Fridiskusjons bildelek. Hvilken film?

Svar
Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Re: Fridiskusjons bildelek. Hvilken film?

Legg inn av lok1 »

Ja han er bra. Deltok aldri i disse på VGD; men regner med jeg skal lage oppgave? Litt usikker på hvor vanskelig man skal gjøre det, men prøver meg på en ganske vanskelig først. Så får jeg heller gå over til en enklere oppgave hvis det blir vanskelig.

Første bilde:
Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Rart det med enkelte bilder/ansikter av skuespillere. Begge to ovenfor, virker jo veldig kjente (kanskje ikke superstjerner). Men typiske karakterskuespillere en har sett i utallige filmer.
Faktisk litt ung Harvey Keitel over mannen. Tja, tror jeg får bare sitte litt på gjerdet, og se an videre. Spennende bildevalg.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Neste bilde:
Bilde

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Skjønner at jeg litt for hardt ut. Ser nå at denne aldri gikk på kino, men er kun listet som TV-film. Så den en gang på TVNorge for mange år siden, og historien, som er basert på en sann historie traff meg. Jeg har den på DVD, så den er utgitt.
Siste bilde:
Bilde

Avslører fasiten senere i kveld om ingen tar den.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Her må jeg nok kun gå etter rein og skjær impuls. Hakke peiling på hvilken film det er snakk om, men dama minner meg nå litt om 80-talls stjerna Ally Sheedy, og husker en så en del tv-filmer med henne på tidlig 00-tallet.
Hm, på den annen side, kan det være at jeg blander Ally Sheedy, med ei annen "bratpack" stjerne? Mare Winningham er kanskje ei som ligner mer, hvert fall ut i fra bildene ovenfor.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Tror jeg får bare melde pass, inntil videre. Litt frustrerende, ettersom det er noe litt små kjent med bildene/dama på begge, men ja, det vil liksom ikke helt sitte på plass.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Har ikke peiling

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Frank.N.Steen skrev: man feb 07, 2022 5:06 pm Her må jeg nok kun gå etter rein og skjær impuls. Hakke peiling på hvilken film det er snakk om, men dama minner meg nå litt om 80-talls stjerna Ally Sheedy, og husker en så en del tv-filmer med henne på tidlig 00-tallet.
Hm, på den annen side, kan det være at jeg blander Ally Sheedy, med ei annen "bratpack" stjerne? Mare Winningham er kanskje ei som ligner mer, hvert fall ut i fra bildene ovenfor.
Det er Ally Sheedy!
Filmen heter The Interrogation of Michael Crowe og er filmatiseringen av en sann historie. 6.8 på IMdB for en TV-film er ganske bra. Har ikke sett den på lenge, så tror jeg skal ta meg et gjensyn. Husker skuespillet som over gjennomsnittlig godt for en TV-film å være, og Mark Rendall som spiller gutten fikk også flere nominasjoner til diverse priser.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Prøver meg på en lettere en:
Bilde

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Neste bilde

Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Hm, bilde nr 2, ikke sett filmen på evigheter, men første som slår meg er vel Forrest Gump, og mulig en kan skimte disse skinnene på guttungen, helt nederst?

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Frank.N.Steen skrev: tir feb 08, 2022 12:29 pm Hm, bilde nr 2, ikke sett filmen på evigheter, men første som slår meg er vel Forrest Gump, og mulig en kan skimte disse skinnene på guttungen, helt nederst?
Forrest Gump er korrekt!

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Må få meg et gjensyn med både film og soundtrack. Sistnevnte spesielt, må vel være en samling av noen av de beste låtene, fordelt over to CDer.
Husker at pappa fikk både VHS av filmen, og CD musikken fra filmen, med på kjøpet av ny videospiller i 1995.
Ble en stor opplevelse, og synd ingen av DVD utgavene man har handlet inn, senere kunne inkludere all den flotte filmmusikken. Mulig rettigheter osv, har kommet på avveie.

Skal forsøke å legge ut ei ny bildeoppgave, litt senere.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Frank.N.Steen skrev: tir feb 08, 2022 12:29 pm Hm, bilde nr 2, ikke sett filmen på evigheter, men første som slår meg er vel Forrest Gump, og mulig en kan skimte disse skinnene på guttungen, helt nederst?
Godt gjort. Du framstår som en autoritet på kulturkunnskap.

