NRK staser på «Sophie og Fetisha»

Svar
John Garfield

Re: NRK staser på «Sophie og Fetisha»

Legg inn av John Garfield »

Kanskje nrk skulle droppe podcasten og bruke pengene de sparer på å tilby disse narkomane avrusing? Det ville sikkert vært nytteløst, men uansett burde Mette Marit gi de en solid ørefik, så kanskje de slutter med det tullet.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Greit, det kan være legitimt å klage på at NRK ansetter personer som er usunne forbilder for norsk ungdom. Men helt ellevilt av dem som klager på at de sløser med skattepenger. NRK sitt tilskudd er på 6 milliarder og lønnen til hun løken fra Nord-Norge utgjør sikkert under 0.01% av det (600k). Bare vent til de får høre at Follo-banen har en samlet budsjettsprekk på 37 milliarder, Fornuebu-banen på 3+ milliarder, InterCity-prosjekt med sprekk på 1 milliard, at planlegging av brannstasjon på Bryn kostet 215 millioner før prosjektet ble vraket. Budsjettsprekken på Tøyenbadet var på 400 millioner, mye på grunn av ren udugelighet. DER har vi grunn til å klage.

Haha. '*Er det dette skattepengene mine går til!?''

12dd

Legg inn av 12dd »

lund skrev: tir feb 14, 2023 2:11 pm Nå er det jo visse forskjeller her, men det fikk vel ingen konsekvenser for en annen med podcast i NRK, Jonis Josef, da han fortalte i en annen podcast at han hadde hatt i seg kokain da han var med i nitimen.
Snorta de cola under sending på nitimen? Sjukt!

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

lund skrev: tir feb 14, 2023 2:11 pm Nå er det jo visse forskjeller her, men det fikk vel ingen konsekvenser for en annen med podcast i NRK, Jonis Josef, da han fortalte i en annen podcast at han hadde hatt i seg kokain da han var med i nitimen.
Han forklarte det vel samtidig med at han hadde problemer med å si "nei", og at han på grunn av det tok en del dumme avgjørelser. Det er noe helt annet enn å omtale det på en måte som jeg, og mange med meg, ser på som en normalisering, endog promotering, av dop. Det er den vesentlige forskjellen her.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

JauKaninen skrev: Over 300 klager til kringkastingsrådet på Sophie Elise nå.
Over 800 nå ifølge NRK Dagsrevyen.

Bliss

Legg inn av Bliss »


Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Bliss skrev: tir feb 14, 2023 7:22 pm
► Show Spoiler

Bliss

Legg inn av Bliss »

Brezjnev skrev: tir feb 14, 2023 6:46 pm
lund skrev: tir feb 14, 2023 2:11 pm Nå er det jo visse forskjeller her, men det fikk vel ingen konsekvenser for en annen med podcast i NRK, Jonis Josef, da han fortalte i en annen podcast at han hadde hatt i seg kokain da han var med i nitimen.
Han forklarte det vel samtidig med at han hadde problemer med å si "nei", og at han på grunn av det tok en del dumme avgjørelser. Det er noe helt annet enn å omtale det på en måte som jeg, og mange med meg, ser på som en normalisering, endog promotering, av dop. Det er den vesentlige forskjellen her.
Du tror altså at hun la ut bildet med posen helt bevisst og at bildeteksten betyr at livet blir en million ganger bedre når man gir faen og starter med kokain? Dette var et PR-stunt som Sophie Elise og dama til Marius hadde blitt enige om var lurt å gjennomføre? Neppe.

