Hvor ble de av?

Svar
return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Re: Hvor ble de av?

Legg inn av return_of_drakkar »

En god kjeks som het: Franske bagateller ,,, finner ikke bilde

SirJames

Legg inn av SirJames »

Brynild-Stupedamejpg.jpeg

Denne er jo et bevis på at produsenter ikke behøver å fjerne folks favoritter...

Someone

Legg inn av Someone »

SirOwen skrev: tir sep 28, 2021 7:11 pm Brynild-Stupedamejpg.jpeg


Denne er jo et bevis på at produsenter ikke behøver å fjerne folks favoritter...
Men det krever jo faktisk at nok folk kjøper dem

SirJames

Legg inn av SirJames »

Someone skrev: ons sep 29, 2021 8:36 am
SirOwen skrev: tir sep 28, 2021 7:11 pm Brynild-Stupedamejpg.jpeg


Denne er jo et bevis på at produsenter ikke behøver å fjerne folks favoritter...
Men det krever jo faktisk at nok folk kjøper dem
Min erfaring er at favoritter ofte blir fjernet fra markedet fordi de selger for godt.

Hvilket er et irriterende paradoks.

Someone

Legg inn av Someone »

SirOwen skrev: ons sep 29, 2021 10:14 am Min erfaring er at favoritter ofte blir fjernet fra markedet fordi de selger for godt.

Hvilket er et irriterende paradoks.
Hvilke produkter er det?

startelver

Legg inn av startelver »

Er mange sjokolader som har overlevd i 40-50 år faktisk, så noen favoritter forsvinner aldri.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Ser noen savner En skikkelig hot pizza.

Den finnes fortsatt. Det er en av de få ferdigpizzaene jeg kjøper meg. Har den kun på Coop tror jeg.

Bilde

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Selv har jeg mye jeg savner. Kan nevne noen ting jeg kommer på i farta.

Toro hadde noen glass med tandoorisaus for 10-15 år siden. Ingen av de som er på markedet i dag når disse glassene til knærne. Saritas og hva de nå heter alle sammen.

Bilde

Så er det den Isen som het spinn med jordbær og mint. Finner den på dette kartet fra 1991:

Bilde

I tillegg var det en kjøppizza fra Stabburet på tidlig nittitall jeg likte veldig godt. Den hadde sprøstekt løk. Mener det het Magnifico eller noe slikt.

I tillegg savner jeg Lidl. Det norske folk lot seg lure av antikampankene til de andre store kjedene. Lidl hadde masse fantastisk kjøttpålegg, masse gode tørrvarer og alltid strålende tilbud på såkalt non-food. Jeg kjøpte meg en PC der til en brøkdel av prisen Elkjøp skulle ha for en med samme styrke. Snøskuffa jeg kjøpte der til 99,- er fortsatt i bruk 15 år etter innkjøpet. Når vi endelig fikk en butikk med litt nytt utvalg så ville folk heller ha de trauste merkene alle andre butikker har. Jeg er forbanna på alle som ikke handlet på Lidl!

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

PapaSmurf skrev: ons sep 29, 2021 3:00 pm I tillegg savner jeg Lidl. Det norske folk lot seg lure av antikampankene til de andre store kjedene. Lidl hadde masse fantastisk kjøttpålegg, masse gode tørrvarer og alltid strålende tilbud på såkalt non-food. Jeg kjøpte meg en PC der til en brøkdel av prisen Elkjøp skulle ha for en med samme styrke. Snøskuffa jeg kjøpte der til 99,- er fortsatt i bruk 15 år etter innkjøpet. Når vi endelig fikk en butikk med litt nytt utvalg så ville folk heller ha de trauste merkene alle andre butikker har. Jeg er forbanna på alle som ikke handlet på Lidl!
Husker det ble mange handleturer til Lidl i Råde/Rygge, ettersom farmor bodde like ved. Denne var vel oppe og gikk fra 2004-05 til og med, tja, frem til Rema 1000 overtok lokalene en stund senere.
Der var det mye god mat for en billig penge, særlig frysediskene var jo i perioder meget spennende og innbydende, og det ble handlet masser av gode frossenpizzaer (ofte like gode, om ikke mer) som de mer kjente merkevarene en fant i de norske butikkene.
Bakevarer/brød/kaker/potetgull og snacks som også det gikk mye av, og smakte da like godt som de vanlige typene man fant overalt, men da i billigere pris.

Ellers var Colaen uten sukker meget god, og ble kjøpt masse av. Klart, flere av disse merkene/navnene på produktene er jo for lengst glemt, men ja, vi stoppet alltid innom og fylte godt på, når en først var i nærområde.
Dessverre ble visst lokalet for "stygt" (husker det gikk nærmest en slags felles mobbe/bølle taktikk blant enkelte aviser/medier) og hvor da de norske butikkene (Rema 1000 osv) som i årene etter overtok, "pyntet" jo opp så mye mer, da med sine gyselige grå/blå og generiske blikkboks bygninger.

