Hvor ble de av?

Svar
PapaSmurf

Re: Hvor ble de av?

Legg inn av PapaSmurf »

startelver skrev: fre jun 10, 2022 8:48 pm Donaldbrus faktisk, kan heller ikke huske denne, tror det var før min tid. Det bildet her kan jeg tenke meg er fra tidlig 70-tall.

Bilde
Jeg mener jeg kjøpte Donaldbrus i Sverige. De hadde i alle fall Pink Panterbrus.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg kom på en legendarisk greie.

Ananas- og Pærebrusprodusent i Molde, Oskar Sylte Mineralvannsfabrikk mistet lisensen på å tappe Coca Cola da colafabrikken på Lørenskog ble åpnet på slutten av nittitallet.

Så de bestemte seg for å begynne å lage sin egen Cola. Men hva skulle de kalle den? De brukte ikke et reklamebyrå, men tok et «ungdommelig» navn de hadde hørt i forbifarten uten å heeeelt kjenne betydningen. Og dermed ble tidenes sannsynligvis mest kortlivede cola satt i produksjon og rullet ut i butikkene.

Bilde

Number4

Legg inn av Number4 »

startelver skrev: fre jun 10, 2022 8:48 pm Donaldbrus faktisk, kan heller ikke huske denne, tror det var før min tid. Det bildet her kan jeg tenke meg er fra tidlig 70-tall.

Bilde
Den kom vel på 60-tallet og alle som inviterte til bursdagsfeiring , enten det var i barnehagen eller barneskolen serverte Donald Brus til sine gjester. Den var et fast innslag. Senere når man vokste til og besøkte den lokale kiosken som "voksen" bestilte man wiener i lompe og Donald Brus. :lol:

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Number4 skrev: fre jun 10, 2022 9:12 pm
startelver skrev: fre jun 10, 2022 8:48 pm Donaldbrus faktisk, kan heller ikke huske denne, tror det var før min tid. Det bildet her kan jeg tenke meg er fra tidlig 70-tall.

Bilde
Den kom vel på 60-tallet og alle som inviterte til bursdagsfeiring , enten det var i barnehagen eller barneskolen serverte Donald Brus til sine gjester. Den var et fast innslag. Senere når man vokste til og besøkte den lokale kiosken som "voksen" bestilte man wiener i lompe og Donald Brus. :lol:
Her var det ananasbrus i alle bursdager. Og så hadde man Asina og Jolly Cola. Med slike ringer på korken som det gjorde dritvondt å åpne, men man ville ikke være veik så man holdt smerten for seg selv.

SirJames

Legg inn av SirJames »

PapaSmurf skrev: fre jun 10, 2022 9:02 pm
Jeg mener jeg kjøpte Donaldbrus i Sverige. De hadde i alle fall Pink Panterbrus.
Da var det vel Kalle Anka brus 8-)

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

SirJames skrev: fre jun 10, 2022 9:25 pm
PapaSmurf skrev: fre jun 10, 2022 9:02 pm
Jeg mener jeg kjøpte Donaldbrus i Sverige. De hadde i alle fall Pink Panterbrus.
Da var det vel Kalle Anka brus 8-)
Oh yes. Jeg har Pocketbøker liggende med både Kalle Anka og Anders And.

SirJames

Legg inn av SirJames »

PapaSmurf skrev: fre jun 10, 2022 9:33 pm Anders And.
Kamelåså

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

SirJames skrev: fre jun 10, 2022 4:18 pm

Ser at den selges på cooperscandy-dått-no, men usikker på hvor bra den nettsiden er.
Der har jeg blant annet handlet mye ostesnacks (herrs) som jeg ikke får tak i her hvor jeg bor, og har ingenting å utsette på nettsiden. De krever heller ikke betaling på forskudd., spesifisert regning (Klarna) blir sendt med varene.

Mye spennende der...

https://www.cooperscandy.no/

SirJames

Legg inn av SirJames »

Guttorm123 skrev: søn jun 12, 2022 3:25 pm
SirJames skrev: fre jun 10, 2022 4:18 pm

Ser at den selges på cooperscandy-dått-no, men usikker på hvor bra den nettsiden er.
Der har jeg blant annet handlet mye ostesnacks (herrs) som jeg ikke får tak i her hvor jeg bor, og har ingenting å utsette på nettsiden. De krever heller ikke betaling på forskudd., spesifisert regning (Klarna) blir sendt med varene.