Lezah

Legg inn av Lezah »

FjodorDVD skrev: tir feb 08, 2022 1:05 pm
Frank.N.Steen skrev: tir feb 08, 2022 12:29 pm Hm, bilde nr 2, ikke sett filmen på evigheter, men første som slår meg er vel Forrest Gump, og mulig en kan skimte disse skinnene på guttungen, helt nederst?
Godt gjort. Du framstår som en autoritet på kulturkunnskap.
Mannen er rå på film spesielt.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
En liten godbit, og kanskje ikke blant de aller mest kjente, men definitivt ei verdt å få med seg, om en er fan av skuespilleren og hans mange barske rollefigurer på film.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
Kan vel også legges til, at filmen innehar to unge og lovende filmnavn, som i det kommende filmtiåret, definitivt skulle få sin storhetstid, da i langt større roller, men her var dem nok for de fleste, nokså ukjente, enn så lenge.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
Kan legge til at jenta på bilde, var knapt 16-17 år gammel, når filmen ble spilt inn.
Samt at filmens tittel, også var navnet på ei populær skive fra 1976 og da en amerikansk sanger-låtskriver, med band.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
Siste bildehintet for kveld. Men da et fra den andre, av de to unge og lovende fremtidige filmstjernene.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Frank.N.Steen skrev: tir feb 08, 2022 6:41 pm Bilde
Siste bildehintet for kveld. Men da et fra den andre, av de to unge og lovende fremtidige filmstjernene.
Natten skjuler alle spor, Night Moves?

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

InternalExile skrev: tir feb 08, 2022 6:49 pm Natten skjuler alle spor, Night Moves?
Night Moves (1975) er riktig. :)
En liten krim-noir perle det, og en man først nylig fikk sett og handlet inn. Kanskje ikke helt der oppe med The Conversation (1974), av lignede Hackman krim-thriller klassikere fra det tiåret, men absolutt en jeg er glad man omsider fikk med seg. Tror den kan stige noe, ved nærmere besøk også.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Ny oppgave, kanskje litt vanskelig etter første bilde. Så derfor et hint: Hovedrolle skuespilleren har bursdag i dag.

Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

InternalExile skrev: tir feb 08, 2022 7:28 pm Ny oppgave, kanskje litt vanskelig etter første bilde. Så derfor et hint: Hovedrolle skuespilleren har bursdag i dag.
Hm, da kan det hende man har en viss anelse, om hvem det dreier seg om. Tipper altså en real tøffing, og om en i riktig gate (med tanke på skuespiller), så får jeg bare gå rett etter første film, som dukker opp i minnet, og sier Extreme Prejudice (1987), som sikkert er hel bom, men ja, prøver meg på den, inntil videre.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Frank.N.Steen skrev: tir feb 08, 2022 8:14 pm
InternalExile skrev: tir feb 08, 2022 7:28 pm Ny oppgave, kanskje litt vanskelig etter første bilde. Så derfor et hint: Hovedrolle skuespilleren har bursdag i dag.
Hm, da kan det hende man har en viss anelse, om hvem det dreier seg om. Tipper altså en real tøffing, og om en i riktig gate (med tanke på skuespiller), så får jeg bare gå rett etter første film, som dukker opp i minnet, og sier Extreme Prejudice (1987), som sikkert er hel bom, men ja, prøver meg på den, inntil videre.
Rett skuespiller, men filmen er litt eldre.

Bilde

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Siste tips, så kanskje andre klarer den også:

Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Det siste bildet, minner meg om Under Fire (1983), hvor Nolte spiller en freelance fotograf/journalist, som havner midt opp i en fæl krig.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Frank.N.Steen skrev: tir feb 08, 2022 8:32 pm Det siste bildet, minner meg om Under Fire (1983), hvor Nolte spiller en freelance fotograf/journalist, som havner midt opp i en fæl krig.
Helt rett :D

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Tja, hvorfor ikke. Fortsetter like greit i samme gate, og mulig en hinter litt for mye i første post av ny oppgave, men en av hovedrolleinnehaverne, blir altså bragt opp (i min forrige bildeoppgave), men nå var han altså endt opp som en av de store navna i bransjen, og vel fortjent, med en av sine beste prestasjoner i filmen vi skal frem til:
Bilde¨
Dessverre en, som ikke er så lett å finne "vanskelige" bilder av, og mye nærbilder av ansikter osv, men tja, kan ikke lete hele kvelden lang, så får bare legge ut, og se hvor det bærer hen videre.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
Kan også nevne at samme regissør, hadde en annen, og langt mer kjent krigsfilm, der ble utgitt i det samme året.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Tror jeg vet svaret, men har ikke tid til ny oppgave, så andre kan prøve.

James Woods er vel med?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»