Hvor ble de av?

Svar
GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Re: Hvor ble de av?

Legg inn av GiPazzini_85 »

Ser det diskuteres is.Husker en lakrisis på pinne da jeg var veldig liten. Skikkelig salt lakris. Ser på Diplom-kartet at det kunne være Sorte Bill, men den gikk nå tydeligvis ut av sortimentet på slutten av 80-tallet. Var det noen av Hennig Olsen eller Døla-Is som hadde lakrisis, da?

Dagens Isbjørn Is (som vel er Rema?) ligner litt, men har mye svakere smak.

kibby

Legg inn av kibby »

mashadar skrev: søn aug 15, 2021 4:03 pm Når det gjelder iskrem, så er Drammens Is et savn. Husker de solgte Drammens is på den lokale nærbutikken der jeg vokste opp. Det var vel sprengningen av Bandidos' hovedkvarter (som var nabo til Drammens is sine lokaler) i 1997 som ble begynnelsen på slutten for produksjonen deres. Så takk for den, Hells Angels :(
https://no.wikipedia.org/wiki/Drammens_Is

Bilde

Ellers husker jeg også Døla is fra Lillehammer.
Å ja!! Herregud som jeg savner Kjempe-Yes <3

Expekt

Legg inn av Expekt »

Savner Urge intense
► Show Spoiler

Litt off topic, men er det flere enn meg som elsker julebrunost? Akkurat nå savner jeg den litt, men heldigvis er den som regel å finne i butikken fra og med oktober. Sverger på at det går 1 ost i uka her i huset fra den er i butikk og til den forsvinner i januar/februar. Helt latterlig god.
► Show Spoiler

Strider

Legg inn av Strider »

Bilde

Ikke så nostalgisk som 90s ting her men Big One Restaurant var veldig god frossenpizza for ca 10 år siden. Tror det er den beste frossenpizzaen.
Plutselig forsvant den.

Kent

Legg inn av Kent »

TylerDurdenNorway skrev: søn aug 15, 2021 10:46 pm Bilde

Ikke så nostalgisk som 90s ting her men Big One Restaurant var veldig god frossenpizza for ca 10 år siden. Tror det er den beste frossenpizzaen.
Plutselig forsvant den.
Den hadde jeg helt glemt av! Klart beste frossenpizzaen jeg har smakt.

Faen, nå fikk jeg et akutt savn.

Expekt

Legg inn av Expekt »

Beste frossenpizzaen dere har smakt? :shock: Har dere ikke smakt Dr. Oetker med pepperoni? (beste frossenpizza kan sikkert diskuteres i en annen tråd) :lol:

Mr. A

Legg inn av Mr. A »

GiPazzini_85 skrev: søn aug 15, 2021 7:04 pm Ser det diskuteres is.Husker en lakrisis på pinne da jeg var veldig liten. Skikkelig salt lakris. Ser på Diplom-kartet at det kunne være Sorte Bill, men den gikk nå tydeligvis ut av sortimentet på slutten av 80-tallet. Var det noen av Hennig Olsen eller Døla-Is som hadde lakrisis, da?
Husker svenske GB Glace hadde denne.
Bilde

Veldig salt og kvalm, likte den ikke i det hele tatt.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