Mye spennende der...

https://www.cooperscandy.no/
Nice, skal sjekke ut både den og iceland-nettshopen i kveld 👍🏻

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

SirJames skrev: søn jun 12, 2022 3:27 pm

Nice, skal sjekke ut både den og iceland-nettshopen i kveld 👍🏻
Foretar du en bestilling fra Coopers, så må du bare prøve denne: Litt dyr, men verdt hver krone: Spises direkte fra kjøleskapet, selvfølgelig:-)

https://www.cooperscandy.no/herrs-jalap ... tix-255.2g

SirJames

Legg inn av SirJames »

Guttorm123 skrev: søn jun 12, 2022 3:45 pm
SirJames skrev: søn jun 12, 2022 3:27 pm

Nice, skal sjekke ut både den og iceland-nettshopen i kveld 👍🏻
Foretar du en bestilling fra Coopers, så må du bare prøve denne: Litt dyr, men verdt hver krone: Spises direkte fra kjøleskapet, selvfølgelig:-)

https://www.cooperscandy.no/herrs-jalap ... tix-255.2g
Tok en "handlerunde" på nettsiden i kveld, og endte opp med en handlekurv på 1100 kr, da ble det gratis frakt også.

Men....jeg må innrømme at jeg ble litt deprimert etterhvert som jeg trykket meg rundt, all den tid man jo mer man browset jo mer ble man minnet på hvor ekstremt begredelig utvalget er i norske matvarebutikker. Som et eksempel er det jo slik at coopers har over 1200 typer sjokolade på nettsiden. Hva får vi på Rema/Kiwi etc? Jo, Freia og Nidar...

Ble jo minnet på det også da jeg var i Flensburg for et par uker siden. Et eget rom dedikert til Lindt sjokolade.. Her hjemme skal man ha flaks hvis man ramler over 3-4 varianter av nettopp Lindt. Trist, for det er jo ekstremt god sjokkis.

Ble ikke akkurat den varianten du linker til i min handlekurv, dog en spennende chips med bringebær & pepper 😁

https://www.cooperscandy.no/product.php/800005395

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

SirJames skrev: søn jun 12, 2022 9:17 pm

Men....jeg må innrømme at jeg ble litt deprimert etterhvert som jeg trykket meg rundt, all den tid man jo mer man browset jo mer ble man minnet på hvor ekstremt begredelig utvalget er i norske matvarebutikker. Som et eksempel er det jo slik at coopers har over 1200 typer sjokolade på nettsiden. Hva får vi på Rema/Kiwi etc? Jo, Freia og Nidar...

Ble jo minnet på det også da jeg var i Flensburg for et par uker siden. Et eget rom dedikert til Lindt sjokolade.. Her hjemme skal man ha flaks hvis man ramler over 3-4 varianter av nettopp Lindt. Trist, for det er jo ekstremt god sjokkis.

Ble ikke akkurat den varianten du linker til i min handlekurv, dog en spennende chips med bringebær & pepper 😁

https://www.cooperscandy.no/product.php/800005395
Ja, dette nettstedet er et must for alle som vil prøve noe nytt.

kibby

Legg inn av kibby »

PapaSmurf skrev: fre jun 10, 2022 3:55 pm Så hadde jeg noe jeg digget, men som ingen andre jeg kjente var spesielt begeistret for:

Bilde
Denne finnes vel fortsatt den?

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

kibby skrev: tir aug 02, 2022 3:45 pm
PapaSmurf skrev: fre jun 10, 2022 3:55 pm Så hadde jeg noe jeg digget, men som ingen andre jeg kjente var spesielt begeistret for:

Bilde
Denne finnes vel fortsatt den?
Finnes den som det merket med det navnet?

Men pizzabaguetter finnes.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Dersom noen har nevnt det før så må det absolutt nevnes igjen:

Salte UFO

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Er Caramello fra Nidar også borte vekk nå? Har ikke sett den på evigheter.

Hedning

Legg inn av Hedning »

startelver skrev: fre jun 10, 2022 8:48 pm Donaldbrus faktisk, kan heller ikke huske denne, tror det var før min tid. Det bildet her kan jeg tenke meg er fra tidlig 70-tall.

Bilde
Jeg drakk en del flasker Donald Brus i diverse bursdager på midten,og slutten av søttitallet.

5 Minutt sjokoladen syntes jeg var kjempegod,men den har vært borte lenge. Nidar skriver:
5-minutt var en fargerik liten sak med to striper kjekssjokolade. Den populære kjekssjokoladen var i salg fra 1982 til 1991.

Den,og Relax som kom i flere utgaver nevnes,og er avbildet her. Det er Max også,som var en helt konge sjokolade.


https://www.nidar.no/om-nidar/historie/sote-minner/

Caramello som nevnes over her var jo også en innertier av en sjokolade.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Rød Stratos var også god. Vanlig Stratos,men med nøtter. Har ikke sett den på lenge,så den må da ha forsvunnet.

startelver

Legg inn av startelver »

Husker Opal som nevnt i den Nidar-historien. Forsvant altså i 1999. Synes den var bedre enn Troika.

