Her har du et godt eksempel på hvorfor fornyelse i bransjen er lurt, men at det motarbeides av det gamle taximonopolet. De nye aktørene ønsker å benytte seg av apper, der du oppgir til og fra, og appen gir deg en pris som du godtar. Bransjeorganisasjonene har presset gjennom at alle taxier skal ha et taksameter, som gir en svært lite transparent pris.Investor skrev: ↑ons nov 30, 2022 2:18 pm Her står man på taxiholdeplassen etter en tur med Kielferga, og jeg i min enfoldighet trodde at det var hipp som happ hvilken taxi man tok.
Den første i køen var en fra MyTaxi, og jeg ante fred og ingen fare. Men ser etter hvert at taksameteret tikker vel hissig fremover.
Den motsatte turen med Oslo Taxi kostet 392,-, på omtrent samme tid på døgnet og også på en hverdag, og når det stoppet på 539,- blir jeg
irritert og nevner dette for sjåføren, uten særlig medlidenhet. Betalte motvillig og tenkte at "never again" med dette selskapet!
Nå må snart byrådet rydde opp i denne galskapen!
Når vi snakker om trygghet og seriøsitet så føler jeg meg betydelig mer avslappet når jeg setter meg i en bil der hele kjøreturen inkludert pris er avtalt på forhånd.