Fridiskusjons bildelek. Hvilken film?

Svar
Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Re: Fridiskusjons bildelek. Hvilken film?

Legg inn av Frank.N.Steen »

Feelsocl skrev: tor feb 10, 2022 12:34 am Blood Money er navn på film her. Noen andre får poste videre, for jeg gidder ikke holde igjen tråden når den først er oppe og går igjen.
Holdt på å nevne The Bagman (eller noe slikt) med tanke på nyere Cusack filmer, før man tok kvelden i går, men ja, åpenbart helt feil.
Er Blood Money noe å anbefale, da med tanke på underholdning og innsats fra nevnte skuespiller?

Gjfs

Legg inn av Gjfs »


Neste

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Gjfs skrev: tor feb 10, 2022 12:28 pm
Neste
Shaun of the Dead

Gjfs

Legg inn av Gjfs »

Det er riktig.

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Frank.N.Steen skrev: tor feb 10, 2022 12:18 pm Holdt på å nevne The Bagman (eller noe slikt) med tanke på nyere Cusack filmer, før man tok kvelden i går, men ja, åpenbart helt feil.
Er Blood Money noe å anbefale, da med tanke på underholdning og innsats fra nevnte skuespiller?
En Cusack vil jeg alltid anbefale. Dette er nå en som går an å holde seg unna.
Filmen er lett og behøver ingen teksting, og tøft med en bag med penger. Men her stopper høydepunktene.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Gjfs skrev: tor feb 10, 2022 3:06 pmDet er riktig.
Jeg får følge opp med et nytt bild da:

Bilde

Gjfs

Legg inn av Gjfs »

The Man From Earth.
Det der er en skikkelig perle. Filmen gjør det klart hvor langt man kan komme med en god ide og noen dollars i buksa.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Gjfs skrev: fre feb 11, 2022 9:45 am The Man From Earth.
Det der er en skikkelig perle. Filmen gjør det klart hvor langt man kan komme med en god ide og noen dollars i buksa.
Korrekt, og ja det er en perle. Skal visst ha kommet en oppfølger som jeg ikke har sett.

Gjfs

Legg inn av Gjfs »


InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Den har jeg ikke sett, men med juks vet jeg hvilken det er. Men velger holde munn.....

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Har ikke fått hengt med i bildeleken, siste tiden. Men ser at en ville ikke hatt mye til sjanse, hvert fall på siste oppgavene.
Bildet over, får man følelsen av, kunne vært fra så mange ulike 80-90-talls filmer, med ørken som tilholdssted. Eneste av karakterene/skuespillerne som ringer noe bjelle, må være han til høyre, ser faktisk ut som John Candy (som Del Griffith fra Planes, Trains and Automobiles) men er jo ikke han er det snakk om.

Vel, får bare slenge ut et forslag, og sier Tremors (1990), eller Marksommer (en av de tøffeste norske oversettelsene fra amerikanske filmtitler), men er vel helbom.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Frank.N.Steen skrev: fre feb 11, 2022 5:18 pm Har ikke fått hengt med i bildeleken, siste tiden. Men ser at en ville ikke hatt mye til sjanse, hvert fall på siste oppgavene.
Bildet over, får man følelsen av, kunne vært fra så mange ulike 80-90-talls filmer, med ørken som tilholdssted. Eneste av karakterene/skuespillerne som ringer noe bjelle, må være han til høyre, ser faktisk ut som John Candy (som Del Griffith fra Planes, Trains and Automobiles) men er jo ikke han er det snakk om.

Vel, får bare slenge ut et forslag, og sier Tremors (1990), eller Marksommer (en av de tøffeste norske oversettelsene fra amerikanske filmtitler), men er vel helbom.
Tror nok du har rett der. Dumt å bruke bilder man enkelt finner ved høyre-museklikk og et Google bildesøk ;)

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Dersom Marksommer eller Tremors er riktig?
Så er det i grunn fritt frem for andre å overta, dersom de ønsker så.
For blir nok borte en del timer i kveld, og når en kommer hjem, så er man nok passe sliten og trøtt.

Uansett, god helg videre. :)

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Usikker på om det var korrekt eller ei, men nå får en ikke opp bildet, kun blankt lerret.

Edit: (Nå var bildet av de to arbeiderne tilbake igjen)

Søkte etter Tremors på Google, for å være på den sikre siden. Og det nærmeste en kom, var vel de to arbeiderne (hvor han ene ligna på Candy fra Planes, Trains and Automobiles), men da mye lenger unna, enn det nevnte nærbilde. Samme hjelmer og jakker, så vil anta at da var Marksommer aka Tremors riktig.