Var ikke klar over at man fikk kjøpt PCer og elektronikk hos Lidl, men var liksom mest maten og drikkevarene vi pleide å fokusere på, og sikkert godt mulig at utvalget varierte i de ulike butikkene.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

PapaSmurf skrev: ons sep 29, 2021 2:50 pm Ser noen savner En skikkelig hot pizza.

Den finnes fortsatt. Det er en av de få ferdigpizzaene jeg kjøper meg. Har den kun på Coop tror jeg.

Bilde
Skal se etter den, neste gang man er innom ei Coop sjappe. Er jo flere i nærområdet, og må være snart to tiår siden man sist fortærte en slik en.
Virket som en som ble satset ganske tungt på, i andre halvdel av 90 og tidlig 00-tallet. Men interessant at den holder kurs, for den lå jo ofte i litt høyere prisklasse enn Big One og Grandis pizzaene.

Lezah

Legg inn av Lezah »

PapaSmurf skrev: ons sep 29, 2021 2:50 pm Ser noen savner En skikkelig hot pizza.

Den finnes fortsatt. Det er en av de få ferdigpizzaene jeg kjøper meg. Har den kun på Coop tror jeg.

Bilde
Åååå. Dem hadde jeg glemt. Var faktisk god, hadde vel en krydderpose i seg og funket selv uten.

startelver

Legg inn av startelver »

Den Mövenpick-isen er jo også litt merkelig ikke eksisterer lenger i Norge. Mövenpick til 12 kroner hadde garantert kostet 40-50 kr i dag.

Eneste Mövenpick som selges er vel i literstørrelse.

Bilde

startelver

Legg inn av startelver »

PapaSmurf skrev: ons sep 29, 2021 2:50 pm Ser noen savner En skikkelig hot pizza.

Den finnes fortsatt. Det er en av de få ferdigpizzaene jeg kjøper meg. Har den kun på Coop tror jeg.

Bilde
Merkelig , er det et landsdelsfenonomen? Terina selges ikke i COOP-butikkene på Sørlandet.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

PapaSmurf skrev: ons sep 29, 2021 3:00 pm Toro hadde noen glass med tandoorisaus for 10-15 år siden. Ingen av de som er på markedet i dag når disse glassene til knærne. Saritas og hva de nå heter alle sammen.

Bilde
Har du prøvd denne?

Bilde

Ja, du må lage litt selv, og det er tikka og ikke tandoori. Men ingen annen indisk halvfabrikat når denne til knærne!

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Frank.N.Steen skrev: tir aug 03, 2021 11:59 pm Men i en tid, hvor man stort sett hadde Grændisen, Big One og En Skikkelig Hot Pizza som nærmeste rivaler, og fortsatt en del år unna, Dr. Oetker pizzaene, så var det jo kjekt med litt konkurranse i frossenpizza hyllene. De voksne virket å foretrekke Grændisen, mens ja, de yngre gikk mot Bake Upen, som forsvant mer og mer, utover i 1999-00. Mulig de selges fortsatt i utlandet, men ikke sett eller spist en, siden ja, årtusenskiftet.
Jeg tror dette er min desiderte favoritt blant frossenpizzaene:

Bilde

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

lok1 skrev: ons sep 29, 2021 5:01 pm
PapaSmurf skrev: ons sep 29, 2021 3:00 pm Toro hadde noen glass med tandoorisaus for 10-15 år siden. Ingen av de som er på markedet i dag når disse glassene til knærne. Saritas og hva de nå heter alle sammen.

Bilde
Har du prøvd denne?

Bilde

Ja, du må lage litt selv, og det er tikka og ikke tandoori. Men ingen annen indisk halvfabrikat når denne til knærne!
Har prøvd den ja. God den og. Men om jeg kjøper en slik Toro-koffert kjøper jeg som oftest Kinesisk Schezuan. Den er digg.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

startelver skrev: ons sep 29, 2021 4:45 pm
PapaSmurf skrev: ons sep 29, 2021 2:50 pm Ser noen savner En skikkelig hot pizza.

Den finnes fortsatt. Det er en av de få ferdigpizzaene jeg kjøper meg. Har den kun på Coop tror jeg.

Bilde
Merkelig , er det et landsdelsfenonomen? Terina selges ikke i COOP-butikkene på Sørlandet.
Aner ikke. Men på Mega i Molde har de den i allefall inne.

Og den har fortsatt en slik krydderpose. Jeg pleier å droppe den posen, litt for mye spisskummen for min smak. Blir tacosmak på pizzaen.