Dette var nok bare en glipp, nå graves det frem andre glipper av samme type som ingen har lagt merke til før. Blant annet ligger det en zipbag og noen energistreker på stuebordet til Sophie på dette bildet:
► Show Spoiler

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Hetfield skrev: tir feb 14, 2023 7:25 pm
Bliss skrev: tir feb 14, 2023 7:22 pm
► Show Spoiler
:lol: :lol: :lol:

TWU

Legg inn av TWU »

Altså, jeg gir faen i saken som det gjelder her, men det er et generelt problem at kongehuset har et sånt balletak på norske medier:

https://www.vg.no/rampelys/i/ab3e6M/ove ... lise-bilde
Søndag publiserte Sophie Elise Isachsen (28) et bilde av seg selv og en annen influencer i en bildekarusell på Instagram,
«En annen influencer» - tør de ikke nevne navn?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

TWU skrev: ons feb 15, 2023 9:50 am
«En annen influencer» - tør de ikke nevne navn?
Den er vel litt tricky for dem vet ikke hun har godtatt at bildet ble lagt ut av SE, for SE er det jo greit siden hun publiserte bildet selv. I tillegg er SE en offentlig person, og uten at jeg kjenner til så mye hva hun andre driver med så er vel det hun er kjent for å ha en relasjon til Mette Marit sin sønn. Om det er nok til offentliggjøring er jeg usikker på, uansett så vet jo alle som vil vite hvem det er så det betyr nok ikke så mye til eller fra rent praktisk. Men de ønsker nok ikke å bli dømt i PFU.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Queenie skrev: tir feb 14, 2023 1:26 pm NRK sin dobbeltmoral er på ingen måter overraskende. Hun trenger egentlig ikke å kanselleres, jeg tror at hun fint klarer å ødelegge livet sitt helt på egen hånd
Dessverre, som man har sett så mange ganger før med profilerte utenlandske kjendiser, de drev også med rus og plastiske operasjoner over en lav sko..

Queenie

Legg inn av Queenie »

Screenshot_20230215_10223.jpg

Oslogg123
Innlegg: 505

Legg inn av Oslogg123 »

TWU skrev: ons feb 15, 2023 9:50 am Altså, jeg gir faen i saken som det gjelder her, men det er et generelt problem at kongehuset har et sånt balletak på norske medier:

https://www.vg.no/rampelys/i/ab3e6M/ove ... lise-bilde
Søndag publiserte Sophie Elise Isachsen (28) et bilde av seg selv og en annen influencer i en bildekarusell på Instagram,
«En annen influencer» - tør de ikke nevne navn?
Her er TV2 sin tullete begrunnelse:
"TV 2 er ikke kjent med om den andre influenseren visste at bildet skulle publiseres på Sophies Elises profil, og TV 2 kjenner heller ikke til at vedkommende har delt bildet selv. Derfor velger TV 2 å ikke navngi influenseren. "

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Queenie skrev: ons feb 15, 2023 10:24 am Screenshot_20230215_10223.jpg
Meme'ene slutter ikke å gi:
► Show Spoiler

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1655

Legg inn av JauKaninen »

1400 klager nå

"De fleste klagene går på at NRK har et samarbeid med Isachsen, og at de bruker henne som rollemodell."

https://www.dagbladet.no/kjendis/over-1 ... r/78494143

Oslogg123
Innlegg: 505

Legg inn av Oslogg123 »

Har nok vært heftig møtevirksomhet på Slottet de siste par dagene!

Queenie

Legg inn av Queenie »

Litt verre å drite seg ut i dag kontra for 20 år siden 😆

Queenie

Legg inn av Queenie »

Kred til Nettavisen som offentliggjør dette: https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... -95-917162

Ljot

Legg inn av Ljot »

JauKaninen skrev: ons feb 15, 2023 11:28 am 1400 klager nå

"De fleste klagene går på at NRK har et samarbeid med Isachsen, og at de bruker henne som rollemodell."

https://www.dagbladet.no/kjendis/over-1 ... r/78494143
Over ett tusen fem hundre mennesker er det visst nå. Spredt ut over landet med guds egen saltbøsse. De velger å å bruke av sin sannsynligvis relativt knapt tilmålte kapasitet til å hisse seg så til de grader opp av dette fnasket at de velger å sende sinte klager til NRK. Dette er egentlig det mest deprimerende aspektet med hele denne 'saken'.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Queenie skrev: ons feb 15, 2023 12:39 pm Kred til Nettavisen som offentliggjør dette: https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... -95-917162
Blir stadig mere lik Michael Jackson på 90-tallet i trynet, ikke bra..