Siden ingen ny oppgave har blitt postet, prøver man på en ny en:
Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Sliter litt med å finne mindre avslørende bilder, og kan jo greit legge til, at vi snakker om en meget suksessfull (på godt og mye senere, vondt) og kanskje i overkant, overlang filmserie, der ble til på tidlig 90-tallet, og tror jaggu meg dem har greid å klekke ut nyere filmer, siste årene også. Men er nå originalen vi skal frem til.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Frank.N.Steen skrev: lør feb 12, 2022 5:30 pm Sliter litt med å finne mindre avslørende bilder, og kan jo greit legge til, at vi snakker om en meget suksessfull (på godt og mye senere, vondt) og kanskje i overkant, overlang filmserie, der ble til på tidlig 90-tallet, og tror jaggu meg dem har greid å klekke ut nyere filmer, siste årene også. Men er nå originalen vi skal frem til.
Var lett å finne ja ;) Men det er juks mener jeg. Jeg bruker å ta Print Screen fra filmen, så da finnes trolig ikke bilde på nettet fra før.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

InternalExile skrev: lør feb 12, 2022 5:36 pm Var lett å finne ja ;) Men det er juks mener jeg. Jeg bruker å ta Print Screen fra filmen, så da finnes trolig ikke bilde på nettet fra før.
Savner tiden da pcen min hadde cd/dvd-luke under. Lett å få tatt noen random klipp/scener, og ikke så lett å finne igjen på google. Men slike luker lages vel ikke lenger.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
Bilde

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Frank.N.Steen skrev: lør feb 12, 2022 5:40 pm
InternalExile skrev: lør feb 12, 2022 5:36 pm Var lett å finne ja ;) Men det er juks mener jeg. Jeg bruker å ta Print Screen fra filmen, så da finnes trolig ikke bilde på nettet fra før.
Savner tiden da pcen min hadde cd/dvd-luke under. Lett å få tatt noen random klipp/scener, og ikke så lett å finne igjen på google. Men slike luker lages vel ikke lenger.
Jeg har brukt Youtube eller Trailer på IMDB.com.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

InternalExile skrev: lør feb 12, 2022 5:46 pm Jeg har brukt Youtube eller Trailer på IMDB.com.
Mulig jeg er ei kløne, men er fortsatt der hvor en må så laste ned (via en side) og så konfigurere om til en video som kan så spilles av via VLC, slik at en kan ta bilder og klippe ut osv. Selv der har man slitt siste året, ettersom kun en liten del (YTD Video Downloader), vil bli konfigurert, andre bare får en opp "feil" og ingen ting.
Sikkert enklere og kjappe måter, men ja, henger rett og slett ikke med i tiden.

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

InternalExile skrev: lør feb 12, 2022 5:36 pm
Frank.N.Steen skrev: lør feb 12, 2022 5:30 pm Sliter litt med å finne mindre avslørende bilder, og kan jo greit legge til, at vi snakker om en meget suksessfull (på godt og mye senere, vondt) og kanskje i overkant, overlang filmserie, der ble til på tidlig 90-tallet, og tror jaggu meg dem har greid å klekke ut nyere filmer, siste årene også. Men er nå originalen vi skal frem til.
Jeg bruker å ta Print Screen fra filmen, så da finnes trolig ikke bilde på nettet fra før.
Samme her. Finner de fleste via google eller på sidene du vet er bra. tv-serier er vel verre.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Bilde

Har prøvd å lime inn denne teksten flere ganger, men får bare til slutt:

Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Virker som ei spennende alternativ, men blir vel litt usikker på ja, shift pluss ditt og datt, for data og computer språk, der jeg i grunn helt blank på. Så får prøve ut når man er i litt mer våken og opplada tilstand. Men skal nå hvert fall gi det et forsøk i morgentimene.

Kan avsløre at filmen var Beethoven (1992), og fant ingen andre ikke avslørende bilder (uten bikkja) eller de mest kjente ansiktene. Så fritt frem for andre å overta, om de ønsker så.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Frank.N.Steen skrev: lør feb 12, 2022 11:44 pm Virker som ei spennende alternativ, men blir vel litt usikker på ja, shift pluss ditt og datt, for data og computer språk, der jeg i grunn helt blank på. Så får prøve ut når man er i litt mer våken og opplada tilstand. Men skal nå hvert fall gi det et forsøk i morgentimene.

Kan avsløre at filmen var Beethoven (1992), og fant ingen andre ikke avslørende bilder (uten bikkja) eller de mest kjente ansiktene. Så fritt frem for andre å overta, om de ønsker så.
Som min far sa: Den dagen du tror du er ferdig utlært. så er du ikke utlært men ferdig ;)

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Frank.N.Steen skrev: fre feb 11, 2022 5:40 pm Dersom Marksommer eller Tremors er riktig?
Så er det i grunn fritt frem for andre å overta, dersom de ønsker så.
For blir nok borte en del timer i kveld, og når en kommer hjem, så er man nok passe sliten og trøtt.

Uansett, god helg videre. :)
Filmen går faktisk på MAX i kveld kl 00:15 :D Den må jeg se.

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Ny :


Bilde

Bilde






Filmens orginaltittel har ett ord.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Hitman? Vet ikke hvilken av de.

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Hitman er helt rett.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Ny oppgave:
Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

InternalExile skrev: søn feb 13, 2022 6:12 pm Filmen går faktisk på MAX i kveld kl 00:15 :D Den må jeg se.
Bra filmtips, og skulle så gjerne fått sett den. Men må tidlig opp, og Marksommer filmene (hvert fall de første 3-4) har jeg jo i hylla fra før, samt den kortlevde tv-serien fra 00-tallet. Men førstefilmen er nå den soleklart beste, og synd det aldri ble noe av ei nyere film/serie, hvor Kevin Bacon visstnok skulle returnere, både foran og bakom kameraet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»