Forøvrig er dette den eneste frossenpizzaen der jeg piller av fyll. Jeg er jo en av de som sier nei til ananas på pizza.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Frank.N.Steen skrev: ons sep 29, 2021 4:20 pm
Var ikke klar over at man fikk kjøpt PCer og elektronikk hos Lidl, men var liksom mest maten og drikkevarene vi pleide å fokusere på, og sikkert godt mulig at utvalget varierte i de ulike butikkene.
De kom jo med en tilbudsavis hver uke. Og der hadde de forskjellige tilbud på «non-food». Kunne være alt fra PC til Tørkestativ. Og til en latterlig lav pris. Men uken etter var det helt nye ting som var i butikken, så det var om å gjøre å slå til samme uke som tilbudet var aktivt.

Her er denne ukens tilbudsavis i Danmark.

https://www.lidl.dk/da/tilbudsavis/d-26 ... iew/flyer/

Tenk at vi nordmenn betakket oss for et slik butikktilbud og heller valgte kjedeoligopolet vi har i dag. Grøss!

startelver

Legg inn av startelver »

LIDL var litt som OBS, litt av hvert. Hvis man drar innom de store LIDL-butikkene i Tyskland er det megavarehus noen av de.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

PapaSmurf skrev: ons sep 29, 2021 5:27 pm
Frank.N.Steen skrev: ons sep 29, 2021 4:20 pm
Var ikke klar over at man fikk kjøpt PCer og elektronikk hos Lidl, men var liksom mest maten og drikkevarene vi pleide å fokusere på, og sikkert godt mulig at utvalget varierte i de ulike butikkene.
De kom jo med en tilbudsavis hver uke. Og der hadde de forskjellige tilbud på «non-food». Kunne være alt fra PC til Tørkestativ. Og til en latterlig lav pris. Men uken etter var det helt nye ting som var i butikken, så det var om å gjøre å slå til samme uke som tilbudet var aktivt.

Her er denne ukens tilbudsavis i Danmark.

https://www.lidl.dk/da/tilbudsavis/d-26 ... iew/flyer/

Tenk at vi nordmenn betakket oss for et slik butikktilbud og heller valgte kjedeoligopolet vi har i dag. Grøss!
Herregud, prisene ...
Og så mye spennende!

startelver

Legg inn av startelver »

Bare å ta danskebåten da, blir noen turer på meg snart. LIDL er vel i Hirtshals også.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Urter til 5kr? Holy moly, der prater vi pris.

120 gram kjøttstykke til 9kr er heller ikke å kimse av.

kibby

Legg inn av kibby »

PapaSmurf skrev: ons sep 29, 2021 3:00 pm I tillegg savner jeg Lidl. Det norske folk lot seg lure av antikampankene til de andre store kjedene. Lidl hadde masse fantastisk kjøttpålegg, masse gode tørrvarer og alltid strålende tilbud på såkalt non-food. Jeg kjøpte meg en PC der til en brøkdel av prisen Elkjøp skulle ha for en med samme styrke. Snøskuffa jeg kjøpte der til 99,- er fortsatt i bruk 15 år etter innkjøpet. Når vi endelig fikk en butikk med litt nytt utvalg så ville folk heller ha de trauste merkene alle andre butikker har. Jeg er forbanna på alle som ikke handlet på Lidl!
Åååå, Lidl. Jeg savner også Lidl. Går alltid innom når jeg er i Tyskland.

SirJames

Legg inn av SirJames »

PapaSmurf skrev: ons sep 29, 2021 2:50 pm Ser noen savner En skikkelig hot pizza.

Den finnes fortsatt. Det er en av de få ferdigpizzaene jeg kjøper meg. Har den kun på Coop tror jeg.

Bilde
Vel, de har gjort noe med den i forhold til hvordan den var da den først kom. Sikkert fått klager fra norske pingleganer, for den er ikke like god og skarp som før.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

SirOwen skrev: ons sep 29, 2021 9:21 pm
PapaSmurf skrev: ons sep 29, 2021 2:50 pm Ser noen savner En skikkelig hot pizza.

Den finnes fortsatt. Det er en av de få ferdigpizzaene jeg kjøper meg. Har den kun på Coop tror jeg.

