Fridiskusjons bildelek. Hvilken film?

Svar
Gjfs

Fridiskusjons bildelek. Hvilken film?

Legg inn av Gjfs »

Noen som ønsker å videreføre denne?
Noen poster en screenshot fra en film og vedkommende som gjetter riktig film fører stafettpinnen videre.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Gjfs skrev: tir aug 03, 2021 10:45 pm Noen som ønsker å videreføre denne?
Noen poster en screenshot fra en film og vedkommende som gjetter riktig film fører stafettpinnen videre.
Kjør på :D

Rekker ikke noe i dag, men skal stikke innom og følge med.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Skulle gjerne bidratt, men får ta å følge med litt fremover, da akkurat nå er man litt vel overgira over å komme i gang igjen, og rekker ikke alt på en gang.
Men kjekt om bilde lek tråden blir bragt til live igjen, vet at den på Diskusjon.no er i perioder meget aktiv, og den var vel også det, selv mot slutten på VGD.

Gjfs

Legg inn av Gjfs »

Artig! Da gir vi det et forsøk. Gjerne tips de dere vet har blitt med over hit fra VGD.

https://imgur.com/a/ZW01nxR

Gjfs

Legg inn av Gjfs »

Selvsagt helt riktig.
Venter på neste fra deg, eventuelt fyrer jeg en ny i morgen.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Ikke at jeg skal tvinge noen til å gjøre store endringer fra det man er vant til, det har vist seg at det er ganske uheldig. :lol:

Men i forumet her som man kan legge bilder rett inn i tråden tror jeg aktiviteten kan blomstre om man får servert bildene uten å måtte gå via imgur.

Merket det på meg selv i den forrige tråden i forumet der vi hang før at det ikke var alltid jeg orket å klikke meg inn på flere linker for å oppdatere meg på hint 1, 2 og 3 i en oppgave.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Ale-Jet skrev: tir aug 03, 2021 11:52 pm The devil’s wear prada?
Jeg kunne ha svarget på at det var fra en dokumentarfilm om Pep Guardiola eller Manchester City.

Gjfs

Legg inn av Gjfs »



Jeg syntes det hørtes ut som en god idé, Papa. Fungerte det nå? Når jeg ser posten varierer det mellom å fungere/ikke fungere.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bildet over, han fyren minner litt om en blanding av Rutger Hauer og Garey Busey, som sikkert er helt feil, men ja, det er vel i grunn alt man har å komme med, for øyeblikket.

Gjfs

Legg inn av Gjfs »




Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Her må jeg nok kaste inn håndkleet. Fullstendig ukjent film (eller så det virker som), men bildene du legger ut, fungerer utmerket, minus da, at jeg ikke har nubbe sjans på å gjette fra hvilken det er snakk om. ;)

Gjfs

Legg inn av Gjfs »

Da gir jeg ut de siste bildene som det kan være noe hjelp i. Ny film i kveld om ingen tar den. Her er da da mulig å "bla" i bildene. Fancy.


Ditmark

Legg inn av Ditmark »

Dette er vel The man from earth

Gjfs

Legg inn av Gjfs »

Det er riktig.
Kanskje en av de største overraskelsene jeg har opplevd(forventningsmessig) - sånn filmmessig. Gikk inn med særs lave forventninger og koste meg stort.

Ditmark

Legg inn av Ditmark »

Ble overrasket selv. Men en god film, om ikke litt for filosofisk.

Neste

Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Sikkert helbom, men kan det være fra Hitchcocks Rope?

Ditmark

Legg inn av Ditmark »

Frank.N.Steen skrev: tor aug 05, 2021 10:32 pm Sikkert helbom, men kan det være fra Hitchcocks Rope?
Det er heltreff. Rett og slett et mesterverk. Tror det var den første "one-shot" filmen jeg så.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Ditmark skrev: tor aug 05, 2021 10:35 pm Det er heltreff. Rett og slett et mesterverk. Tror det var den første "one-shot" filmen jeg så.
Jøss, vel, var første filmen som poppa opp i minnet, og kun sett en gang (flere år siden), men var liksom et eller annet som ga seg til kjenne, eller så man håpet da.
Har planer om å se igjen flesteparten av Hitchcock filmene mine, og fra siste besøk, var det ingen tvil om at James Stewart filmene, var de jeg likte aller mest.

Føler meg litt dum som fikk riktig, for skal tidlig opp i morgen, og får ikke mulighet til å poste flere bilder/hint utover natten, og tenker at da er det jo kanskje like greit å la de som ønsker det, ta over og fortsette bildeleken, og så får jeg heller være litt tidligere ute neste gang.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Vel, siden man allerede er klar for ny dag, og ingen har tatt over stafettpinnen, så prøver jeg meg på en ny oppgave:
Bilde

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Breakdown?

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Interessert skrev: fre aug 06, 2021 6:42 amBreakdown?
Ah, den var såpass "vanskelig" ja. ;)
Jepp, Breakdown (1997) er korrekt. Får litt The Hitcher (1986) vibber av stemningen og handling, hvor en vanlig sliter blir satt på litt av en test, av en sadistisk skurk, midt uti den store ødemarka.
Kanskje ikke like sterk som 80-talls filmen, men absolutt en av Kurt Russells bedre 90-talls filmer.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Enig, knallbra film.
Her er en ny:

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Hm, han i midten, kan det være Kevin Costner? Særlig mer har jeg ikke å komme med, for øyeblikket.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Du ser rett at det er Costner.
Nytt bilde:

Gjfs

Legg inn av Gjfs »

Dette er vel fort Dragonfly? Husker at jeg ikke ble helt overbevist over filmen, men Kathy Bates er jo alltid en glede å oppleve på lerretet.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Gjfs skrev: fre aug 06, 2021 1:16 pm Dette er vel fort Dragonfly? Husker at jeg ikke ble helt overbevist over filmen, men Kathy Bates er jo alltid en glede å oppleve på lerretet.
Dragonfly er rett svar :)

Gjfs

Legg inn av Gjfs »



Et litt uklart bilde med vilje. Mulig det hadde blitt hakket for enkelt om alle detaljer hadde vært tydelige.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Gjfs skrev: fre aug 06, 2021 1:58 pm Et litt uklart bilde med vilje. Mulig det hadde blitt hakket for enkelt om alle detaljer hadde vært tydelige.
Mulig det er bare noe trøbbel med min data, og hastighet/får ikke lasta opp bildet osv, men ja, det ble nå et meget uklart bilde, for er helt blankt, ingen bilde vil vises.

Vel, der funka det igjen. Var nok bare noe rusk i "maskineriet". ;)
Sist redigert av Frank.N.Steen den lør aug 07, 2021 11:03 am, redigert 1 gang totalt.

Gjfs

Legg inn av Gjfs »


Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Knives Out?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»