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Queenie skrev: ons feb 15, 2023 12:39 pm Kred til Nettavisen som offentliggjør dette: https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... -95-917162
Når man klikker seg inn på den saken ser det ut som Erik Stephansen har vært inne i Paint og forsøker å ta på seg ansvaret for den posen.

Kanskje Espen Teigen ikke er den eneste i Nettavisen som har lånt penger av feil folk.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Ljot skrev: ons feb 15, 2023 12:51 pm
JauKaninen skrev: ons feb 15, 2023 11:28 am 1400 klager nå

"De fleste klagene går på at NRK har et samarbeid med Isachsen, og at de bruker henne som rollemodell."

https://www.dagbladet.no/kjendis/over-1 ... r/78494143
Over ett tusen fem hundre mennesker er det visst nå. Spredt ut over landet med guds egen saltbøsse. De velger å å bruke av sin sannsynligvis relativt knapt tilmålte kapasitet til å hisse seg så til de grader opp av dette fnasket at de velger å sende sinte klager til NRK. Dette er egentlig det mest deprimerende aspektet med hele denne 'saken'.
Sophie Elise står for søppel og da er det merkelig at NRK velger å gi henne en plattform. Hva er det som gjør henne til en rollefigur? At hun er en suksessfulle kvinne? I så fall: Er alle suksessfulle menn gode mannlige rollemodeller? Eller snakker vi da raskt "giftig maskulinitet"?

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Solvgutt1 skrev: ons feb 15, 2023 1:03 pm
Ljot skrev: ons feb 15, 2023 12:51 pm
JauKaninen skrev: ons feb 15, 2023 11:28 am 1400 klager nå

"De fleste klagene går på at NRK har et samarbeid med Isachsen, og at de bruker henne som rollemodell."

https://www.dagbladet.no/kjendis/over-1 ... r/78494143
Over ett tusen fem hundre mennesker er det visst nå. Spredt ut over landet med guds egen saltbøsse. De velger å å bruke av sin sannsynligvis relativt knapt tilmålte kapasitet til å hisse seg så til de grader opp av dette fnasket at de velger å sende sinte klager til NRK. Dette er egentlig det mest deprimerende aspektet med hele denne 'saken'.
Sophie Elise står for søppel og da er det merkelig at NRK velger å gi henne en plattform. Hva er det som gjør henne til en rollefigur? At hun er en suksessfulle kvinne? I så fall: Er alle suksessfulle menn gode mannlige rollemodeller? Eller snakker vi da raskt "giftig maskulinitet"?
NRK vil påstå at ho er ein viktig stemme for unge kvinner og at ho når ut til fleire grupper som NRK slitt med å nå. Det NRK gløymer å tenke på er at den stemmen gjentatte ganger sprei dårlege holdninger og er ein suksessfull forretningskvinne som tjener ufatteleg mykje på folk usikkerhet. Det er faktisk ganske utruleg at NRK bruker 1 dame som sjølv blant sine egne har eit dårleg imaige.

Sophie Elise bør sjølvsagt aksepterast for at ho er ein kjempedyktig forretningsdame som veit nøyaktig korleis ho kan skape seg ein karriere gjennom henne sjølv som merkevare. NRK derimot bør likevel stille seg spørsmålet om det er slike folk NRK ynskjer at dagens unge og unge voksne skal ha som førebilde. Det handler om kva NRK ynskjer å stå for

Queenie

Legg inn av Queenie »

Solvgutt1 skrev: ons feb 15, 2023 1:03 pm
Ljot skrev: ons feb 15, 2023 12:51 pm
JauKaninen skrev: ons feb 15, 2023 11:28 am 1400 klager nå

"De fleste klagene går på at NRK har et samarbeid med Isachsen, og at de bruker henne som rollemodell."