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

Husker noen Fantomet tvgodtpose fra 90tallet? Den var god den.

startelver

Legg inn av startelver »

Husker denne

Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

LondoMollari skrev: ons aug 31, 2022 2:20 pm Husker noen Fantomet tvgodtpose fra 90tallet? Den var god den.
Fantomet posen ja, usikker på om det er lett å finne bilder fra den, men hang vel med utover mot midten av 90-tallet, før den forsvant helt.
Fikk vel også godteri som var formet som Fantomet ringen, i både lakris og fruktsmak, samt noe pastiller og sjokolade, men usikker på hvem som utga disse posene, om det var Nidar, Brynhild, Freia eller noen andre.

Tror også det kom noen klistremerker eller smådippedutter medfølgende, men mulig de stoppet, fordi noen kom på at småunger kunne finne på å forsøke å spise dem, og sette det i halsen.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Hedning skrev: tir aug 02, 2022 7:12 pm Rød Stratos var også god. Vanlig Stratos,men med nøtter. Har ikke sett den på lenge,så den må da ha forsvunnet.
Den lever i beste velgående i store plater.

Hedning

Legg inn av Hedning »

DoktorS skrev: ons aug 31, 2022 10:49 pm
Hedning skrev: tir aug 02, 2022 7:12 pm Rød Stratos var også god. Vanlig Stratos,men med nøtter. Har ikke sett den på lenge,så den må da ha forsvunnet.
Den lever i beste velgående i store plater.
Er ikke det bare den nye hippe med bobler? Eller er den den flate vanlige typen?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Hedning skrev: tor sep 01, 2022 12:04 am

Er ikke det bare den nye hippe med bobler? Eller er den den flate vanlige typen?
Her er i hvert fall den de har i dag. Om det er den samme klassikeren vet jeg ikke.

https://matlevering.coop.no/snacks-og-g ... torpl.155g

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

startelver skrev: tir aug 02, 2022 7:51 pm Husker Opal som nevnt i den Nidar-historien. Forsvant altså i 1999. Synes den var bedre enn Troika.
Ahh.. den herlige oversøte bringebærgreia, der klisset av og til hadde trukket ut av sølvpapiret... For en herlig sjokolade. Litt det samme med krembanan også. Den er vel også historie...

KjetilHelle

Legg inn av KjetilHelle »

TylerDurdenNorway skrev: søn aug 15, 2021 10:46 pm Bilde

Ikke så nostalgisk som 90s ting her men Big One Restaurant var veldig god frossenpizza for ca 10 år siden. Tror det er den beste frossenpizzaen.
Plutselig forsvant den.
Ja ikke mange gode pizzaer igjen. Er velstort sett noen basicse Grandiosaer og Big Ones.

Lørdag og Kebabpizza etc burde vere mer av.

Strider

Legg inn av Strider »

KjetilHelle skrev: tor sep 01, 2022 12:56 am
TylerDurdenNorway skrev: søn aug 15, 2021 10:46 pm Bilde

Ikke så nostalgisk som 90s ting her men Big One Restaurant var veldig god frossenpizza for ca 10 år siden. Tror det er den beste frossenpizzaen.
Plutselig forsvant den.
Ja ikke mange gode pizzaer igjen. Er velstort sett noen basicse Grandiosaer og Big Ones.

Lørdag og Kebabpizza etc burde vere mer av.
Nå har de jo fått så mange gode ferdigbunner i butikkene. Har helt sluttet med frossenpizza. Ferdigbunn og ost og pizzasaus og skinke og paprika så blir det gang. Smaker mye bedre enn frossenpizza og tar ikke lang tid å lage

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Hedning skrev: tor sep 01, 2022 12:04 am
DoktorS skrev: ons aug 31, 2022 10:49 pm
Hedning skrev: tir aug 02, 2022 7:12 pm Rød Stratos var også god. Vanlig Stratos,men med nøtter. Har ikke sett den på lenge,så den må da ha forsvunnet.
Den lever i beste velgående i store plater.
Er ikke det bare den nye hippe med bobler? Eller er den den flate vanlige typen?
Flate vanlige typen var jo borte for mange år siden, dessverre. Jeg likte bedre den utformingen. Men som all Stratos har den "bobler", men det er jo til å leve med, synes jeg...

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

Jeg savner smaken av Big One Triple Cheese, den nye med 4 oster er ikke like god.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»