TylerDurdenNorway skrev: søn aug 15, 2021 10:46 pm Bilde

Ikke så nostalgisk som 90s ting her men Big One Restaurant var veldig god frossenpizza for ca 10 år siden. Tror det er den beste frossenpizzaen.
Plutselig forsvant den.
Får nesten vann i munnen av det bildet, selv om jeg har overspist meg på pizza denne helgen, kunne jeg godt ha tenkt meg et gjensyn med den frossenutgaven. Kom det forresten ikke en annen variant også? Disse hadde vel sølvfolie som de lå oppå?
Uansett, en av de sjeldne typene, som falt i smak hos alle i familien.
Det var vel også en av de, hvor det du så på omslaget/bildet, var sånn noenlunde hvordan pizzaen faktisk så ut, etter å ha vært inni ovnen i en 20-25 minutter, og det er jo også intet minus.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Mr. A skrev: man aug 16, 2021 11:56 am
GiPazzini_85 skrev: søn aug 15, 2021 7:04 pm Ser det diskuteres is.Husker en lakrisis på pinne da jeg var veldig liten. Skikkelig salt lakris. Ser på Diplom-kartet at det kunne være Sorte Bill, men den gikk nå tydeligvis ut av sortimentet på slutten av 80-tallet. Var det noen av Hennig Olsen eller Døla-Is som hadde lakrisis, da?
Husker svenske GB Glace hadde denne.
Bilde

Veldig salt og kvalm, likte den ikke i det hele tatt.

Var norsk is jeg mente.

Ambient

Legg inn av Ambient »

Når man snakker om pizza man savner.
Denne spiste jeg vel mer eller mindre 2-3 ganger i uken i 10 år før jeg fikk meg samboer :)

Bilde

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Ambient skrev: man aug 16, 2021 12:19 pm Når man snakker om pizza man savner.
Denne spiste jeg vel mer eller mindre 2-3 ganger i uken i 10 år før jeg fikk meg samboer :)
► Show Spoiler
Ja! Den der savner jeg. Hard og sprø, men veldig god og perfekt for en person. Hadde alltid minst to av den i fryseren og sjekket opp en del damer ved å invitere de hjem på pizza etter en kveld på byen.

Har vel kanskje den mest "ærlige" pizzakartongen, for ferdigstekt så den akkurat ut som på bilde. Og det var den pizzaen som fikk meg til å like oliven. I begynnelsen plukket jeg av det meste av oliven, så litt mindre og til slutt likte jeg oliven veldig godt og spiste alt.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Dette med savnede frossenpizza produkter, husker jo at Lidl (tilbake i 2004-05) hadde noen absolutt smakfulle varianter i frysediskene, men selvsagt glemt både navn og produsenten.
Pizza Originale (usikker på hvilke butikker man fikk kjøpt dem i) var gode, hvert fall den som ble posta et bilde av tidligere. Oliven er godt, og ble handlet inn en del av dem, i perioder.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Frank.N.Steen skrev: man aug 16, 2021 2:17 pm Dette med savnede frossenpizza produkter, husker jo at Lidl (tilbake i 2004-05) hadde noen absolutt smakfulle varianter i frysediskene, men selvsagt glemt både navn og produsenten.
Pizza Originale (usikker på hvilke butikker man fikk kjøpt dem i) var gode, hvert fall den som ble posta et bilde av tidligere. Oliven er godt, og ble handlet inn en del av dem, i perioder.
Den absolutt beste frossenpizza gjennom tidene mener jeg er Euroshopper Pizza Margherita. Husker de solgte den for 10,- kroner på RIMI, latterlig billig og veldig god. Var også laget i Italia, og med litt ekstra fyll på toppen ble den helt konge. Hadde alltid mange av de i fryseren.
► Show Spoiler
Her er en gammel test av pizzaer: https://www.klikk.no/mat/spise/test-av-pizza-3412817 , hvor den og Pizza Originale får terningkast 6.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Ale-Jet skrev: man aug 16, 2021 2:41 pm Hvor ble det av Urge Intense?
Den ble for intens?

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg husker også den Big One og synes det er merkelig at de sluttet å produsere. Mulig den ble for dyr pga litt flere ingredienser?

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

startelver skrev: man aug 16, 2021 3:48 pm Jeg husker også den Big One og synes det er merkelig at de sluttet å produsere. Mulig den ble for dyr pga litt flere ingredienser?
Alltids kjipt når ens favoritter forsvinner, mens de en godt kunne ha vært foruten, forblir værende i evig tid, mer eller mindre.