Bilde
Vel, de har gjort noe med den i forhold til hvordan den var da den først kom. Sikkert fått klager fra norske pingleganer, for den er ikke like god og skarp som før.
Den er ikke skikkelig hot nei. Men den er god. Masse ost og litt sting er det jo i forhold til andre frossenpizzaer.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Hardy-guttene skrev: ons sep 29, 2021 5:15 pm
Frank.N.Steen skrev: tir aug 03, 2021 11:59 pm Men i en tid, hvor man stort sett hadde Grændisen, Big One og En Skikkelig Hot Pizza som nærmeste rivaler, og fortsatt en del år unna, Dr. Oetker pizzaene, så var det jo kjekt med litt konkurranse i frossenpizza hyllene. De voksne virket å foretrekke Grændisen, mens ja, de yngre gikk mot Bake Upen, som forsvant mer og mer, utover i 1999-00. Mulig de selges fortsatt i utlandet, men ikke sett eller spist en, siden ja, årtusenskiftet.
Jeg tror dette er min desiderte favoritt blant frossenpizzaene:

Bilde
For min del også! Det ble noen Originale Pepperoni i uka. Mengden var perfekt om man var litt sulten på kvelden.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

PapaSmurf skrev: ons sep 29, 2021 9:24 pm
SirOwen skrev: ons sep 29, 2021 9:21 pm
PapaSmurf skrev: ons sep 29, 2021 2:50 pm Ser noen savner En skikkelig hot pizza.

Den finnes fortsatt. Det er en av de få ferdigpizzaene jeg kjøper meg. Har den kun på Coop tror jeg.
► Show Spoiler


Vel, de har gjort noe med den i forhold til hvordan den var da den først kom. Sikkert fått klager fra norske pingleganer, for den er ikke like god og skarp som før.
Den er ikke skikkelig hot nei. Men den er god. Masse ost og litt sting er det jo i forhold til andre frossenpizzaer.
Den kom/kommer vel med en liten pose krydder, men selv om man hadde på hele posen ble den ikke veldig sterk. Men det er da bare å kjøre på med Piri Piri eller noe annet.

Problemet for ganen var nok kjøttbollene. De var veldig varme når pizzaen var ferdig brant i ganen om man ikke var forsiktig.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

PapaSmurf skrev: ons sep 29, 2021 5:27 pm De kom jo med en tilbudsavis hver uke. Og der hadde de forskjellige tilbud på «non-food». Kunne være alt fra PC til Tørkestativ. Og til en latterlig lav pris. Men uken etter var det helt nye ting som var i butikken, så det var om å gjøre å slå til samme uke som tilbudet var aktivt.

Her er denne ukens tilbudsavis i Danmark.

https://www.lidl.dk/da/tilbudsavis/d-26 ... iew/flyer/

Tenk at vi nordmenn betakket oss for et slik butikktilbud og heller valgte kjedeoligopolet vi har i dag. Grøss!
Kan ikke huske disse tilbudsavisene eller hvilke tilbud som gikk igjen fra 2004-05, men mulig dette var noe mamma og pappa tok seg av, jeg bare fulgte med på ferden, og hadde fokus på mat og drikke.
Interessant å se den avisen du la ut link til, og kjenner man savner litt bedre variasjon fra de ellers vanlige matkjedene her til lands.
Mulig man kan finne igjen noen av produktene på Europris eller OBS? Men sikkert da til andre priser.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

PapaSmurf skrev: ons sep 29, 2021 5:27 pm
Frank.N.Steen skrev: ons sep 29, 2021 4:20 pm
Var ikke klar over at man fikk kjøpt PCer og elektronikk hos Lidl, men var liksom mest maten og drikkevarene vi pleide å fokusere på, og sikkert godt mulig at utvalget varierte i de ulike butikkene.
De kom jo med en tilbudsavis hver uke. Og der hadde de forskjellige tilbud på «non-food». Kunne være alt fra PC til Tørkestativ. Og til en latterlig lav pris. Men uken etter var det helt nye ting som var i butikken, så det var om å gjøre å slå til samme uke som tilbudet var aktivt.

Her er denne ukens tilbudsavis i Danmark.

https://www.lidl.dk/da/tilbudsavis/d-26 ... iew/flyer/

Tenk at vi nordmenn betakket oss for et slik butikktilbud og heller valgte kjedeoligopolet vi har i dag. Grøss!
os ikkert mye sant her: https://www.dn.no/derfor-floppet-lidl/1-1-1126205

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
Husker jeg nevnte det, i den gamle VGD-tråden tilbake i høsten 2018, men ja, nå er altså den smakfulle nostalgikaken Kiwi-kaka, også borte vekke fra Europris, og tror ikke den har vært der, siden 2019.
Denne var en gjenganger i mange familieselskap, bursdager og til dessert på tidlig 90-tallet, og var også å finne i ulike utgaver (slik jeg husker det). Men virket å bli mer og mer sjelden, jo lenger utover 90-tallet og 00-tallet en kom.
Var faktisk ikke før jeg utpå sent 2010-tallet, ble gjort oppmerksom over at kaka var stadig i salg, da hos nevnte Europris.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»