https://www.dagbladet.no/kjendis/over-1 ... r/78494143
Over ett tusen fem hundre mennesker er det visst nå. Spredt ut over landet med guds egen saltbøsse. De velger å å bruke av sin sannsynligvis relativt knapt tilmålte kapasitet til å hisse seg så til de grader opp av dette fnasket at de velger å sende sinte klager til NRK. Dette er egentlig det mest deprimerende aspektet med hele denne 'saken'.
Sophie Elise står for søppel og da er det merkelig at NRK velger å gi henne en plattform. Hva er det som gjør henne til en rollefigur? At hun er en suksessfulle kvinne? I så fall: Er alle suksessfulle menn gode mannlige rollemodeller? Eller snakker vi da raskt "giftig maskulinitet"?
Hun gir klikk, det er det eneste som betyr noe i denne verden. Det er som en ulykke man ikke klarer å slutte å se på. At NRK gir henne kred er en total falitt og misbruk av våre skattepenger, dama er psyk og har alltid vært det. Slike mennesker bør behandles som en grå, liten murstein: man går rett forbi. Det er min ærlige mening.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Queenie skrev: ons feb 15, 2023 1:09 pm
Solvgutt1 skrev: ons feb 15, 2023 1:03 pm
Ljot skrev: ons feb 15, 2023 12:51 pm
Over ett tusen fem hundre mennesker er det visst nå. Spredt ut over landet med guds egen saltbøsse. De velger å å bruke av sin sannsynligvis relativt knapt tilmålte kapasitet til å hisse seg så til de grader opp av dette fnasket at de velger å sende sinte klager til NRK. Dette er egentlig det mest deprimerende aspektet med hele denne 'saken'.
Sophie Elise står for søppel og da er det merkelig at NRK velger å gi henne en plattform. Hva er det som gjør henne til en rollefigur? At hun er en suksessfulle kvinne? I så fall: Er alle suksessfulle menn gode mannlige rollemodeller? Eller snakker vi da raskt "giftig maskulinitet"?
Hun gir klikk, det er det eneste som betyr noe i denne verden. Det er som en ulykke man ikke klarer å slutte å se på. At NRK gir henne kred er en total falitt og misbruk av våre skattepenger, dama er psyk og har alltid vært det. Slike mennesker bør behandles som en grå, liten murstein: man går rett forbi. Det er min ærlige mening.
Kanskje de kan ansette Andrew Tate også. Han vil også gi klikk.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Det som er mest fascinerende med denne saken er egentlig at folk er overrasket.

Det norske folket fremstår litt blinde for den generelle rusbruken utover alkohol i samfunnet. Spesielt blant ledende profiler, om det så skulle være politikere, influensere eller advokater, leger ol.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Solvgutt1 skrev: ons feb 15, 2023 1:10 pm
Queenie skrev: ons feb 15, 2023 1:09 pm
Solvgutt1 skrev: ons feb 15, 2023 1:03 pm
Sophie Elise står for søppel og da er det merkelig at NRK velger å gi henne en plattform. Hva er det som gjør henne til en rollefigur? At hun er en suksessfulle kvinne? I så fall: Er alle suksessfulle menn gode mannlige rollemodeller? Eller snakker vi da raskt "giftig maskulinitet"?
Hun gir klikk, det er det eneste som betyr noe i denne verden. Det er som en ulykke man ikke klarer å slutte å se på. At NRK gir henne kred er en total falitt og misbruk av våre skattepenger, dama er psyk og har alltid vært det. Slike mennesker bør behandles som en grå, liten murstein: man går rett forbi. Det er min ærlige mening.
Kanskje de kan ansette Andrew Tate også. Han vil også gi klikk.
Skriv det til Kringkastingsrådet

Ljot

Legg inn av Ljot »

Solvgutt1 skrev: ons feb 15, 2023 1:03 pm
Ljot skrev: ons feb 15, 2023 12:51 pm
JauKaninen skrev: ons feb 15, 2023 11:28 am 1400 klager nå

"De fleste klagene går på at NRK har et samarbeid med Isachsen, og at de bruker henne som rollemodell."