Noen produkter savnes, ikke grunnet smaken, men logoen eller at man forbinder dem med gode minner, og her var det jo mange ulike varianter av brus, og tenker på gamle Fontana, som kanskje er blitt kjøpt opp og heter noe annet i dag?
Disse glassflaskene til Fontana, var jo alltids en innertier i barnebursdager, fest på skole/barnehage og ulike arrangementer via idrett og lek, ofte under 17 mai eller andre høytidsdager.

Mamma og pappa pleide å handle inn noen liter med slik brus på glassflaske, under turer til Rygge/råde, og kom hjem med en slik plastikkeske/kasse full med ulike brus typer.
Glemt helt de mange navnene, men vet jo at man pleide å ha sine egne favoritter som liten, men tror Rema 1000 har dratt frem noen av disse, muligens grunnet litt "press" fra Facebook grupper osv.

Tvilsomt at man ville vært like glad i dem, i voksen alder, men absolutt et produkt som gikk igjen i en god stund på første del av 90-tallet.

Mr. A

Legg inn av Mr. A »

Fontana var vel et av disse småbryggeriene som stort sett kjørte felles oppskrifter og hadde mange like produkter. Ser de er mye kjent for appelsinbrusen Asina, som jeg kobler med Roma Mineralvann. Roma-brus får man kjøpt i en god del utsalg på Østlandet og forbindes mye med barnebursdager her. Er ikke mye god, men den er jo billig.

Strider

Legg inn av Strider »

Ambient skrev: man aug 16, 2021 12:19 pm Når man snakker om pizza man savner.
Denne spiste jeg vel mer eller mindre 2-3 ganger i uken i 10 år før jeg fikk meg samboer :)

Bilde
Husker jeg spiste den omtrent annenhver dag en periode i 2005-2006. Etterhvert ble jeg lei pepperoni og har ikke likt det siden. Heldigvis trente jeg mye så jeg ikke la på meg av all pizzaen. Bunnen var veldig god husker jeg og resten og

Strider

Legg inn av Strider »

Frank.N.Steen skrev: man aug 16, 2021 12:10 pm
TylerDurdenNorway skrev: søn aug 15, 2021 10:46 pm Bilde

Ikke så nostalgisk som 90s ting her men Big One Restaurant var veldig god frossenpizza for ca 10 år siden. Tror det er den beste frossenpizzaen.
Plutselig forsvant den.
Får nesten vann i munnen av det bildet, selv om jeg har overspist meg på pizza denne helgen, kunne jeg godt ha tenkt meg et gjensyn med den frossenutgaven. Kom det forresten ikke en annen variant også? Disse hadde vel sølvfolie som de lå oppå?
Uansett, en av de sjeldne typene, som falt i smak hos alle i familien.
Det var vel også en av de, hvor det du så på omslaget/bildet, var sånn noenlunde hvordan pizzaen faktisk så ut, etter å ha vært inni ovnen i en 20-25 minutter, og det er jo også intet minus.
Tror det var noen lignende typer til denne med noe papir under som fulgte med i ovnen. Men tror dette var den beste. Biffkjøttet og comboen med alt det andre gjorde den perfekt. Husker den også var dyrere enn andre pizzaer men smaken var også bedre!

heborres

Legg inn av heborres »

kibby skrev: fre aug 13, 2021 8:48 pm Finnes Riegel-sjokolade fortsatt? Den var også god!
Bilde
Geisha-sjokoladen minner en del om Riegel.
Jula hadde den før, men tror ikke de har den lengre. Men du får tak i den på tax-free'n
Bilde

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

Når det kommer til frossen-pizza, så har jeg i svært mange år, undret meg over hvorfor akkurat mine favoriter har blitt borte. I de seneste år hadde BIg One en Taco-pizza som ble borte. Jeg sendte e-mail til produsenten og spurte om hvorfor. De takket for e-mail, og ba meg gjerne kontakte dem igjen. :D

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Alt det beste potetgullet har en lei tendens til å forsvinne, Maarud Olivio,
Maarud original chips, havsalt (blå pose)

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

Ja Ale-Jet. Jeg er Langorm med nytt navn. Et navn jeg fikk av dengelgen fra VGD. Det tok litt tid før jeg kom meg med inn her på FriDiskusjon. Ble tydeligvis noe hindret av diverse "virusbeskyttere". :D

DennisB

Legg inn av DennisB »

Noen som vet hvor det ble av Franny? Har han gått seg vill i jungelen?

