

venter fortsatt på et bilde jeg kjenner igjen :P

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Den siste bildeoppgaven, ser jo egentlig kjent ut, men hvor man har det fra, ja, den er litt mer knotete.
Kan den ha noe med rølpete 90 og tidlig 00-talls komedier å gjøre, får litt American Pie følelse av akkurat bildet/skuespillerne, men har på følelsen av det dreier seg om mer drama enn den type underholdning.

Gjfs

Legg inn av Gjfs »

Følelsen din er helt riktig. Mørk komedie/drama er sikkert ikke en helt feil merkelapp.


Gjfs

Legg inn av Gjfs »


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»