https://www.dagbladet.no/kjendis/over-1 ... r/78494143
Over ett tusen fem hundre mennesker er det visst nå. Spredt ut over landet med guds egen saltbøsse. De velger å å bruke av sin sannsynligvis relativt knapt tilmålte kapasitet til å hisse seg så til de grader opp av dette fnasket at de velger å sende sinte klager til NRK. Dette er egentlig det mest deprimerende aspektet med hele denne 'saken'.
Sophie Elise står for søppel og da er det merkelig at NRK velger å gi henne en plattform. Hva er det som gjør henne til en rollefigur? At hun er en suksessfulle kvinne? I så fall: Er alle suksessfulle menn gode mannlige rollemodeller? Eller snakker vi da raskt "giftig maskulinitet"?
Jeg har ikke sagt noe om NRK sine prioriteringer eller hvem som er rollemodeller. Jeg har bare konstatert at Sophie Elise sin forretninngsmodell virker så til de grader at hun klarer å hisse opp femtenhundre antatt vanlige nordmenn til de høyder at de griper til penn og papir for å klage til selveste NRK. De er hennes nyttige idioter. Og nå er jeg kanskje en av dem, siden jeg skriver dette.

Men for å følge opp dette sporet ditt; jeg er foresatt til barn i risikoalderen for å bli påvirket av både kyniske og vellykkede forretningskvinner som Sophie Elise og av mindre vellykkede influensere. Til og med influensere med reelt farlige holdninger. Dersom jeg ikke skulle klare å få mine barn til å forstå at dette er søppel og at de ikke viser frem et liv og en livsførsel verdt å trakte etter så ligger feilen hos meg, ikke hos NRK.

Ethvert voksent menneske bør etterhvert forstå at NRK ikke er en dannelsesinstitusjon for folket. NRK har vært søppel og primitiv masseunderholdning lenge. Men det er tydeligvis slik vi vil ha det. Vi belønnes med basalstimuli fra NRK og NRK belønnes av oss ved vår refleksbetingede sikling. Pavlov ville ikke hatt behov for hunder i 2023.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Ljot skrev: ons feb 15, 2023 1:20 pm
Solvgutt1 skrev: ons feb 15, 2023 1:03 pm
Ljot skrev: ons feb 15, 2023 12:51 pm
Over ett tusen fem hundre mennesker er det visst nå. Spredt ut over landet med guds egen saltbøsse. De velger å å bruke av sin sannsynligvis relativt knapt tilmålte kapasitet til å hisse seg så til de grader opp av dette fnasket at de velger å sende sinte klager til NRK. Dette er egentlig det mest deprimerende aspektet med hele denne 'saken'.
Sophie Elise står for søppel og da er det merkelig at NRK velger å gi henne en plattform. Hva er det som gjør henne til en rollefigur? At hun er en suksessfulle kvinne? I så fall: Er alle suksessfulle menn gode mannlige rollemodeller? Eller snakker vi da raskt "giftig maskulinitet"?
Jeg har ikke sagt noe om NRK sine prioriteringer eller hvem som er rollemodeller. Jeg har bare konstatert at Sophie Elise sin forretninngsmodell virker så til de grader at hun klarer å hisse opp femtenhundre antatt vanlige nordmenn til de høyder at de griper til penn og papir for å klage til selveste NRK. De er hennes nyttige idioter. Og nå er jeg kanskje en av dem, siden jeg skriver dette.

Men for å følge opp dette sporet ditt; jeg er foresatt til barn i risikoalderen for å bli påvirket av både kyniske og vellykkede forretningskvinner som Sophie Elise og av mindre vellykkede influensere. Til og med influensere med reelt farlige holdninger. Dersom jeg ikke skulle klare å få mine barn til å forstå at dette er søppel og at de ikke viser frem et liv og en livsførsel verdt å trakte etter så ligger feilen hos meg, ikke hos NRK.

Ethvert voksent menneske bør etterhvert forstå at NRK ikke er en dannelsesinstitusjon for folket. NRK har vært søppel og primitiv masseunderholdning lenge. Men det er tydeligvis slik vi vil ha det. Vi belønnes med basalstimuli fra NRK og NRK belønnes av oss ved vår refleksbetingede sikling. Pavlov ville ikke hatt behov for hunder i 2023.
Du er foresatt, men tror at barn kun får sine verdier, holdninger og virkelighetsoppfatning fra foreldrene sine?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Media»