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Ormen den lange skrev: ons sep 01, 2021 1:57 pm Ja Ale-Jet. Jeg er Langorm med nytt navn. Et navn jeg fikk av dengelgen fra VGD. Det tok litt tid før jeg kom meg med inn her på FriDiskusjon. Ble tydeligvis noe hindret av diverse "virusbeskyttere". :D
Nyyyyyyyyyydelig å se deg her og med et så flott navn da! Velkommen skal du være!

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

DenFelgen skrev: ons sep 01, 2021 2:14 pm
Ormen den lange skrev: ons sep 01, 2021 1:57 pm Ja Ale-Jet. Jeg er Langorm med nytt navn. Et navn jeg fikk av dengelgen fra VGD. Det tok litt tid før jeg kom meg med inn her på FriDiskusjon. Ble tydeligvis noe hindret av diverse "virusbeskyttere". :D
Nyyyyyyyyyydelig å se deg her og med et så flott navn da! Velkommen skal du være!
Takk så mye DenFelgen! Jeg forstår ikke hvorfor VGD ble så til de grader endret? Men jeg leser fortsatt nyheter på VG, siden de har så mye utenfor betalingsmuren.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Ormen den lange skrev: ons sep 01, 2021 2:30 pm
DenFelgen skrev: ons sep 01, 2021 2:14 pm
Ormen den lange skrev: ons sep 01, 2021 1:57 pm Ja Ale-Jet. Jeg er Langorm med nytt navn. Et navn jeg fikk av dengelgen fra VGD. Det tok litt tid før jeg kom meg med inn her på FriDiskusjon. Ble tydeligvis noe hindret av diverse "virusbeskyttere". :D
Nyyyyyyyyyydelig å se deg her og med et så flott navn da! Velkommen skal du være!
Takk så mye DenFelgen! Jeg forstår ikke hvorfor VGD ble så til de grader endret? Men jeg leser fortsatt nyheter på VG, siden de har så mye utenfor betalingsmuren.
Helt mislykket den omleggingen -det er fullstendig øde og forlatt der inne nå.
Men du må besøke oss i Off-topic-tråden her inne, du finner oss under "Weekend"

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

Takk og takk. ;-)

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Savner denne selv.

Bilde

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

Frank.N.Steen skrev: søn aug 15, 2021 6:07 pm
mashadar skrev: søn aug 15, 2021 4:03 pm Når det gjelder iskrem, så er Drammens Is et savn. Husker de solgte Drammens is på den lokale nærbutikken der jeg vokste opp. Det var vel sprengningen av Bandidos' hovedkvarter (som var nabo til Drammens is sine lokaler) i 1997 som ble begynnelsen på slutten for produksjonen deres. Så takk for den, Hells Angels :(
https://no.wikipedia.org/wiki/Drammens_Is

Bilde
Herlig med det iskremkartet til Drammens Is. Og usikker på om man har lest om det du nevner angående Drammen/Bandidos, men ja, veldig synd om det ble avgjørende for iskremfabrikkens virksomhet.

Uansett, moro å lese igjen og se alle disse produktene/navnene.

Kjempeyesen husker jeg godt, mens Tom & Jerry og de froskene, mulig man forveksla sistnevnte med Turtles en periode, men som nevnt i innlegget over, kom jo disse ut i pistasjsmak og ikke fruktis/kremfløte smak, for ei tid på tidlig 90-tallet.
Jo, faktisk ble fabrikken sprengt i filler. https://www.wikiwand.com/no/Drammens_Is ... attentatet

Drammens is var min favoritt, gullkrone og kjempenuggi.
Drammens is var litt mindre søt enn de andre merkene.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»